میتسوبیشی

کانسپت میتسوبیشی Mi-Tech، شاسی‌بلندی روباز با پیشرانهٔ توربین گازی

میتسوبیشی که همواره با کانسپت‌های خود در نمایشگاه‌های خودرو حضور پررنگی دارد، در نمایشگاه توکیوی امسال هم کانسپتی بنام Mi-Tech را معرفی کرده است. این خودرو ترکیبی از طراحی رادیکال و بحث‌برانگیز با قوای محرکهٔ پیچیده است که همه در یک شاسی‌بلند کوچک روباز جمع شده‌اند.

این کانسپت با تفسیر جدیدی از دماغهٔ تهاجمی ساخته‌های میتسوبیشی که «سپر پویا» نام دارد با تریم مسی‌رنگ، در اصل تصویری از باگی‌های آینده را نشان می‌دهد. جلوپنجرهٔ این ماشین با چراغ‌های T شکل احاطه شده است درحالی‌که با نگاه به پروفیل جانبی، گلگیرهای عظیم مربع شکل تمام توجهات را به خود جلب می‌کنند. همچنین عدم وجود درها در این قسمت نیز نشانگر شخصیت باگی مانند Mi-Tech هستند.

هرچند بدون شک طراحی بیرونی این کانسپت بسیار شلوغ است اما داخل آن با حذف اکثر دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی، رویکردی ساده‌گرایانه دارد. در داشبورد Mi-Tech حتی از نمایشگر سنتی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم خبری نیست زیرا بجای آن یک نمایشگر سربالای بسیار بزرگ تعبیه شده که از تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می‌برد. در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک جای گرفته است. دکمه‌های کی‌برد مانند در بالای کنسول مرکزی هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کانسپت هستند.

همان‌طور که اشاره شد، قوای محرکهٔ Mi-Tech بسیار پیچیده است زیرا این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که در آن بجای پیشرانه‌های درون‌سوز سنتی از یک توربین گازی جمع‌وجور استفاده شده است. این توربین گازی که می‌تواند با گازوئیل، نفت یا الکل کار کند، در اصل نقش یک ژنراتور را بازی می‌کند. به گفتهٔ میتسوبیشی، این توربین گازی نسبت به‌اندازه و وزن خود خروجی قدرتمندی دارد.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک پیچیده‌ای با کالیپرهای ترمز الکتریکی قرار گرفته است. فعلاً برنامه‌ای برای تولید کانسپت Mi-Tech وجود ندارد اما به گفتهٔ میتسوبیشی، تکنولوژی‌های الکتریکی‌سازی این کانسپت تا سال ۲۰۲۲ در کراس‌اوورهای کامپکت و میان سایز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3484 ديدگاه)

    چه جالب یعنی خودش برق باتری ها رو تولید میکنه مثل یه نیروگاه برق کوچک دیگه نیازی به صرف زمان برای شارژ باتری ها نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    توربین ایده خیلی جالبیه که تا حالا بهش فکر نکرده بودم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      شوی یه زمانی رو یه مدلش گذاشته بود که بخاطر استارت سخت و طولانی و مصرف بالا و عدم پاسخگویی مناسب به دریچه گاز.با شکست مواجه شد.
      یه زمانی تو فرمول یک هم استفاده شد که باز هم بخاطر ساختار ذاتی توبین ها و اینکه طول میکشه تا دور بگیرند و عدم پاسخ گویی مناسب به دریچه گاز غیر قابل رقابت بود و کنار گذاشته شد.
      بیشتر برای ماشین جاده مناسبه که باز هم دیزلی ها بخاطر مصرف سوخت اقتصادی تر در اولویت قرار دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارمان

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    این ها فقط و فقط نشانه های حیات و ادامه دادن میتسوبیشیه زخمیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا