نیسان

سرعت حیرت‌انگیز نیسان GT-R هزار و صد اسبی

در چند هفته‌ی اخیر ویدئوهای زیادی توسط کانال یوتیوب Johnny Bohmer Proving Grounds منتشر شده است. ما روش خاص آن‌ها و همچنین رساندن خودروها به حداکثر سرعتشان را دوست داریم. ویدئوهای این کانال یوتیوبی روز به روز بهتر نیز شده است.


مسیر ۳.۷ کیلومتری موجود فضای زیادی برای خودروها ایجاد می‌کند و آن‌ها می‌توانند به سرعت‌های بالایی دست یابند. در ویدئوی جدید این کانال می‌توانیم پورشه، مک لارن، فورد جی تی (نسخه‌ی ۸ سیلندر بزرگ و جذاب) و لامبورگینی را مشاهده کنیم. البته این بار شاهد هیولایی متفاوت یعنی نیسان GT-R ارتقا یافته خواهیم بود.


همه‌ی ما نیسان GT-R را با نام مستعار گودزیلا می‌شناسیم اما با توجه به شهرت این خودرو در شرمنده کردن غول‌هایی قوی‌تر از خود، احتمالاً لقب هیولا بیشتر مناسب این خودروی ژاپنی باشد. این خودرو هم‌اکنون قدرت حیرت‌انگیز ۱۱۰۰ اسب بخاری را به هر چهار چرخ می‌فرستد و گشتاور آن نیز ۱۱۵۲ نیوتون متر می‌باشد.


این آمار و ارقام نشان دهنده‌ی قدرت یک هایپرکار هستند و نیسان نیز جزو بهترین‌هاست. ما در ویدئوهای زیادی GT-R را دیده‌ایم که توانسته خودروهایی در کلاس‌های بالاتر را نیز شکست دهد. هم‌اکنون می‌خواهیم بدانیم این خودرو توانایی دست‌یابی به چه سرعتی را دارد.

قدرت زیاد به معنی بوست و توربوهای بزرگ است بنابراین انتظار داریم کمی تأخیر در توربوها مشاهده شود. البته زمانی که توربوهای بزرگ این هیولا به خوبی دور بگیرند داستان اصلی آغاز می‌شود. GT-R همانند یک گلوله شلیک شده و به سرعت شگفت‌انگیز ۳۷۹.۱ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.


خودرو در یک چشم بر هم زدن دور می‌گیرد و توربوها نیز باعث ایجاد صدایی می‌شوند که بی‌شباهت به صدای پیشرانه‌های جت نیست. در کسری از ثانیه این خودرو از نظرها دور می‌شود و آنجاست که به توانایی‌های فوق‌العاده‌ی این سوپر اسپورت پی می‌بریم…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ford taurus

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    موهای تنه ادم سیخ میشه این مشخصات فنی رو میخونه ??gtrهمیشه یک گودزیلاست ?

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه بار تو اتوبوس بودم یه جی تی ار از بغلمون رد شد یه گاز داد یه صدایی اومد که همه فکردن اسمون پاره شده ???

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. Alireza

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    از اینا کجا میشه خرید

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Khan

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (362 ديدگاه)

      ???????????

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. M

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1961 ديدگاه)

      نه خوبه خوشم اومد،خوشم میاد توی این اوضاع داغون که پراید ۵۰ میلیون سانتافه ۷۰۰ میلیون بی ان و سری ۷ سه میلیارد و پونصد جک میگیدو میخندید و شادید،کاش منم روحیه شما رو داشتم،فقط جوونی میبینم که اگه میدونستم تو ایران حداقل دستم به اون اپتیمای ۱۶۰ میلیونیشاید ی زمانی میرسه انگیزه برای حرکت داشتم.خدا لعنت کنه باعث و بانی زندگی ۹۰ درصد ایرانیا رو،البته همش به خاطره خودمون گله نداره.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. Khan

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    واقعا هم jesus… صداش تک بود حرف نداشت

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. Omid

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اینکه چیزی نیست ،دو سه سال پیش تو آمریکا یه بابایی با GT-Rتقویت شده که دو هزار اسب بود ،رکود جی تی آرها تو مسیر چهارصد متر رو شکست و این مسیر رو تو تقریبا هفت ثانیه و با سرعت ۳۷۸کیلومتر طی کرد!!!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. The best or nothing

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم خوشبحال اونی که پشت فرمون این گودزیلا نشسته,, داره بالاترین لذت زندگیو تجربه میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا