چشم اندازهفته نامه

معرفی قوی‌ترین پیشرانه‌های خودرویی دنیا (قسمت اول)

معمولاً هرچه حجم پیشرانه افزایش یابد قدرت بیشتری به دست خواهد آمد اما بسیاری از پیشرانه‌هایی که خواهید دید حجم بسیار کمی داشته ولی قدرت‌های به دست آمده از آن‌ها فوق‌العاده است.

به دست آوردن قدرت زیاد از پیشرانه‌هایی با حجم بالا کار نسبتاً آسانی است اما درباره پیشرانه‌های بسیار کوچک چه؟

در گذشته دستیابی به ۱۰۰ اسب بخار در هر لیتر پیشرانه معمولاً مختص خودروهای اسپورت با پرفورمنس بالا بود. خودروهای خانوادگی استاندارد هرگز به این عدد نزدیک هم نمی‌شدند.

اما هم‌اکنون به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته و مخصوصاً استفاده از توربو، حتی محصولات رده میانی نیز توانایی دست‌یابی به چنین خروجی‌ای را دارند. در ادامه ۲۵ خودرویی را به شما معرفی خواهیم کرد که میزان اسب بخار تولیدی پیشرانه آن‌ها در هر لیتر بیشتر از ۱۰۰ اسب بخار می‌باشد. برخی از این خودروها بسیار خاص و گران‌بها هستند درحالی‌که بخشی نیز خودروهایی عادی و مورد استفاده عموم مردم می‌باشند.

  • فیات ۵۰۰ توئین ایر

قدرت: ۱۱۸.۹ اسب بخار به ازای هر لیتر

این پیشرانه ۲ سیلندر کوچک اولین بار برای استفاده ویژه از تکنولوژی مولتی ایر فیات توسعه یافت. پیشرانه موردبحث در قوی‌ترین حالت خود تنها از ۸۷۵ سی‌سی حجم قدرت ۱۰۴ اسب بخاری می‌گیرد. علاوه بر ۵۰۰، این نیروگاه کوچک در ۵۰۰L، پاندا، پونتو و آلفارومئو میتو هم بکار رفته است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: فیات ۵۰۰ توئین ایر در جاده بسیار احساس‌برانگیز است. تنها در حالت درجا و تخت گاز از وجود حالت دو سیلندری آن آگاه خواهید شد و حتی صدای تولیدی آن نیز لذت‌بخش است. شفت متوازن کننده بکار رفته در پیشرانه باعث می‌شود عملکرد آن به نرمی پیشرانه‌های ۴ سیلندر باشد.

  • هوندا S2000

قدرت: ۱۲۳.۷ اسب بخار به ازای هر لیتر

خودروی اسپورت و دو نفره هوندا از قوی‌ترین نسخه پیشرانه ۲ لیتری بکار رفته در چندین نسخه سیویک تایپ R استفاده کرده است. این پیشرانه با حجم دقیق ۱۹۹۷ سی‌سی قدرت ۲۴۷ اسبی تولید می‌کند. حداکثر پرفورمنس این پیشرانه فاقد توربو در دور ۷۵۰۰ به دست می‌آید.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: این پیشرانه فوق‌العاده است… تا ۹ هزار دور می‌گیرد و بهترین عملکرد خود را در دور حدود ۷ هزار به نمایش می‌گذارد.

  • آلفارومئو ۴C

قدرت: ۱۳۶.۱ اسب بخار به ازای هر لیتر

پیشرانه نسبتاً کوچک ۴C حجم دقیق ۱۷۴۲ سی‌سی داشته و حداکثر قدرت آن به ۲۳۷ اسب بخار می‌رسد. این پیشرانه کوچک در مدل جیولیتا ۱۷۵۰ TBi کوادروفولیو هم بکار رفته اما به لطف وزن یک تنی، ۴C به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: پرفورمنس و انعطاف این پیشرانه بسیار خوب است. صدای اگزوز عمیق و جذاب بوده و همیشه الهام‌بخش است. این پیشرانه از بیرون صدای شگفت‌انگیزی تولید می‌کند.

  • فورد فیستا ۰ اکوبوست ۱۴۰PS

قدرت: ۱۳۸.۱ اسب بخار به ازای هر لیتر

این پیشرانه ۳ سیلندر با حجم ۹۹۹ سی‌سی چندین جایزه را کسب کرده و با چندین قدرت مختلف در دسترس است. قوی‌ترین نسخه این پیشرانه قدرت ۱۳۸ اسبی تولید می‌کند. پیشرانه یاد شده در چندین محصول این برند آمریکایی همچون موندئو، فیستا و فوکوس بکار رفته است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: این پیشرانه همراهی خوب برای راننده بوده و رضایت‌بخش عمل می‌کند. صدای کمتر آن در مقایسه با دور پیشرانه باعث می‌شود فشار کاری روی آن کمتر از آنچه که هست احساس شود.

  • سوبارو WRX STI دایموند ادیشن

قدرت: ۱۴۱.۶ اسب بخار به ازای هر لیتر

این نسخه از سوبارو که به تعداد محدود برای بازار آفریقای جنوبی تولید شده قوی‌ترین نسخه از محصول شکل گرفته بر پایه ایمپرزا در فرم جاده‌ای می‌باشد. قدرت این خودرو به ۳۴۸ اسب بهار می‌رسد اما از آنجایی که قدرت یاد شده از پیشرانه‌ای با حجم ۲۴۵۷ سی‌سی به دست می‌آید بنابراین قدرت آن در هر لیتر پیشرانه به پای فورد فیستا اکوبوست نمی‌رسد.

  • بوگاتی ویرون ۴ سوپر اسپورت

قدرت: ۱۴۸.۱ اسب بخار به ازای هر لیتر

تمامی ویرون ها از پیشرانه ۱۶ سیلندر با حجم ۷۹۹۳ سی‌سی استفاده می‌کنند اما نسخه سوپر اسپورت آن به لطف قدرت ۱۱۸۴ اسب بخاری تا مدتی عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را یدک کشیده است. مدل گرند اسپورت ویتسه نیز همین میزان قدرت را داراست اما کمی سنگین‌تر بوده و به اندازه ویرون سوپر اسپورت سریع نیست.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار دهید حس کشیده شدن اندام‌های داخلی بدن خود به یک سمت را کاملاً حس خواهید کرد. همچنین حس منحصربه‌فرد نشستن روی صندلی محبوب خود هم وجود دارد.

  • فورد فوکوس RS

قدرت: ۱۵۲.۶ اسب بخار به ازای هر لیتر

این پیشرانه ۲.۳ لیتری در حالت استاندارد خود قدرت ۳۴۵ اسب بخاری داشته و در سومین نسل فوکوس RS بکار رفته است. چندین کیت ارتقا برای این پیشرانه در دسترس است که می‌تواند قدرت آن را به ۵۱۰ اسب بخار یا ۲۲۶ اسب به ازای هر لیتر برساند. البته اصلاحات داخلی برای حفظ اطمینان این پیشرانه ضروری است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: برای چنین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر پرفشاری، ارائه قدرت کاملاً متوازن و منعطف انجام می‌شود. همه‌چیز تحت تسلط توربو نیست بلکه در زمان فشار پدال گاز شاهد حس تیزی خودرو خواهید بود.

  • ولوو XC90 T6

قدرت: ۱۵۵.۴ اسب بخار به ازای هر لیتر

یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۹۹۱ سی‌سی با قدرت ۳۰۶ اسب بخار احتمالاً باید در یک هاچبک اسپورت بکار رفته باشد اما در حقیقت این قلب تپنده شاسی‌بلند بزرگ ولوو XC90 T6 است.

قدرت این پیشرانه در زمان مهندسی توسط پولستار به ۳۲۵ اسب بخار رسیده است که حاکی از نسبت ۱۶۳ اسبی به ازای هر لیتر می‌باشد. نیروگاه موردبحث همچنین در شاسی‌بلند XC60 و استیشن V90 نیز بکار رفته است.

  • پورشه ۹۵۹

قدرت: ۱۵۵.۸ اسب بخار به ازای هر لیتر

مدل جاده‌ای ۹۵۹ به تعداد محدودی ساخته شد تا پورشه اجازه رقابت در برخی مسابقات همچون رالی پاریس داکار ۱۹۸۴ و ۱۹۸۶ را به دست آورد. این خودرو که سریع‌ترین چهار چرخ تولیدی زمان خود بود از پیشرانه‌ای با حجم ۲۸۴۹ سی‌سی و قدرت ۴۴۴ اسب بخار سود می‌برد.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: پیشرانه ۲.۸۵ لیتری پورشه دارای دو توربو بود که یکی از آن‌ها برای چرخش سریع و به حداقل رساندن تأخیر در دورهای پایین و دیگری برای ارائه قدرت بیشتر در دورهای بالاتر طراحی شده بود. همچنین سرسیلندر آب‌خنک به همراه چهار سوپاپ در هر سیلندر نیز از جمله ویژگی‌های نیروگاه خاص پورشه بوده است.

  • هوندا سیویک تایپ R

قدرت: ۱۵۸.۳ اسب بخار به ازای هر لیتر

سیویک تایپ R همواره از پیشرانه‌های تنفس طبیعی با دور بالا استفاده کرده اما در سال ۲۰۱۵ بود که پیشرانه‌ای توربو روی این خودرو سوار شد. سرعت پیشرانه پایین آمد و قدرت آن بالا رفت و همین امر باعث ایجاد شخصیت جدیدی برای تایپ R شد. پیشرانه کنونی تایپ R با حجم ۱۹۹۶ سی‌سی قدرت ۳۱۶ اسب بخاری دارد.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: هر فردی که علاقه‌ای به توربو نداشته و آن را فاقد شخصیت بداند با راندن هوندا سیویک تایپ R سورپرایز خواهد شد. این خودروساز ژاپنی کار برجسته‌ای در تولید پیشرانه‌ای کرده که دورش تا ۷۲۰۰ هم ادامه دارد.

  • آئودی RS3

قدرت: ۱۵۹.۳ اسب بخار به ازای هر لیتر

موشک جمع‌وجور آئودی در فرم RS3 از پیشرانه ۵ سیلندر ۲۴۸۰ سی‌سی با قدرت ۳۹۵ اسب بخار استفاده می‌کند. همین پیشرانه در TT RS نیز بکار رفته که به خاطر سبک‌تر و آئرودینامیک تر بودن خودروی سریع‌تری بوده و می‌تواند زیر ۴ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: این پیشرانه عالی بوده و حرفی برای گفتن نمی‌گذارد. همکاری با قوای محرکه‌ای عالی و سیستم لانچ کنترل باعث شده پرفورمنسی به دست آید که معمولاً در سوپرکارهای ۱۰ سال پیش شاهد آن بوده‌ایم.

  • پورشه ۹۱۱ GT1

قدرت: ۱۶۹.۴ اسب بخار به ازای هر لیتر

همانند ۹۵۹ این خودرو نیز تنها به خاطر کسب مجوز شرکت در مسابقات موتور اسپورت و این بار کلاس GT1 ساخته شد. اگرچه پیشرانه ۶ سیلندر ۳۱۶۴ سی‌سی توئین توربوی ۹۱۱ GT1 قدرت کمتری داشت اما همچنان خروجی ۵۳۶ اسبی آن جلب‌توجه می‌کرد. محصول پرقدرت پورشه با این نیروگاه شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو ساخته شد و تولید آن آغازگر روندی برای تعیین قوانین خودروهای GT اواسط دهه ۹۰ میلادی بود…

  • آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو

قدرت: ۱۷۴ اسب بخار به ازای هر لیتر

کوادروفولیو قوی‌ترین نسخه از جیولیا می‌باشد. نیروگاه ۶ سیلندر ۲۸۹۱ سی‌سی این خودرو کلاً در سطح متفاوتی از سایر پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی قرار داشته و قدرت ۵۰۳ اسب بخاری تولید می‌کند. هیچ‌یک از محصولات آلفارومئو در حال حاضر نمی‌توانند نسبت قدرت به ازای یک لیتر حجم پیشرانه مشابه این خودرو را داشته باشند.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: زمانی که دور پیشرانه به ۳ هزار یا بالاتر برسد تأخیر توربو دیده نخواهد شد و از آنجا تا دور ۷۳۰۰ شاهد غرش این نیروگاه خواهیم بود. صدای تولیدی آن نیز نرم از پیشرانه ۸ سیلندر AMG و درگیر کننده تر از صدای پیشرانه M3 می‌باشد.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. بی طرف

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    من از این لیست آلفارومئو جیولیا رو انتخاب میکنم(با اون رنگ آلبالویی خیلی خوشگل شده)
    یک سوال:پیشرانه بوگاتی ۱۶ لیتر نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (878 ديدگاه)

      اومدم بگم فقط آلفا با اون موتور فوق العادش و بس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Me

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      پس مرسدس چرا تو این لیست نیست
      A43 AMG

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (804 ديدگاه)

        شیرون هم نیست خیلی دیگه هم نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Hamid...Audi

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        آخرش نوشته بود که ادامه دارد …
        اون موتور بالای ۲۰۰ اسب به ازای هر لیتر تولید میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mehran (fox)

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (214 ديدگاه)

        A43 نداریم دوست عزیزم فکر کنم منظورت A45 AMG باشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Me

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (314 ديدگاه)

          اره عذر خواهم.اخر شب بود خسته بودم سهو قلم کردم ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Me

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      صداش صداش????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شاهین

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام
      پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری.
      قسمت دومش هم تو راهه و خودروهای مدنظر برخی دوستان شاید تو اون باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حسین دهمرد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      بوگاتی 16 سیلندره.حجمش تقریبا 8 لیتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اونوقت افتخار خودروسازای ما هم موتور tu5 هستش ☹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali a

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (775 ديدگاه)

      Ef7 افتخارشونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    آلفا رومئو جیولیا کوادروفولیو ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدهادی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    پس چرا سلطان موتور سازی تو لیست نیست؟
    همون سازنده ی موتور مکلارن اف یک اسطوره
    همون سازنده ی موتور های احتراقی که تو روزگارعای خیلی دور ۱۹۳۰ میلادی موتور هواپیما های جنگنده میساخت میداد به ارتش نازی
    طراح و مجری طرح تویتا سوپرای جدید
    نگید که نمیدونید کیه
    هههه هههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (26 ديدگاه)

      نه ما نمیدونیم کیه
      فقط تو میدونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Enzo

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (319 ديدگاه)

      تو راهن داداش کاردرستاش هنوز نرسیدن .ادامه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. M سابق

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      مگه همه چ قدرته موتوره !اگه اینجوریه که تیونرا از همه مهندس ترن !
      تعداد جووایز و افتخارات بی امدابلیو تو این زمینه جواب این حرفو میده
      این شرکت حدود 80 بار اینو ثابت کرده
      این در حالیه که رتبه دوم با حدود 35 جایزه در اختیار فراری کبیره
      یعنی بیش از دو برابر
      همین موتور جولیا رو در نظر بگیر فراری اینو با اسب بخار کمتری به الفا داد اما مهندسای بازیگوش الفا قدرتو بالا تر اوردن !
      نتیجه چی شده ؟ هیچی الان با سطح بالایی از اصطکاک داره دستو پنجه نرم میکنه و خیلی مشکل براش پیش اومد
      همه چی که قدرت نیسست !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. M سابق

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      از کامنتت هم تابلوعه عشق امریکایی هستی
      جالبه بدونی فورد وقتی موتور بالای 7.5 لیتریشو معرفی کرد که خود من انتظار حد اقل 1100 نیوتون متر گشتاور داشتم اعداد وارقام خیلی پائین تر بودن دلیلش هم ای بود که این موتور برای کار در شرایط سخت ساخته شده بود و باید تا سر حد توان استهلاکو پائین میاوردن
      خیلی هم منطقی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    هوندا s2000 چه شیک ساده و دوست داشتنیه .
    قشنگ میشه حَدس زد قدرت در دنیای خودروسازی دست کیه در این مقاله : آلمان ، ژاپن ، آمریکا ، ایتالیا .

    بقیه هستند فقط برای خالی نبودن جمع? ، جالبه همونایی که نیستند بیشترین متعصبان و جَوگیرهارو هم دارند و خودشونو میکشند که وارد این چهار جمع قدرتمند شوند اما کار هر کَس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهدو مرد کُهَن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      ((جالبه همونایی که نیستند بیشترین متعصبان و جَوگیرهارو هم دارند))
      نابغه ی به دور از تعصب.
      این مطلب اتوکار ماله حدود 3 ماه پیشه،دو بخش داره که تو بخش دومش سنا و 720s هم هستن((اینو گفتم چون مطمئنم نخونده و ندیده کامنت گذاشتی))،در حالی که فقط یه دونه فراری هست!!
      الان من بیام عینه شما جوگیر بشم بگم مک لارن از فراری زده جلو خوبه؟؟
      عقلانیه؟؟
      الان واقعا فکر میکنی به لحاظ مهندسی خودرو،ایتالیا بالاتر از انگلیسه؟؟؟
      یا آلمان؟؟
      یا ژاپن؟؟
      چقدر بهت بگم این تعصبتو بزار کنار.?
      آلمان_ژاپن_آمریکا_بریتانیا_سوئد_فرانسه_ایتالیا.
      همشون فوق العاده ان و نقش بزرگی تو خودروسازی داشتن و دارن.
      حالا بعضی هاشون یخورده بیشتر.
      اینم بگم هیچ علاقه ای ندارم خودروسازای مورد علاقم بینه اونا باشن یا نه.
      سنا
      720
      600lt
      اف1
      والک یری
      اسپیدتیل
      ولکان
      رنج روور
      لندروور دیفندر
      پراجکت 8
      One-77
      و ده ها مورد دیگه+کمک مهندسی به خیلی از خودروسازا.
      یعنی یه لحظه فکر کن با این لیست ناقصی که دادم دلواپسیم این باشه که چرا به قول شما جزء بقیه نیستن!!
      خوش باشی.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        وقتی میگموجوگیرهای متعصب همینه دیگه ، گویای همه چیزه .
        اصلی ترین خودروسازان یا میشه گفت تاثیرگذارترینشون این چهر کشور هستند که هر کدومشون نقشی اساسی در دنیای خودرو دارند که اگر نبودند صد در صد دنیای امروزی یا رقابتی این چنین وجود نداشت .
        شما مک لارن انگلستان را با فراری یا ایتالیایی مقایسه میکنی که همیشه این کشور از قدیم العیام مهد طراحی و موتورهای هیجان انگیز بوده .
        دقیقاً شما هم یکی از همون متعصبانی که نمیتونی قبول کنی محور اصلی خودرو این چهار گزینه هستند .

        فکر کنم تو مذاکرات هسته ایه ایران با ۵+۱ احتمالاً شما ناراحت شدین کشورهایی مثل ژاپن ، ایتالیا ، برزیل ، و…. جزو قدرتمندان نبودند ، اما باید قبول کرد هر گردی که گردو نمیشه رفیق .
        در ضمن اول با دقت مقاله و کامنتها را بخون بعد نظر بده تا کمتر جَوگیر شوید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          گفتم که اصلا برام مهم نیست که جزءاونا باشن یا نه.
          من که باهاشون کلی حال میکنم.?
          جوابت هم به خاطر این دادم که دیدتو وسیع تر کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mclaren

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          شاید شما نتونی مقایسه کنی ولی خوده ایتالیایی ها مقایسه میکنن چون دنیای تکنولوژی مهد نمیشناسه و این نظر شخصی شماست دوست عزیز.
          چطور میتونی : رولزرویس … بنتلی …. لوتوس … آستون مارتین … مکلارن …. جگوار … لندروور رو نبینی و انگلیس جز خودروساز ها ندونی!!!!!!
          ولی من به ایتالیایی ها و آلمانی ها و آمریکایی و … احترام میذارم فوق العاده هستن.
          به هر حال موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          mclaren عزیز
          این خودروهایی که نام بردی فقط خاطره ای از انگلستان را یدک میکشند .
          مینی ، رولزرویس ، بنتلی که کلاً آلمانی شدن
          لندروور جگوار هم که هندی شده .
          بقیه هم که زیر پرچم بقیه در حال گذر عمر هستند ، گفتم که بدونید دتیا شده دهکده جهانی ولی هنوز هم در این دهکده در تخصثاتی مثل خودرو این چهار کشور اول هستند .
          در ضمن من خودم عاشق خودروهای لوکس انگلیسی هستم ولی واقعاً نمیشه اونها را انگلیسی دانست و اتفاقاً خیلی هم بهتر ، چون خود انگلیسیها هم از خرابی و استهلاک بالاشون مینالیدن و واگذار کردن به آلمانها و بقیه که حالا دارند نفس میکشند .
          برنامه جگوار جرمی کلارکسون در آمریکا و یا بقیه انگلیسیها گویای این عمر هست که خود انگلیسیهای مغرور هم اعتراف میکنند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رضا

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (49 ديدگاه)

          پس با این استدلال چون جیلی 10 درصد سهام بنزو داره پس مهندسین چینی دارن بنز رو میسازن!؟
          آخه هندی که فقط سهام داره میتونه شاهکار های جگوار و لندروور رو بسازه؟
          سهام خریدن با مهندسی کردن متفاوته جناب نوید

          همچنان مهندسی ناب انگلیسی پشت این خودرو ساز ها هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran (fox)

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (214 ديدگاه)

        دانیال جان دوست خوب انگلیسی بازم خودتو ماشینای مورد علاقت عشقین…به عنوان یه آلمانی باز همیشه به خودروهای جذاب و از همه نظر کامل انگلیسی غبطه خوردم…مثل خودت تکن…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Hamid...Audi

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واقعا آرزومه یه روزی بتونم به هوندا S2000 یه گازی بدم و باهاش سه به دو بدم ببینم تو دور ۹۰۰۰ چی میگذره.
    موتور دو لیتری تنفس طبیعی و ۲۴۷ اسب بخار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. morteza

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (279 ديدگاه)

      منم میام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (233 ديدگاه)

      معلومه حمید جان خوش میگذره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رامتین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم جالب نیست با کمک توربو، قدرت خودروها را مقایسه کنیم. پیشنهاد میدم مقاله ای در ارتباط با موتورهای تنفس طبیعی بنویسید که بیشترین قدرت را ارائه میکنه. فکر میکنم فراری 458 در این زمینه بهترینه. اصولا اینکه بتوان از یک موتور طبیعی، قدرت ببشتری گرفت، مهندسی پیشرفته تری نسبت به موتورهای توربو یا سوپرژارژ است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید.ب.58

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (49 ديدگاه)

      در این صورت پاگانی زوندا در صدر پیشرانه های تنفس طبیعی قرار میگیره… هرچند پیشرانه هاش رو AMG( مرسدس بنز ) براش می‌سازه…..
      من پیشنهاد میکنم یک مقاله در مورد ماشینهای موتور وسط و موتور عقب نوشته بشه که آخر هیجان و لذت رانندگی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا