کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

میتسوبیشی که همواره با کانسپت‌های خود در نمایشگاه‌های خودرو حضور پررنگی دارد، در نمایشگاه توکیوی امسال هم کانسپتی بنام Mi-Tech را معرفی کرده است. این خودرو ترکیبی از طراحی رادیکال و بحث‌برانگیز با قوای محرکهٔ پیچیده است که همه در یک شاسی‌بلند کوچک روباز جمع شده‌اند.

این کانسپت با تفسیر جدیدی از دماغهٔ تهاجمی ساخته‌های میتسوبیشی که «سپر پویا» نام دارد با تریم مسی‌رنگ، در اصل تصویری از باگی‌های آینده را نشان می‌دهد. جلوپنجرهٔ این ماشین با چراغ‌های T شکل احاطه شده است درحالی‌که با نگاه به پروفیل جانبی، گلگیرهای عظیم مربع شکل تمام توجهات را به خود جلب می‌کنند. همچنین عدم وجود درها در این قسمت نیز نشانگر شخصیت باگی مانند Mi-Tech هستند.

هرچند بدون شک طراحی بیرونی این کانسپت بسیار شلوغ است اما داخل آن با حذف اکثر دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی، رویکردی ساده‌گرایانه دارد. در داشبورد Mi-Tech حتی از نمایشگر سنتی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم خبری نیست زیرا بجای آن یک نمایشگر سربالای بسیار بزرگ تعبیه شده که از تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می‌برد. در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک جای گرفته است. دکمه‌های کی‌برد مانند در بالای کنسول مرکزی هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کانسپت هستند.

همان‌طور که اشاره شد، قوای محرکهٔ Mi-Tech بسیار پیچیده است زیرا این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که در آن بجای پیشرانه‌های درون‌سوز سنتی از یک توربین گازی جمع‌وجور استفاده شده است. این توربین گازی که می‌تواند با گازوئیل، نفت یا الکل کار کند، در اصل نقش یک ژنراتور را بازی می‌کند. به گفتهٔ میتسوبیشی، این توربین گازی نسبت به‌اندازه و وزن خود خروجی قدرتمندی دارد.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک پیچیده‌ای با کالیپرهای ترمز الکتریکی قرار گرفته است. فعلاً برنامه‌ای برای تولید کانسپت Mi-Tech وجود ندارد اما به گفتهٔ میتسوبیشی، تکنولوژی‌های الکتریکی‌سازی این کانسپت تا سال 2022 در کراس‌اوورهای کامپکت و میان سایز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. datsun
    سوابق: (1451 دیدگاه) ,

    چه جالب یعنی خودش برق باتری ها رو تولید میکنه مثل یه نیروگاه برق کوچک دیگه نیازی به صرف زمان برای شارژ باتری ها نداره

    پاسخ
  2. meysam
    سوابق: (1663 دیدگاه) ,

    .
    توربین ایده خیلی جالبیه که تا حالا بهش فکر نکرده بودم.

    پاسخ
    1. حسین دهمرد
      سوابق: (701 دیدگاه) ,

      شوی یه زمانی رو یه مدلش گذاشته بود که بخاطر استارت سخت و طولانی و مصرف بالا و عدم پاسخگویی مناسب به دریچه گاز.با شکست مواجه شد.
      یه زمانی تو فرمول یک هم استفاده شد که باز هم بخاطر ساختار ذاتی توبین ها و اینکه طول میکشه تا دور بگیرند و عدم پاسخ گویی مناسب به دریچه گاز غیر قابل رقابت بود و کنار گذاشته شد.
      بیشتر برای ماشین جاده مناسبه که باز هم دیزلی ها بخاطر مصرف سوخت اقتصادی تر در اولویت قرار دارن.

      پاسخ
  3. ارمان
    سوابق: (1305 دیدگاه) ,

    این ها فقط و فقط نشانه های حیات و ادامه دادن میتسوبیشیه زخمیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.