چشم اندازهفته نامه

از خاتمهٔ تولید کدام خودروها در سال ۲۰۲۰ بیشتر غمگین شدیم؟

در سال ۲۰۲۰ خودروهای زیادی از بازار کنار رفتند اما از خداحافظی برخی آن‌ها بیشتر غمگین شدیم. البته خبر خوب اینکه در سال ۲۰۲۱ خودروهای جدید زیادی به بازار خواهند آمد که می‌توانیم منتظر آن‌ها باشیم اما بااین‌حال هنوز هم این سؤال وجود دارد که نبود کدام خودروها در سال ۲۰۲۱ برای علاقه‌مندان ناراحتی بیشتری دارد؟ هشت مورد از این خودروها را در لیست زیر خواهید دید که فکر می‌کنیم برجسته‌ترین مدل‌هایی هستند که طی سال گذشته به پایان عمر خود رسیدند.

مرسدس AMG GT R

AMG GT R که خبر خاتمهٔ تولید آن چند روز پیش تأیید شد، یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار بود. این ماشین با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو، بالاترین سطح پرفورمنس AMG GT را ارائه می‌کرد. البته در ازای این عملکرد، راننده باید سیستم تعلیق متمرکز بر پیست آن‌را تحمل می‌کرد. از حذف GT R اما خیلی ناامید نمی‌شویم چون هم‌اکنون سری سیاه به بازار آمده و خلأ GT R با دیگر مدل‌های خانوادهٔ AMG GT پُر می‌شود.

شورلت ایمپالا

هرچند مطمئناً ایمپالا هیجان‌انگیزترین خودروی این لیست نیست ولی بدون شک بیشترین سابقه را دارد زیرا این سدان آمریکایی ۶۲ سال پیش برای اولین بار به بازار آمد و طی این سال‌ها فقط دو بار بین از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ از خط تولید فاصله گرفته است. ایمپالا قربانی تقاضای همواره در حال رشد برای کراس‌اوورها شده است زیرا علیرغم سابقهٔ طولانی، در بازار با چنین تمایلی برای خودروهای بلندقامت، سدان‌های بزرگ کمرنگ شده‌اند. درنتیجه، شورلت به تولید ایمپالا برای سال ۲۰۲۱ پایان می‌دهد.

فورد موستانگ شلبی GT350

موستانگ شلبی GT350 علیرغم برخورداری از پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی باشکوه و هندلینگ عالی، به‌منظور ایجاد فضا برای مدل مک‌وان، کنار خواهد رفت. البته مک‌وان پس از معرفی با استقبال چندان بالایی مواجه نشد زیرا بسیاری معتقدند این یک مک‌وان واقعی نیست و تفاوت کافی با موستانگ GT ندارد. بااین‌حال هرچند از خداحافظی GT350 ناراحت هستیم اما فورد اطمینان داده که مک‌وان جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

آلفارومئو ۴C اسپایدر

با خاتمهٔ تولید آلفارومئو ۴C کوپه در سال ۲۰۱۸، حالا نسخهٔ روباز هم به همین سرنوشت دچار شده است. ۴C همیشه در فلسفهٔ «ساده‌سازی و اضافه کردن سبکی» بنیان‌گذار لوتوس سرآمد بوده و هرچند این یک لوتوس نیست ولی به‌طورقطع به آن فلسفه تجسم بخشیده است تا جایی که حتی فرمان هیدرولیک هم ندارد. پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو تنها ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما وزن آن‌هم تنها ۱۱۱۰ کیلوگرم است. به لطف نسبت قدرت به وزن مناسب، ۴C نه‌تنها هندلینگ خیلی خوبی دارد بلکه در خط مستقیم هم بسیار سریع است؛ اما متأسفانه با همهٔ این‌ها، به نظر می‌رسد اکثر خریداران، برچسب قیمتی ۶۷ هزار دلاری را برای یک آلفارومئوی سبک‌وزن زیاد می‌دانند و به همین دلیل تولید ۴C برای سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید.

ب‌ام‌و i8

i8 با استایل بیرونی آینده‌نگرانه، نه‌تنها از هر ب‌ام‌و دیگر بلکه از اکثر خودروهای جاده‌ها متمایز بود. با خاتمهٔ تولید i8 هرچند ظاهر بی‌نظیر را از دست خواهیم داد اما می‌توانیم دلیل این اتفاق را درک کنیم زیرا این ماشین از پرفورمنسی مطابق ظاهر جذابش برخوردار نبود. قوای محرکهٔ هیبریدی i8 تنها ۳۷۰ اسب بخار قدرت داشت و پرفورمنس مطلوبی را ارائه نمی‌کرد. این مشکل، بسیاری از علاقه‌مندان را به فکر فروبرد که چرا نباید خودرویی بخرند که با همان قیمت پرفورمنس بهتری دارد.

هوندا سیویک کوپه

هرچند نسخه‌های سدان و هاچ‌بک سیویک همچنان روی خط تولید باقی خواهند ماند اما از نسخهٔ کوپه در نسل بعدی خبری نخواهد بود. سیویک کوپه پای ثابت دنیای خودروهای پرفورمنس ارزان‌قیمت بود و در خاطر بسیاری از علاقه‌مندان باقی خواهد ماند. این ماشین آن‌قدر ارزان بود که می‌توانست خودروی اول یک نو گواهینامه باشد و آن‌قدر سرگرم‌کننده بود که می‌توانست برای یک رانندهٔ حرفه‌ای مناسب باشد؛ اما دلیل خاتمهٔ تولید یک کوپهٔ محرک جلو مثل سیویک کوپه هم مشخص است زیرا این بخش دیگر محبوب نیست.

لکسس GS

هرچند لکسس GS خیلی هیجان‌انگیز نبود اما در اهدافی که برای آن طراحی شده بود یعنی یک خودروی لوکس، راحت و جادار، بسیار خوب عمل کرد؛ اما با همهٔ این‌ها، چیزی که واقعاً از رفتن آن ناراحت می‌شویم، نسخهٔ پرفورمنس GS یعنی GS F است. این آخرین خودرویی است که بسیاری آن‌را یک سدان اسپرت سنتی می‌دانند زیرا درحالی‌که همهٔ رقبا به سیستم‌های پرخوران روی آورده‌اند، GS F همچنان به موتور V8 تنفس طبیعی پایبند مانده بود. لکسس حتی با وجودی که قدرت کمتری نسبت به رقبای آلمانی داشت، جرأت کرد کار متفاوتی از عرف انجام دهد. مهندسان برند لوکس تویوتا دریافتند که همیشه همه‌چیز فقط پرفورمنس نیست و تجربهٔ کلی رانندگی با یک ماشین هم اهمیت دارد و این جایی است که GS F در آن می‌درخشد. بااین‌حال نهایتاً مدل کوچک‌تر و خوش‌فروش‌تر ES جای GS را گرفت تا حسرت مدل اسپرت F را بر دل طرفداران لکسس بگذارد.

هوندا فیت

هوندا فیت خودروی خیلی کوچکی بود اما نسبت به ابعادش، بسیار کاربردی و جادار بود تا جایی که اکثر خریداران در مورد چیزهایی که می‌توانستند درون این هاچ‌بک کوچک جای دهند تعجب می‌کردند. علاوه بر این، هرچند چندان چیزی در مورد آن گفته نمی‌شد اما فیت خودروی کاملاً تندوتیزی بود و به دلیل وزن پایین حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم، از هندلینگ مناسبی هم برخوردار بود؛ اما علیرغم همهٔ این ویژگی‌های خوب، تولید فیت به دلیل فروش پایین برای سال ۲۰۲۱ پایان میابد و ما از این اتفاق ناراحت هستیم.

با چه خودروهای دیگری باید برای سال ۲۰۲۱ خداحافظی کنیم؟

علاوه بر این هشت خودروی مذکور، عرضهٔ بسیاری خودروهای دیگر هم برای سال ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده خاتمه یافته است. ازجملهٔ این خودروها می‌توان به آکورا RLX، آستون‌مارتین راپید، بنتلی مولسان، بیوک رگال، کادیلاک CT6، شورلت سونیک، دوج گرند کاروان، دوج جورنی، فیات ۱۲۴، فیات ۵۰۰L، فراری ۴ Lusso، فورد فیوژن، هیوندای الانترا GT، جگوار XF اسپرت‌بریک، جگوار XE، لینکلن کانتیننتال، لینکلن MKZ، مرسدس بنز SLC و تویوتا یاریس اشاره کرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه

  1. [AMIN_TROFEO]

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2048 ديدگاه)

    تنها محصول اسپرت آلفا😢😢
    واقعا غم انگیزه😞😞😞

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      من دلم برای مولسان بیشتر از همه تنگ میشه
      و ای کاش تو این لیست مردسدس GT R لینکن کانتیننتال و مخصوصا فراری لوسو حضور نداشتند
      من واقعا عاشق این خودرو ها هستم
      علل خصوص فراری لوسو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مسعود بهروان

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اینکه تنوع دنیای اتوموبیل داره محدود میشه خیلی باعث تاسفه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  3. AMG///

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    GT R & GS 😔

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. razi

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      پراید از قلم افتاده !

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5088 ديدگاه)

    از تمامشون !

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  5. ممد ژانگولر

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    فورد موستانگ‌ غم انگیز بود
    یعنی کل تویوتا تولید نشه برابری میکنه با فورد موستانگ 😔

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
    1. AMG///

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      چی داری میگی برا خودت؟
      خودرو سازی جهان بدون تویوتا معنی نداره
      دو نفر این سایت کلا باید سانسور شن
      یکی ممد ژانگولر و یکی navid0098

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
      1. Ramin

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        یه سوال ؟؟
        بلدی احترام بزاری ؟؟؟

        چرا اونا باید سانسور شن ؟؟؟؟

        دارن نظرشونو میگن.

        شما دوست نداری، کامنتشونو نخون. ( کسی زور نکرده که کامنتشونو بخونی)

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
        1. Aryan kia

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (216 ديدگاه)

          برای اینکه حرفش اشتباهه درسته موستانگ ماشینه خوبیه ولی دلیل نمیشه کل خودروسازی بزرگ تویوتا رو با یه ماشین از شرکت فورد مقایسه کنی
          من خودم طرفدار دو آتیشه تویوتا لکسوس هستم اما هیچ وقت به خودم این اجازه رو نمیدم تا به برند مورد علاقه کسی‌ توهین کنم چه میخواد کره ای باشه چه چینی چه ایرانی و چه آمریکایی و آلمانی و… شاید اون شخص عاشق یه چیزی از اون برند شده باشه
          مثلا من تویوتا رو به خاطر کیفیت و مدیریت فوق العادش دوست دارم

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5088 ديدگاه)

        کاربر AMG///

        حالت خوبه !
        الان من کجایه چرت‌و‌پرت‌ گفتن‌های بقیه هستم که اسم من را میاری !

        اتفاقاً ممد ژانگولر باید باشه تا به کامنت یکی بخندیم و دل‌شاد بشیم 😂 .

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. AMG///

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (98 ديدگاه)

          Mohammad.n.r
          من فیک هیچ کس نیستم
          من از ۳ سال پیش با پدال آشنا شدم ولی کامنت نمی دادم تازه ۱ ساله که کامنت میدم
          بهتره قبل از تهمت زدن سوابقم رو چک کنی….

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  6. MOHAMMAD.n.r

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (699 ديدگاه)

    اخه ظلم نیست تولید اینا متوقف بشه ولی ماشینایی مثل پژو و پراید همچنان تولید بشن…
    دیگه بدرد نمیخوره این دنیا…

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (122 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Ahmedreza2002

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1156 ديدگاه)

      البته پراید هم تو این سال متوقف شد تولیدش همین طور چهار صد و پنج
      که خب باید گفت جایگزین هاشون هم چندان فرقی ندارن با خوشون

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (699 ديدگاه)

        معلوم نیست فاز مونتاژ کارای وطنی چی هست.
        اگر مشکل ایمنی و پلتفرم ۴۰۵ هست چرا slx و ۴۰۵ دوگانه و پرشیا هنوز رو خط تولید هستند؟!!!
        اگر مشکل الایندگی موتورش هست چرا هنوز این موتور روی سمند و پرشیا نصب میشه؟!!!
        پراید هم که…

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. Ahmedreza2002

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1156 ديدگاه)

          دقیقا این سوال منم هست واقعا فازشون چیه؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Sina10

        ۱۳ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        فقط اسم پراید حذف شده
        هنوز تیبا و تیبا ۲ وساینا و ساینا پلاس هستن
        اگه خوب بهشون نگاه کنید همون پرایدن با بدنه ی متفاوت و موتورش که یکم بهینه شده
        شاهکار کردن که همون پراید رو با یه اسم دیگه و خیلی گرونتر میفروشن
        به نظرم تا وقتی تیبا و … هستن ، حذف پراید بیشتر به ضرر مردم بود ، که مجبورن همون ماشینو با قیمت بیشتر بخرن
        هرچند ایمنی تیبا بهتر از پرایده ولی این فاصله خیلی کمه

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
    3. Hadi

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2085 ديدگاه)

      همشون حیف شدن و خیلی خوب بودن…
      ولی برا GTR و ایمپالا و i8 و GS خیلی بیشتر ناراحت شدم
      واقعاً حیف یه همچین ماشینایی که به خاطر کراس اوور های زشت و بی ریخت به چنین روزی افتادن…

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  7. امین

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    Gs,ماستانگ،ایمپالا،AMG GTR

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. Ali Keyhani

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (617 ديدگاه)

    آلفا ۴C و موستانگ

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. ماکان

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    سلام . بنده از نظر عقیده شخصی خودم بیشتر از همه از خاتمه تولید بی ام و i8 ، بنتلی مولسان و مرسدس کلاس S کوپه و کابریولت ناراحت شدم .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ماکان

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (341 ديدگاه)

      البته به اضافه آکورا RLX و استون مارتین رپید .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (518 ديدگاه)

    موستانگ ، جی تی ار ، i8 ، سیویک ، الفا. خیلی به جی تی ار ناراحت شدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امیر

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من که از خاتمه تولید پرایدو۴۰۵غمگین شدن بخصوص پراید
    کاشکی پدار جان یه نظرسنجی هم درمورد خاتمه تولید محصولات ایرانی میذاشتی
    حالا موستانگ بره نسخه قویترش هست ولی کاش i8 نمیرفت سیویک هم همینطور

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. behzad

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (55 ديدگاه)

    لینکلن کانتیننتال

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. زیزیگولو

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1572 ديدگاه)

    موستانگ شلبی GT350 و مرسدس AMG GT R

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  14. ツSAMURAIツ

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (991 ديدگاه)

    شلبی GT350 ، هوندا سیویک کوپه و لکسوس GS
    از نظر من قشنگ ترین موستانگ همین GT350 بود… امیدوارم تولید GT500 متوقف نشه
    شاید سیویک کوپه سریع نباشه اما ظاهر خیلی قشنگی داشت و حیف شد
    لکسوس هم فعلا جایگزینی برای GS نداره ، من خیلی دوستش داشتم 😞

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  15. مهرداد كمال

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (525 ديدگاه)

    همشون حیفن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. Me

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بدون شک i8

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. OMID

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2002 ديدگاه)

    ماستنگ gt350 خیلی حیف شد
    من به gt500 ترجیحش میدادم
    انجین ۵.۲ لیتری V8 فلت پلین با ردلاین ۸۲۰۰
    به همراهش گیربکس شیش سرعته دستی و هندلینگ خوب
    پکیج کاملی واسه لذت بردن از رانندگی بود

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. Hamdreza

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    Shelby & Alfaromeo

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. MOHAMMAD AHMADI

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    آلفا ۴c واقعا افسانه ای بود با وزن کمتر از پراید و با اون قدرت و شتابش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. میثم

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    ۳ تای آخر گزینه های خوبی بودن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  21. Hamid

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چرا برای لایک کردن باید وارد حساب شم!!! احتمالا واسه لایک و دیس لایک های فیک بوده …

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  22. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    پدال تقصیر شما نیست،به هیچ وجه، متاسفانه شرکت های دنیا همچین شکوه هایی رو به یه مشت کراس اوور آشغال که فقط چند سانت با اینا بلندترن فروختن،یه اسطوره هایی مثل کانتیننتال،ایمپالا و از همه حیف تر شلبی gt350، اون i8 سال ۲۰۱۳که اومد انگار سفینه فضایی بود،الان با اون x7 آشغال عوضش کردن،انصافه واقعاً؟دست خیلیا از این ماشین ها کوتاهه و تو آرزوی داشتنش موندن بعد داغ دلشون رو تازه میکنن،این همه گیری ویروس کراس اوور از کی شروع شد کسی میدونه؟
    اینقدر تو فاز ماشینای قدیمی و خاطره انگیز بودیم که یادمون رفت دارن تک تک از بین میرن….
    حیف….😔😭😭

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. جناب ایکس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (632 ديدگاه)

    احساس میکنم صنعت خودرو یتیم و فقیر شده.🥳🥳🥳

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (519 ديدگاه)

      فقیر نشده،شده وسیله اسباب بازی،الان هرکسی که کراس اوور داره رو به عنوان بچه پولدار حساب میکنن!برای مثال کسی که ساندرو استپ وی داره ارزشش از کسی که ساندرو داره بیشتره!چرا؟چون بهش چهار تا پلاستیک و برچسب کراس اوور چسبوندن تا ارتفاعش بیشتر به نظر بیاد! الان اینطور شده که به ماشین به چشم یه وسیله پز دادن نگاه میکنن،دیگه ماشین یه وسیله ارزشمند نیست،شما با چند ماه کار کردن میتونی یکیشو بخری،تا ۵۰سال پیش،هرکی که ماشین میخرید!(بازم میگم فقط ماشین نه هرمدلیش)میشد یه قلدری واسه خودش،تا همین سال ۲۰۱۵,۲۰۱۶ بازم یه احترامی به ماشین قائل بودن،اما وقتی این همه آشغال چینی مشابه مدل خارجی اونم با قیمت ارزون (هی مفت)اومد دیگه بازارم رقابتی شده و دیگه خبری از ماشین های خیلی خوب نیست،همش شده هاچبک با روکش پلاستیکی با قیمت ارزون،یا ماشین اسباب بازی با قیمت های بالا و نجومی میلیون دلاری! دیگه دنیای ماشین مثل سابق نمیشه، الان تا دلت بخواد شده سوپر اسپرت یا کراس اوور،تازگیا مده الان هرکی تو خونش یه سوپر اسپرت ۱۰۰۰اسبی میسازه،متاسفانه این سبک رو هم خیلی خ-ز کردن،واسه همینه دیگه محبوبیتی نداره،و هرروز خبر مرگ یه ماشین اسپرت واقعی رو میشنویم،به هرحال دیگه هرچی که شده باید قبول کنیم تا دهه نود خیلی خوب بود این صنعت،بعد اون به حدی خ-زش کردن که دیگه هرچقدر هم تلاش کنیم درست بشو نیست،مام که توی این خراب شده هی داریم غصه میخوریم،اونم بخاطر ماشینایی که دستمونم بهش نمیرسه،دیگه ارزش نداره والا…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  24. Farzad

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    خوبان همه رفتند ، هیبریدی و برقی ها به جا ماندند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. شاهین

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (833 ديدگاه)

    https://www.instagram.com/p/CJd5F2wF97c/
    این درگ رو ببینید
    ضریب گیربکس و ردلاین شلبی ۳۵۰ خودش گویای همه چی هست اصن نیازی به تعریف نداره انقدر که عشقه این نسخه از موستانگ
    حیف واقعا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. یوسف

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    SLC

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. Aryan kia

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (216 ديدگاه)

    ور پاسخ بهAMG برای اینکه حرفش اشتباهه درسته موستانگ ماشینه خوبیه ولی دلیل نمیشه کل خودروسازی بزرگ تویوتا رو با یه ماشین از شرکت فورد مقایسه کنی
    من خودم طرفدار دو آتیشه تویوتا لکسوس هستم اما هیچ وقت به خودم این اجازه رو نمیدم تا به برند مورد علاقه کسی‌ توهین کنم چه میخواد کره ای باشه چه چینی چه ایرانی و چه آمریکایی و آلمانی و… شاید اون شخص عاشق یه چیزی از اون برند شده باشه
    مثلا من تویوتا رو به خاطر کیفیت و مدیریت فوق العادش دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا