لکسوس

احتمال تولید جانشین LFA، لکسس خواستار حمایت رسانه‌ها شد

دو دستگاه در سال ۲۰۱۸ و سه دستگاه تا به اینجای سال ۲۰۱۹! این آمار فروش لکسس LFA صفرکیلومتر در آمریکای شمالی است. تولید سوپرکار ۱۰ سیلندر لکسس در سال ۲۰۱۲ و پس از تولید ۵۰۰ دستگاه به پایان رسیده ولی بازوی لوکس تویوتا همچنان به فروش نمونه‌های صفر آن ادامه می‌دهد. اگرچه هیچ برنامه‌ی فوری برای تولید جایگزین مستقیم این خودرو وجود ندارد اما حداقل می‌دانیم که این خودروساز ایده‌ی معرفی یک پرچم‌دار پرفورمنس دیگر را رد نکرده است.


کوجی ساتو معاون لکسس در مصاحبه با اتوکار که اکثراً درباره‌ی کانسپت جدید و الکتریکی این برند بوده درباره‌ی جنبه‌های گوناگون یک خودروی مشابه با LFA سخن گفته است. او در پاسخ به این سوال ایده‌ی تولید سوپرکار جدید را رد نکرده اما در کوتاه‌مدت اصلاً نباید انتظار تولید چنین خودرویی را داشت. او گفته است:

من چنین خودرویی را دوست دارم اما به کمک شما احتیاج داریم. ما نیازمند درخواست‌های زیاد برای LFA از سمت رسانه‌ها هستیم. این امر می‌تواند به ما کمک کند.

بنا به دلایلی منطقی لکسس نگران کمبود تقاضا برای مدل جدید خود بوده چراکه مردم علاقه‌ی خیلی زیادی به خرید یک کوپه‌ی دیفرانسیل عقب دو نفره نداشته‌اند. زمانی که لکسس برای اولین بار وارد آمریکا شد قیمت بسیار بالای ۳۷۵ هزار دلاری داشت. این موضوع که هنوز پس از گذشت یک دهه از تولید چنین خودرویی بازهم نمونه‌های صفرکیلومتر آن توسط لکسس به فروش می‌رسند نشان می‌دهد که این خودرو از نظر تجاری موفق نبوده است؛ بنابراین لکسس نگران تکرار همین وضعیت درباره‌ی جانشین LFA است.


البته پیش از آنکه هیجان‌زده شوید بدانید که تصاویر منتشر شده از پروتوتایپ استتار شده‌ی LFA متعلق به نسل بعدی این خودرو نبوده بلکه به خاطر تست لاستیک‌های مسابقه‌ای بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    واقعا عجیبه که LFA تو فروش مشکل داشته به خاطر تولید محدود یک خودروی کلکسیونی محسوب میشه. تو اکثر تست ها از جمله تاپ گیر جرمی کلارکسون واقعا ازش تعریف کرده مخصوصا این آخری که پستش رو پدال منتشر کرد گفته بود بهترین خودرویه که رونده. به هر حال من که خیلی دوست دارم جانشینش رو ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      درست مثل مزدا مدل لمانز فکر کنم 720 بود صداش خاصه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ماشین خوبیه اما برندش به خوبی‌ رقبا نیست
      با توجه به اینکه تویوتا عالی‌ کار کرده و این برند رو تو
      ۳۰ سال به اینجا رسوند،
      فکر می‌کنم ۸۳ تاسیس شد ۸۹ اولین LS رو زد
      تیتر مجله ماشین بود که بنز بهتر است یا لکزز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بعضی خودروها مثل SLR و LFA، اونقدر شاهکار بودن و هستن که میترسم اگر نسل جدیدشون تولید شه، اون حس و حال شیرینی که چند ساله همراهمه، به دهنم زهر شه؛ معرفی نسل جدید افسانه‌ها، به شدت ریسک بزرگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    قربانی قیمت بالاش شد
    با این پول من سراغ فراری و لامبورگینی میرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این شاهکار قربانی برندینگ شد.
    متاسفانه در جامعه امروز برند خیلی مهمه و در بسیاری موارد حتی از خود محصول هم مهمتره.
    این عادت که بازار به برند بیشتر از محصول اهمیت میده نوعی انحصار ایجاد میکنه و پیشرفت رو کند کندمیکنه که مثال های زیادی داره و یکیش همین LFA هست.
    LFA بی شک یکی از بهترین ها خودروهای قرن 21 تا بحاله که شواهد زیادی از جمله تایم نوربرگ رینگش این ادعا رو ثابت میکنه ولی متاسفانه چون در لکسوس یه “برند” سوپر اسپرت ساز نبود این خودرو به اون چیزی که حقش بود نرسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    من از ایران حمایتت میکنم برو جلو نترس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    که التماس رسانه ها رو کنه افسانه ست ایا؟ / فکر میکردم صف میبندن برات ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Saeed

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اوه!اوه!
    میخوان جانشین براش بزارن…یادمه که جرمی میگفت لکسوس چیزیو ساخت که دوباره نمیتونه مثلش رو بسازه(LFA) مرسدس هم باید یه تکونی به خودش بده نسل جدید SLR که هنوزم که هنوزه پوستر اکثر ماشین باز ها هست رو بسازه..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا