نیسان

8 نکته مهم درباره نیسان روگ اسپورت

کلاس کراس اوورها کوچک در سال‌های اخیر بسیار خوش‌اقبال بوده است. تمامی خودروسازها مشغول ساخت خودروهایی برای حضور بهتر در این کلاس بوده و از مزدا گرفته تا تویوتا، از هوندا تا شورولت و حتی نیسان هم در این کلاس نماینده‌ای دارند. این برند ژاپنی مدل جدید روگ اسپورت را برای بازار آمریکا معرفی کرده است. خودرویی که در سایر بازارها با نام معروف‌تر قشقایی شناخته می‌شود. در ادامه ۸ نکته مهم درباره این خودرو و همچنین تفاوت‌های آن با روگ معمولی را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنیم.


آیا روگ اسپورت می‌تواند جادوی برادر بزرگ‌تر را که عنوان محبوب‌ترین خودروی نیسان را یدک می‌کشد تکرار کند؟ در اکثر بخش‌ها بله این خودرو همان فرمول را تکرار کرده است.

  1. کوچک اما لوکس


علیرغم ابعاد پیشنهادی، نیسان روگ اسپورت به‌طور غیرمنتظره‌ای دارای تجهیزات لوکسی است. مدل‌های فول SL را می‌توان با تجهیزاتی چون پایش نقاط کور، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر و ترمز اضطراری خودکار خریداری کرد.

  1. کوتاه‌تر از برادر بزرگ


روگ اسپورت ۳۰.۷ سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسخه استاندارد روگ است. این امر باعث می‌شود روگ اسپورت در شرایط رانندگی تنگ و کوتاه مانورپذیرتر باشد هرچند نیمه خالی لیوان هم اینکه فضای بار این خودرو کمی کمتر شده است. فاصله بین محوری روگ اسپورت هم ۵.۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر از برادر خود است که کمتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید.

  1. ردیف سوم وجود ندارد


از آنجایی که این خودرو به‌طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر شده بنابراین عدم وجود گزینه ردیف سوم صندلی‌ها جای تعجبی نخواهد داشت. در حقیقت این‌یک مشکل نیست زیرا این صندلی‌ها تنها برای کودکان کوچک قابل استفاده بوده و از نظر کاربردی بودن نیز محدودیت‌های جدی دارند. مخلص کلام اینکه چیز زیادی را از دست نداده‌اید.

  1. کمی تنگ‌تر از برادر بزرگ


شگفت اینکه از دست داده میزان زیادی از طول خودرو باعث نشده فضای بار روگ اسپورت خیلی تحت تأثیر قرار بگیرد. زمانی که صندلی‌های ردیف دوم در حال استفاده باشند تنها فضای بار ۶۵۱ لیتری وجود دارد اما همین میزان نیز بیشتر از فضای بار مزدا CX-3، تویوتا CH-R و شورولت تراکس است. با تا شدن صندلی‌های ردیف دوم فضای بار به ۱۷۲۷ لیتر افزایش می‌یابد که تنها ۲۵ لیتر کمتر از روگ بزرگ است.

  1. حدود ۹۱ کیلوگرم سبک‌تر


با توجه به ابعاد کوچک‌تر، اینکه روگ اسپورت سبک‌تر از برادر بزرگ است جای تعجبی ندارد. مقایسه نسخه‌های دیفرانسیل جلوی S که تریم پایه هر دو خودرو هستند نشان می‌دهد مدل روگ اسپورت حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر است. این تفاوتی قابل‌توجه حداقل از نظر آمریکایی‌ها است زیرا برابر با وزن یک فرد بالغ و مذکر است.

  1. از دست رفتن نیم لیتر حجم پیشرانه


طبیعتاً کم کردن ابعاد و حجم به زیر کاپوت نیز سرایت کرده است. بجای استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، نیسان روگ اسپورت دارای پیشرانه ۲ لیتری است که آرامش و نرمی بیشتر نسبت به پیشرانه روگ دارد. خروجی این پیشرانه ۱۴۱ اسب بخار بوده که پاسخگوی اکثر شرایط است. هر دو مدل دارای گیربکسی اتوماتیک با ضرایب متغیر هستند.

  1. مصرف سوخت بیشتر نسبت به روگ!


حتماً با خود فکر می‌کنید با ابعادی کوچک‌تر، وزنی کمتر و پیشرانه‌ای کم‌حجم‌تر، روگ اسپورت کم‌مصرف‌تر از برادر بزرگ خود است اما در اشتباهید! مدل‌های دیفرانسیل جلوی این خودرو در هر سه شرایط شهری/بزرگراهی/ترکیبی اندکی پرمصرف‌تر از روگ هستند. تنها مدل چهار چرخ محرک روگ اسپورت است که در حالت ترکیبی مصرفی برابر با روگ دارد. به نظر می‌رسد پیشرانه روگ اسپورت کار سخت‌تری برای ایجاد سواری مناسب انجام می‌دهد.

  1. بهای فروش


بهای نسخه پایه روگ اسپورت S تنها چند صد دلار بیشتر از ۲۲ هزار دلار است و حدود ۳ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه پایه و مشابه روگ نشان می‌دهد. مدل چهار چرخ محرک SL به همراه تمامی آپشن‌های کارخانه بهایی در حدود ۳۲ هزار دلار دارد که از نظر ارزش آن را به رقیبی قدر در کلاس کراس‌اوورهای کوچک بدل می‌نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قشقایی حرف نداره.
    واقعا بی نقصه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    این ماشین تو سگمنت خودش بهترینه
    ازهم وظتنهاش و کره ای ها
    همه چیز منظم سر جاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا