متفرقه

آینده نمایشگاه خودروی ژنو در هاله‌ای از ابهام!

زمانی که ویروس کرونا در ماه فوریه قاره اروپا را در بر گرفت دست‌اندرکاران نمایشگاه خودروی ژنو برگزاری این رویداد مهم را به تعویق انداختند. البته تعطیلی نمایشگاه تنها چند روز پیش از شروع به کار آن صورت گرفت اما با توجه به وضعیت کشورهای گوناگون این اقدامات قابل‌درک بوده است.

ساندرو ماسکیتا مدیر نمایشگاه ژنو اخیراً مصاحبه‌ای با رسانه‌ها داشته است. او صادقانه سخنان خود را بیان کرده و گفته که این وضعیت نزدیک به فاجعه بوده است. ماسکیتا گفته است:

اگر ما تا ماه سپتامبر راه‌حلی نیابیم ریسک انحلال کامل نمایشگاه وجود دارد. ما باید دارایی‌های خود به ویژه برند و سهام شرکت پالکسپو SA را به فروش برسانیم.

در بیانیه‌ای که ماه می منتشر شده بود پالکسپو SA گفته بود از دریافت وام ۱۶.۸ میلیون فرانکی دولت سوئیس خودداری می‌کند. دست‌اندرکاران نمایشگاه خودروی ژنو نیاز به پشتیبانی مالی از این رویداد برای پوشش ضررهای ناشی از لغو نمایشگاه امسال داشته و باید برای رویداد سال ۲۰۲۱ هم آماده شوند. پالکسپو SA گفته دولت خواهان برون‌سپاری این نمایشگاه بوده اما آن‌ها این درخواست را رد کرده‌اند.

این گروه در بیانیه‌ی خود که با توجه به عدم قبول وام منتشر شده افزوده است:

بازدیدکنندگان نمایشگاه خودروی ژنو ما را تشویق می‌کنند و شدیداً توصیه می‌کنند که برای سال ۲۰۲۲ نیز برنامه‌ریزی بکنیم.

البته مدیر نمایشگاه می‌گوید اگر طی ماه‌های آینده اتفاق خاصی رخ ندهد برگزاری نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ بسیار سخت خواهد بود. سرمایه‌گذاران شخصی یا توافق با دولت سوئیس از جمله راه‌حل‌های احتمالی برای بهبود وضعیت این رویداد مهم خودرویی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Infinite

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (452 ديدگاه)

    نمایشگاه‌های خودرو باید به دنبال پیدا کردن یک راه حل برای جذب خودروسازها و بازدیدکننده‌ها باشند در غیر این صورت شاید به زودی به طور کامل جای خودشون رو به رونمایی‌های خصوصی و آنلاین بدن. کرونا هم این مشکل رو برای نمایشگاه‌ها عمیق‌تر کرده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      infinite عزیز
      اتفاقاً خیلی از خودروسازان از قبل جریان ویروس کرونا ، گوشزد کرده بودن که دیگه یواش یواش از حضور در نمایشگاه رو میاورند به رونمایی‌های آنلاین با مخاطب بیشتر و هزینه کمتر .

      دنیا عوض شد تموم شد رفت .
      دیگه مُرد اون هیجانی که هنگام نمایشگاه رفتن آدرنالین خون را بالا میبرد .
      زمانی که دانشجو بودم با درهم ۲۳۰ تومنی نمایشگاه دوبی میرفتم ، یادمه حدود ۲۰۰درهم میشد بلیطش و تعداد سوپر اسپرت‌ها و لوکس‌ها بیشتر از رونمایی خودروهای معمول بازار بود .

      دیگه اون دوران تموم شد و برگشتی در کار نیست و نسلی از جوانان ایران که روز به روز عقب‌مانده‌تر و حسرتمندتر بزرگ میشوند ، آثار سفر نکردن و تجربه فرامرزی برای جوانان کشور دودش تو چشم حاکمان و مدیران کشوری میره که هر چی هم که در اینترنت و شبکه‌های مجازی تحقیق و برنامه‌ریزی کنند ، باز حتی یک هزارم هم مثل تجربه عملی و مسقیم نمیشه ، شبکه مجازی سرابی زیباست .
      نمیدونم چرا این روزها شدم غمگین‌ترین آدم روی زمین ، مردم دارند می‌پوسند از فکر ولی یه پویشی از تحرک برای تولید راه افتاده که شاید بشه بِهِش امیدوار بود ولی وضعیت ارز و مافیا بازی در هر رشته و تخصص ، سَمی مُهلِک برای کارآفرینان و تولید کنندگانه که نیاز به یک مرجع پاک و قدرتمند داره که اون هم خودش ناپاکتر و مفسدتر از همیشه هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      من تو فکر اون کارگرای داربستی هستم نمایشگاه تعطیل بشه از نون خوردن می افتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Nikzad

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بلاخره نوبت به نمایشگاه ژنو هم رسید?. فستیوال گودوو،مشکلات مک لارنو… میترسم کلا همه چیز در مورد فستیوال و نمایشگاه گاه ها از بین بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا