تویوتاجیپلندروور-رنجروورمرسدس بنزهفته نامه

مقایسهٔ لندروور دیفندر جدید با رانگلر، G کلاس و فورانر

سرانجام نسل جدید لندروور دیفندر رسماً معرفی شد و حالا زمان آن رسیده است که ببینیم این آفرودر جدید در برابر رقبای اصلی خود چه عملکردی دارد. البته در حال حاضر آفرودرهای کمی در بازار حضور دارند که این یعنی دیفندر جدید صرفاً سه خودروی جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و تویوتا فورانر را به‌عنوان رقیب مستقیم در مقابل خود می‌بیند. البته به‌زودی فورد برانکو هم به این جمع اضافه می‌شود.

 

 

لندروور دیفندر

جیپ رانگلر

تویوتا فورانر

مرسدس G500

پیشرانه 3 لیتری I6 3.6 لیتری V6 4 لیتری V6 4 لیتری V8
تنفس توربوشارژ طبیعی طبیعی توئین توربو
قدرت 400 اسب بخار 285 اسب بخار 270 اسب بخار 420 اسب بخار
گشتاور 550 نیوتن متر 353 نیوتن متر 376 نیوتن متر 610 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 5 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب یا چهارچرخ چهارچرخ
قیمت پایه 50,925 دلار 28,295 دلار 36,020 دلار 124,500 دلار

 

در بین این چهار خودرو، فورانر ساده‌ترین لیست انتخاب را دارد زیرا فقط با یک پیشرانهٔ بنزینی به بازار عرضه می‌شود. G کلاس هم در نسخهٔ استاندارد صرفاً با مدل G500 در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند مدل G63 را انتخاب کنند. رانگلر در حال حاضر با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف قابل خریداری است که یکی چهار سیلندر توربو و دیگری شش سیلندر تنفس طبیعی است اما گفته شده در آیندهٔ یک موتور دیزلی هم برای آن ارائه خواهد شد. دیفندر جدید نیز در ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف عرضه می‌شود که در جدول بالا مشخصات موتور قوی‌تر را مشاهده می‌کنید.

اما چیزی که این مقایسه را دشوار کرده است، تنوع مدل‌ها و آپشن‌های مختلف در هریک از این خودروها است. رانگلر و دیفندر در دو نسخهٔ دودر و چهاردر ارائه می‌شوند، فورانر هرچند فقط در یک نسخه تولید می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک در آن استاندارد نیست و در حالت عادی نیرو به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود و قیمت G کلاس هم از 124 هزار دلار آغاز می‌شود. همهٔ این‌ها مقایسه بین این چهار ماشین را پیچیده کرده است اما این موضوع به نفع خریداران است زیرا در بازار برای هر نیاز و بودجه‌ای گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت.

هرچند مرسدس بنز G کلاس یک خودرو آفرود بسیار توانمند است اما افراد کمی با آن به مسیرهای خارج جاده‌ای و خشن می‌روند. فورانر نیز سن بالای خود را هم در طراحی و هم در پیشرانهٔ 4 لیتری خود نشان می‌دهد که قدرتی به‌اندازهٔ پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ جیپ دارد. رانگلر اما خودروی مدرنی است، قیمت مناسبی دارد و از بهترین زاویهٔ ورود برخوردار است که هنگام خرید یک خودروی آفرود معیار بسیار مهمی محسوب می‌شود. بااین‌حال زاویهٔ خروج دیفندر بهتر است.

 

 

لندروور دیفندر

جیپ رانگلر

تویوتا فورانر

مرسدس G550

طول 4,758 میلی‌متر 4,785 میلی‌متر 4,831 میلی‌متر 4,818 میلی‌متر
عرض 2,105 میلی‌متر 1,875 میلی‌متر 1,925 میلی‌متر 2,176 میلی‌متر
ارتفاع 1,969 میلی‌متر 1,868 میلی‌متر 1,816 میلی‌متر 1,960 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 3,022 میلی‌متر 3,008 میلی‌متر 2,788 میلی‌متر 2,890 میلی‌متر
زاویهٔ ورود 30 درجه 41 درجه 30 درجه 40 درجه
زاویهٔ خروج 38 درجه 36 درجه 26 درجه 30 درجه
فاصله از زمین 218 میلی‌متر 246 میلی‌متر 228 میلی‌متر 241 میلی‌متر
ظرفیت بکسل 3500 کیلوگرم 1590 کیلوگرم 2270 کیلوگرم 3490 کیلوگرم

 

فعلاً فقط قیمت پایهٔ نسخهٔ 110 یا پنج‌در دیفندر اعلام شده و جزئیات کامل قیمت‌گذاری آن مشخص نیست. بااین‌حال که این آفرود بریتانیایی به میزان قابل‌توجهی از رانگلر و فورانر گران‌تر و بسیار از G500 ارزان‌تر است؛ بنابراین انتخاب از میان این چهار اس‌یووی تا حد زیادی به نیاز و بودجهٔ خریداران بستگی دارد. کسانی که خواهان یک خودروی آفرود سرسخت هستند می‌توانند رانگلر یا دیفندر را انتخاب کنند اما کسانی که یک آفرودر کاملاً لوکس و راحت می‌خواهند باید مبلغی شش‌رقمی را برای خرید مرسدس بنز پرداخت کنند.

 

منبع: Motor1

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3743 ديدگاه)

    لندروور دیفندر قطعا یکی از بهترین آفرودر های جهان خواهد بود.

    1. مزدا

      ۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      تویوتا باید نسل جدید فوررانر رو معرفی کنه از غافله عقب نمونه.

  2. حمید

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همه ما میدونیم کدومشون برترن و از قیمتهاشون معلومه ولی واقعا رانگلر با اون قیمتش با ارزش ترینشونه. خیلی خوبه

  3. امیر

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1875 ديدگاه)

    فورانر بسیار عالیه اما در بین این بزرگان حرفی برای گفتن نداره
    معقولترین انتخاب رانگلره و بعدش دیفندر
    جی کلاسم ک تکلیفش مشخصه..قدرت افرود در کنار لوکس بودن با قیمتی زیاد!!

  4. ایمان

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1935 ديدگاه)

    اگه فقط ، آفرود رو معیار قرار بدیم
    ۱. جیپ رانگلر
    ۲. مرسدس بنز G کلاس
    ۳. لندروور دیفندر
    ۴. تویوتا ۴ رانر

  5. Elmiraj

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1272 ديدگاه)

    قطعا رانگلر….
    بهترین قدرت آفرود در کنار بهترین قیمت ممکن…
    .
    .
    لوکس بودن در آفرود بی معنیه… آدم وقتی در حال گذر از یک مسیر سخت و صخرای هست و هیجانش در اوجه ماساژور صندلی می خواد چکار….!!!

    1. دانیال_Surrey،England

      ۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2295 ديدگاه)

      آره بابا ماساژور که نمیخواد هیچ،تهویه مطبوع و صندلی راحت و….هم به قل تو،تو اوج هیجان آفرود به حساب نمیاد.
      ایمنی هم والا همش اَداس.
      تو جاده هم که فقط یه خورده میلرزه اونم از خشونت ذاتیشه.

      1. Elmiraj

        ۸ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1272 ديدگاه)

        آمار فروش رانگلر در اروپا :
        هفت ماه اول ۲۰۱۸ تعداد ۲۸۸۴ دستگاه
        هفت ماه اول ۲۰۱۹ تعداد ۴۴۵۰ دستگاه…!!!
        .
        اگر این مشکلات واقعا وجود داشتن در یک بازار آزاد و رقابتی به علاوه ۲۵ درصد تعرفه محصولات آمریکایی ، رانگلر اصلا نباید فروش می رفت چه رسد به رشد فروش ۳۵/۲ درصدی در هفت ماه…!!!!!!
        .
        نگاه کن :
        http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/jeep/jeep-wrangler/

        1. Elmiraj

          ۹ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (1272 ديدگاه)

          تصحیح میکنم :
          رشد فروش ۵۴/۳ درصدی در هفت ماه

    2. فرزاد

      ۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (19 ديدگاه)

      رانگلر بهترین افروده خخخخ با رانگلر بری افرود از هم میپاشه مثل اینکه خیلیا قضیه شکستن شاسی رانگلر یادشون رفته با اون همه رسوایی خخخخخ بهترین افرودر فقط بنز بعد لندروور بعدشم تویوتا .

  6. ایمان

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1935 ديدگاه)

    ای کاش به جای ۴ رانر ، لندکروزر V۸ در این مقایسه بود

  7. ارش

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه کلیپ از رانگلر دیدم البته کمی تجهیز شده بود به واقع چیزی از یک بز کوهی در عبور از موانع سخت کم نداشت بنز و لندرور شاید در برف بهتر عمل کنند اما در بقیه موارد رانگلر تواناتره از ظاهر دیفندر خیلی خوشم میاد ولی اگه اون کلیپ واقعی باشه جیپ رو انتخاب میکنم با کمی تجهیزات رقیب نداره.

  8. بی نام

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2679 ديدگاه)

    قطعا انتخابم رنگلر هست. بهترین نسبت قدرت به وزن و همینطور گشتاور به وزن رو داره و قیمت پایینی داره

  9. حسین

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    انتخاب من رانگلر دیزلی هست که تو این لیست نیست هنوز

  10. ADAK

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (736 ديدگاه)

    چرا نباید رانگلر را نتخاب کنیم ؟!

  11. Farzad

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به نظر من هر چی پول بدی آش میخوری .

  12. یوسف

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فقط دیفندر

  13. پاشایی

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    انتخاب سلیقه ایه همه این ماشینها خوبن این ما هستیم که انتخاب میکنیم حالا برای هر کسی یه جنبه از ماشین مهمه بعضی ها فقط آمریکایی دوست دارن و بعضیها ژپنی و…. ولی محصولات جیپ از گذشته تا بحال همیشه مطرح بوده و هست قبل از همه شاسی بلند میساخته . بنیانگذار این کلاس از خودرست و در بین گروه فیات کرایسلر هم از کمپانی های شاخص وبارزش واز پردرآمدهای این گروه خودروسازیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن