هیوندای

مقایسهٔ جنسیس GV60 با رقبایی از آئودی، مرسدس، فورد، تسلا و…

کیا و هیوندای قبلاً با کراس‌اوورهای EV6 و آیونیک ۵ حسابی توجهات را به خود جلب کردند و حالا نوبت به برند جنسیس رسیده تا نشان دهد که با پلت‌فرم الکتریکی E-GMP این گروه چه‌کار می‌تواند انجام دهد. GV60 معماری شاسی و قوای محرکه خود را از برادرانش گرفته اما این یک جنسیس است و در سطح بالاتری از بازار قرار می‌گیرد. پس بیایید ببینیم این کراس‌اوور جدید کره‌ای روی کاغذ در برابر رقبای لوکس خود چگونه است و آیا می‌تواند حریف آن‌ها شود یا نه. ازآنجایی‌که کراس‌اوورها محبوب‌ترین خودروهای بازار هستند، در بین مدل‌های الکتریکی هم در این بخش از نظر اندازه و قیمت تنوع بیشتری نسبت به سایر کلاس‌ها وجود دارد اما خودروهایی که در این مطلب انتخاب کرده‌ایم تقریباً هم‌سطح و هم‌رده GV60 هستند.

جنسیس GV60

بازهٔ قیمتی: ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار (حدودی)

طول: ۴,۵۱۵ میلی‌متر

زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲

ازآنجایی‌که GV60 بر پایهٔ پلت‌فرم یکسانی با EV6 و آیونیک ۵ ساخته شده، در قوای محرکه هم با آن‌ها اشتراک دارد. البته در اینجا همهٔ نسخه‌ها به باطری‌های ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند و مدل پایه به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نسخهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره هم مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برد این دو نسخه به ترتیب ۴۵۰ و ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. در GV60 اما از قوای محرکهٔ ۵۷۶ اسب بخاری نسخهٔ پرچم‌دار کیا EV6 GT خبری نیست و قوی‌ترین نسخهٔ آن ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور را با ۳۷۰ کیلومتر برد ارائه می‌کند. همهٔ نسخه‌ها از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی برخوردار هستند که از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را در کمتر از ۱۸ دقیقه شارژ می‌کند.

آئودی Q4 E-Tron

بازهٔ قیمتی: ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار (حدودی)

طول: ۴,۵۸۸ میلی‌متر

زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۱

آئودی Q4 E-Tron لوکس‌ترین خودرویی است که بر اساس پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن مشترک با خودروهایی مثل فولکس‌واگن ID.3، اشکودا انیاک و کوپرا بورن ساخته شده است. این خودرو در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت‌بک ارائه می‌شود و از تکنولوژی‌های قابل‌توجهی مثل هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده مشابه مرسدس بنز S کلاس برخوردار است. نسخهٔ پایه این کراس‌اوور الکتریکی Q4 35 نام داشته و به باطری ۵۲ کیلووات ساعتی و موتور ۱۶۸ اسب بخاری مجهز است که برد ۳۳۵ کیلومتری و شتاب صفرتاصد ۹ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. نسخهٔ پایه در ایالات‌متحده اما Q4 40 است که از باطری بزرگ‌تر ۷۷ کیلووات ساعتی و موتور قوی‌تر ۲۰۱ اسب بخاری بهره می‌برد، ۵۱۰ کیلومتر برد دارد و ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دیگر نسخه‌های این ماشین هم شامل مدل‌های دو موتوره Q4 45 کواترو ۲۶۱ اسب بخاری و Q4 50 کواترو ۲۹۵ اسب بخاری می‌شود. بااین‌حال، با شتاب ۶.۲ ثانیه، حتی سریع‌ترین نسخه Q4 هم با توجه به استانداردهای خودروهای الکتریکی کُند محسوب می‌شود.

فورد موستانگ مک‌ایی

بازهٔ قیمتی: ۴۳ تا ۶۵ هزار دلار

طول: ۴,۷۳۹ میلی‌متر

زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۰

برادر آینده‌نگر موستانگ در آمار فروش نسخه بنزینی خود را پشت سر گذاشته و حتی اگر پیوند بین این دو نسخه ضعیف باشد، مک‌ایی در نوع خود خودروی فوق‌العاده‌ای بوده و آن‌قدر جذاب هست که بر برند غیر لوکس خود غلبه کند. کراس‌اوور الکتریکی فورد خودرویی خوش استایل و جادار با کابینی ساده به سبک تسلا است که تحت سلطه نمایشگر لمسی بزرگی بوده و هرچند شاید سواری آن به‌اندازه محصولات پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن پایدار و راحت نباشد اما رانندگی لذت‌بخشی دارد. خانواده مک‌ایی با نسخه تک موتوره ۲۶۶ اسب بخاری آغاز می‌شود که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در نسخه AWD پریمیوم دو موتوره با ۳۴۶ اسب بخار قدرت این زمان به ۴.۸ ثانیه می‌رسد. به‌اندازه کافی سریع نیست؟ می‌توانید سراغ مک‌ایی GT با پکیج سفارشی پرفورمنس بروید که این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام می‌دهد.

پولستار ۲

بازهٔ قیمتی: ۴۶ تا ۵۰ هزار دلار

طول: ۴,۶۰۷ میلی‌متر

زمان عرضه: اواسط ۲۰۲۰

این خودروی الکتریکی چهاردر بیشتر یک سدان است تا کراس‌اوور اما با برند لوکس، ارتفاع زیاد از زمین و تکنولوژی‌های پیشرفته زیر پوست خود، به‌خوبی می‌تواند خریداران جنسیس GV60 را به تردید بیندازد. اصلی‌ترین نسخهٔ این خودرو به یک موتور روی هر محور مجهز است که مجموعاً ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. برد این نسخه ۴۰۰ کیلومتر است اما کسانی که مایل باشند مقداری از پرفورمنس را قربانی کنند می‌توانند سراغ مدل تک موتوره با ۲۳۱ اسب بخار قدرت بروند و برد را به ۴۳۰ کیلومتر افزایش دهند. همچنین کسانی که خواهان کراس‌اووری الکتریکی از ولوو هستند اما به ظاهر پولستار ۲ علاقه‌ای ندارند هم می‌توانند XC40 ریشارژ یا نسخهٔ کوپهٔ آن یعنی C40 ریشارژ را انتخاب کنند.

تسلا مدل Y

بازهٔ قیمتی: ۵۴ تا ۶۱ هزار دلار

طول: ۴,۷۵۰ میلی‌متر

زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۰

نسخه کراس‌اوور سدان فوق‌العاده محبوب تسلا مدل ۳ فقط از فضای سر بیشتر، فاصله بیشتر از زمین و آپشن صندلی‌های ردیف سوم برخوردار است و در غیر از این موارد تقریباً با مدل ۳ یکسان است؛ اما برخلاف مدل ۳ که خانواده آن از مدل تک موتوره محرک عقب آغاز می‌شود، همه مدل‌های مدل Y دو موتوره و چهارچرخ محرک هستند. خانوادهٔ مدل Y هم بسیار ساده‌تر بوده و فقط دو عضو دارد که اولی مدل ۵۴ هزار دلاری دوربرد با ۵۲۵ کیلومتر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۸ ثانیه است. در نسخهٔ پرفورمنس اما شتاب به ۳.۵ ثانیه می‌رسد و برد به حدود ۴۸۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

مرسدس بنز EQB

بازهٔ قیمتی: ۵۷ تا ۶۷ هزار دلار (حدودی)

طول: ۴,۶۸۴ میلی‌متر

زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲

برخلاف دیگر خودروهای این لیست که از ابتدا به‌عنوان خودرویی الکتریکی ساخته شده‌اند، DNA مرسدس بنز EQB به GLB درون‌سوز بازمی‌گردد. البته برای خریدارانی با بودجهٔ کمتر یا کسانی که به فضای زیادی نیاز ندارند، EQA می‌تواند گزینهٔ بهتری باشد اما EQB رقیب طبیعی‌تری برای GV60 محسوب می‌شود. همراه با مدل Y، این خودرو تنها کراس‌اوور بازار با ظرفیت حمل هفت نفر است اما نباید انتظار داشت که مردان NBA بتوانند در صندلی‌های ردیف سوم آن بنشینند. مرسدس بنز هنوز لیست کامل نسخه‌ها و مدل‌های EQB را اعلام نکرده اما بسته به بازار، امکان انتخاب از بین مدل‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک و همین‌طور قدرت‌ها و باطری‌های گوناگون وجود خواهد داشت. EQB350 4Matic که فعلاً برای عرضه در اروپا اعلام شده به دو موتور با مجموع قدرت ۲۸۸ اسب بخار مجهز است که شتاب صفرتاصد حدود ۶.۲ ثانیه را فراهم می‌کنند و با هر بار شارژ ۴۲۰ کیلومتر را طی می‌کنند. نسخهٔ تک موتورهٔ EQB250 هم با تنها ۱۸۷ اسب بخار قدرت قابل خریداری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    EQB و Q4e tron بهترین هستن بسیار زیباتر از جنسیس هستن و کاربردی تر

    موافقم 13
    مخالفم 9
  2. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    در صورتی ک حمل و نقل الکتریکی شود بهترین راه تامین برق . برق هسته ای است اونوقت اونایی ک می خواستند زمین رو جای پاک تری برای زندگی کنند این سیاره رو به مخزن زباله هسته ای تبدیل میکنند
    گزینه ای مثل LPG خیلی بهتر بود

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. حشمت ۰۲۱

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (327 ديدگاه)

      خورشید به اون عظمت پاک و‌بی پایان، صفحات خورشیدی با بازده ۸۰ درصد دارن تولید میشن

      از اون ور دارن رو همجوشی پایدار هسته ای کار میکنن که با یه بار مصرف سوخت تا زمانی که لازم باشه انرژی تولید کنه

      مقالات روز و اخبار تکنولوژی رو دنبال کنید تا بدونید دنیا داره چه پیشرفتی میکنه

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. مهدی موتور

        ۱۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        خدا وکیلی به ۸۰ درصد رسیده؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. بهزاد

          ۱۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          ایشان چشم بسته غیب گفتن.
          پنلهای نسل جدید بازدهی حدود ۲۰ درصد دارند که گران بوده و فعلا بسیاری از کشورها به خاطر هزینه ها توان به کار بردن نیروگاه های خورشیدی را ندارند.

          موافقم 3
          مخالفم 4
      2. با مهربونی جهان زیباتره

        ۱۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        صفحات خورشیدی اولا خیلی گران هستند دوما نگهداریشون خیلی دشواره بعدشم کجا خوندی 80 درصد بازدهی داره

        موافقم 0
        مخالفم 2
      3. مهرداد

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        دوست عزیز همون مقالاتی که میگین نرید از وبلاگ دری وری مطالعه کنین. بهترین پنل ها خورشیدی که روی ماهواره ها و فضاپیما ها نصب میشن و بی نهایت گرون تموم میشن و آسیب پذیری بیشتری دارن 47 درصد بازدهی دارن (تازه توی فضا که بخاطر نبود جو شرایط خیلی بهتره) و روی پنل هایی کار میکنن که تا 20 سال دیگه به حدود 52 درصد برسن. همجوشی هم درسته فوق العادست ولی اونم نیاز به سوخت رسانی ممتد داره و در واقع دوتریوم اینجکت میشه و تریتیوم از برخورد نوترون با بلانکت های لیتیوم6 حاصل میشه. و مثلا مثل شکاف نیست که هر 12 ماهیا 18 ماه سوخت گذاری شه. اصلا یعنی چی که با یکبار مصرف سوخت تا زمانیکه لازم باشه کار میکنه ! ضمنا این یه جوک شده بین کسایی که پیگیری میکنن که از 60 سال پیش همواره قرار بوده 20 سال دیگه فیوژن عملی بشه و در آینده هم همینه تا تحولی ایجاد شه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. akrh78

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    فرم مرسدس منو یاد اون بی ام و میندازه که بهش میگن clown shoe جنسیس هم طراحی بچگانه ای داره اصلا پخته نیست برعکس ائودی رو نگاه کنین ابهت میباره ازش

    موافقم 9
    مخالفم 5
  4. Audi rs e_tron gt

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    تو این لیست تسلا مدل y,آئودی q4 etron,مرسدس eqb رو بیشتر از بقیه دوست دارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. Silent

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    https://www.youtube.com/watch?v=C7qDGPivAOs
    aventador svj lamborghini 2021 VS TESLA PLAID
    سریعترین تولیدی لامبو با این همه خط و خطوط روی بدنه و 500 هزار دلار
    سدان4 در تسلا با دانش سیلکن ولی 120 هزار تا

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله بعد یخورده بچه ها جمع شدن اینجا تو این سایت به تسلا بد می گن
      تسلا s plaid را واقعا بشدت عاااااااااششششششششقققشششششم
      به جرئت می گم این ماشین افسانه ای یکی از بهترین ماشین های دنیاست

      موافقم 3
      مخالفم 11
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      اوهوم بعدش اونوقت توی یه پیست ۷ دیقه ای اختلافشون چقدره ؟ آها ۴۵ ثانیه ، ۲ دهم ثانیه کسی رو به جایی نرسونده ولی روی ۴۵ ثانیه میشه فکر کرد

      موافقم 8
      مخالفم 3
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    تو رده قیمتی واقعا سختیه ولی به نظرم نسبت به خودش و برندش واقعا توی سگمنتش خوب عمل کرده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    نکنه جالب استایل سنتی eqb که بیشتر شبیه یه قد بلند واقعیه بقیه تو بهترین حالت حس هاچبک میدن!
    بنظرم زیبا ترین شون هم پولستار و بد قواره ترین هم مدل y هست.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  8. GT

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    1. EQB
    2. پولستار ٢
    3. موستانگ مک ای
    4. Q4 e tron
    5. جنسیس GV60
    6. مدل Y

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      منم باهات همنظرم ولی آئودی توی اولویتام یه رده بالاتر از فورده

      موافقم 2
      مخالفم 2
  9. میثم

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    جنسیس و تسلا از همه بهتر بودن
    موستانگ که اصالتشو برد زیر سوال
    آئودی که تو کف پلتفرم تسلا است
    مرسدس بعد از جنسیس و تسلا گزینه مناسبیه
    ولی من از فرم پولستار از همه بیشتر خوشم اومد

    موافقم 5
    مخالفم 7
  10. Erfan

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    پولستار تو بین اینا از نظر من هم زیباتره هم طراحی خاص تری داره در حالت دوم هم مرسدس EQB میتونه گزینه مناسبی باشه، ولی این جنسیس هم واقعا ماشین خوبی بنظر میاد. 👌

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. نادر

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چقدر این مدل مرسدس بنز زشت و بیریخت و نچسبه در مقایسه با مثلا ائودی و هیوندای

    موافقم 2
    مخالفم 2
  12. Karl Benz

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ۱. مک ایی
    ۲. مدل Y
    ۳. پولستار ۲
    ۴. مرسدس EQB
    ۵. آئودی Q4 E_tron
    ۶. جنسیس GV60

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Reza Waffen SS

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      1. مرسدس EQB
      2. آئودی Q4 E_tron
      3. مدل Y
      4. مک ایی
      5. جنسیس GV60
      6. پولستار ۲

      درستش اینه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. حسن

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    اینجا جنسیس اقایی میکنه خیللی مدرن طراحی شده بعد ازجنسیس تسلا بعدازتسلااعودی وچقدر این ماشین پیره مردا بنز نچسب وبی ریخته

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. Reza Waffen SS

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    اول آلمان بعدش کره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. پارسا

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    مک ای و پولستار بهتر از بقیه هستن ، ای کیو بی هم لوکس تر از بقیه هست و با وجود ۷ نفره بودنش برای خانواده ها گزینه خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. England

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    قیمت هیوندای بالاست به نسبت رقبای مطرحش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آریا ماشین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فورد مک-ای و تسلا در این کلاس نمیتونن باشن چون بحث کراس اوور های ساب کامپکت الکتریکی ” لوکس ” هست
    مرسدس هم به نظرم در این کلاس نیست هم از نظر ابعاد و شکل و ظرفیت نفرات
    میمونه جنسیس و آئودی و پولستار
    پولستار و آئودی پرفورمنس سطح پایین تری دارن به همین دلیل انتخابم جنسیس gv60 هست به نظرم در کلاسش بهترینه
    طراحی آینده نگرانه ، پرفورمنس قابل قبول ، شارژ سریع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    خیلی خوبه که جنسیس تا اینجا خودش رو کشونده بالا تا با بزرگترین ها مقایسه بشه اما این نسل به نظرم هنوز کار داره تا به بزرگهاش برسه

    شاید از نسخه های قدیمتر بهتر باشه

    اما اونقدر پخته نشده که با جدیدترین ها بخواد مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sepehr

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    بنطر من جنسیس بهتره و ۵۰ هزار دلار ۲ میلیارد میشه ارزون نسبت به این باحالیش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا