هیوندای

پشت فرمان هیوندای سوناتا SEL پلاس جدید

پس از پشت سر گذاشتن سال‌هایی نسبتاً ناامیدکننده، هیوندای سوناتا در نسل جدید خود کاملاً جنجالی ظاهر شده و البته به نظر می‌رسد بهتر از همیشه باشد. فرصتی پیدا شده تا ما پشت فرمان سوناتا SEL پلاس بنشینیم و ببینیم این سدان کره‌ای چه چیزهایی برای عرضه دارد. با ما همراه باشید تا ببینیم سوناتا SEL پلاس جدید چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

  • طراحی (امتیاز ۹ از ۱۰)

این سوناتا همان چیزی است که شش نسلش پیروی کرده‌اند. طراحی خودرو ضرورتاً زیبا نیست اما برجسته است. طی یک هفته‌ای که پشت فرمان سوناتا بودیم و به مکان‌هایی همچون پارکینگ‌ها و فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردیم مردم از سوناتا ۲۰۲۰ می‌پرسیدند. قطعاً رنگ زرد خودروی ما که آن‌هم نظرات گوناگونی را ایجاد می‌کند کاملاً توی چشم بوده اما در کل استایل خود نظرات را به خود جلب می‌کند.

نادیده گرفتن تأثیر بصری سوناتا سخت است. شما باید این خودرو را از نزدیک ببینید، خط هدایت شده چراغ‌ها به سمت کاپوت و امضای طراحی هیوندای در چراغ‌ها را مشاهده کنید. این یکی از جذاب‌ترین طراحی‌های هیوندای طی ۱۰ سال اخیر می‌باشد.

کابین فاقد ویژگی‌های برجسته بدنه بوده اما هنوز هم احساس‌برانگیز است و کیفیت بالایی دارد. احتمالاً هیوندای در طراحی فرمان از آئودی A8 الهام گرفته است. داشبورد همانند سدان بزرگ آلمانی‌ تر و تمیز و فاقد دکمه‌های غیرضروری می‌باشد. کره‌ای‌ها از صفحه‌نمایش تبلت مانند استفاده کرده و به لطف شکل چندضلعی داشبورد طراحی‌های نه چندان جالب برخی رقبا را به کار نگرفته است. حتی انتخاب‌گر دنده نیز بخشی از طراحی کلی کابین محسوب می‌شود.

تنها انتقاد اصلی ما از سوناتا SEL پلاس انتخاب پوشش عجیب برای کابین است. ترکیبی از چرم مشکی و متریال جیر مانند اصلاً جالب نیست. دوخت های متضاد قرمزرنگ هم بخش دیگری از این ترکیب است. اگر خواهان این تریم هستید بهتر است رنگ بدنه زرد و دوخت قرمز کابین را در نظر نگیرید.

  • راحتی (امتیاز ۵ از ۱۰)

کابین سوناتا مخصوصاً با وجود سانروف پانورامیک سفارشی در تریم SEL پلاس جادار و راحت حس می‌شود. فضای کافی هم وجود دارد حتی اگر فضای تنگی بر کابین حکم‌فرما باشد. صندلی عقب خودرو به ویژه تنگ‌تر از رقباست و تویوتا کمری و مزدا ۶ از این نظر بهتر عمل کرده‌اند. فضای سر عقب هم در حد متوسط این کلاس است.

صندلی‌ها راحتی خوبی دارند هرچند صندلی‌های جلو کمی تخت بوده و حمایت چندانی از بدن به عمل نمی‌آورند. نیمکت ردیف عقب نرم‌تر است. ورود و خروج به کابین نیز به راحتی صورت می‌گیرد. سواری آرام خودرو نیز با جذب ناهمواری‌ها و ایزوله مناسب کابین همراه شده است. خبری از صدای باد، لاستیک و سیستم تعلیق نیست و این موضوع در چنین کلاسی احساس‌برانگیز است.

اما برخی متریال بکار رفته در کابین ناامیدکننده هستند. تریم پیانو بلک سوناتا در اطراف انتخاب‌گر دنده جالب نبوده و برخی پلاستیک‌ها در بخش‌هایی پایینی داشبورد و درب‌ها بکار رفته که حس ارزان‌قیمتی دارند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۹ از ۱۰)

هیوندای دو گزینه صفحه‌نمایش برای سیستم اطلاعات سرگرمی و پشت آمپرها ارائه کرده است. صفحه‌نمایش اولی می‌تواند از نوع ۸ یا ۱۰.۳ اینچی باشد درحالی‌که پشت آمپرها می‌توانند پذیرای صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی کوچک تا ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی باشند. مدل SEL پلاس به‌صورت استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش مرکزی پایه استفاده می‌کند که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

پشت آمپرهای این خودرو مشابه محصولات جدید هیوندای و کیا بوده و از گرافیک شفاف و برخی افکت های جالب سود می‌برند. با این وجود سطح شخصی‌سازی پشت آمپرهای دیجیتال سوناتا محدود است. دوست داریم از این نظر سوناتا همپای اپتیمای جدید باشد.

مدل حاضر در تست از پکیج تکنولوژی ۲۷۵۰ دلاری استفاده می‌کند که باعث اضافه شدن صفحه‌نمایش ۱۰.۳ اینچی به داشبورد می‌شود. همانند پشت آمپرهای دیجیتالی، گرافیک و ظاهر این صفحه‌نمایش نیز خوب است. این صفحه‌نمایش سفارشی سریع بوده و از منوهایی با طراحی هوشمند سود می‌برد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۴ از ۱۰)

SEL پلاس ارزان‌ترین راه برای دست‌یابی به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری هیوندای سوناتاست. این پیشرانه قدرت ۱۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری داشته و خب با خودروی قدرتمندی طرف نیستیم.

گشتاور پیشرانه در دورهای پایین کفایت می‌کند هرچند شخصیت کلی این نیروگاه آهنین از دورهای میانی به بعد جالب به نظر نمی‌رسد. صدای اگزوز هم کلافه کننده است. موضوع جالب اینکه پیشرانه پایه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی کمی قوی‌تر بوده و قدرت ۱۹۱ اسبی دارد. البته سوناتا در برابر رقبای قوی‌تر همچون آکورد ۲ لیتری و کمری ۶ سیلندر حرف چندانی برای گفتن ندارد. اگر قدرت پیشرانه برای شما مهم است بهتر است منتظر سوناتا N-Line با قدرت ۲۹۰ اسب بخار بمانید.

اما صرف‌نظر از پیشرانه انتخابی، این نیروگاه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. گیربکس گاها دنده‌ها را زود سبک کرده و دوست دارد مصرف سوخت را پایین بیاورد. در کل گیربکس سیستمی بسیار متوسط است. اگر شما یکی از ۶ خریدار سوناتا هستید که از حالت دستی گیربکس استفاده می‌کند، متوجه شخصیت ریلکس گیربکس در حالت تمام‌اتوماتیک خواهید شد.

توانایی‌های هندلینگ سوناتا هم به اندازه گیربکس آن متوسط است. سیستم تعلیق برای سواری نرم و پایدار تنظیم شده ولی اصلاً درگیر کننده نیست. حرکات ریلکس بدنه و تمرکز روی راحتی خود را در پیچ‌ها نشان می‌دهد جایی که خودرو هندلینگ چندانی ندارد. فرمان فاقد دقت و بازخورد دیده شده در مزدا ۶ یا هوندا آکورد است. سوناتا یک سدان خانوادگی میان سایز است و همین ویژگی‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

سوناتا SEL پلاس از تجهیزات ایمنی احساس‌برانگیزی برخوردار است. حتی مدل پایه این خودرو به‌صورت استاندارد با کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش توجه راننده سود می‌برد. مدل حاضر در تست پایش نقاط کور را نیز داشته و در پکیج تکنولوژی هم دستیار رانندگی در بزرگراه هیوندای وجود دارد.

این سیستم باعث می‌شود سوناتا در وسط خط حرکت کرده و فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ می‌کند. این سیستم کارکرد خوبی دارد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی سوناتا SEL پلاس نه تنها کم‌توان‌تر و گران‌تر از مدل پایه ۲.۴ لیتری است بلکه مصرف بیشتری هم دارد. این خودرو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۰.۶/۷.۸/۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

مصرف سوخت سوناتا تقریباً با هوندا آکورد ۱.۵ لیتری توربو مشابه است. البته مصرف سوخت این خودرو کمتر از مزدا ۶ می‌باشد. تویوتا کمری ۴ سیلندر کم‌مصرف‌تر است.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۶ از ۱۰)

قیمت هیوندای سوناتا از ۲۳۶۰۰ دلار شروع می‌شود اما برای خرید مدل SEL پلاس باید ۲۷۶۵۰ دلار بپردازید. ما توصیه می‌کنیم پکیج تکنولوژی ۲۷۵۰ دلاری را سفارش دهید که باعث می‌شود قیمت خودرو به ۳۱۳۳۰ دلار برسد. این خودرو ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

فقط کافی است رقبا را در نظر بگیرید. تویوتا کمری XLE قیمت پایه ۳۰۴۱۰ دلاری داشته و برای خرید هوندا آکورد EX-L باید ۳۱۳۷۵ دلار بپردازید. این دو خودرو فاقد سانروف پانورامیک، سیستم صوتی ارتقا یافته، پشت آمپرهای تمام دیجیتالی، کلید دیجیتال، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و دستیار رانندگی بزرگراه سوناتا هستند.

مزدا البته عملکرد متفاوتی دارد. مزدا ۶ گرند تورینگ تجهیزات مشابهی داشته اما با قیمت ۳۰۷۴۵ دلاری، این مدل توربو ترکیب جذابی از قیمت، پرفورمنس و تناسب کلی را ارائه می‌کند. هیوندای و دو رقیب ژاپنی دیگر نمی‌توانند با چنین ترکیبی برابری کنند.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۹ از ۱۰)

هیوندای سوناتا از سال ۱۹۸۹ تاکنون در آمریکا عرضه می‌شود اما تا سال ۲۰۱۱ حضور چندانی در صحنه نداشته است؛ اما ششمین نسل سوناتا جذاب‌ترین محصول تاریخ این کمپانی بود و درک افراد از خودروهای کره‌ای را تغییر داد. اگرچه زبان طراحی جدید هیوندای در سایر محصولات این خودروساز نیز بکار رفت اما هفتمین نسل سوناتا که به عنوان مدل سال ۲۰۱۵ عرضه شد از طراحی نه چندان گیرا و کاراکتر رانندگی معمولی استفاده کرد. پس از چندین سال شاهد عرضه سوناتایی هستیم که با دیدنش می‌توانیم ابرو بالا بیندازیم…

مشخصات هیوندای سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۰ اسب بخار/۲۶۴ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۰.۶/۷.۸/۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۳۶۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۳۱۳۳۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    بیریخت ترین ماشین تاریخ هیواندایی ، عقبش که خوبه و مسئله ای ندارم ولی وجدانا طراح جلوی ماشین با خودش چی فکر کرده ؟

    فکر کنم طرح رو روی کاغذ کشیده و بعد کاغذ به دلایلی مچاله شده
    همون طرح مچاله رو پیاده کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      اینجوریا هم که میگی نیست
      سوناتا ثابت کرده در برابر پولی که پرداخت میکنی ۲۰٪ more free دریافت میکنی دقیقا مثل بعضی خمیردندانها یا خوراکیها برای رقابت از همین ترفند استفاده میکنن
      اما سوالی که برام پیش میاد آخه کدوم آدم عاقلی tesla 3 ول میکنه با اون همه مزایا و ویژگی این جور ماشینهای احد تیرکمونو بخره که تا ۸ سال دیگه اجازه تردد نداری و باید بندازیش دور !!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        این دفعه با ممد ژانگولر موافقم ، با خمیر دندون مقایسه بشه بهتر از رقباشه ? .
        کاری ندارم ، حوصله بحثم ندارم ، رقبای ژاپنی آلمانیشو میزاریم کنار ، اما خداوکیلی کی اپتیما به اون خوبی رو وِل میکنه میچسبه به سونوتای مسخره مضخرف از هر نظر .

        درسته که میگن کیا هیوندای یکی هستند اما باور کنید کیفیت متریال داخلی خودروهای این دو شرکت با هم متفاوته .
        از اپتیما سوناتا گرفته تا سورنتو سانتافه فرق میکنند و کیفیت محصولات کیا بسیار بالاتره که حتی تریم پیانویی سیاه به کار رفته در خودروها هم متفاوته ، حتی فوم به کار رفته در داشبورد و درها متفاوته اما متاسفانه کیفیت چرم روکش صندلیها در هر دو شرکت یکیه و واقعاً مضخرفه و بعد مدتی کوتاه و کمتر از ۱۰۰هزار کیلومتر ترک و پاره میشه و تغییر حالت و رنگ میده و این یکی از مواردیه که روی مخه منه که چرا جنس چرمشو بهتر نمیکنه و در تمام محصولات از قدیم تا جدید فرقی نکرده .
        حتی سقف پانورامای کیا هیوندای هم فرق میکنند و در کیا دیرتر به صدا میوفته اما وای‌ی‌ی‌ی‌ی به پاناروماهای هیوندای به خصوص سوناتا yf وحشتناکه و هیچجوره هم درست بشو نیست با اون سواری وحشتناکش .
        در کل سوناتا گلی بود که گل کرده بود اما خود هیوندای پَرپرِش کرد و هر نسل بدتر از نسل قبل شد .
        هنوز که هنوزه سوناتا nf بینظیر و تکرار نشدنیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          این سوناتا طراحیش صفر و صدیه
          یا عاشقش میشی یا ازش حالت بهم میخوره
          باید از نزدیک دیدش
          ولی بنظرم هیوندای خواسته یه کار جدید بکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ♤Angus_812♤

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        میشه مزایای تسلا رو بگی!!!!!
        این بنزینه و اون الکتریکی
        شاید تو یه کلاس باشن ولی هر کدوم مشتری خودشو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          انگوس داداش مزایای تسلا بقدری بیشتره که بخوام بنویسم نوک انگشتام سائیده میشه. یک لطفی کن برو youtube سرچ بزن ببین تسلا ۳ با توجه به قیمتش و امکاناتی که داره آیا آدم عاقل به سراغ ماشینای دیگه میره؟ الخصوص بنزینی !!! بنزین به بن بست رسیده
          حتی از فروش نفت هم میشه فهمید
          کرونا بهونست
          خیلی وقته موج کنار گذاشتن ماشینای بنزینی به گوش میرسه
          بازار بنزینیها از قبل کرونا داغون بود
          الان هم کرونا شده مزید بر علت
          ? تسلا ?فعلا پادشاه تمام ماشیناست
          بقیه ماشینا بیشتر حالت عطیقه دارن تا کارایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (132 ديدگاه)

        طراحی به این خوشگلی چرا پرفورمنس نداره این؟؟ دوستان چرا چند سالیه هیوندای گیج میزنه؟؟ دست به همه نوع طراحی زده . دقیقا مثل الان بنز که داره همه چیا باهم قاطی میکنه . اصلا این دوتا یا دیوانه شدن با ماستا را ریختن تو قیمه ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. OMID

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      عقبش خوبه چون از سیویک کپی شده:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Farzad

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      طراحی جلوش رو از سوسک الهام گرفتن ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علیx76

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      من شخصا بین سوناتا ها ، LF رو بیشتر از همه میپسندم
      اونم فقط بخاطر طراحی سنگین ، شکیل و ساده ش
      اولین بار که تو خیابون دیدم یه لحظه فک کردم اروپاییه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. ADAK

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      این رو خوندم :
      طراحی (امتیاز 9 از 10)
      دیگه بقیه مقاله را نخوندم
      :-):-):-):-):-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهراد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    بیریخت ترین ماشین تاریخ هیوندای
    عقبش که خوبه و مسئله ای ندارم ، ولی وجدانا طراح جلوی ماشین با خودش چی فکر کرده ؟

    فکر کنم طرح رو روی کاغذ کشیده و بعد کاغذ به دلایلی مچاله شده
    (همون طرح مچاله رو پیاده کردن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (132 ديدگاه)

      به نظر من ولی خیلی دلفریبه
      باید از نزدیک دیدش البته
      نیستن جوک هم تو عکس افتضاحه ولی از نزدیک خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    از نمای جلو مثه وال میمونه
    احتمالا سوختشم پلانگتون باشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (755 ديدگاه)

      ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ماکان

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام. جسارتاً از نظر شخصی بنده خودروی قشنگ و خوشگلی هستش .بنده یکی از افرادی هستم که حاضرند همچین خودرویی را بخرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اولین بار که پدال عکس این ماشینو گذاشت همه کاربر‌ها میگفتن چه زشته
      چه گندی زدن و ….اما من گفتم هرچی‌ نگاه می‌کنم چیز زشتی نمیبینم
      اینجا هم میبینی‌ موتور وان که ماشینو تست کرده به طراحی ماشین ۹/۱۰داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. meysam

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    من باهاش مشکلی ندارم. اما اوایل برای نمای جلوش گارد گرفته بودم. اما الان به چشمم عادیتر شده.
    اما این جمله حکم نهایی این سگمنت رو صادر کرد:

    ««« مزدا البته عملکرد متفاوتی دارد. مزدا 6 گرند تورینگ تجهیزات مشابهی داشته اما با قیمت 30745 دلاری، این مدل توربو ترکیب جذابی از قیمت، پرفورمنس و تناسب کلی را ارائه می‌کند. هیوندای و دو رقیب ژاپنی دیگر نمی‌توانند با چنین ترکیبی برابری کنند. »»»

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. iman

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    هر چی سعی میکنم متوجه منظور طراح سوناتا از این جلو پنجره نمیشم آخه خاص بودن به چه قیمتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    همچنان روی نظر شش ماه قبل خودم هستم که واقعا طراحی افتضاحی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Malt hill

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    به طراحی ۹ از ۱۰ دادن
    بابا مگه چشم ندارید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    طراحی بیرونی بدی داره از جلو شبیه سوسک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رزیتا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    هیوندای تو ایران تا زمانی که فروشو خدمات بعد از فروشش فقط دست آسان موتور بودش خیلی خوب بودش ولی از زمانی که وارد کننده های آزادو شرکت کرمان موتور هم اضاف شدن اوضاع هیوندای تو ایران بهم ریخت ، از اون طرفم بعد از دور دوم تحریما که توسط ترامپ اعمال شد قیمت انواع مدلای هیوندای تو ایران سر به فلک کشید ، الآنم سانتافه و آزرا و سوناتا و …………. با این قیمتا اصلا” ارزش خرید ندارن چون ماشینای هیوندای هرچقدرم که خوب باشن با این به این قیمتایی که تو بازار ایران هستش به هیچ وجه نمی ارزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. car lover

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ابجی نظراتتو میخونم ی حس باحالی دارم
      هر کس حق داره نظرشو بیان کنه ولی رفاقتی این نظرات شما برای رفقای اینجا من ک هیچی دیگران موضوعاتیه جسارت نباشه حدید نیستن و رفقای اینجا ادمای بیسواد اینستا نیستن و تقریبا همه مطالب شمارو میدونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (48 ديدگاه)

        دقیقا درست گفتی
        همین الان نمایندگی های ایرانی هیوندای چه ربطی به نسل جدید سوناتا داره.
        همیشه رزیتا یه سری اطلاعات عامیانه میذاره که فقط کامتی گذاشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Car lover

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (688 ديدگاه)

          حالا شما دوستمونو نرنجونید بهرحال روحیه ایشون با ما فرق دارن
          من خودم چند بار متن رو پاک کردم از نو نوشتم ک یوخ ناراحت نشن اما مث اینکه ناراحت شدن و معلوم نیست چند بار هیستوری مرورگرشونو پاک کردن ب بنده دیس لایک دادن ک از کامنت یک داره بیشتر میشه???
          خلاصه شماهم تا رزیتا خانوم نیومدن حرفتونو پس بگیربد به نفع خودتونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امین

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (568 ديدگاه)

        بله درست میگید و بعضا اطلاعات که میدهند اصلا بدرد کاربرهای پدال که 99% از علاقمندان دنیای زیبای ماشین هستند نمیخوره و خیلی عمومی هست که همگی اطلاع دارند و نمیشه گفت نظر شخصی هستند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Challenger

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مصرف سوخت چلنجر با موتور 3.6 لیتر v6 با احتساب اینکه ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولبد میکنه از این بهتره.
    همیشه فکر میکردم ماشینای ابن مدلی مثل سوناتا مصرف کمی دارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. MjM

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    هیوندای هر مدلی ازین سوناتا بزنه همون سوناتای زشته ک جذابیتی نداره حالا فنی و تکنولوژیش هرچی میخواد باشه!
    سلیقه و اینا هم نیست. چیزی ک زشت باشه واقعا زشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. MJ.PRO

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سبک جدید طراحی های هیوندای به شدت اغراق آمیز و بدون توازنه . این همه سال گذشته ولی انگار هیوندای هنوز نتونسته به یک سبک در طراحیش دست پیدا کنه و این خودش قطعا یک ضعف بزرگه و باعث میشه برند هیوندای هویت متمایزی نداشته باشه. همین سوناتا تقریبا هر 2 سال داره با یک ظاهر کاملا متفاوت با نسخه قبلیش عرضه میشه. جالبه که کیا فارغ ازینکه طراحیشو بپسندیم یا نه ، سال هاست به یک سبک تقریبا مشخص توی طراحیش رسیده ولی هیوندای هنوز داره درجا میزنه و نتیجش هم شده این ماشین زشت ( البته سلیقه ایه )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اگر قیمتش حدود ۵ هزار دلار باشه بد نیست ، بیشتر نمیارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Behrouz. anzali

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    از بغل و پشت خیلی جذابه ولی جلوی ماشین به دل نمیشینه . ولی خوب هیوندای هستو ماشینهای خواصش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارسلان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    فقط رنگ خوبی بهش زدن توی مقاله هم بهش اشاره شده … وگرنه فک کن سفید یا خاکستری بود اون موقع متوجه افتضاح بودن طراحیش میشد … تو مقاله گفته امضای اختصاصی هیوندای در چراغ های جلو? …. پس لابد آئودی از هیوندای کپی کرده?? … فقط دیزاین داخل چراغ با آئودی فرق داره وگرنه طراحی هندسه بیرونیش کاملا از آئودی کپی شده حتی خوده نگارنده مقاله هم اینو میدونسته ولی توی بخش کابین اعتراف میکنه و میگه فرمان از آئودی الهام گرفته شده … نه عزیزم خیلی بیشتر از یه فرمان هست? این مقاله بیشتر یه رپورتاژ هست تا یه بررسی حرفه ای … سوناتا جدید چیزی جز یه کپی از سیویک و آئودی بیش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سلطان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من که طراحی بیرونش از داخل اتاق قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. javad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخر من تو این سگمنت مزدا۶ هست
    ولی این ماشین حتی با اپتیما هم قابل مقایسه نیست
    نه از نظر طراحی و نه از نظر کیفی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رامتین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بدیهیا برادر این خودرو یعنی اپتیما امتیاز بالاتری خواهد گرفت و خودروی جذابتریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین دهمرد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    شاید زیبا نباشه اما طراحیش فوق العاده تیز و تو چشمه هدف طراح هم همینه. جامعه ی هدف هم جوونهای حدود بیست و اندی ساله هستن. تو متن هم گفته همه برگشتن نگاه کردن و فکر میکنم همین نکته واسه فروشش کافی باشه. ولی تعجب میکنم هیوندای این طرح رو روی یه سدان نچندان پرفروش پیاده کرده. این طرح باب کراس اور داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ناموسا چیجوری به طراحی نمره ۹ داده طراحی بیرونیش افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سلطان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا روی سپراش سنسور پارک نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا