نیسان

نسخهٔ تولیدی نسل جدید کوپهٔ Z نیسان با کانسپت Z پروتو یکسان خواهد بود

نیسان ماه گذشته از کانسپت Z پروتو رونمایی کرد اما این خودرو تقریباً آمادهٔ تولید است زیرا گزارش شده که نسخهٔ تولیدی آن تقریباً با این کانسپت یکسان خواهد بود. نیسان آخر هفتهٔ گذشته Z پروتو را طی یک رویداد خودرویی به نمایش عمومی درآورد که در این رویداد تعدادی از مقامات شرکت مثل «هیروشی تامورا» که به‌عنوان آقای GT-R شناخته می‌شود حضور داشتند. گزارش شده است که طی این رویداد متخصص ارشد محصولات نیسان گفته است که نسخهٔ تولیدی Z با همین شکل بیرون می‌آید.

این نشان می‌دهد نسخهٔ تولیدی نسل جدید کوپهٔ Z نیسان با این کانسپت یکسان خواهد بود و یا صرفاً تغییراتی جزئی خواهد داشت. بااین‌حال سخنگوی نیسان با احتیاط بیشتری گفته است:

خیلی دشوار است که بگوییم طراحی خودرو در این مرحله نهایی شده است

درهرحال هرچند ممکن است برخی قسمت‌های این کانسپت تغییر کند اما Z پروتو به لطف طراحی رترو که نشانه‌هایی از Z اولیه و همین‌طور مدل ۳۰۰ZX را به همراه دارد، مورد استقبال قرار گرفته است. البته بااین‌حال بحث‌برانگیزترین ویژگی طراحی این کوپهٔ جدید ژاپنی جلوپنجرهٔ بزرگ مستطیل شکل آن بوده که امیدواریم در نسخهٔ تولیدی با چیز جالب‌تری جایگزین شود.

نیسان مشخصات فنی کامل کوپهٔ جدید خود را اعلام نکرده اما میدانیم که به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو و یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز خواهد بود. انتظار می‌رود این موتور از اینفینیتی Q60 Red Sport گرفته شود که این یعنی باید انتظار حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم. این پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به ۳۷۰Z است که از یک پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی با ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد کوپهٔ اسپرت جدید نیسان همچنان خودرویی مقرون‌به‌صرفه باشد زیرا به گفتهٔ تامورا، نسل بعدی Z قیمتی قابل خریداری خواهد داشت.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. ارشیاSVJ

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    کلا طراحیش نسبت به نسل قبلی پسرفت داشته.
    ۳۷۰z بعد ۱۱ سال هنوزم طراحیش جدیده.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳۱
  2. R@min

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (632 ديدگاه)

    باید منتظر دریای قطعات افتر مارکت بخصوص سپر جلو باشیم

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱
    1. Hadi

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1028 ديدگاه)

      طراحیش بنظرم خیلی هم بد نیست ولی اون قسمت مستطیلی جلو پنجره رو باید عوض کنن…
      اگه با موتور ۴۰۰ اسبی و دنده دستی بیاد عالیه…

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۰
      1. R@min

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (632 ديدگاه)

        منم نمی گم بده ولی دیگه خیلی سادس

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  3. Maserati

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (619 ديدگاه)

    تو چند وقت یبار فیس لیفت بده ، ولی بعد چندین سال اینطوری گند نزن به اصالت ماشینی

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  4. امیر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    جلو پنجره از روی نیسان گاوی کپی کرده خودتون یه نگاه و مقایسه کنید به حرف من میرسید حتی اون شبکه مستطیل مستطیلیه داخلشم کپی نیسان گاویه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  5. Omid622

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به نظرم موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعیش بهترین موتور ماشین های ژاپنی هستش
    واقعا ۳۳۰ اسب عالیه
    در نمونه نسیمو با ۳۵۰ هم میرسه
    حیف که توربو داره میشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  6. Sina

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (823 ديدگاه)

    خیلی طراحی مربعی ، خشک و بی روحی داره.
    مخصوصا بخش جلویی ماشین
    طراحی عقب و جلو شباهت چندانی نداره.
    کلا طراحیش چندان عالی نبوده.
    نمیدونم چرا همه ی ماشینای جدید تو طراحی جلوپنجره مشکل دارن

    موافقم ۲
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا