مسابقات

تعطیلی موقت فرمول E به خاطر شیوع ویروس کرونا

اندکی پس از اعلام تعویق برگزاری گرندپری استرالیا، بحرین و ویتنام در فرمول ۱ به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا، مقامات مسابقات فرمول E نیز تائید کردند این مسابقات به‌صورت موقتی برگزار نخواهد شد.

در بیانیه‌ای که فرمول E و فیا منتشر کرده‌اند تائید شده این مسابقات از “سیستم پرچم” برای نشان دادن اینکه مسابقات برگزار خواهند شد یا خیر استفاده خواهند کرد.

در این سیستم پرچم‌های قرمز به معنی لغو مسابقات، پرچم‌های زرد به معنی برگزاری مسابقه در صورت وجود فرصت مناسب و پرچم‌های سبز به معنی برگزاری طبق برنامه‌ریزی می‌باشند. در ماه‌های مارس و آوریل پرچم‌های قرمز برافراشته شده درحالی‌که ماه می با پرچم‌های زرد متمایز شده است. در صورتی که وضعیت جهانی بهبود یافته و پایدار باشد پرچم‌های سبز در ماه‌های ژوئن و جولای برافراشته خواهند شد.

به همین خاطر مسابقات فرمول E ماه‌های مارس و آوریل در فرانسه، چین، ایتالیا، کره جنوبی و اندونزی لغو شده‌اند.

موسس و مدیرعامل مسابقات فرمول E گفته است:

حالا وقت مسئولیت‌پذیری است و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم مسابقات را به‌طور موقتی لغو کرده و اقداماتی برای برگزاری مسابقات در طول ۲ ماه آینده انجام دهیم. موتور اسپورت نقش مهمی در اجتماع داشته اما موضوع مهم‌تر سلامت و ایمنی همه است. زمانی که بحران شیوع ویروس کرونا برطرف شد با قدرت تمام باز خواهیم گشت.

فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ فرمول E ماه نوامبر در عربستان سعودی شروع شد و جدیدترین مسابقه آن نیز در مراکش بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا