هوندا

توقف عرضه هوندا سیویک سدان در کشور ژاپن

اولین نسل هوندا سیویک سال ۱۹۷۲ در ژاپن و با شکل‌های گوناگون بدنه از جمله سدان معرفی شد. اگرچه این خودرو موفقیت جهانی عظیمی را برای هوندا به ارمغان آورده اما محبوبیت آن در کشور خودش یعنی ژاپن به تدریج کاهش یافته است. هوندا در سال ۲۰۱۰ به‌صورت موقتی این خودرو را در ژاپن بازنشسته کرد ولی با معرفی نسل دهم در سال ۲۰۱۷ دوباره به این کشور بازگشت.

اما حالا هوندا دوباره به در بسته خورده و گفته می‌شود تصمیم گرفته سیویک سدان را به خاطر تقاضای ضعیف از این بازار بیرون بکشد. خب سیویک سدان در سال پیش تنها به تعداد ۱۶۱۹ دستگاه در ژاپن به فروش رفته است. این در حالی است که مینی کارهای موسوم به Kei در ژاپن فروش بسیار بالایی را ثبت می‌کنند.

هوندا نه تنها سیویک سدان را از بازار ژاپن حذف کرده بلکه تولید محلی این سدان کامپکت را نیز به پایان رسانده است. مدل هاچبک ۵ درب و تایپ R همچنان از بریتانیا به ژاپن صادر خواهند شد اما خب این کار تنها تا پایان عمر این نسل سیویک انجام خواهد شد.

به عنوان یادآوری باید گفت کارخانه سوئیندون هوندا سال آینده تعطیل خواهد شد و خط تولید سیویک سدان در ترکیه هم چنین سرنوشتی را در پایان سال آینده خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که تولید مدل هاچبک سیویک به آمریکا منتقل خواهد شد یا اینکه این خودرو در سایر کارخانه‌های هوندا تولید خواهد شد.

تصاویر جاسوسی اخیر نشان دهنده به‌روزرسانی سیویک تایپ R بوده‌اند. این مدل پرچم‌دار ظاهراً بدون استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده قدرت بیشتری خواهد داشت بنابراین انتظار داریم قدرت و گشتاور آن بیشتر از میزان ۳۰۶ اسبی و ۴۰۰ نیوتون متری فعلی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. بچه مشهد

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    تولید چه ماشینهایی رو متوقف میکنن ولی داخل ایران…………………….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    بازاری که در اون سیویک با کاهش تقاضا مواجه میشه و بازاری که در اون برای تقاضای ماشین های قرن بیستم و اسقاطی قرعه کشی میشه، دقیقا این تفاوت در تمام زمینه ها از زمین تا آسمان است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Peyman56

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    باید خون گریست.یکی ماشین تولید کرده مثل باقلوا ،اون وقت مردمش استقبال نمیکنن.یکی فرغونش رو به قیمت بنز میده مردمشم واسه تح یل گرفتن یکسال بعد اونم با اما و اگر و قیمت نامعلوم خودشونو تیکه پازه میکنن.نمی دونم این داستان تا کجا ادامه داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      تا زمانی ادمه داره که مردم بخوان.
      وقتی برای لگن ها صف میکشند و بعد کلاس میگذارند که ما خیلی خفنیم و… این داستان ادامه داره.
      کل دوستای من ماشین به نام خودشون دارند از پراید بگیر تا این چینی ها و بعد شروع میکنن کلاس گذاشتن و… ولی من که ماشین بابامو سوار میشم از طرف همین افراد مریض مورد ملامت قرار میگیرم که چرا ماشین مخصوص به خودم رو نمیگیرم در حالی که شرایط مالی خانواده جوری هست که اگر بخوام تا ده روز دیگه تا حدود یک میلیارد ماشین بگیرم میتونم ولی پرشیا ی بابام رو که اوایل دهه هشتاد خریدیم ۱۴ میلیون!!!!! و تا الان ازش کار کشیدیم سوار میشم.
      اون هایی که خانوادمو میشناسن و… میگن چرا بابات کنسکه و پول نمیده بهت و… اونایی هم که نمیشناسن میگن یدونه ماشین برا خودت پیدا کن.
      وقتی همون پرشیا داره کار منو تو شهر راه میندازه نیازی به خودروی جدید دارم؟؟؟
      مردم فکر میکنند هرکی ماشین خوب داره خیلی وضع مالیش خوب هست و باکلاسه? و…
      در حالی که اقوام افرادی هستند که خونه ندارند و مستاجر هستند ولی خودش پرادو داره و پسرش اف جی و برعکس فردی هست که سالانه حداقل ۲۰ میلیارد در امد داره ولی تو شهر سوار ال نود میشه.
      خلاصه تا زمانی که مردم به فکر خودشون باشن و به ماشین به عنوان وسیله ای برای فخر فروشی نگاه کنند به جای وسیله حمل و نقل همین اش هست و کاسه و روز به روز هم بد تر!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. عارف

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (322 ديدگاه)

        من هم تقریبا همین حرفها را از اطرافیان میشنوم . اما دلیل من برای نخریدن ماشین یکی اینه که از این زالو های تولید داخلی نباید ماشین خرید . و بدتر از اونها وارد کنندگان بی معرفت که ماشین و چندین برابر قیمت به مردم قالب میکنند

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MOHAMAD.n.r

          ۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          لایک???

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. بچه مشهد

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ماشینهای ژاپنی رو همه جای دنیا قبول دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    همین سیویک بدن دست ایرانیا قیمت بوگاتی میفروشنش با منت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا