هوندا

معرفی هوندا CR-V هیبریدی در نمایشگاه شانگهای

نمایشگاه خودروی شانگهای با حرارت تمام در حال برگزاری بوده و هوندا نیز برای معرفی نسخه‌ی هیبریدی CR-V در این رویداد حاضر شده است. هنوز جزئیات کامل این خودرو منتشر نشده اما حداقل می‌دانیم که این شاسی‌بلند الکتریکی شده از سیستم هیبریدی اسپورت چندحالته‌ی هوندا سود می‌برد. بدین ترتیب حدس می‌زنیم قوای محرکه‌ی CR-V هیبریدی اشتراکات فراوانی با آکورد هیبریدی ۲۰۱۷ داشته باشد.

honda-cr-v-hybrid
اگر این حدس و گمان‌ها صحیح باشد، CR-V هیبرید به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری (با چرخه آتکینسون) با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتون متر مجهز است. این پیشرانه به همراه باتری لیتیوم-یون ۱.۳ کیلووات ساعتی و یک جفت پیشرانه الکتریکی کار می‌کند و مجموع خروجی قوای محرکه به ۲۱۲ اسب بخار می‌رسد. اطلاعاتی درباره‌ی مصرف سوخت این شاسی‌بلند هیبریدی نداریم اما آکورد هیبریدی در چرخه‌ی ترکیبی مصرف سوخت ۴.۹ لیتری دارد.

به جز نصب نشان “هیبرید” روی گلگیر جلو، هوندا CR-V هیبریدی از نظر بصری تفاوتی با برادر معمولی خود ندارد. نوشته‌های روی درب پشتی نشان می‌دهند که ما با نسخه‌ی بازار چین طرف هستیم. فروش این خودرو از نیمه‌ی دوم سال میلادی جاری در چین آغاز خواهد شد و هنوز مشخص نیست که در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

هوندا CR-V هیبریدی به همراه دیگر CR-V مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی در نمایشگاه شانگهای حضور دارد. این خودرو نیز از اواخر سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. آکورا هم که زیربرند لوکس هوندا محسوب می‌شود با پروتوتایپ TLX-L در شانگهای حضور یافته است. این خودرو نسخه‌ی طویل‌تری است که منحصراً برای بازار چین تولید خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. Ace

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11451 ديدگاه)

    .
    واقعا نمیدونم چرا آکورا به اون فروشی که مد نظرشه نرسیده.
    همه چیز این خودروساز بی نظیره.
    از سبک طراحیش به شدت خوشم میاد.
    از سدان های آکورا ؛RLX رو خیلی دوست دارم. فول سایزه و در ژاپن مونتاژ میشه. ۵۷۰۰۰ دلار.
    در کراس اوور ها هم RDX ماشین مورد علاقمه که جزو کراس کامپکت هاست. مونتاژ در ایالات متحده.
    و در نهایت NSX ؛ سوپراسپرت مورد علاقم ؛ که برای من جزو معدود اسطوره های خودروسازی حساب میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اکورا سبک پیدا نکرده تو طراحیش

    نظر شخصی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. فقط تویوتا و هوندا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (571 ديدگاه)

    crv بهترینه در کلاس خودش.
    تو ۲ ماه اول ۲۰۱۷ از لحاظ فروش تو جهان به مقامی رسید که تا حالا هیچ شاسی بلندی نتونسته برسه. یعنی سومین ماشین پرفروش دنیا. (بعد از کرولا و فورد سری اف)
    تو ۳ ماه اول ۲۰۱۷ تو آمریکا، فروشش حتی از کمری هم پیشی گرفته.
    پرفروش ترین شاسی بلند دنیا در سال های گذشته
    پرفروش ترین شاسی بلند آمریکا در سال های گذشته
    از لحاظ طراحی داخلی هم که طبق مطلب دیروز پدال یکی از ۱۰ طراحی برتر داخلی تو سال ۲۰۱۷ شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. #ali.m#

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      اینجاست که باید گفت تو زمین حریف ۳هیچ برده.?
      هوندا همیشه جر بهترین هاست حرف نداره .مخصوصا سیویک که من عاشقشم.

      اگه اکورا هم مث هوندا موفق بود عالی میشد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. shahin

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (859 ديدگاه)

    به نظرم هوندا انقدر بزرگ هست که برند لوکسش رو با اسم دیگه ای تولید نکنه و همون علامت اچ خوشکل خودشو بچسبونه و با اسم هوندا بفروشه.این ماشین هم مثل بقیه محصولات ژاپنی عالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا