تویوتامیتسوبیشی

دوئل تویوتا یاریس iA و میتسوبیشی میراژ G4

امروز در ادامهٔ برگزاری دور یازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه سدان‌های ساب‌کامپکت رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان رنو سیمبل و لادا وستا بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد 1040 رأی به ثبت رسیده است که رنو با دریافت 555 عدد از آن‌ها توانست با کسب 53 درصد از کل آراء و اختلافی نه‌چندان زیاد پیروز گردد درحالی‌که وستا موفق به دریافت 485 رأی شده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سدان‌های ساب‌کامپکت، تویوتا یاریس iA و میتسوبیشی میراژ G4 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

هیوندای اکسنت

نیسان ورسا

سئات تولدو

اشکودا راپید

هیوندای اکسنت

اشکودا راپید

رنو سیمبل

لادا وستا

پژو 301

سیتروئن الیزه

رنو سیمبل

سیتروئن الیزه

هوندا سیتی

سوزوکی سیاز

تویوتا یاریس iA

میتسوبیشی میراژ G4

؟

؟

تویوتا یاریس iA

یاریس هاچ‌بکی ساب‌کامپکت در سبد محصولات تویوتا است که پیشینهٔ آن به سال 1999 بازمی‌گردد. در این سال نسل اول یاریس معرفی شد و تا سال 2005 در سه نسخهٔ هاچ‌بک، کوپه و سدان به تولید رسید. این خودرو هم‌اکنون در انواع گوناگون و با ظواهر متفاوتی تولید شده و در کشورها مختلف عرضه می‌گردد. ولی در این دوئل که اختصاص به گروه سدان‌های ساب‌کامپکت دارد، ما با مدلی از یاریس با نام iA کار داریم؛ اما این خودرو محصول تویوتا نیست بلکه در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ مزدا 2 سدان است که با برند تویوتا در آمریکای شمالی عرضه می‌شود. این خودرو در ابتدا با نام سایون iA برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2015 رونمایی شده و راهی بازار آمریکای شمالی گردید؛ اما چندی بعد برند سایون تعطیل شد و به همین دلیل تویوتا این خودرو را از اکتبر 2016 با برند خودش و با نام یاریس iA با مدل 2017 در این منطقه عرضه کرد. همان‌طور که گفته شد، یاریس iA در اصل همان مزدا 2 سدان بوده و کاملاً با آن یکسان است ولی تنها با ایجاد تغییراتی در دماغه و به‌ویژه جلوپنجره، از مزدا 2 متمایز شده است. این سدان ساب‌کامپکت ژاپنی در آمریکای شمالی توسط تویوتا تنها با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌گردد که 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. تویوتا یاریس iA سال گذشته در ایالات‌متحده نزدیک به 36 هزار دستگاه فروش داشته است.

میتسوبیشی میراژ G4

میراژ نام باسابقه‌ای در سبد محصولات میتسوبیشی است به‌گونه‌ای که پیشینهٔ آن به سال 1978 بازمی‌گردد. در این سال میراژ به‌عنوان خودرویی ساب‌کامپکت در سه نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در، هاچ‌بک پنج‌در و سدان به بازار آمد. سپس بعدها مدل لنسر در برخی بازارها با نام میراژ عرضه گردید. این روند تا سال 2003 ادامه داشت و این خودرو در انواع مختلف در پنج نسل به بازارهای جهانی عرضه گردید اما پس از خاتمهٔ تولید نسل پنجم در این سال برای مدتی خبری از میراژ نبود تا اینکه سرانجام نسخهٔ کنونی میراژ در نمایشگاه ژنو 2011 رونمایی شد. این خودرو که نسل ششم میراژ محسوب می‌شود، به‌عنوان جایگزین مدل کلت در نظر گرفته شده است. نسل کنونی میراژ که با مدل 2012 به بازار آمد، همانند نسل‌های ابتدایی خود، خودرویی ساب‌کامپکت بوده و در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود که در این دوئل با نسخهٔ سدان آن کار داریم. میراژ سدان که در نمای جلویی تفاوت‌هایی با نسخهٔ هاچ‌بک دارد، در کارخانهٔ میتسوبیشی در تایلند تولید می‌شود این خودرو در ایالات‌متحده با نام میراژ G4 و در برخی بازارها مثل ویتنام با نام Attrage عرضه می‌گردد. میراژ G4 در ایالات‌متحده تنها با یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌گردد که 80 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده است. هردو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان میتسوبیشی میراژ سال گذشته در ایالات‌متحده مجموعاً بیش از 22 هزار دستگاه فروش داشته‌اند.

مقایسه مشخصات فنی

 

تویوتا یاریس iA

میتسوبیشی میراژ G4

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 1.2 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 105 اسب بخار 80 اسب بخار
گشتاور 140 نیوتن متر 100 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 8.7 ثانیه 12.8 ثانیه
مسافت 400 متر 16.8 ثانیه 19.5 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر/ساعت 160 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.8 لیتر (ترکیبی) 6.1 لیتر (ترکیبی)
وزن 1083 کیلوگرم 995 کیلوگرم
طول 4.36 متر 4.30 متر
فاصلهٔ محوری 2.57 متر 2.55 متر
حجم صندوق بار 368 لیتر 340 لیتر
قیمت پایه 16,845 دلار 15,290 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. charger

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (311 ديدگاه)

    جفتشون به تیبا گفتن زکی

    1. peyman

      ۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      میراژ چرخاش کوجیکه به هیکلش نمیاد?

      1. تیاگو

        ۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (97 ديدگاه)

        دهن یاریس خیلی خیلی زشته

  2. حامد

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (645 ديدگاه)

    اون تویوتاست یا مزدا؟

    1. فرامرز

      ۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      مزدا ۲ هست که بخاطر کمبود نمایندگی فروش و خدمات مزدا تو آمریکا تحت برند سایون (زیر مجموعه تویوتا) به فروش میرسه. البته خود مزدا هم این رو با امکانات و البته قیمت بالاتر تحت برند خودش میفروشه.

      1. حامد

        ۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (645 ديدگاه)

        اهان ممنون بابت پاسخ?

  3. ahmad

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (493 ديدگاه)

    با توجه به جدول مشخصات فنی و کیفیت و ظاهر تویوتا .

  4. مهدی دهقان

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (65 ديدگاه)

    یه لحظه فک کردم مقایسه پراید و پژو ۴۰۵ رو دارم میخونم با این قدرت و حد اکثر سرعتشون

    1. فرامرز

      ۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      از کی تا الآن پژو شتاب صفر تا صد 8.7 ثانیه میده؟

      1. مهدی دهقان

        ۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (65 ديدگاه)

        داداش برای یه ماشین تقریبا ۱۷ هزار دلاری فکر نمیکنی ۱۰۵ اسب خیلی ضعیفه

        1. حامد

          ۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (645 ديدگاه)

          به وزنش توجه کن دوست عزیز
          مهم نسبت وزن به اسب بخارش هست

        2. Hamid...Audi

          ۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (680 ديدگاه)

          شما ماشین ۱۷ هزار دلاری با چه قدرتی سوار میشید؟!!!!
          همه ماشینای با کیفیت این سگمنت با همین قیمت تقریبا همین سطح قدرت رو دارن.

  5. محسن

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میستوبیشی یکم خندان
    تویتا خشن
    برای خانواده میراژ
    برای بی خانواده تویتا

  6. مهرداد

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با اینکه جفت ماشین ها ژاپنی هستن و کمپانی جفتشون سابقه و تجربه و کیفیت بالایی دارن در این مورد قابل مقایسه نیستن ولی تویوتا یاریس تو مشخصات فنی از جمله قدرت موتور و شتاب و گشتاور و پیشرانه قوی تر هست انتخاب دیگه ای به جز یاریس برای آدم نمیذاره

  7. علی امینی

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا قسمت بایگانی از نوار ابزار حذف شده؟

  8. کیوان

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    میراژ اجبار انتخاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن