لکسوس

تغییرات عظیم در انتظار لکسس LS فیس لیفت

زمانی که پنجمین نسل لکسس LS حدود سه سال پیش معرفی شد بسیاری از افراد از عدم وجود پیشرانه ۸ سیلندر در زیر کاپوت این خودرو ناراحت شدند. تمامی نسل‌های پیشین این خودرو با پیشرانه‌های ۸ سیلندر عرضه شده بودند اما نسل فعلی LS که با کد XF50 شناخته می‌شود منحصر با نیروگاه ۶ سیلندر در دسترس است. برخی رسانه‌ها مدعی بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر به این سدان لوکس شده‌اند.

در صورت صحت خبرها لکسس اقدام به معرفی LS فیس لیفت ۸ سیلندر در آینده نزدیک یعنی احتمالاً سال ۲۰۲۱ خواهد کرد. ظاهراً قوای محرکه این خودرو از دستیار الکتریکی سود خواهد برد و بنابراین نام LS 600h که اولین بار در سال ۲۰۰۷ بکار رفته بود احیا خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر موجود شرکت یا نسخه‌ای کاملاً جدید استفاده خواهد کرد اما باید گفت مدل پیشین LS 600h به پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی و واحدی الکتریکی مجهز بوده و قدرت ترکیبی ۴۳۹ اسب بخاری داشته است. قدرت این پیشرانه بیشتر از خروجی ۴۱۵ اسبی LS 500 مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو است هرچند این مدل به خاطر وجود توربو گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد که بیشتر از گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده است. گشتاور LS 500 به لطف وجود توربو در دور ۱۶۰۰ به دست می‌آید درحالی‌که مدل ۸ سیلندر پیک گشتاورش را در دور ۴ هزار ارائه می‌کند.

گفته می‌شود بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر تنها تغییر LS فیس لیفت نخواهد بود زیرا ظاهراً ژاپنی‌ها مدل ۴ سیلندر را نیز در برخی بازارها عرضه خواهند کرد تا جای خالی GS خیلی حس نشود.

رسانه‌ها همچنین تصاویری از پروتوتایپ LS فیس لیفت با تغییراتی در چراغ‌ها و سپر را منتشر کرده‌اند. یک سیستم نیمه خودران پیشرفته نیز در این سدان لوکس بکار خواهد رفت و احتمالاً کابین نیز تغییراتی خواهد داشت.

اگرچه برخی خبرهای پیشین حاکی از خاتمه تولید پیشرانه ۸ سیلندر تویوتا و جایگزینی نسخه ۶ سیلندر توئین توربو بجای آن بوده‌اند اما لکسس روی پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدیدی کار می‌کند. گفته می‌شود این پیشرانه در مدل‌هایی با قیمت بالای ۹۰ هزار دلار از جمله LC F جدید بکار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (399 ديدگاه)

    همچی تغییر عمده ای هم نمیکنه که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      گفتن قراره تغییر کنه و در شُرُفِ انتظاره
      یکی از آرزوهام خرید صفر کیلومتر این خودرو به رنگ مشکی و نگهداریشه تا وقتی زنده هستم هست .
      مدل ۲۰۱۳ این خودرو انگشت شمار وارد شد و امروزه اصلاً فروشنده نداره و به شدت خودرو لوکس و چشمگیریه که من عاشقش هستم و فکر میکنم هم قیمت بنز S500 باشه اما در بازار پیدا نمیشه و یادم میاد اون زمان حدود ۶۰۰میلیون قیمتش بود که همون زمان هم قیمت خیلی بالایی داشت اما احساس فضای داخلیش یه چیز عجیب و دلنشینیه که در کمتر خودرویی احساس میکنید .

      دیشب تو یکی از نمایشگاه‌های خیابون عباس‌آباد مدل ۲۰۰۹ مشکی با کارکرد ۱۶۰ هزارتا رو میگفت ۱ میلیاردو دویست ، یه نگاه به داخلش انداختم سه نکتش به شدت به چشمم میومد ، چوبکاری ، چرم‌کاری و بوی مطبوعی که مخصوص خودروهای ژاپنی بخصوص تویوتا و لکسوس میاد که در لکسوس به سبب چرم زیاد بوی شدید و مطبوعی در اتاق میاد که اصلاً دوست ندارید دیگه از ماشین پیاده بشین ، اما قشنگ معلوم بود کیلومتر ماشینو کم کرده بودند و نمایشگاه‌دار با اعتماد به نفس تمام یه جوری پایبند کیلومتر واقعی بود که گویی من را چیز …. فرض کرده بود که خب کاری جز لبخند ملیح و از روی تمسخر از دستم بر نمیومد .

      در کشورهای پیشرفته اینقدر قوانین سخت و خشن میگذارند که اصلاً کسی به فکرش هم نمیرسه کیلومتر کم کنه .
      بخدا اگر یه تویوتا کمری با ۵۰۰هزار کارکرد واقعی را بخرید بهتر از اینه که کمری کیلومتر کم شده با کارکرد ۱۵۰ هزارتارو بخرید و ندونید چه صاحبان و چه رانندگانی داشته ، اما انگار مردم ما هم علاقه به ریا و فریب دارند و خودرویی که میدونند کیلومتر کم شده را بهتر از کم نشده میخرند و عملاً خودمون خودمون را گول میزنیم و این جریان کثیف متاسفانه جااُفتاده در ایران .
      دوستان از روی تجربه شخصی میگم که اگر هنگام فروش خودرو قاطع و محکم با صداقت با خریدار برخورد کنید ، خریدار بهتر ترغیب به خرید میشه و من این قضیه را در تمام معاملاتم رعایت کرده و میکنم و اتفاقاً تا به حال در هیچ معامله‌ای شکست نخوردم و سرم را بالا گرفتم .
      دوستان نکنید این کارها را ، با جان و مال اون خریدار بخت برگشته بازی نکنید ، خداشاهده دیدم که چی به سر این کلاهبرداران میاد یا خودشان یا عزیزانشان چندین برابرش را پس میدن چه جانی چه مالی ، بهشت و جهنم در این دنیاست نه اون دنیایی که قولش را میدهند .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        من میگم صادقانه بوق باش به جای اینکه به دروغ مهربان باشی.
        رفتیم آپارتمان بخریم یه خونه نشون داده ساخت 15 سال پیش ، فقط یه آسانسور کوچیک بایه درب ضد سرقت ، حالا نه کابیت درست درمون نه پارکت نه دوجداره نه پکیج و شوفاژ ، قیمتشم از بقیه بیشتر ، خودشم میگفت هیچ خرجی نداره فقط یه خرج سلیقه ای اونم اگه بخوای پنجره هاشو عوض می کنی دوجداره نصب می کنی، اگرم پول کم داشتی من اینو برات 100 میلیون رهن میدم بودجت کامل شه.
        منم موقع برگشت گفتم خونه ای که نشون دادی یه خوبی داره ، چی؟ – بیرونش از داخلش قشنگ تره دی:

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Zonda R

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        Navid عزیز
        دیدن بی ان و های سری 3 که همه زیر 100 تا کارکردن و مرسدس بنز های c2008 که نهایتا 100 تا کارکرد احمقانس
        اما زاویه دیگه ای از این مثلث تاریک رو بگم
        دوستی داشتم سوناتا خریده بود صفر کیلومتر تصمیم گرفت سوار بشه و از تهران به بندرعباس و قشم و… رفت و برگشت و حدود 5 هزارتا رفته بود بعد برگشت صفرش کرد و فروخت
        یا اسپرتیج رو دیدم که نیاز به تعویض روغن داشت و روغن بهران ریختن و….
        ریسک خرید بسیار بالاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          Zonda R عزیز
          حالا اون هیچی ، ماشین در حد صفره .
          اما اونی که میاد ۴۰۰هزارتا رو میکنه ۱۵۰تا خیلی ظلمه ، آخه اون بدبختی که خریده اگر پول داشت که بهترشو میخرید نه مدل پایین با کارکرد دستکاری شده .
          اینقدر از این چیزا دیدم که قابل گفتن نیست ، بخصوص تویوتا بخاطر کیفیت بالاش کمتر به چشم میاد اما خیلی ضایع هست که تو هر سایت و نمایشگاهی میری تویوتاهای مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ همه زیر ۲۰۰تا کارکرد دارند و به ندرت کارکرد واقعی را پیدا کنید .
          برای همین میگم ماشینی را بخرید که بدونید شجره‌نامه‌اَش از صفر تا حالا دست کی بوده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. کیان

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        متاسفانه چقدر تجربه های تلخ زیاد هستن !!!
        یادم ۳ سال پیش بود، خیلی دنبال خرید تویوتا اریون بودم، شاید نزدیک ۱ سال بود، تهش اینقدر گشتم آخرش پشیمون شدم، یادمه به ماشین بود، خیلی تمیز بود در ظاهر،‌به فروشنده ک مصرف کننده بود خودش گفتم من بلد نیستم، ماشین و میبرم نمایندگی کارشناسی، اگر چیزی هست بگو، گفت هرچی بود پای من، رفتیم نمایندگی ماشین از جلو ضریه کمی خورده بود،‌ دور رنگ هم بود، بهش گفتم چی شد پس، گفت برای تمیزی رنگ کردم، یعنی با اینکه میدونست هزینه کارشناسی پای خودش هست و اینقدر تابلو ماشینش رنگ داشت بازم نگفت حقیقت، بعد از اون دیگه بیخیال آریون شدم، چون سالمش گیرم نیومد هیچ وقت.
        ۱- هیچ وقت ارزون نخرید
        ۲- گرونترین و نخرید
        ۳- عجله نکنید
        ۴- به اینکه از دست میخرم با اینکه از نمایشگاه میخرید هیچ فرقی نداره، بنا به دلایلی ممکنه نمایشگاه بهتر باشه، مخصوصا خرید سنگین، مهم خوب خریدنه
        ۵- تو کوچه و خیابون و … معامله نکنید
        ۶- خودم به هیچ شماره ای از ایرانسل و اعتباری زنگ نمیزنم، حتی اگر بخوام یک گوشی موبایل بخرم
        ۷- کارشناس خوب ببرین بالای سر ماشین، قبلشم خودتون سیر تا پیاز آپشن و تیپ ماشین و در بیارید
        ۸- ماشین دست ۲ خریدن ارزش داره به شرطی ک وقت بذارین برای پیدا کردنش
        ۹- …
        نکته مهم دیگه، خودم به شخصه منتقد کره ای هستم، اما بعد از نتونستن خرید آریون رفتم کره ای خریدم !!!
        کره ای پول نقد هست، ماشین کارکردش و دستکاری کنن و … راحت خودش و نشون میده، تیپهاشون و … مشخص تر از ژاپنی و آلمانی هست، متفرقه تو تیپشون کم هست.
        کم کار تمیزشون خیلی راحت گیر میاد. و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          کیان عزیز
          یکی از دوستان قصد خرید بی ام و سری 3 2008 رو داشت خیلیم ادم واردی بود بالاخره پیدا کرد یه ماشین تمیز و خرید بعد از سند زدن و…. حدودا 1 ماه بعد ماشین خراب شد
          خلاصه برد پیش یه تعمیرگاه ماهر و اونجا بود که فهمید دست بالای دست زیاده ببینید چی شده بود این خودرو 8 ارور داشت که با ظرافت خاصی از داخل کیلومتر با چسب پوشیده شده بود و اون روز فهمید که دیر بود خلاصه اون موقع سری 3 رو 80 تومن خریده بود و بعد حدود 20 تومن هزینش کرد اون موقع با 20 تومن میشد 2 تا پراید صفر خرید
          البته شما دقیقا درست گفتید تمام موارد رو و یه نکته هم من اضافه میکنم
          اگر خواستید از پارکینگ چیتگر ماشین بخرید به هیچ عنوان خودتون نرید و با یه ادم وارد برید و اصلا ماشین رو تکون ندید مثلا اگر طرف گفت ببریم بیرون بیعانه بدین فردا بیاین سند بزنید بگین نه بیعانه بدید و ماشین رو تو پارکینگ اونحا پارک کنید و دوقبضه(یکی دست شما یکی دست فروشنده) و بعد از سند زدن ماشین رو ببرید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          کیان عزیز
          امیدوارم یه فَرجی بشه بازار درست بشه و واردات آزاد بشه ، فقط امیدوارم .
          اینقدر چیزهایی دیدم در خودروهای کارکرده و معاملات خودرویی که میتونم صدها خط براتون بنویسم .
          خودم اینقدر اومدم گشتم دنبال لندکروزر مشکی کم‌کار ۲۰۱۲ اما چون تمیز کم کارش را قیمتش را خارج عرف میگفتند که واقعاً نسبت به اون زمان نمی‌ارزید یا قشنگ مشخص بود پدر ماشین را درآوردن و حالا میخوان ردش کنند با کم‌کردن کیلومتر بندازند به یه بدبخته دیگه و این شد که رفتم و خودروی صفر تویوتای دیگری گرفتم ، پشیمون نیستم از خریدم و حداقلش اینه که اگر اصلاً نمیخریدم دیگه باید قید خرید را میزدم و چون چینی هم حتی نمیتونم نگاه کنم مجبور بودم تحمل میکردم این روزها را تا شاید فرجی بشه ‌(( خرید خودروی تویوتام هم داستانی داشت تا تحویلمون بدن اشکمون را ایرتویا در آورد سال ۹۶ ))
          در کل همه ما ایرانیها ضرر کردیم ، یکی بیشتر یکی کمتر و اونی که اصلاً نخرید و حتی ماشین داشت و فروخت که بهترشو بخره و تا امروز نخریده از ۲سال پیش که دیگه خدا به دادش برسه و خدایی زوره در کمتر از دوسال پول خرید مثلاً یه اوریون ۱۵۰ میلیونی را حالا برای پژو ۲۰۶ فاجعه بدی .

          در کل اگر خودروی خوبی دارید و از صفر کیلومتر خریدین برای هر دلیلی نفروشید مگر واقعاً مجبور باشید ، چون اول از اون خودرو خودش ارزش افزوده فراوانی داره و هم اینکه عمراً مثل ماشین خودتون گیرتون بیاد مگر استثناً باشه .
          گفتی اوریون دلم را خالی کردی ، من میدونم این ماشین چه اعجوبه‌ی سر به زیریه .
          یادمه سالی که تازه اومده بود قیمتش زیر ۶۰ میلیون بود و اکثریت جنسیس و آزرا را ترجیح میدادند ، ولی تا اومد جا بیوفته تو بازار ، قوانین مسخره جلوی وارداتش را گرفت و حالا نمونه تمیز لا کاغذیش از جنسیس لاکاغذی‌ای که روزی حدود ۲۰ میلیون گرونتر بود هم گرونتر شده و اشتباه نکنم مدل ۲۰۱۳ اوریون حدود یک میلیاردو دویست به بالا معامله میشه ولی بنظر من مدل ۲۰۱۱ اوریون ، بهترین اوریون وارد شده به کشوره با بازار عالی و بهتر از ۲۰۱۳ .
          دوستان اگر خودرو تمیز وارداتی دارید نفروشید ، خبرهای جدید ارزی در راهه که بخاطر شوک به بازار اعلام نکردن ولی مثل اینکه ارز نمیایی جهش قیمت فراوانی داره که میتونه وضع را بدتر و بدتر کنه و دوبار خودرو گرانتر و گرانتر میشه ??? .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. مهدی

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        این متن با گوشی تایپ شده خخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    خدا کنه همه خودروسازان مثل لکسوس باشن
    جلو پنجره بزرگ میزنه ولی به زیبایی ماشین آسیب نمیرسه
    هم بزرگه ، هم بسیار قشنگ و چشم نواز هست ??
    دقیقاً برعکس محصولات جدید هیوندای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (37 ديدگاه)

      جلو پنجره لکسوس هر نسل و توی هر مدل پخته‌تر و بالغ‌تر از قبل شده و مثل بعضی کمپانی ها، در عرض 3 سال نیومدن کُل طراحی ظاهری رو بصورت رادیکال دستخوش تغییر کنن…
      این جلو پنجره فکر کنم از اوایل 2010 یا شاید هم قبلترش در محصولات مختلف لکسوس وجود داشت اما هربار با طراحی تکاملی‌تر به اینجا رسید…
      اتفاقا اوایل یادمه که بیشتر افراد به بزرگی اون ایراد میگرفتند اما امروزه میبینیم همه زدن توی کار بزرگتر کردن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    سدان های لکسس روز به روز دارن پخته تر و زیباتر میشن.
    LS و ES جدید که واقعا همه چی تمام هستن.
    فقط امیدوارم IS جدید که سال بعد معرفی میشه هم همینقد خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      تو دری جلوشو ببینید چقدر زیباس ادم از دیدنش سیر نمیشه
      فکر میکنم قالب جدیدی با شیشه طراحی کردن
      امیدوارم با تغییرات جدید یه رقابت خوب با سری 7 و s class و Audi a8 داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. net

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    لکسس ls مثل ایودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری ۷ بزرگ نیست و صندوق عقبش کشیده نیست.اگزوز مربعی بد هست واگر اگزوز دایره ای داشت قشنگتر بود و چراغ جلو خیلی بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    امیدوارم یکی از مهم ترین تغییراتش سیستم اطلاعات و سرگرمی و حذف اون تاچ پد مزخرف باشه که حقیقتا پاشنه ی آشیل لکسوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    من بین لکسوسا فقط ال سی رو دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. samurai

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    این ماشین عالیه از هر نظر داخلش که دیگه جا واسه حرف نمیذاره حالا هم 8 سیلندر دیگه تکمیل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا