مسابقات

سباستین فتل برای فصل 2021 به ریسینگ پوینت (آستون‌مارتین) پیوست

پس‌ازاینکه سرجیو پرز در خبری شوکه کنندهٔ اعلام کرد که در پایان فصل جاری از تیم ریسینگ پوینت جدا خواهد شد، حالا رسماً اعلام شده است که سباستین فتل جای او را در این تیم که فصل آینده به آستون‌مارتین تغییر نام می‌دهد خواهد گرفت. به گفتهٔ ریسینگ پوینت، امضای قرارداد با قهرمان چهار دورهٔ فرمول یک، اعلام روشن جاه‌طلبی‌های تیم برای تثبیت خود به‌عنوان یکی از رقابتی‌ترین نام‌ها در این ورزش است. از زمانی که فراری اعلام کرد در پایان فصل ۲۰۲۰ قرارداد خود را با فتل تمدید نخواهد کرد و کارلوس ساینز را جایگزین او می‌کند، این قهرمان ۳۳ ساله دربارهٔ آیندهٔ خود مذاکراتی با ریسینگ پوینت و لارنس استرول داشته است.

فتل دراین‌باره گفته است:

خوشحالم که سرانجام این خبر مهیج دربارهٔ آینده‌ام را به اشتراک گذاشتم. باعث افتخار است که بگویم من در سال ۲۰۲۱ رانندهٔ آستون‌مارتین خواهم شد. این یک ماجراجویی جدید برای من با یک شرکت خودروسازی افسانه‌ای است. من از نتایجی که ریسینگ پوینت امسال کسب کرده تحت تأثیر قرار گرفتم و معتقدم آینده حتی از این هم درخشان‌تر به نظر می‌رسد. انرژی و تعهد لارنس استرول به این ورزش الهام‌بخش است و من معتقدم که ما می‌توانیم اتفاقات بسیار خاصی را باهم رقم بزنیم. من هنوز علاقهٔ زیادی به فرمول یک دارم و تنها انگیزه‌ام این است که در رده‌های جلویی مسابقه بدهم. انجام چنین کاری با آستون‌مارتین یک امتیاز بزرگ خواهد بود

ریسینگ پوینت امسال با کپی‌برداری از خودروی فرمول یک فصل قبل مرسدس، واقعاً عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته است. این تیم در حال حاضر با ۸۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی سازندگان قرار گرفته و تنها ۱۶ امتیاز با مک‌لارن در جایگاه سوم فاصله و ۱۱ امتیاز با رنو در جایگاه پنجم اختلاف دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    روز به روز دارم به مسخره تر بودن فرمول وان و باحال بودن رالی پی میبرم
    راستی پدال خبر های رالی رو پوشش بده

    موافقم 5
    مخالفم 9
  2. Babak

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    امیدوارم فتل دوست داشتنی با استون مارتین نتیجه های خوبی بگیره.
    .
    ولی باید دید برا سال 2022 و قوانین جدید چه برنامه ای دارن و آیا میتونن ماشین رقابتی درست کنن یا نه.
    خیلی ضد حاله اگه توی قوانین جدید هم مرسدس ماشین دامینیت رو داشته باشه.

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. محمد حسین

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (489 ديدگاه)

      تا جایی که من شنیدم ظاهرا قرار هست قوانین برای ساده تر شدن ساخت انجین تغییر کنه تا سازنده های با بودجه کمتر هم توان مشارکت و تأمین انجین تیم های فرمول1 رو داشته باشن. (البته نمی دونم چقدر صحت داره)
      خب قابل پیش بینی هست که رقابت بیشتر و نزدیک تر بشه.
      تا اینجا مرسدس نشون داد که تو ساخت انجین با پیچیدگی و تکنولوژی بالا از طرفی (در مقابل سازنده های حاضر در مسابقات) و خرج کردن پول زیاد برای این هدف (در مقابل سازنده هایی که شاید این توان مهندسی رو داشته باشن ولی یا پولش رو ندارن یا اولویت شون نیست) از بقیه جلوتر هست.
      شاید رقابت کردن با این مرسدس حتی در ساخت یک انجین ارزون تر و ساده تر سخت باشه ، ولی چون نقش خلاقیت ها در مقابل دانش پررنگ میشه ، سازنده های کوچکتر ناامید نیستن.
      باید منتظر موند و دید.

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        تغییر قوانین موتوری فعلا در کار نیست اما کاش بود و موتور ساز های قهار فارغ از پیچیدگی ها (mgu-h مخصوصا که مشکل اصلی همه از جمله پورشه همین بود) وارد فرمول یک میشدن. ولی توسعه رو محدود کردن و احتمالا سال 2025 نسل جدید موتور ها معرفی بشن
        از این فصل تا فصل 2025 تیم ها اجازه 2،3 اپدیت برای قطعات اصلی موتورشون بدن دو سال اخر هم اجازه اپدیت ندارن (بیچاره فراری)

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    امیدوارم هم فرارى و هم آقاى فتل دوباره به روزهاى اوجشون برگردند.
    این که همه تیمها بتونن بیان به رده هاى بالاى جدول با فاصله امتیازى کمتر خیلى هیجان بیشترى ایجاد میکنه. ردبول ؛رنو؛مک لارن؛آستون مارتین؛فرارى و بقیه تیمها. حکایت پیروزى هاى مرسدس خیلى باعث یکنواختى این مسابقات شده مثله اینکه شما هر روز یه غذاى ثابت و تکرارى رو بخورى هر چقدر هم که خوشمزه باشه بلعخره بعد از چند وقت براتون عادى میشه.باور کنید خیلى وقتا اول مسابقه وقتى میدیدم ماشیناى مرسدس اول مسابقه پیشتازن دیگه مطمعاً بودم دوباره یکیشون قهرمان میشه.مسابقه آخرم که جزء دیگه واقعاً جز استثنائات یک در هزار بود.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. محمد حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    وای که چی میشه اگر فتل تو استون مارتین و با انجین مرسدس ، بالاتر از راننده های فراری قرار بگیره !!!

    موافقم 16
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا