نیسان

نسل بعدی نیسان قشقایی با الهام از کانسپت IMx

نسل فعلی نیسان قشقایی از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار حاضر بوده و البته چند ماه پیش عمل جراحی سنگینی را پشت سر گذاشته است. این خودرو که در آمریکا با نام روگ اسپورت شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین محصولات نیسان در اروپا بوده زیرا موفقیت چشمگیری را برای این برند ژاپنی به ارمغان آورده است. قشقایی پرفروش‌ترین کراس اوور کامپکت اروپا بوده و البته پرفروش‌ترین خودروی ساخته شده در بریتانیا نیز محسوب می‌شود. جدای از محبوبیت قشقایی در اروپا، این قدبلند ژاپنی در حدود ۱۰۰ بازار سراسر جهان نیز فروخته می‌شود.

نیسان IMx کانسپت
با این تفاسیر نیسان باید در ارائه سومین نسل قشقایی راه خود را به درستی طی کند. این خودرو اواخر دهه میلادی جاری وارد بازار می‌شود و نیسان قبلاً مشتاق صحبت درباره تغییرات نسل جدید این خودرو بوده است. قشقایی جدید از نظر طراحی موارد مشترک زیادی با کانسپت IMx معرفی شده در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷ خواهد داشت.

نیسان IMx کانسپت

نیسان IMx کانسپت
اگرچه معاون طراحی جهانی نیسان می‌گوید کانسپت IMx تنها یک طرح مطالعاتی بوده اما به این نکته هم اشاره می‌کند که مدل تولیدی بزرگ‌تر از جوک از این کانسپت الهام خواهد گرفت. اگرچه قشقایی ۲۰۲۰ کاملاً شبیه IMx نخواهد بود اما برخی از شاخصه‌های این مدل مفهومی در قشقایی بکار گرفته خواهد شد.

Nissan-IMx-Concept
سومین نسل این کراس اوور محبوب در همان تأسیسات ساندرلند بریتانیایی که مشغول ساخت نسل اول این خودرو بوده به روی خط مونتاژ خواهد رفت. از آن زمان تاکنون بیش از ۲.۸ میلیون دستگاه خودرو ساخته شده و نیسان به رکوردهای ساخت ۱ و ۲ میلیون دستگاهی زودتر از هر خودروی ساخت شده در بریتانیا رسیده است. نیسان معتقد است این داستان درباره سومین نسل قشقایی نیز صدق خواهد کرد.


به منظور روی دادن این اتفاق، نیسان مجبور بوده ۷۰ میلیون دلار در تأسیسات بریتانیای خود سرمایه‌گذاری کند. این برند ظرفیت تولید قشقایی را افزایش داده و هم‌اکنون دو خط، مشغول مونتاژ این کراس اوور هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    فیس لیفت جدیدیش ترکونده واقعا طراحیش زیباست(عکس آخری)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    قشقایی در کنار گلف و سیویک بی نقص ترین طراحی ها رو دارن از نظر من.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا