لندروور-رنجروور

تزریق خونی تازه به رگ‌های لندروور دیفندر توسط استارتِک

برابوس به عنوان تیونری آلمانی با ارتقای محصولات مرسدس بنز نامی برای خود دست و پا کرده است اما زیربرند این شرکت یعنی استارتک به کار تیونینگ محصولات متنوعی مشغول است. جدیدترین پروژه این شرکت لندروور دیفندر جدید در نسخه کوتاه ۹۰ است که دارای بدنه‌ای دو رنگ می‌باشد به گونه‌ای که بخش پایینی رنگ سفید را به خود گرفته و ستون‌ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند.

واضح‌ترین تغییر این شرکت نسبت به دیفندر استاندارد در بخش عقب ‌روی داده جایی که استارتک لاستیک زاپاس را حذف کرده تا ظاهر یک دست‌تری ایجاد شود. درب پشتی این خودرو طرح مونوکروماتیک به خود گرفته و البته می‌توان آن را به رنگ پرچم بریتانیا نیز درآورد.

کوچک‌ترین نسخه دیفندر جدید از رینگ‌های ۲۳ اینچی سود می‌برد، رینگ‌هایی که واقعاً بزرگ هستند. این رینگ‌های مشکی با نام مونو استار E شناخته شده و از طراحی ۱۰ پره دوبل سود برده‌اند. لاستیک‌های ۳۰۵/۳۵ R23 یوکوهاما نیز این رینگ‌ها را در آغوش کشیده‌اند. برخی افراد شاید معتقد باشند استفاده از این رینگ‌های بزرگ تأثیر منفی روی توانایی‌های آفرود دیفندر داشته باشند که خب می‌تواند موضوعی قابل‌تأمل باشد.

استارتک همچنین از سیستم تعلیق بادی برای بهبود سواری این خودرو استفاده کرده است. در صورت فعال شدن حالت جاده‌ای ارتفاع خودرو حدود ۳۵ میلی‌متر کمتر می‌شود. البته ارتفاع خودرو از سطح زمین در حالت آفرود تغییری نمی‌کند تا توانایی‌های آن در مسیرهای ناهموار کاهش نیابد.

این تیونر مشهور همچنین کیت بدنه ملایمی را برای دیفندر ۹۰ تولید کرده و گفته که در کابین نیز می‌توان پدال‌های آلومینیومی و کف‌پوش‌های سفارشی را انتخاب کنند. با پرداخت هزینه بیشتر می‌توان عناصر رنگی، پانل‌های آلومینیومی نقره‌ای و… را سفارش داد. استارتک گفته تقریباً محدودیتی از نظر رنگ‌ها، الگوهای دوخت و طراحی پوشش چرم و آلکانترا وجود ندارد.

 

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. مازیار

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (458 ديدگاه)

    استاندارد خوبی
    تیونینگ خوبی
    تیره خوبی
    روشن خوبی
    با نون خوبی
    با برنج خوبی
    خالی خوبی
    سرد خوبی
    گرم خوبی
    تو دیفندری یا میرزاقاسمی؟😂😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
    1. R@m!n

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      آخه میرزا قاسمی واقعا ؟؟؟ لندروور میرزا قاسمیه ؟؟؟ 😂😂😂

      لااقل می گفتی کباب یکشنبه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6032 ديدگاه)

      به نظر من دیفندر را باید خشن و آفرودی تیونش کرد تا جذبه داشته باشه !

      مثلاً یه کیت ارتفاع بیشتر !
      یه رول‌کشی آفرودی در دورتادور اتاق !
      یه رینگ کوچکتر اما با لاستیک‌هایی گُل جنگی و فاق بیشتر لاستیک‌ها با عرض پَهن !
      یه کاور تیره پیانویی یا مات با استیکرهای قرمز خونی !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      منو یاد محصولات شرکت هامان انداخت ، کارش رو پسندیدم 👍

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. SF90 STRADALE

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3205 ديدگاه)

    یک آفرودر خوب نباید این رینگ های بزرگ رو داشته باشه
    مگر اینکه بحث زیبایی باشه و جلب توجه
    آفرودر یعنی جیپ رانگلر و فورد برانکو با لاستیک های ۳۸ اینچی COOPER و رینگ های ۱۸
    قشنگ همه مسیرها رو برات رنده میکنه میره جلو 💪💪

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (458 ديدگاه)

      درسته
      معمولا اس یو وی ها بعد از تیونینگ کمتر مناسب آف رود میشن مثال دیگه اش هم جی واگن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. SF90 STRADALE

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3205 ديدگاه)

        قبول دارم ، البته این قضیه برای تیونرهای اروپایی بیشتر صدق میکنه تا آمریکایی ها
        راش و هنسی از تیونرهای حرفه ای آفرودرها هستن و کارشون حرف نداره
        چند روز پیش با یکی از تیونرهای آمریکایی در کانال موتور ترند آشنا شدم که کارشون بازسازی SUV ها و پیکاپ های کلاسیک بود
        صادقانه بگم عاشق کارشون شدم چون ۰ تا صدش با سلیقه مشتری انجام میشد و میتونستن گزینه الکتریکی شدن رو هم انتخاب کنن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Sevlan

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اسم سایتشون رو لطف میکنی دوست عزیز?!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. SF90 STRADALE

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3205 ديدگاه)

        Sevlan کاربر جدید و دوست عزیز
        کانال اینستاگرام icon4×۴

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (660 ديدگاه)

    دوستان من یک سوال داشتم اون روز گقتند که ریماک نورا با شتاب ۱.۸۵ سریعترین هستش مگه کونیگزگ جیمرا شتابش ۱.۷ ثانیه سریعترین نیست؟؟؟؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      جمرا مگه اومده؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد مختاری آذر

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (660 ديدگاه)

        منظورت چیه مگه اومده وقتی تو سال ۲۰۱۹ معرفی شد اونوقت رو میگم دیگه اونوقت مشخصاتشم گفتند که شتاب ۱.۷ ثانیه داره
        قدرت ترکیبی ۱۷۰۰ اسب بخار که از یک موتور بنزینی ۳ سیلندر ۲ توربو بدون میل بادامک با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و بقیه از موتور های الکتریکی که یکی روی میل لنگ موتور بنزینی وصل شده و دو تای دیگر روی هر چرخ عقب که به خاطر همین دو تا گیربکس مستقل داره تورک کانورتر مخصوص ساخت کونیگزگ که هیدراکوپ نام دارد که قدرت موتور بنزینی را به دیفرانسیل رسانده و توسط دیفرانسیل به تایر های جلو میرسد.موتور کونیگزگ TFG(Tiny Friendly Giant) نام دارد که میل بادامک ندارد و به جای آنها از فعال کننده های هیدرولیک استفاده می کنند برای این کار فنر های هیدرولیکی ساخته اند که زمانی که فعال کننده فشار هوا را وارد کرد بتواند فنر را فشار داده و در نتیجه دریچه سوپاپ باز شود موتور خودرو کلا ۹۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین این خودرو تکنولوژی free valve دارد که به هر اندازه و در هر زمان بخواهید زمان باز شدن سوپاپ ها را تنظیم می کند. این خودرو حتی قابلیت این را دارد که بتوان موتور را از دنده ۷ شروع کرد!!!!! زیرا گشتاور خیلی زیادی در شروع خودرو می رسد توسط هیدراکوپ و درایو شفت
        همچنین این خودرو قابلیت های خیلی زیادی دارد پس با این اوصاف قطعا شتاب ۱.۷ ثانیه خواهد داشت این ها ادعا نیستند همه شان توسط خود کونیگزگ توضیح داده شده و خود آقای کریستین وون کونیگزگ هم تایید کرده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2800 ديدگاه)

          آقای مختاری مطلب معرفی جمرا رو پدالم گذاشت توی متن ادعا شده بود ۱,۹ثانیه شتابشه،شما از کجا خوندید که ۱,۷بوده؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2800 ديدگاه)

    جوادی ترین تیونینگی که دیدم!😂 عقبش رو خیلی بد کار کردن…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      باز اونا بهترن، به جز این آخری همون تایکانه که دلیل نپسندیدنشم برقی بودنش بود،ماشین های برقی چیز خاصی ندارن که بخوان تیونینگ بشن،از این جهت تنها نسخه بد منصوری همون بود وگرنه بقیه عالی بودن…
      درضمن تیونینگ نه توینینگ! اول املا یاد بگیر بعد بیا تیونینگ منصوری رو جوادی بخون!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. عرفان

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (84 ديدگاه)

    والا من صنعت تیونینگو خیلی دوست دارم ولی راستش چنین پروژه هایی میبینم پشیمون میشم !
    خدایی چنین ماشینی رو که پتانسیل تیونیگ عالیی داره چطور تونستن خراب کنن اخه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (542 ديدگاه)

    پدال جان چرا هر وقت میرم خبر های قدیمی تر رو میخونم و بعد میام عقب دوباره میره از اول چرا از همونجا نمیاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      مال همه اینجوریه…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. kastech

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بنویسیم دیفندر بخوانیم دیسکاوری

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا