مسابقات

پیروزی ورشتاپن، حسن ختام فرمول یک ۲۰۲۰ در یاس مارینا

گرندپری امارات، آخرین مسابقه این فصل فرمول یک در پیست یاس مارینا برگزار شد.

مکس ورشتاپن، اولین پول پوزیشن خود را در آخرین مسابقه این فصل به دست آورده بود و پشت سر او بوتاس و همیلتون قرار گرفتند. همیلتون که بعد از یک مسابقه غیبت به علت ابتلا به کرونا به رقابت برگشت، پیش از این قهرمانی خود را مسجل کرده بود.

در این مسابقه هم گروژان همچنان غایب بود و فیتیپالدی به جای او رانندگی می‌کرد. رقابت حساس بین تیم‌های ریسینگ پوینت، رنو و مک لارن برای کسب سکوی سوم تیمی مهم‌تر از سایر رقابت‌های تیمی در این مسابقه بود.

استارت مسابقه بدون حادثه خاصی انجام شد و ورشتاپن هم به‌خوبی جایگاه خود را حفظ کرد و از مرسدس‌های رقیب خود فاصله گرفت.

در دور دهم سرجیو پرز، قهرمان مسابقه قبلی با بدشانسی دچار مشکل فنی شد و خودروی خود را کنار پیست متوقف کرد تا خودروی ایمنی وارد مسابقه شود. این به نوعی یک خبر تراژدی برای ریسینگ پوینت نیز محسوب می‌شد.

هرچه از زمان مسابقه می‌گذشت، یکنواختی و نبود هیجان آزار بیشتری می‌داد. بوتاس از انگیزه لازم برای جنگ برخوردار نبود و به نظر می‌رسید که همیلتون نیز هنوز خسته از بیماری خود است.

مکس در طول مسابقه بدون اشتباه خاصی فاصله خود را آن‌قدر از رقبا افزایش داد که دیگر امکان جبران آن نیز نبود. این یک مسابقه نسبتاً راحت برای ورشتاپن بود و سرانجام با قهرمانی او نیز پایان یافت. حسن ختامی دل‌چسب برای او و تیم ردبول.

بوتاس و همیلتون هم با فاصله دوم و سوم شدند. همیلتون با قهرمانی این فصل دیگر دست نیافتنی شده و همه رکوردها را جابجا کرده است. امتیاز سریع‌ترین دور مسابقه هم به دنیل ریکاردو رسید.

ردبول با وجود یک راننده قدرتمند و یک راننده متوسط توانست در پس مرسدس قرار گرفته و همچنان تنها خطر بالقوه برای این تیم باشد. هرچند آلبون، بعد از اخطارهای تیمش برای اخراج، رانندگی به‌مراتب بهتری را ارائه داد و در این مسابقه آخری نیز رتبه چهارم را کسب کرد.

مک لارن به لطف امتیازات این مسابقه، توانست با یک پله صعود، جای ریسینگ پوینت را گرفته و سکوی سوم این فصل را به دست آورد.

 

این فصل هم با پیروزی آسان مرسدس و همیلتون تمام شد. موضوع ناراحت کننده، ضعف شدید رقبا ازجمله فراری بود که احتمالاً در فصل بعدی نیز ادامه خواهد یافت.

فصل آینده باوجود ثابت ماندن خودروها و عدم ارتقای آنها، رانندگان جدیدی در تیم‌ها حضور خواهند یافت. حضور میک شوماخر و همچنین بازگشت دوباره آلونسو و رفتن فتل از فراری مهم‌ترین تغییرات فصل بعد خواهند بود.

در این فصل، ۲۳ راننده پشت فرمان بیست خودرو از ۱۰ تیم قرار گرفتند. ۱۷ گرندپری در ۱۲ کشور برگزار شده که ۱۳ راننده توانسته‌اند روی سکو بروند.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۰)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۳۴۷
۲والتری بوتاسفنلاندمرسدس۲۲۳
۳مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ-هوندا۲۱۴
۴سرجیو پرزمکزیکریسینگ پوینت۱۲۵
۵دنیل ریکاردواسترالیارنو۱۱۹
۶کارلوس ساینزاسپانیامکلارن-رنو۱۰۵
۷الکساندر آلبونتایلندردبول ریسینگ-هوندا۱۰۵
۸چارلز لکلرکموناکوفراری۹۸
۹لندو نوریسبریتانیامکلارن-رنو۹۷
۱۰پیر گسلیفرانسهآلفاتوری-هوندا۷۵
۱۱لنس استرولکاناداریسینگ پوینت۷۵
۱۲استبان اکونفرانسهرنو۶۲
۱۳سباستین فتلآلمانفراری۳۳
۱۴دنیل کیاتروسیهآلفاتوری-هوندا۳۲
۱۵نیکو هالکنبرگآلمانریسینگ پوینت (راننده ذخیره)۱۰
۱۶کیمی رایکوننفنلاندآلفارومئو۴
۱۷آنتونیو جیوویناتزیایتالیاآلفا رومئو۴
۱۸جورج راسلبریتانیاویلیامز-مرسدس۳
۱۹رومن گروژانفرانسههاس-فراری۲
۲۰کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۲۱نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۰
[دانلود ویدئو]

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. SF90 STRADALE

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2789 ديدگاه)

    پایانی تلخ یا تلخیِ بی پایان برای طرفداران فراری ؟؟؟؟
    آیا خدایِ فرمول یک و مسابقات موتور اسپرت از خواب بیدار میشه و همه رو زخمی میکنه یا مثل این فصل بدون توان و بی آزار به مسیرش ادامه میده ؟؟؟؟

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲۱
    1. ممد ژانگولر

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1253 ديدگاه)

      من جای فراری بودم‌از بنزین هواپیما استفاده میکردم
      یکی دوتا هم‌ردبول میریختم تو باک باور کنید نتیجه میداد
      اینا یا شکم سیرن یا شوت

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۴
    2. محمد حسین

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (458 ديدگاه)

      فراری توان تکنولوژیکی لازم برای مقابله با مرسدس روی این موتورها رو نداره.
      باید منتظر تغییر قوانین مربوط به انجین بمونه ، بعد تازه فکر رقابت باشه.
      امسال ۵۰ امین سال حضور فراری در فرمول۱ بود. فراری در حدود ۲۳% از مسابقاتی که تابحال شرکت کرده پیروز شده ، در حالیکه مرسدس با حدود ۱۱ سال حضور بیش از ۵۰% پیروزی کسب کرده.
      بالاترین تعداد برد پیاپی برای فراری فقط یک فصل و برای مرسدس ۲ فصل اتفاق افتاده. (علیرغم حضور ۵ برابری فراری در مسابقات)
      و آمارهای دیگه از این دست که زیاد هستن.

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۳
      1. m40

        ۲۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (54 ديدگاه)

        تیم اسکودریا فراری ۹۰ ساله که تو فرمول یکه و از ۷۳ سال پیش ساخت ماشین های خودشو شروع کرده و در ضمن هر چقدر مدت حضور تو مسابقات زیاد باشه تعداد پیروزی میاد پایین
        در ثانی فراری ۴ بار قهرمانی پیاپی داشته(بیشترینش ۶ بار پیاپی) و مرسدس فقط یک بار(بیشترینش ۷ بار پشت سر هم که فعلا ادامه داره)
        به هر حال در چند سال اخیر افت کرده که احتمالا با تغییر قوانین بتونه قویتر بشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
    3. R@m!n

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      تو ورزش هیچ چیز ابدی نیست همیشه رکوردا شکسته میشن و قهرمانا میرن و جدیدا میان

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    4. جمشید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (123 ديدگاه)

      پدال همیشه هر روز آخرین خبرش رو طرفای ساعت ۷.۵ الی ۸ شب میذاره و بعدش میره لالا میکنه تا فردا صبح 😉😉 بابا بیشتر بچه ها تا ساعت یک الی دو شب بیدار هستن شبها هم چندتا مطلب بزار 😬😬😬 و سحر خیزترین نویسنده پدال هم شاهین احمد زاده هست که هر روز صبح اول وقت سر ساعت ۷ مطب میذاره داخل سایت 👏👏 شاهین داداش اول صبح رو بی خیال شو بجاش از ساعت ۹ شب به بعد تا ۱۲ الی ۱ شب مطلب بزار

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    5. حسین

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (116 ديدگاه)

      واقعا رغت انگیزه . مرسدس کجا بوده که یهو اومد همه چیزا فتح کرد؟ یک دهم فراری هم سابقه حضور تو فورمول یک را نداره و این تاسف باره . امیدمون لکلرک بود که اونم امسال شوت بود
      واقعا موتور های فراری افت بسیار زیادی کردن و سال بعد که هیچ سال بعدیش اگه قرار بر تغیر موتورها شد فراری باید از همین الان تمام جوانب را بسنجه تا یک موتور فوقولاده بسازه ولییییییی
      بعید میدونم زور موتورا مرسدس را بکنه مگر اینکه غول مارانللو بیدار شه
      ما با پرسپولیس ، یوونتوس ، اسکودریافراری (مایکل شوماخر) ، راجر فدرر ، مارادونا و مایکل جردن زاده شدیم و با عشق به همینا هم میمیریم

      لطفا به خودت بیا آقای فراری اسکودریا

      😢😢😢😢😢

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۰
      1. مانی

        ۲۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2130 ديدگاه)

        مرسدس بخاطر تصادف وحشتناکش که ۷۰-۸۰ نفر مردن
        سالیان سال از فرمول کناره گیری کرده بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. AMG///

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    همیلتون افت کرده واقعا
    فک کنم هنوز خسته هست

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. R@m!n

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      کرونا داشته و تو مصاحبه بعد مسابقم گفت حالم هنوز خوب نیستو و به آمادگی ۱۰۰% نرسیدم

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
  3. امین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شاید باور نکنید ولی برای من یکی هم موتو جی پی هم فرمول۱ جذاب بود ولی دیگه هیچی برام جالب نیست هر دوتاشون کسل کننده و بی معنی شدن برام، شما چطور در مورد فوتبال هم همینطور به نظرم کلا همه چی بی بخار و شور و شوق شده فوتبال بی بخار ترین دوران خودشو داره طی میکنه و میسازه ده ۹۰ و یا ۱۰ سال پیش رو فقط به یاد بیارید

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  4. OMID

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    ورشتپن خیلی راننده خوبیه واقعا و بیشتر مسابقات درخشیده
    ماشینش اجازه نمیده وگرنه رقابتشون با همیلتون دیدنی بود
    فراری هم هم چنان اون ته مونده …
    باختن به مرسدس زیاد هم بد نیست ولی این که داره به به مک‌لارن و رنو و ردبول و الفا تائوری می‌بازه خیلی بده
    ولی خب شرایط ثابت نمی‌مونه و فراری هم برمیگرده

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
    1. R@m!n

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      البته مک لارن سومین تیم پرافتخار تاریخه

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. OMID

        ۲۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1896 ديدگاه)

        و فراری پر افتخار ترین تیم تاریخ فرمولا وان
        دقیقا به خاطر همین چیزا میگم این که داره از بقیه تیم ها میبازه بده

        موافقم ۲
        مخالفم ۵
        1. R@m!n

          ۲۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (921 ديدگاه)

          من از این زاویه گفتم که مک لارن اوردی کنار برندای زودگذر. مک لارن تعداد قهرمانیاش از مرسدسم بیشتره از ستونای فرمول یکه

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
  5. مهران

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    سلام , این اختلاف مربوط به تکنولوژی و ماشین ها هست یا اینکه رد یک سطح برابر مرسدس از راننده و عقبه بهتری برخوردار هست ؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. M

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      ۹۹ درصدش اختلاف خودروهاست ، راننده ته جدول پشت فرمون مرسدس قهرمان میشه…

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۲۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1917 ديدگاه)

        دقیقا👍👍👍👍👍👍

        موافقم ۶
        مخالفم ۸
    2. R@m!n

      ۲۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (921 ديدگاه)

      این درصد ۵۰-۵۰ .مرسدس همزمان بهترین ماشینو و بهترین رانندرو داره

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
  6. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
  7. شهاب

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    امتیاز جورج راسل رو نوشتید ۳ و لطیفی هم که هیچ امتیازی نیاورد خب این جمعش میشه ۳ امتیاز نه صفر امتیاز که برای ویلیامز نوشتید !

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. شهاب

      ۲۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      الان دیدم نتیجه ریس قبلی رو – راسل برای تیم مرسدس ۳ امتیاز گرفت !!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. محمد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (553 ديدگاه)

    من اطلاعات خیلی زیادی درباره فرمول ۱ ندارم ولی هر هفته نگاه میکنم ولی همیشه میگم یکاش عدالت بیشتر بود مثلا چرا باید مرسدس موتور به این قوی داشته باشه تو فرمول۱ ولی بقیه تیما قدرت موتور نداشته باشن
    در کل منظورم این بود که مسابقات خیلی جذاب تر می شد اگه همه تیما قدرت یکسانی داشتند نه یکی بیشتر ونه یکی کمتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا