هیوندای

ورود هیوندای سانتاکروز جدید به خط تولید

ورود هیوندای سانتاکروز از فاز مفهومی به نسخه تولیدی نهایی حدود ۶ سال زمان برد اما خوشبختانه قدم نهایی برای حضور این خودرو در خط تولید برداشته شد و این فاز بسیار کمتر از زمان یاد شده برای تبدیل مدل مفهومی به مدل تولیدی بود. پس از معرفی رسمی در آوریل سال جاری، پیکاپ ماجراجویی هیوندای هم‌اکنون وارد خط تولید کارخانه آلاباما شده است.

با اضافه شدن این پیکاپ کوچک به خطوط تولید کارخانه یاد شده، هیوندای هم‌اکنون در حال مونتاژ ۵ خودروی متفاوت در آلاباماست که این کار برای اولین بار رخ می‌دهد. این خودروها شامل سوناتا، الانترا، سانتافه، توسان و سانتاکروز هستند. هیوندای برای شروع تولید این خودرو مجبور به گسترش تأسیسات خود بوده و گفته که هم‌اکنون به‌صورت بهتری می‌تواند تولید خود را با تقاضای بازار هماهنگ کند.

رئیس کارخانه آلابامای هیوندای گفته است:

ما در این لحظه هیجان‌زده هستیم و افتخار می‌کنیم که اولین پیکاپ هیوندای برای بازار آمریکای شمالی را تولید می‌کنیم. عرضه سانتاکروز مهر تائید دیگری بر اعتبار کارخانه آلاباماست. من بسیار به اعضای تیم خود به خاطر رسیدن به چنین دستاوردی در زمانی که شرایط سختی بر دنیا حکم فرماست افتخار می‌کنم.

هیوندای انتظار دارد اولین نمونه‌های این پیکاپ جدید از اواخر تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند. سانتاکروز با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت فراتر از ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور بیشتر از ۲۴۴ نیوتون متر عرضه می‌شود. گزینه دیگر هم پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو است که قدرت و گشتاور آن نیز بیشتر از ۲۷۵ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتون متر است. هر دو نیروگاه آهنین یاد شده با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کنند.

در حال حاضر تنها رقیب مستقیم سانتاکروز فورد ماوریک جدید است. فولکس‌واگن اما حضور خود در این کلاس را رد کرده است. هیوندای هنوز قیمت این پیکاپ را اعلام نکرده اما ماوریک قیمت پایه ۱۹۹۹۵ دلاری داشته و قیمت نسخه فول آن به ۴۲۸۳۵ دلار هم می‌رسد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. با مهربونی جهان زیباتره

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (363 ديدگاه)

    هر چقدر میخاین ب کره ایها بد بگین ولی طراحیشون عالیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      زیادم من خوشم نیومد ولی این که یه اس یو وی رو انقدر خوب و قشنک پیکاپ کردن تحسین داره و عالیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      خوشم نیومد

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6028 ديدگاه)

    خود هیوندای هم به موفقیتش شک داره !
    این همه لِفت دادن‌ها تا بلاخره تولیدن شدنش !
    فورد ماوریک ظاهر ساده و همه‌پسندی داره اما سانتاکروز سردرگم میزنه ، به نمای عقبش توجه کنید یجوریه و مثلاً خواسته خاص باشه اما داغون شده !

    نمای جلوی جالبی داره و کله‌ی توسان هست !

    باید دید واکنش بازار چیه نسبت بهش !

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      میخواسته با قیمتش طراحی جذاب و خواص داشته باشه ولی باید دید چی میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Hamid

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1629 ديدگاه)

      والا اصلا از طراحی فورد ماوریک خوشم نیومد ، هر چند از این هیوندای هم خیلی خوشم نیومد …

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. Mad.z.Max

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1137 ديدگاه)

        ماوریک خدایی خوبه طراحیش در اوج سادگی زیباس و نسخه AWD با گیربکس اتوماتش (نه سی وی تی) خیلی عالیه و مهمتر از همه اینکه دستپخت یکی از اساتید پیکاپ سازی دنیاس! از اونطرف سانتاکروز یه تازه وارد به دنیایی جدیده.. من شک دارم به موفقیتش..

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    اون عکس اولو دیدم یاد شرکت های داخلی افتادم 😂😂😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. kastech

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (146 ديدگاه)

      دقیقا😁

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. ehsan fa

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1350 ديدگاه)

    قطعا فورد بیشتر خواهد فروخت به خاطر اعتبارش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. Audi e_tron gt

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (425 ديدگاه)

    احساس می کنم فورد را برای برندش انتخاب می کنند چون سانتاکروز مقایسه اش را آنروز پدال گذاشت بهتر بود
    از نظر من توسان طراحی جلوش از ماوریک بهتر و مدرن تر است

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Mad.z.Max

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1137 ديدگاه)

      آخه فورد که همینجوری تبدیل نشده به یه برند مورد اعتماد توی دنیای پیکاپ سازی! یه عمر تجربه و اعتبار داره با خودش! از پیکاپ مدل تی که صد سال پیش ساخته تا رپتور و خانواده عظیم سری F و رنجر و… رو دازه که هرکدومشون اگه بهترینه بازار نبودن، بین سه تای اول بودن.. بعدم قیمتای فورد که هیچوقت نجومی نبوده که بگن پول برند میگیره و از این حرفای رامین چاینایی..

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      بله
      در مقایسه بهتر بود ولی به روی کاغذ و نه تست طولانی مدن !
      خودروهای وانت و پیکاپ را باید حداقل ۵ سال از ساختشون گذشته باشه تا بشه پِی به خوب بودن و بد بودنشون برد !

      خیلی راحت بگم که به غیر از ایران ، پیکاپ را میخرند تا روسِش را بکشند و مثل خر کار بکشند !

      اولین نکته در ساخت پیکاپ ، شاسی آن هست و سپس دوام موتور گیربکس !

      آمریکایی‌ها عاشق هر چیزی هستند که بزرگ باشه و برای همین فکر میکنم نه سانتاکروز و نه ماوریک ، موفقیتی در فروش داشته باشند با اینکه ارزان هستند و سال‌ها بود که نیسان پیکاپ در آمریکا حضور داشت اما موفق نبود چون در آمریکا بازه قیمتی مطرح نیست چون خودرو و خریدش مثل آدامس خریدن برای ما در ایران میماند و برای همین آن چیزی را میخرند که دِلِشان میپسندد و نه پول در جیبشان یا فکر در عقلشان و کلاً مثل جاهتی دیگر اقتصادی فکر نمیکنند و فقط میخواهند بزرگ و پرقدرت باشد ، هرچی هم مصرف سوختش باشه مهم نیست چون درآمد سالانه‌ی بالایی دارند و هزینه‌ی خورد‌و‌خوراک و خدمات خودرویی و پوشاک بسیار ارزان هست و فقط مسکن هست که دغدغه‌‌ی آن‌هاست و آن را هم میتوانند با وام‌های بدون بهره‌ی ۳۰ ساله به دستش بیاورند !

      کلاً در آمریکا اگر آدم کاری باشید ، در ساده‌ترین بیزینس‌ها هم پول خوبی در می‌آورید و اگر تنبل باشید کسی نگاهتون هم نمیکنه حتی دولت با کارتن‌خوابی و چادر‌خوابی در شهرهای آمریکا اَمری طبیعی هست و خودشان این زندگی را انتخاب میکنند !
      برعکس ایران که هرچی هم کار کنید به سبب تورم و مافیا همیشه به دنبال لقمه نان میگردید و به سختی راه پیشرفت را طی میکنید چون مدام باید به فکر هزینه‌های بالای خوراک پوشاک حمل‌و‌نقل مسکن باشید و همین شده که در حال حاضر دو دسته مردم داریم که به سبب تورم شدید در این سه چهار ساله یا ثروتمندتر شده‌اند یا بسیار فقیر‌تر و حد وسط معنای کمی به خودش گرفته !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Ninja

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (948 ديدگاه)

        پس نیسان گاوی خوبه هم ارزان تر هم بزرگتر هرچند به بزرگی آمریکایی ها نیست تازه ژاپنی با دوام هم هست مثل خر که نه به هر حال گاوه دیگه مثل گاو کار بکشی اوکیه 😅😉
        ولی با حرفتون موافقم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (6028 ديدگاه)

          Ninja جان

          دقیقاً نیسان گاوی ما هم بسیار بسیار کاربردیست و خدمتی بسیار به مردم ایران کرده و میکند .

          یادم هست که سال‌ها پیش در مجله‌ی ماشین نیسان را با مقایسه‌ی کارآمدی و قیمت برتر از پیکاپ‌های آمریکایی دانست !!!

          خنده‌داره اما واقعیت داره !
          نیسان گاوی خودروییست که به هیچ باری نه نمیگوید و به در هیچ بیابانی نمیماند ، تعمیراتش سادست و قطعاتش مُفت و خودم بارها دیدم نیسان‌هایی را که تا ۴ تُن هم بار زده‌اند و خم به اَبرو نیاوردند !

          ایمنی هم در حد دوچرخه ، با کوچکترین نم باران چپ میکند و راننده را بی‌درد به آن دنیا میفرستد !!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. Ninja

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (948 ديدگاه)

          رانندگیشم سخته همه چیش دنده فرمون همه چیش شله یا سفت بجز ترمز دستی که فرق میکنه با بقیه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. Audi e_tron gt

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      ببخشید اشتباه گفتم سانتاکروز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. مسعود

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (233 ديدگاه)

    کانسپتش قشنگ تر بود
    حداقل کاش جلوش رو نسبت به توسان یه تغییراتی روش اعمال میکردن…
    اونایی که توسان بخرن بعد اینو تو خیابون ببینن یه حسی بهشون دست میده 😂
    البته تو ایران این حس بیشتر مشهوده یارو پشت توسان نشسته حس پادشاه به خودش گرفته بعد از بغلش ببینه سانتاکروز پیاز بار زده یارو شاید ری استارت شه😂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      🤣😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Mad.z.Max

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1137 ديدگاه)

      پیاز آخه :)))

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2318 ديدگاه)

      😂😂😂 پیاز براش سنگینه باید توت فرنگی توش گذاشت!یکجوریه احساس کاربردی به ادم نمیده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. kastech

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    از حق نگذریم جسارت هیوندایی برای ورود به سگمنت جدید تحسین برانگیزه بخصوص که ۶ سال روش کارکرده ، خلاقیت تو قسمت بار جالبه هر چند این سنت شکنی تو قسمت چراغای عقب جالب نیست بنظرم خاص بودن همیشه قشنگ نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. mahan

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    ایکاش اسمشو توسانکروز میذاشتن.اخه سانتاکروز باید شباهتی به سانتافه داشته باشه.حتی بهتر بود از یک پلت فرم کشیده تر استفاده میکردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. محمد مختاری آذر

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    حتما منفجر میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا