نیسانهوندا

شاخ‌به‌شاخ نیسان قشقایی و هوندا CR-V

نیسان قشقایی یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار بریتانیا بوده و به‌روزرسانی‌های اخیر که روی آن صورت گرفته باعث بهبود ظاهر و کابین شده‌اند؛ اما یکی دیگر از خودروهای مدعی این کلاس هوندا CR-V جدید است که جایگزین نسل قبلی محبوب خود شده است.


در این نوشتار اجمالی بر آن شدیم تا دو خودروی یاد شده را در برابر یکدیگر قرار دهیم تا ببینیم کدام‌یک برتر هستند.

  • قیمت


هوندا هنوز جزئیات قیمت‌گذاری محصول جدید خود را منتشر نکرده اما برای این مقایسه از قیمت نسل قبلی استفاده کرده‌ایم. اگر قشقایی را کنار CR-V پارک کنید متوجه خواهید شد که هوندا به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر بوده و قیمت آن نیز این موضوع را نشان می‌دهد. این موضوع به خاطر تلاش هوندا به برای قرار دادن CR-V در جایگاهی بالاتر از رقبایی چون فورد اِج و مزدا CX-5 بوده است. قشقایی پایه از پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی توربو با قدرت 115 اسب بخار استفاده کرده و بهای 18955 پوندی دارد. هوندا CR-V از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 155 اسب در حالت پایه استفاده کرده و 23475 پوند قیمت خورده است.

در مقایسه نسخه‌های هم‌رده خواهید فهمید که هوندا حدود 4 هزار پوند گران‌تر از قشقایی است. به‌طور مثال قشقایی مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری دیزل 130 اسبی بهای 20755 پوندی دارد درحالی‌که CR-V مجهز به پیشرانه دیزل 1.6 لیتری 120 اسبی بهای 24515 پوندی داشته و شما این اضافه پرداخت را تنها برای فضای بیشتر تقبل می‌کنید زیرا هر دو خودرو در نسخه پایه دارای کروز کنترل، ارتباط بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع و چراغ‌های روز روشن LED هستند. تنها برتری هوندا در این زمینه رینگ‌های آلیاژی استاندارد است.

  • استایل و طراحی ظاهری


نیسان قشقایی برای سال 2017 فیس لیفت شده است. این خودرو از جلوپنجره بزرگ‌تر کرومی V شکل استفاده کرده و چراغ‌های جلو گوشه دارتر هستند. در نمای جانبی شاهد همان خیزهای قشقایی قبل از فیس لیفت هستیم. در بخش عقب نیز شاهد سپر بازطراحی شده و طراحی جدید چراغ‌های ترمز هستیم.

اما در طرف CR-V را داریم که اگرچه جدید بوده اما استایل محافظه‌کارانه داشته و بدنه آن بسیار شبیه نسل قبلی است. در بدنه شاهد خیزهای بسیار کمی هستیم. در بخش عقب نیز چراغ‌های ترمز توسط نواری کرومی به یکدیگر متصل هستند اما این موضوع برای مضحک نشان ندادن ظاهر CR-V کافی نیستند. از طرف بدنه پف‌کرده خودرو به معنی فضای بیشتر کابین نسبت به نیسان است.

  • کابین


به‌روزرسانی سال 2017 باعث اضافه شدن برخی تجهیزات جدید به کابین قشقایی شده‌اند که از این جمله می‌توان به فرمان بازطراحی شده و طراحی به‌روز سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. جدای از این، طراحی خودرو بسیار شبیه مدل قبل از فیس لیفت بوده و شاهد کنسول مرکزی با دکمه‌های زیاد و احساس قابلیت دوام بالا هستیم. فضای عقب برای دو نفر برجسته است اما نشستن سه نفر باعث ایجاد احساس تنگی خواهد شد. صندوق 430 لیتری برای حمل اکثر وسایل خانواده کافی است.

اگرچه می‌توان ظاهر هوندا را کمی فراموش کرد اما کابین آن جالب‌توجه‌تر از نیسان است. کنسول مرکزی CR-V طراحی بهتری داشته و گرافیک سیستم اطلاعات سرگرمی آن واضح‌تر است. نشان‌دهنده‌ها نیز باعث ایجاد احساس مدرن‌تری شده است. به دلیل بزرگ‌تر بودن CR-V، فضای بیشتری نیز در کابین فراهم شده است. این خودرو 5 نفره است اما سه نفر به راحتی در عقب می‌توانند بنشینند. فضای بار 1100 لیتری هوندا به راحتی قشقایی را شکست می‌دهد.

  • سواری و پیشرانه‌ها


در روی جاده قشقایی تمرکز زیادی روی سواری موردنیاز یک خانواده یعنی راحتی دارد. این خودرو از سیستم تعلیق نسبتاً پیچیده‌ای که معمولاً در خودروهای گران‌تر استفاده می‌شود بهره برده و به راحتی می‌تواند دست اندازهای جاده را پشت سر بگذارد. این اتمسفر ریلکس با کنترل‌هایی که پاسخ‌های دقیقی دارند پشتیبانی می‌شود. پیشرانه‌های کم‌توان‌تر همخوانی خوبی با قشقایی دارند. نسخه‌های 1.2 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی هم قدرت کافی داشته و هم مصرف مناسبی را بر جای می‌گذارند.

ما هنوز نتوانسته‌ایم CR-V جدید را در بریتانیا برانیم اما بر پایه بررسی‌های صورت گرفته در آمریکا به نظر می‌رسد سواری خودرو نسبت به مدل قبلی بهبود قابل‌توجهی دارد. این خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها تقریباً تخت باقی مانده و مرکز ثقل خودرو پایین احساس می‌شود که همین به افزایش احساس پایداری کمک می‌کند. همچنین گفته شده که این خودرو به راحتی ناهمواری‌ها را رد می‌کند. کنترل‌های خودرو همانند اکثر محصولات کنونی شرکت دقیق بوده و ترمز پدال نیز ظاهراً پاسخ‌های خوبی دارد.

  • قضاوت نهایی


وجود چنین فاصله قیمتی به این معنی است که انتخاب‌هایی شخصی وجود خواهد داشت. اگر دنبال پرداختی بیشتر از 25 هزار پوند هستید بنابراین هوندا CR-V انتخابی قوی خواهد بود زیرا تجربه رانندگی مناسب و کابین و صندوقی جادار دارد. اگر بودجه شما کمتر است قشقایی هنوز هم گزینه‌های قوی بوده زیرا راحتی بالا و کاربرد مناسبی دارد.

منبع: CARWOW

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. الف.ی

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1495 ديدگاه)

    ای کاش میشد طراحی داخلی هوندا رو با طراحی خارجی نیسان تلفیق کنیم.
    نیدا قش آر وی !!!!!!!!!!!!!!

    1. بی نام

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      طراحی داخلی قشقایی خیلی بهتره. طراحی بیرونش هم خیلی بهتره.

      1. Moein

        ۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        هر دو عالین.فقط حیف که مدل فیس لیفت نشده ی CRVوارد ایران میشه

    2. car_designer

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دوستان متخصص احیانا اشتباه کردن چون هوندا رو بهتره که با روگ یا همون ایکس تریل مقایسه کرد قشقایی هم اگه نگیم با ASX…باید با توسان و اسپرتیج قیاس کرد…شاید من اشتباه میکنم…ولی حجم صندوق و ابعاد کامل گویایست…

    3. وحید

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (324 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی بیرونی هوندا عالیه
      همیشه بنظرم زشت می اومد طراحی محصولات هوندا
      تا زمانی که از نزدیک محصولات هوندا را دیدم خیلی تفاوت داره با تصویرش ابهت و زیبایی خودشو داره

  2. sina

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    پرفروش ترین کراس اوور اروپا در برابر پرفروش ترین کراس اوور دنیا!
    هوندا : ++++
    قشقایی: – – – –
    خودم مثبت .

    1. Reventon

      ۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      پر فروش ترین کراس اور دنیا از کمپانی گریت وال مدل H6 هسته که ٣۵٠٠٠٠ دستگاه از ان در سال ٢٠١۶ فروش رفت
      خواهشا با اگاهی بیشتری کامنت بزارین

  3. Pooya

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    هر چه قدر اون نسل قشقایی که اومد ایران زشت بود این نسل طراحیش جذاب و زیباست

    1. محمد

      ۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      چرا این نیسان های جذاب و از اون بدتر مزداهای جدید وارد ایران نمیشه؟؟؟

      چرا نمایندگیهاشونو از خودروسازانی که نفعشون تو مونتاژ چینی ها است نمیگیرن که ما هم چشممون به جمالشون روشن بشه؟؟؟

      آخه تا کی میخوایم مزدا ٣ بقول خودمون “جدید” رو بصورت کاملا وارداتی فقط سرهم کنیم ٢برابر مدل روزش به مصرف کننده بفروشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. حامد

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جهان نوین آریا ؛
    قشقائی قشقائی
    دست بجنبون عزیز دل برادر

  5. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (875 ديدگاه)

    قطعا قشقایی انتخاب بهتری هست و طراحی جذاب تری داره

  6. احمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    امضا و جلو پنجره خاص هیوندا دیگه الان فقط خواجه شیراز تو قبر نزده بقیه از دم اسکیشو رفتند

  7. امید

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    عقب هوندا سی آر وی حتی بعد فیس لیفت هم زشته! البته این سلیقه ای هست .ولی قشقایی خوشگله.چرا بجای جووک ،قشقایی رو وارد نمیکنن؟

  8. Roham

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من چهره هوندا رو بیشتر دوست دارم

  9. مجتبی

    ۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    هردو عالی هستن.ولی من NISSAN رو انتخاب میکنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن