نیسان

معرفی رسمی نسل جدید نیسان روگ، ایمن‌تر، جادارتر، هوشمندتر

نیسان پس از وعده‌ووعیدهای فراوان سرانجام رسماً نسل جدید کراس‌اوور روگ (در بازارهای خارج از ایالات‌متحده ایکس‌تریل) را معرفی کرده است. هرچند نسل جدید این خودرو بر اساس فرمول موفق نسل کنونی ساخته شده اما نیسان وعده داده است که روگ جدید ایمن‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود. نسل قبلی روگ سال گذشته در کلاس خود سومین کراس‌اوور پرفروش بازار آمریکا بود اما این نسل کاملاً سالخورده شده و حالا نسل جدید با بهبود راحتی داخلی و برخورداری از تکنولوژی‌های مدرن می‌خواهد راه موفق سلف خود را ادامه دهد.

با توجه به اینکه پیش‌ازاین تصاویر مختلفی از نسل جدید روگ افشا شد، می‌دانستیم که این کراس‌اوور جدید ژاپنی چه شکلی خواهد بود. در بخش جلویی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ V-Motion هستیم که به سبک نسل جدید کراس‌اوور کوچک‌تر جوک، توسط چراغ‌های جلوی دوقسمتی احاطه شده و نمای جذابی را ایجاد کرده‌اند. در پروفیل جانبی هم طرح سقف شناور جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که چراغ‌های عقب با اینکه مدرن‌تر شده‌اند اما همچنان شباهت خود با چراغ‌های نسل کنونی را حفظ کرده و نشان می‌دهند که با یک روگ طرف هستیم.

نسل جدید روگ اما کمی کوچک‌تر از نسل کنونی شده است به‌گونه‌ای که از طول آن ۴۳.۲ میلی‌متر، از فاصلهٔ محوری ۲.۵ میلی‌متر و از ارتفاع آن ۵۳.۳ میلی‌متر کاسته شده است. این کراس‌اوور جدید بر اساس نسخهٔ جدیدی از پلت‌فرم CMF-C/D نیسان ساخته شده و به‌وضوح بیشتر روی جذب خانواده‌ها تمرکز دارد تا راننده‌ها فردی. بااین‌حال روگ مدل ۲۰۲۱ رانندگی سرگرم‌کننده‌تری نسبت به نسل قبلی دارد چراکه سیستم فرمان آن سریع‌تر شده و سیستم تعلیق چند اتصالی عقب آن اصلاح شده است.

علیرغم فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر، روگ در داخل جادارتر شده است به‌گونه‌ای که حالا در عقب ۱۵.۲ میلی‌متر فضای پا و ۱۷.۸ میلی‌متر فضای سر بیشتری ارائه می‌کند. در نسل جدید اما دیگر خبری از صندلی‌های ردیف سوم نیست و روگ صرفاً به‌صورت پنج‌نفره و با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود. همچنین در این نسل حجم صندوق بار هم از ۱۱۱۳ لیتر قبل به ۱۰۳۳ لیتر کاهش پیدا کرده است اما اگر صندلی‌های عقب خوابانده شوند، حجم کل صندوق به ۲۱۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند که از ۱۹۸۰ لیتر قبل بیشتر است. همچنین دهانهٔ صندوق بار هم بزرگ‌تر و مربع‌تر از قبل شده است. چه صندلی‌های عقب باز باشند چه خوابیده، روگ جدید بعد از هوندا CR-V و تویوتا رافور، سومین صندوق بار بزرگ در کلاس خود را ارائه می‌کند.

در داخل روگ مدل ۲۰۲۱ یک صفحه‌نمایش هشت اینچی به‌صورت استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود که از اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند درحالی‌که یک نمایشگر نُه اینچی با وضوح بالاتر هم قابل سفارش خواهد بود که از ناوبری ماهواره‌ای داخلی هم برخوردار است. علاوه بر این، صفحه آمپر استاندارد خودرو نیز بزرگ‌تر شده و حالا یک نمونهٔ هفت اینچی جایگزین نمونهٔ پنج اینچی قبلی شده است. در همین حال، در تیپ‌های پلاتینوم، یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه نمایشگر سربالای ۱۰.۸ اینچی ارائه می‌شود. در کنسول مرکزی روگ هم یک شیفتر دندهٔ الکترونیکی کوچک به همراه پورت‌های USB تایپ A و C جای گرفته‌اند.

پرچم‌دار خانوادهٔ نسل جدید روگ تیپ جدید پلاتینوم است که به تودوزی چرمی، دوخت لوزی شکل، رنگ داخلی منحصربه‌فرد، دستیار ProPilot، اپل کارپلی بی‌سیم، پد شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، نورپردازی داخلی و… مجهز است. تیپ‌های پایین‌تر مثل SL و SV هم از رینگ‌های ۱۹ اینچی، صندلی‌های چرمی، سقف پانورامیک و درب صندوق اتوماتیک برخوردار هستند. جدیدترین نسخه از سیستم ایمنی ProPilot که در روگ ارائه شده از راداری با بُرد بیشتر و دوربینی با حوزهٔ دید گسترده‌تر سود می‌برد و به لطف به‌روزرسانی سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، حالا بهتر می‌تواند خودرو را بین خطوط نگه دارد.

نیسان برای نسل جدید روگ یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته که برای اولین بار در نسل جدید سدان آلتیما مدل ۲۰۱۹ معرفی شد. این موتور که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس CVT متصل شده است. گفته شده روگ با این قوای محرکه در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی بین ۷.۸ تا ۸.۱ لیتر و در نسخهٔ چهارچرخ محرک بین ۸.۱ تا ۸.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این کراس‌اوور کامپکت جدید ظرفیت بکسل ۶۱۰ کیلوگرم را دارد که در کلاس خود کمترین است. نسل جدید نیسان روگ مدل ۲۰۲۱ از پاییز آینده راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (313 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید نیسانو خیلی دوس دارم
    داره داد میزنه که من از ژاپن امدم
    اینم خیلی خوب شده از نظر طراحی واقعا رقابتی شده

    1. مهدی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      میشه بیشتر توضیح بدی

      1. Reza.M

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (207 ديدگاه)

        واقعا محشره…تنها مشکلش بازم استفاده ازون گیربکس cvt کوفتیه…اخه تویوتا راوفور چطور میخواد با این رقابت کنه…نه امکاناتشو داره نه زیباییشو نه کیفیت ساخت کابینشو…مگ این ک مردم اونا هم تعصب الکی رو تویوتا داشته باشن😄…

    2. مانی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1933 ديدگاه)

      اینکه بیشتر کپی‌ از هیوندایه
      توش هم بعضی‌ جا‌ها ریز از تویوتا اسکی رفته و همچنان هیوندای
      به نظر شما واقعا جدیده این زبان؟؟؟

    3. آرش وان

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (195 ديدگاه)

      پدال جان ؛ بلومبرگ یک مقاله ی مشروح در رابطه با ردیابی ایمیل های مقامات نیسان در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که چگونگی کودتا علیه کارلوس گون رو روشن میکنه …

  2. مزدا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1530 ديدگاه)

    واقعا خیلی جذاب شده .

  3. مرتضی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خوبه که نمای عقب رو که بهترین قسمت نسل قبل بود رو نگه داشته. کابین رو هم که همه میدونیم دیگه مدل قبل از مد افتاده بود باید بروز میکرد
    چقد لکسوس IS خوب شده

  4. Sina

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    چ عجب بلاخره اومد
    در کل شیک تر و خوشگل تر و به روز تر شده
    خود ماشین خیلی پیشرفت کرده ولی من فکر میکنم به شدت بازار رو از دست خواهد داد چونکه به طرز اشتباهی کوچیکش کرده و بدتر از همه ۷نفره بودن رو ازش برداشت!!!
    با این وجود دیگه دلیلی برای خرید این بجای راو فور وجود نداره
    تازه سی آر وی و سورنتو هم هستن که اونا ۷ نفره ن
    شاید میخواد ۷ نفره رو ببره سمت پث فایندر.
    ولی خود من که ایکس تریل رو بخاطر جمع و جور بودن و ۷ نفره و اطمینان ژاپنی بودنش به راو فور و سانتافه/سورنتو ترجیح میدادم الان اگر به ۵ نفره بودنه دلیلی برای خریدنش نمییبنم و قطعا راو فور رو از همه نظر گزینه خیییلی بهتری میبینم خصوصا راو فور ادونچر

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3361 ديدگاه)

    نه
    طراحی بیرونیش نه
    طراحی داخلیش آری
    گیربکس cvt نه نه نه …
    در برابر رقیبی همچون راو۴ با این قدرت موتور ضعیف عمل کرده ، راو۴ از موتور ۲۵۰۰cc حدود ۲۰۹ اسب تحویل میده با گیربکس تیپترونیک .

    سوار مدل ۲۰۱۷ شدم ، سواریش راحته اما ظاهرش سخت پسند با گیربکسی روی مخ و به درد نخور که وقتی به مشکل بخوره فقط باید تعویضش کنید و نه تعمیر .

    1. آرش وان

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (195 ديدگاه)

      درصد خرابی CVT های نسل ۲۰۱۰ به بعد خیلی کمتر از بقیه گیربکس هاست( سرچ بفرمایید)

      حالا اگه با اسپرت نبودنش حال نمیکنین دلیل نمیشه ریشه اش رو بزنین

      وقتی چند وقت پشت گیربکس CVT بشینین ، و قلقش دستتون بیاد بهش عادت میکنید و خیلی هم لذت بخشه

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3361 ديدگاه)

        خییییلی
        کجاش لذتبخشه دقیقاً
        اون که مورلنو بود با موتور ۳۵۰۰ cc صفر کیلومتر ۶سیلندر پشتش نشستیم مالی نبود
        تیانا هم دیدیم چی‌چی بود
        گیربکس cvt اگر با موتور ۶سیلندر کوپل باشه حالا میشه تحملش کرد ولی با ۴سیلندر اصلاً اصلاً .
        فکرشو بکن خودروهای چینی با cvt چی میشن یا خدا به دادمون برس ، این که دیگه ژاپنیه جای خود داره .

        دوستان ، بحث سر گیربکس هست ، لطفاً مزه پرانی نفرمائید و مزایا و ارزش بالای شرکت و محصولات نیسان را با این نظر من قاطی نکنید و بحث را عوض نکنید (( کسی حرفی از خوب یا بد بودن نیسان نزده ، بحث فقط سر گیربکس آشغال cvt هست ))
        چون نیسان یکی از بهترین کیفیت‌های رانندگی و سواری‌ را در کلاس‌های قابل ارائه خودش داره .

  6. Hadi

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (539 ديدگاه)

    یه بروز رسانی خوب و به موقع 👍
    چه قدر کابینش و ظاهرش خوب شده…
    واقعاً بهبود های خوبی رو تجربه کرده…

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3361 ديدگاه)

      بروزرسانی نشده
      نسل جدید شده با پلتفرم متفاوت با قبلی

  7. کوشا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    فوق العاده. بعد از ماکسیما جدید بهترین حرکت کمپانی نیسان تو چند سال اخیر…

  8. بنیامین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (27 ديدگاه)

    موتور های تنفس طبیعی ژاپنی ی عمر کار میکنن

  9. meysam

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (486 ديدگاه)

    نمای جلوش دلچسب نیست.
    مصرف سوختش خیلی خوبه
    گیربکس cvt امیدوارم متفاوت از قبلیها باشه
    امکاناتش هم خوبه
    فکر کنم قیمتش پایینتر از رقبا باشه
    انتخاب من تو این کلاس فقط راو۴ و بعدش مزدا
    منتظر راو۴ پرایم هستم

  10. Peyman56

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (84 ديدگاه)

    من که هیچوقت تو خوابمم دیگه نمی تونم ماشین خارجی بخرم.ولی خدا کنه واردات آزاد بشه.دیدن ایناهم به هدم انگیزه میده.

  11. وحید

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دوست دارم بدونم چه کسی این نمای جلوی افتضاح رو طراحی کرده، امیدوارم توی خیابون نبینمش تا…
    نمای داخلش خیلی خوب شده نسبت به نسل قبلی و نمای کنار و پشتش برعکس گذشته، به جای یه کراس اوور بزرگ، به یه کراس اوور کامپکت تغییر شکل داده که البته مناسب کلاس حقیقی هست که داخلش قرار داره.
    ولی واقعا نمای جلوش اونقدر بَد شده که تریجیح میدم همون نمای قدیمی نسل قبل رو میاوردن اینجا به جای اینکه از روی نمای افتضاح سانتافته و سایر کراس اوورهای جدید هیوندای استفاده کنن

  12. Mohammad

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (322 ديدگاه)

    چرا نیسان زبان طراحیشو عوض نمیکنه بیرونش بازم مثل قدیم شده و نچسب ولی داخلش خوبه

  13. حسین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    تنها دلیل ترجیح این نسبت به راو۴ باید قیمت گذاری پایین تر باشه وگرنه تویوتا با راو۴ جدید با تیپ های مختلف و قیمت شدیدا رقابتی انقلاب کرده و بقیه باید قیمتشون رو بیارن پایین.
    بازار رقابتیم آرزوست … !!!

  14. meysam

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (486 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خیلی زیباست

  15. علی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (131 ديدگاه)

    دیگه حالم داره از این طراحی های دو تیکه چراغا به هم میخوره یکی در میون چراغ ماشینا داره اینطوری میشه

  16. بهراد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (499 ديدگاه)

    “این کراس‌اوور کامپکت جدید ظرفیت بکسل ۶۱۰ کیلوگرم را دارد ”
    یعنی چی؟ پرایدم نمی تونه بکشه یا درمورد بکسل کاروان این حرفارو زده؟
    ما با ماشینای ایرانی بکسل می کنیم با اون قدرت کمش کار خیلی اشتباهیه؟

  17. Alireza

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (578 ديدگاه)

    جلوش نسبت به نسل قبل زشت شده ولی طراحی داخلیش خوب شده کلا نسبت به دو سه محصول جدید نیسان مثه جوک و سنترا جدید از لحاظ طراحی ضعیف تر عمل کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن