لکسوس

معرفی خودروی هنری جدید لکسس LFA

در بحبوحه‌ی حضور لکسس RC F GT3 در مسابقات ۲۴ ساعته اسپا، این خودروساز ژاپنی با هنرمند پرتقالی پدرو هنریکس به منظور ساخت خودروی هنری LFA به منظور نمایش در مسابقات استقامت یاد شده قراردادی امضا کرده است. این خودروی ویژه فرصتی برای گرامی داشت دهمین سالگرد تولید محصولات پرفورمنس F لکسس نیز می‌باشد.


نقش بستن رنگ خاکستری روی بدنه‌ای سفید حالت مناسبی را در مقایسه با استانداردهای یک خودروی هنری به وجود آورده است. هنریکس درباره هنر خود این‌گونه توضیح می‌دهد:

الهام گرفتن من برای این پوشش بدنه ایده سیالیت حاضر در زندگی امروزی بوده است جایی که همه‌چیز در حرکت بی‌وقفه بوده و فریز کردن همه‌ی چیزها سخت است. خطوط کشیده شده احساس حرکت به همه‌جا و عدم توقف را نشان می‌دهند. من می‌خواستم با استفاده از متریال دست سایز و خطوط مایع به احساسی طبیعی برسم. امیدوارم با انجام این کار احساس خود را نشان دهم.


LFA بهترین تلاش لکسس برای نمایش توانایی‌های خود بوده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری است که از نظر صدا جزو بهترین پیشرانه‌های تولیدی بوده و ردلاین آن ۹ هزار می‌باشد. ۶۵ درصد بدنه این خودرو از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده و زیر پوستش نیز لوله‌ای کربنی قرار دارد.

اگر به دنبال LFA جدید هستید هنوز هم نمونه‌های انگشت‌شماری را می‌توان پیدا کرد. بنا به اطلاعات فروش لکسس در سال ۲۰۱۸، این خودروساز دو دستگاه LFA را علیرغم توقف تولید در سال ۲۰۱۲ فروخته است. لکسس سال پیش گفته بود که هنوز هم ۱۲ دستگاه LFA را در شوروم ها دارد.

تویوتا هایپرکار جدیدی را تدارک خواهد دید زیرا کانسپت GR سوپر اسپورت روانه خط تولید خواهد شد. هنوز جزئیات جدیدی از این خودرو منتشر نشده است اما مهندسان تویوتا تلاش خواهند کرد تکنولوژی خودروی مسابقه‌ای TS050 را وارد جاده کنند. این خودروساز برنامه‌هایی برای استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۴ لیتری بای توربوی هیبریدی با قدرت ۹۸۶ اسب بخار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Madjidiano Rolambo

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    LFA جزو ماشین هایی بود که هر کدوم از ما حداقل یک بار آرزوی داشتنش از ذهنمون گذشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Trx (تایماز

      ۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (317 ديدگاه)

      یه سامورائی واقعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sevlan

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    …و تنها صداست که می ماند!
    موتوری که دستپخت متخصصین یاماها موتورز واسه ی لکسس LFA بود ، واسه همین ردلاین نه هزار تا و گشتاور کمتر از قدرت ، شده عین موتورسیکلت ها، یاماها چون یکی از تولیدکنندگان برتر ابزارآلات موسیقی هم هست واسه همین صدای LFA رو با استفاده از جدیدترین متدهای ایجاد صداهای نویزدار تنظیم کرد ،صدایی که بنظر من از نظر شنیداری در ردیف بهترین صداهای موتور و همردیف صدای موتورهای فراری و لامبو و AMGو حتی شاید بالاتر از باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا