هوندا

چرا هوندا نسل دوم NSX را یک شکست می‌داند؟

هنگامی‌که تولید نسل اول هوندا NSX در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید، سیلی از مقالات تقریباً در همهٔ نشریات خودروی مشهور دنیا منتشر شدند که از مرگ این سوپراسپرت ژاپنی ناراحت بودند. هرچند در آن زمان NSX کمی پیر شده بود اما وقتی از خط تولید کنار رفت، به دنیا یادآوری شد که هوندا چه سوپراسپرت فوق‌العاده‌ای ساخته است. دلیل این موضوع ساده بود زیرا NSX رانندگی درخشانی داشت، فراری را به چالش کشید و با ویژگی‌هایی مثل ساختار تمام آلومینیومی، یک شگفتی واقعی مهندسی بود.

نسل اول NSX که با ۲۷۰ اسب بخار قدرت عمر خود را آغاز کرد و با ۲۹۰ اسب بخار به پایان رساند، پانزده سال روی خط تولید دوام آورد اما نسل دوم در شش‌سالگی به پایان زندگی رسیده است. همچنین درحالی‌که نسل اول بیش از ۱۸ هزار دستگاه فروش داشت، نسل دوم کمتر از ۳ هزار دستگاه فروخته است؛ بنابراین واضح است که نسل دوم NSX هرگز به‌اندازهٔ نسل قبلی موفق نبوده است و این موضوع چندین عامل دارد. پس بیایید چند دلیل را بررسی کنیم تا بفهمیم چرا هوندا به نسل دوم NSX به‌عنوان یک شکست نگاه می‌کند.

از اوایل دههٔ ۲۰۰۰ همواره شایعات در مورد جانشین نسل اول NSX جریان داشتند اما از زمان کنار رفتن این خودرو از بازار در سال ۲۰۰۵، مجبور شدیم بیش از یک دهه برای دیدن نسل دوم NSX صبر کنیم که این زمان برای بسیاری از خودروها عمر یک نسل است. البته در طول این یک دهه، سه کانسپت دیدیم که هرکدام می‌توانستند پیش‌نمایشی از نسل دوم باشند.

در ابتدا، کانسپت هوندا HSC به نمایش درآمد که ترکیب موتور وسط را حفظ کرده و یک موتور ۳.۵ لیتری V6 را در آنجا قرار داده بود. این کانسپت بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در نمایشگاه‌های خودروی مختلف به نمایش درآمد و هرچند جانشینی آماده و مناسب برای NSX به نظر می‌رسید اما هوندا آن‌را کنار گذاشت.

قدم بعدی کانسپت آکورا ASCC سال ۲۰۰۷ بود که یک‌بار دیگر همه را امیدوار کرد. هرچند در این کانسپت آکورا ترکیب موتور وسط را با موتور جلو جایگزین کرده بود اما می‌شد از این کار چشم‌پوشی کرد زیرا در عوض چهار سیلندر به موتور اضافه شده بود. زیر کاپوت این کانسپت یک پیشرانهٔ V10 قرار گرفته بود که ظاهراً از بخش فرمول یک هوندا گرفته شده بود اما در آن سال‌ها پیشرانه‌های فرمول یک به V8 تغییر کردند.

سپس در اواخر همان سال ۲۰۰۷ اعلام شد که هوندا تا سال ۲۰۱۰ خودروی اسپرت جدیدی را به‌عنوان جانشین NSX به بازار عرضه خواهد کرد. این یک خودروی موتور جلو با پیشرانهٔ V10 بود که بر اساس کانسپت ASCC ساخته شده و قرار بود از رقبایی مثل نیسان GT-R و لکسس LFA سریع‌تر باشد. هرچند پروتوتایپ‌های این خودرو در سال ۲۰۰۸ در نوربرگ‌رینگ دیده شدند اما هوندا چندی بعد اعلام کرد که به دلیل شرایط بد اقتصادی، همهٔ برنامه‌های نسل بعدی NSX را لغو کرده است. البته این خودرو بعداً به یک مدل مسابقه‌ای بنام HSV-010 تبدیل شد و در مسابقات قهرمانی Super GT ژاپن شرکت کرد. در این نسخه پیشرانهٔ V10 با یک ۳.۴ لیتری V8 جایگزین شده بود و هرچند HSV-010 در این مسابقات به قهرمانی رسید اما هیچ‌گاه راهی خط تولید نشد.

هرچند شاید اگر NSX موتور جلو با پیشرانهٔ V10 تولید می‌شد می‌توانست فروش بهتری داشته باشد اما همان سوپراسپرت هیبریدی که به‌عنوان نسل دوم NSX با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 به بازار آمد باید بیشتر از این‌ها موردتوجه قرار می‌گرفت زیرا نه‌تنها هیبریدی بود بلکه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ هوندا هم بهره می‌برد؛ اما چرا در عمل هرگز این اتفاق رخ نداد؟

مشکل اصلی این بود که NSX به خودرویی راکد تبدیل شد و هوندا تنوعی به آن نبخشید. مثلاً به لطف تونی استارک در فیلم انتقام‌جویان، همهٔ ما امیدوار بودیم که هوندا نسخهٔ کابریولت یا حداقل تارگای NSX را تولید کند که این‌طور نشد. یا یک نسخهٔ قوی‌تر از NSX می‌توانست به جهانیان نشان دهد که حضور مجدد هوندا در فرمول یک چه تأثیری روی مدل‌های جاده‌ای دارد اما این اتفاق هم رخ نداد و هوندا هیچ کاری برای NSX نکرد.

برای مقایسه، زمانی که نیسان GT-R در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد، تا شش سال بعد چهار بار قدرت آن افزایش یافت. این خودرو در زمان عرضه ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت، در سال ۲۰۱۰ این قدرت به ۴۸۵ اسب بخار افزایش یافت، در سال ۲۰۱۲ به ۵۳۰ اسب بخار رسید و مدل ۲۰۱۳ با قدرت ۵۵۰ اسب بخار به بازار آمد. علاوه بر این، نیسان نسخه‌های ویژه و پکیج‌های مختلفی را هم برای GT-R ارائه کرد.

NSX اما چهار سال بعد از رونمایی اولیه یعنی در سال ۲۰۱۹ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت که فقط روی بهبود هندلینگ تمرکز داشت و بازهم هیچ خبری از افزایش قدرت نبود. حال پس از گذشت شش سال، هوندا سرانجام نسخهٔ قوی‌تری از NSX را با نام تایپ S معرفی کرده که فقط در تعداد محدود ۳۵۰ دستگاه ساخته می‌شود. از این تعداد، ۳۰۰ دستگاه برای بازار ایالات‌متحده اختصاص داده شده که به گفتهٔ مقامات هوندا، ظرف ۲۴ ساعت همهٔ آن‌ها فروخته شده‌اند؛ بنابراین شاید اگر هوندا زودتر دست‌به‌کار می‌شد و نسخه‌های قوی‌تر و جدیدتری از نسل دوم NSX تولید می‌کرد، این افسانهٔ ژاپنی مجبور نبود این‌طور ناخوشایند با خط تولید خداحافظی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2360 ديدگاه)

    خود هوندا نسل دوم NSX را یک شکست می داند
    اما فن های هوندا خیر😀

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣سنگین بود🤣…

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Mad.z.Max

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        اون یدونه دیسلایک رو mos داده بهت :))

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          مطمئن باش دیس های اولین تا آخرین کامنت مال اونه! و البته فن های ژاپنی!🤣

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. Iman99

          ۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره دقیقا آبتین جان ان اس ایکس در حد خودش قابل قبول بود ولی واقعا نمیتونست با شاهکار هایی از پورشه و مرسدس و مکلارن و فورد رقابت کنه چون نمیتونست چیزی در حدداونا باشه شکست خورد
          حتی ان اس ایکس نسل قبل هم درسته که پر حد خودش موفق بود ولی بازم به پای بهترین های اون زمان نمی رسید نهایتش با فراری که حتی طراحی ظاهری اونم برگرفته از فراری بود ولی مسلما به پای خود فراری هم نمیرسید
          چه برسه به شاهکار های اون زمان مثل انواع پورشه و بوگاتی و مکلارن و فورد که هوندا چه اون زمان و چه حالا نمیتونست در حد اونا باشه چون نمیتونست پس شکست خوردنش هم عجیب نبوده و نیست.

          موافقم 2
          مخالفم 4
  2. یانکی

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اشتباه اصلیش اضافه کردن پیچیدگی هیبرید بود اونم از نوع بی ارزشش.تو هیچ کل کل و مسابقه ای هم موفق نبوده.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  3. Gaga

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چرا همه خودرو های اسپورت و پرفورمنس ژاپنی به این روز افتادن
    Gtr که سال هاس از دور خارج شده
    سوپرا اینجوری شد
    Nsx به این روز افتاد
    Z370 بعد سال ها بلاخره یه بروز رسانی شد

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. Sina10

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    مطلبی عالی!!
    من بشخصه دلیل شکستش رو ، یک عملکرد نه چندان خوب مقابل رقبا با وجود اون هیبرید پیشرفته، دوم بخاطر همین چیزی که تو متن اشاره شد ، کمبود نسخه های متفاوت ، البته با وجود این عیب هم میتونست موفق باشه ، مثلا لکسوس تونست فقط با LFA و یه نسخه مخصوص نوربرگرینگ عالی عمل کنه ،شانس هم با هوندا یار نبود!
    ماشینی که خودشون تصور میکردن با بیشترین فناوری اون زمان بعلاوه طراحی جذاب و زیبا باید صد درصد موفق بشه که نشد!!
    مشکل بعدی زمانی بود که عرضه اش کردن ، زمانی که نصف عمر نسل قبل سوپرماشینا گذشته بود و نسل جدید در حال اومدن بود ، زمانی که هوندا اومد کوروت C7 و ۹۱۱ نسل قبل و ۴۸۸ و مکلارن 650S به عنوان پرچمداران این کلاس ، دیگه آخراشون بود و NSX پرفورمنس حتی رقیب اینا هم نمیشد !! بعدش 720S و F8 و 911 جدید و کوروت که اومدن ، کلا NSX در این بین محو شد . هوندا با ساخت چندین نسخه مختلف دوباره توجه رو به خودش جلب کنه مثل اوراکان که از هوندا هم قدیمی تره ولی تونست بخوبی خودشو اپدیت نگه داره ،در چند سال اخیر کم کاری هوندا غیرقابل توجیه بود ، اونا این ماشینو یجوری ساخته بود که انگار فقط رفع مسئولیت برای طرفداراش کنه
    مشکل بعدی سطح این ماشین بود، اصلا هوندا با خودش مطمئن نبود چیزی که ساخته یه سوپرماشین سطح بالا در سطح توربو اس هست یا یه چیزی مثل i8 که قیافه سوپرماشینو داره ولی با پرفورمنس متوسط
    این ماشین در بین این کلاسا مونده بود
    در کل حیف شد با این طراحی زیبا موفق نشد…

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. ARAZ

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (63 ديدگاه)

      Lfa هم چندان موفق نبود از نظر فروش
      با توجه به قیمت بالا و تیراژ پایین باز هم تا جایی که می‌دونم تعدادی شون تا همین چند وقت پیش با اینکه سال ها گذشته کسی نخریده
      با اینکه می‌تونه ارزش کلکسیونی بالایی داشته باشه
      ولی انگار پولداران به کلکسیونی شدنش اعتقادی نداشتن چندان که همینجوری مونده بودن تو نمایندگی ها

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. R@m!n

        ۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        پروژه LFA یه پیروزی کامل برای لکسوس بود و اعتبار برندینگ لکسوس رو فرسنگ ها جا ب جا کرد. بجای دیدن نوک دماغ مقداری با دید بازتر نگاه کنین.

        داستان NSX و LFA دو خط موازی هست.

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۵ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          من خیلی خیلی این کلاس ماشین با این سبک پیشرانه رو دوست دارم کلا اون سال ها چندتا شرکت چنتا ماشین با پیشرانه های ۱۰ سیلندر و ۸ سیلندر جذاب با حجم بالا تولید کردن که همشون فوق العاده بودن ، ماشینای فراموش نشدنی مثل lfa ، sls ، وایپر و چندتا ماشین دیگه

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. Sina10

        ۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        فروش تنها معیار نیست!!
        اصلا تنها دلیل وجود این کلاس یعنی کلاس سوپرماشین ، اون اعتبار و شخصیتیه که به یه برند یا مالکش میده
        LFA نام لکسوس رو از سازنده ماشین خسته کننده پیرمردی تبدیل به سازنده ماشین های هیجان انگیزی مثل GSF یا RC F یا LC کرده
        یا دوج وایپر که کلی طرفدار داره فروشش اصلا جالب نبوده ولی به یکی از نماد های خودروسازی آمریکا تبدیل شد
        متاسفانه هوندا هم چنین هدفی داشت اما با برنامه ریزی اشتباه و مشکلات تمام نشدنی خود ماشین ، این پروژه شکست خورد

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. Philipp

        ۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (73 ديدگاه)

        اگر اعتقادی به کلکسیونی شدنش نداشتن چرا یک ماه پیش یک نوربرگرینگ ادیشن سیاهش 1.6 میلیون دلار! فروش رفت؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
      4. akrh78

        ۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        نه اتفاقا موفق بود و خیلی هم خوب کلکسیونی شده
        زبان زد خاص و عام هست و همه ماشین بازای دنیا دوستش دارن و اگر نگیم خوش صدا ترین ماشین تاریخه، جزء تاپ 5 هست
        دلیل فروش نرفتنش هم اینه که خود نمایندگی ها قیمت کلکسیونی گذاشتن روش، فک کنم الان قیمتش حدود 2 میلیون باشه دیگه چون نمونه های کارکرده توی حراجی ها بالای 1 میلیون فروخته میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          Lfa فروش موفقی نداشت ولی طبق چیزی که قبل گفته بودم و بعضیا هنوز از سر نادونی میگن فروش ملاکه فروش ملاک تعیین کننده ای نیست واسه lfa هم همینطور فروش نرفت ولی واسه کمپانی سازنده خودش اعتبار کسب کرد و قابل قبول بودن اون رو نشون داد هرچند به پای اسطوره های مرسدس و مکلارن و فراری و فورد نرسید و نمیرسه چون اونها شاهکار هایی حتی بیش از ۱۰ میلیون دلار هم دارن و ارزش و قیمتشون خیلی بالاتره و خودشون هم خیلی بهتر هستن ولی lfa هم در حد خودش واسه سازندش سود داشت.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. AMIR / ARMI

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    خیلی ناراحت شدم
    ولی واقعا ماشین جالبی نبود موتور های الکتریکی که هیچ چیز خاصی نداشتن
    موتور بنزینی که هیجان انگیز نبود
    نسخه های قوی تر و سبک تر نداشت
    چیزی که زیاد داشت قیمت بود
    ظاهر خوبی داشت ولی کافی نبود
    کلا نتونست افراد رو مجاب بکنه برای خرید

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. Silent

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    گرون فروشی محکوم به نابودی هست زین پس! این داستانا تا یک دهه پیش اگه خریدار داشت و کسی که دنبال تجربه پرفورمنس بود باس کلی پول خرج می کرد الان با ورود بازیگرهای جدید طبیعی هست کسی اهمیتی به احوال شون نده.

    C8 کوروت با سری های z باکمتر از نصف قیمت 150 هزار تایی این ماشین
    یا همون دیروز لامبو اوروس 222 هزار تایی که از پس TESLA x با نصف قیمت هم بر نیومد!

    روزگار عوض شده و با 4 تا خط و خطوط رو ماشین کسی رو نمی شه وادار به خرید کرد توو بازار آزاد. مگه اینکه فروش ت رو روو زیر 1000 تا بسته باشی که اوونم می شه صنایع دستی نه ماشین جهانی.

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Sina10

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تو این روزگار هیچکی واسه ۴ تا خط و خطوط ماشین نمیخره ولی واسه یه تبلت و شتاب همه میرن دنبال اون ماشین….

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آره دیگه، چون حداقل پرفورمنسش اندازه ماشینای ۴ برابر گرونتر از خودشه. :)
        (با منطق خودتون باید جواب داد متاسفانه)

        موافقم 3
        مخالفم 3
  7. MOHAMMAD.Z06

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    هوندا باید میدید مشتری و مردم چی می‌خوان
    نه اینکه خودش چی ها می‌تونه بسازه
    به نظرم خیلی چیز ها هستن که باید از کوروت یاد گرفت
    شورلت همیشه نگاه می‌کنه طرفدار و مشتری چی میخواد
    یه موتور هشت سیلندر با قابلیت تیون بالا یه خودروی یه جورایی اپن سورس برای همه
    تا کاستومایز بکننش حضور مستمر تو مسابقات
    قیمت مناسب و کلی مزایای دیگه که کلی طرفدار جمع می‌کنه
    همه چی باعث شده حتی بعضی سال ها کوروت ۳۵ هزار دستگاه بفروشه در سال

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. mos

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    ناراحت کننده تر از این تولید نشدن HSV بود.
    موتور 3.4 لیتری V10 تنفس طبیعی با قدرت 500 اسب بخار و رد لاین ۹ هزار rpm.
    ساخت و توسعه‌ش سال ۲۰۰۸ تقریبا تموم شده بود و آماده رونمایی بود ولی یه دفعه لغو شد!
    کاش حداقل به تعداد محدود ازش می‌ساختن

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. Mad.z.Max

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      چرا هوندا نسل دوم NSX را یک شکست می‌داند؟

      واقعا چرا؟
      شونصد سال تحقیق و توسعه؟ تکنولوژی فضایی؟ نه یک، نه دو، سهههه تا موتور برقی؟؟ پس لابد یه هزار اسبی قدرت داره دیگه؟ عه نه، سه تا موتورش رو هم از انجین تیبای خودمون ضعیف تر بودن که :))
      تو دوره ای که همه ماشینا از هر موتور برقی یه تن قدرت میکشن بیرون، تو متفاوت باش و از سه تا موتور ۷۰ اسب درار :))
      ینی خوده کمپانی تولید کننده اعلام کرده شکست خوردس این نسل، ولی تو باز فردا میای میگی نه، بزرگترین موفقیت هوندا همین بوده 😅

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. ارشیاsvj

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    کانسپت HSC حتی الانم قشنگه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. Reza Waffen SS

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    حیفه بخدا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    آقایون ژاپنی فن همش میگفتن معرکه ست و فلانه و اینه و اونه جوری سنگشو به سینه میزدن و ازش تعریف میکردن خود هوندا نکرد!! بفرما خودشونم اعتراف کردن یه شکست بوده، البته همون‌طور که توی متن هم گفته هوندا چندان به این ماشین بها نمیداده و همینطور یکنواخت تولید شده و از گذشته اصلا مثل قبلیه ماشین جذابی نبود به غیر از این آخریه…

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. mos

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      هنوزم می‌گم معرکست
      من از تکنولوژی و طراحی این ماشین تعریف کردم هنوزم می‌کنم و به نظرم در نوع خودش جالبه.
      بحث فروش یه چیز دیگست.
      ***

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نیازی نیست تو بگی معرکه ست! حرف سازنده ماشین برام مهم تره تا کسی که چشمش فقط سوابق رو‌ میبینه!⁦🤦‍♂️⁩

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Mad.z.Max

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)


        از هوندا ان اس ایکس هم بحث فنی همین که ۳ تا، سههههه تااااا موتور برقیش رو هم چند اسب قدرت میدادن؟ ۷۳ اسب؟ ۷۴؟ اصن تو بگو ۷۵ اسب :)) آرمیچر از این قوی تره

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          🤣🤣👌

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Sina10

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      واقعیتش اینه با اون فناوری میتونست یه شاهکار باشه و رقبا رو محو کنه ، ولی کم کار هوندا واضح بود
      کدوم سوپرماشین رو سراغ دارین در طی این چند سال کلا دو مدل ازش ساخته باشن؟؟
      حتی مکلارن با اون تولید و سرمایه بشدت محدود ترش نسبت به هوندا ، از هر ماشینش نسخه های متفاوتی میسازه از جمله LT و یا اسپایدر
      اما هوندا اصلا اقدامی نکرد ، هیچ اقدامی ، فقط یه نسخه نهایی ساخت با تولید محدود

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        موفقیت ماشین به این نیست که یکی دو مدل ازش بدی برای سالهای طولانی دست نخورده باشه،اما مدلی که بطور مداوم تغییر کنه پیشرفت کنه به موفقیت میرسه مثل کوروت…

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          پورشه ۹۱۸ اسپایدر یه مدل ازش ساخته شد همون یک مدل هنوزم پرشتاب خودروی کلاس خودشه تو تکنولوژی و فناوری هم خیلی جلوتر و پیشرفته تر از هونداس
          پورشه ۹۱۸ اسپایدر بسیار پیچیده تر و پیشرفته تر و پرفورمنس بالاتری داره طوری که هوندا اصلا نمیتونه یه چیزی درحد اون بسازه اگه میتونست میساخت ولی چون نتونسته نساخته.
          دقیقا مثل دوربین هاسلبلاد که یه دوربین عکاسی فوق پیشرفته از شرکت هسلبلاد که سالها قبل یعنی دهه ۶۰ میلادی پیشرو بود و دوربینی ساخت که ناسا تو امریکا اون رو با آپولو ۱۱ بردن کره ماه و عکسهایی که اونجا گرفتن با ا‌ون دوربین بود تا الانش که بازم پیشرفته ترین و بهترین دوربین عکاسی جهان از خود هسلبلاده و چیزیه که رقبا یعنی کانن و نیکن اصلا نتونستن چیزی در حد اون بسازن و چون دیدن نمیتونن چیزی در حد اون نمیتونن بسازن اصلا این کارو هم نکردن. پیشفته ترین و بهترین دوربین های فوق حرفه ای فیلمبرداری هم آری از آلمان و رد و آیمکس از امریکا ساختن که از همه پیشروتر و پیشرفته تر هم هستن.
          زمان حاضر هم هایپر کار های پیشرویی مثل مرسدس ای ام جی وان آلمانی یا زینگر ۱۲ امریکایی پیشرفته ترین مهندسی و تکنولوژی رو دارن و پیشرو ترین و بهترین هستن.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  12. Philipp

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    از نظر من دلیل شکستش
    1- طراحی ضعیفش
    2- پرفورمنس نه چندان دندان گیرش
    و 3- قیمت بشدت بالاش بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. HamiD

      ۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      طراحی ضعیفش؟
      از اون حرفا بودا …
      به هر سلیقست ولی خدایی از نظر طراحی از زیباترین اسپورت هاست …

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Philipp

        ۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (73 ديدگاه)

        اگه بهت بگن بین این و نیسان جی تی ار یا نیسان زد جدید یکی رو انتخاب کن بزن به دیوار اتاقت کدوم رو انتخاب می کنی؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Sina10

          ۵ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          قطعا NSX
          طراحی NSX هیچ مشکلی نداشت ، یا بهتر بگم ، تنها جزئی از این ماشین که مشکلی نداره همینه

          موافقم 2
          مخالفم 1
  13. mm.y@rlou

    ۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    حیف این خودرو زمانی پرچم دار ژاپن بود ولی هوندا نفهمید باهاش چی کار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد مختاری آذر

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فقط نسل اول بهتره تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. akrh78

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    دقیقا چیزی که چند وقت پیش گفتم
    هوندا همینطوری نشست تا مرگ nsx فرا برسه
    هیچ کاری براش نکرد
    برا برندینگ خودش تو فرمول یک از سیویک استفاده کرد بجا nsx ای خدااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      فراری به راننده هاش sf90 میداد که از هتل برن پیست
      بعد هوندا میاد سیویک میده، اکورد بده خجالت نکش حاجی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. آریا ماشین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حیف اسطوره ای مثل NSX که اینجوری نسل دومش به اتمام برسه
    البته با معرفی تایپ s آخر عمری یه حالی بهش دادن به نظرم ماشینیه که میتونه با gt-r nismo رقابت کنه
    تکنولوژی شیش سیلندر هیبریدی و ۳ تا موتور الکتریکی که کمک چندانی به پرفورمنس نکرد و وزن هم زیاد کرد
    ولی همچنان ژاپنی مورد علاقه منه
    ❤HONDA NSX❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا