چشم اندازهفته نامه

معرفی قوی‌ترین پیشرانه‌های خودرویی دنیا (قسمت دوم)

معمولاً هرچه حجم پیشرانه افزایش یابد قدرت بیشتری به دست خواهد آمد اما بسیاری از پیشرانه‌هایی که خواهید دید حجم بسیار کمی داشته ولی قدرت‌های به دست آمده از آن‌ها فوق‌العاده است.

به دست آوردن قدرت زیاد از پیشرانه‌هایی با حجم بالا کار نسبتاً آسانی است اما درباره پیشرانه‌های بسیار کوچک چه؟

در گذشته دستیابی به ۱۰۰ اسب بخار در هر لیتر پیشرانه معمولاً مختص خودروهای اسپورت با پرفورمنس بالا بود. خودروهای خانوادگی استاندارد هرگز به این عدد نزدیک هم نمی‌شدند.

اما هم‌اکنون به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته و مخصوصاً استفاده از توربو، حتی محصولات رده میانی نیز توانایی دست‌یابی به چنین خروجی‌ای را دارند. در ادامه ۲۵ خودرویی را به شما معرفی خواهیم کرد که میزان اسب بخار تولیدی پیشرانه آن‌ها در هر لیتر بیشتر از ۱۰۰ اسب بخار می‌باشد. برخی از این خودروها بسیار خاص و گران‌بها هستند درحالی‌که بخشی نیز خودروهایی عادی و مورد استفاده عموم مردم می‌باشند.

پس از نگارش قسمت اول این مقاله حالا نوبت به بخش پایانی آن رسیده است. با ما همراه باشید.

  • مک لارن ۷۲۰S

قدرت: ۱۷۷.۸ اسب بخار به ازای هر لیتر

مک لارن خودروهای تولیدی خود را به چند دسته تقسیم می‌کند. در سری سوپر، قوی‌ترین مدل ۷۲۰S نام داد. همانند دیگر محصولات مک لارن، این خودرو هم از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده کرده اما با حجم ۳۹۹۴ سی‌سی شاهد قدرت ۷۱۰ اسب بخاری هستیم. از نظر قدرت و نسبت اسب بخار به حجم پیشرانه، ۷۲۰S پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری F1 اسطوره‌ای را پشت سر می‌گذارد.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: پیشرانه فرسنگ‌ها با واژه غیر منعطف بودن فاصله دارد اما اگر واقعاً بخواهید شتاب بگیرید باید دور پیشرانه را به ۴ هزار برسانید. وقتی این کار را انجام دهید حس فوق‌العاده‌ی سرعت را خواهید دید. از اینجا به بعد دور پیشرانه به‌صورت وحشیانه‌ای افزایش یافته و به سمت ۸ هزار و فراتر از آن می‌رود.

  • پورشه ۹۱۱ GT2 RS

قدرت: ۱۸۱.۶ اسب بخار به ازای هر لیتر

از نظر قدرت پیشرانه هیچ‌یک از نسخه‌های کنونی ۹۱۱ نمی‌تواند به GT2 RS نزدیک شود. تاریخچه تولید این مدل‌ها به اوایل دهه ۹۰ میلادی بازمی‌گردد. نیروگاه ۶ سیلندر پورشه با حجم دقیق ۳۸۰۰ سی‌سی قدرت ۶۹۰ اسب بخاری تولید می‌کند.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: به همان اندازه‌ای که قدرت پیشرانه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، واکنش آن به دستورات راننده نیز برجسته است چراکه خودرو پرفورمنس بسیار بالایی دارد.

  • فراری ۴۸۸ پیستا

قدرت: ۱۸۲ اسب بخار به ازای هر لیتر

پیستا نسخه‌ای مختص پیست از فراری ۴۸۸ است هرچند برخلاف برخی نمونه‌های دیگر تردد آن در جاده منع قانونی ندارد. علاوه بر کاهش وزن و بهبود آئرودینامیک، این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۳۹۰۲ سی‌سی ارتقا یافته استفاده می‌کند و بنابراین خروجی آن از ۶۶۱ به ۷۱۰ اسب بخار رسیده است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: پیشرانه ۸ سیلندر پیستا از آن دست پیشرانه‌هایی نیست که با گشتاور بالای خود و شتاب ناگهانی در دورهای میانی باعث بدحالی شود. این نیروگاه برخلاف پیشرانه‌های دیگر از این نوع بوده زیرا دورش به‌ راحتی بالا رفته و صدایی خاص دارد. ردلاین پیشرانه به ۸ هزار می‌رسد که رسیدن به آن نقطه بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

  • ولوو V60 پولستار

قدرت: ۱۸۳.۳ اسب بخار به ازای هر لیتر

اولین نمونه از ولوو V60 پولستار و برادر سدان S60 آن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز شده بودند. این پیشرانه در سال ۲۰۱۶ جای خود را به نیروگاه ۴ سیلندر ۱۹۶۹ سی‌سی با قدرت ۳۶۲ اسب بخار داد که نسبت قدرت به حجم آن بیشتر از برخی محصولات فراری، پورشه و مک لارن می‌باشد!

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: علیرغم وجود سوپرشارژر، این پیشرانه در آغاز کمی کند عمل می‌کند و زیر دور ۲ هزار شادابی زیادی ندارد. باید هزار دور دیگر بر آن بیفزایید تا شدت عملش را مشاهده کنید. اینجاست که دور پیشرانه به‌طوری استثنایی بالا رفته و صدایی دلپذیر تولید می‌کند.

  • بوگاتی شیرون

قدرت: ۱۸۵ اسب بخار به ازای هر لیتر

پیشرانه ۱۶ سیلندر ۷۹۹۳ سی‌سی شیرون که کمی پرحجم‌تر از پیشرانه ۲ لیتری بکار رفته در ولوو V60 پولستار می‌باشد (!) قدرت ۱۴۷۹ اسب بخاری تولید می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید یک نسخه اصلاح شده از این پیشرانه در نمونه رکوردشکن شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ بکار رفت و قدرت ۱۵۷۸ اسب بخاری داشت.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: در عرض یک یا دو ثانیه می‌بینید به‌ سرعت‌های فوق‌العاده بالا رسیده و همه‌چیز در اطرافتان به‌صورت مبهم به چشم می‌آید. صدای پیشرانه خیلی روح‌بخش نیست اما خب بد هم نبوده و همیشه بر اطراف غلبه دارد. انگار کنار ایستگاه قطار ایستاده‌اید و قطار ایستگاه را ترک می‌کند…

  • فورد GT

قدرت: ۱۸۵.۱ اسب بخار به ازای هر لیتر

اولین ادای احترام فورد به GT40 خود قطعاً قدرت کافی را داشته اما آن پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری به سختی می‌توانسته به نسبت قدرت به حجم ۱۰۰ برسد. دومین نسل GT که در سال ۲۰۱۷ پدیدار شد بسیار احساس‌برانگیز ظاهر شده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳۴۹۶ سی‌سی توئین توربوی این خودرو قدرت ۶۴۷ اسب بخاری تولید می‌کند.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: ما صدای آن را دوست داریم، صدایی شفاف و تأثیرگذار که با حداقل تأخیر در توربو همراه شده است. حتی در حالت اسپورت سیستم ضد تأخیر مؤثری وجود دارد. این نیروگاه پرقدرت باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه می‌شود.

  • نیسان GT-R50

قدرت: ۱۸۶.۹ اسب بخار به ازای هر لیتر

این خودرو با فاصله زیاد قوی‌ترین نسخه از نیسان GT-R بوده و با همکاری ایتال دیزاین و به منظور گرامی داشت ۵۰ سالگی GT-R تولید شده است. پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو با حجم ۳۷۹۹ سی‌سی بسیار دگرگون شده تا حداکثر قدرت ۷۱۰ اسبی را تولید نماید.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: سواری این خودرو همان حس سنگین نسخه‌های استاندارد را دارد. میدان دید خودرو به خاطر سقف محدود بوده ولی به بدی GT-R نیست. ما از گفتن اینکه GT-R50 ابعاد بزرگی دارد ابایی نداریم زیرا تقریباً به اندازه یک خودروی عضلانی مدرن آمریکایی بوده و طولش به حدود ۴.۷ متر می‌رسد.

  • مک لارن سنا

قدرت: ۱۹۷.۵ اسب بخار به ازای هر لیتر

نام این خودرو به افتخار آیرتون سنا، کسی که سه بار قهرمان فرمول ۱ شد انتخاب شده است. سنا جزو خودروهای سری اولتیمیت مک لارن بوده و از پیشرانه مشابه ۷۲۰S استفاده می‌کند اما قدرت آن با افزایش ۷۹ اسبی به ۷۸۹ اسب بخار رسیده است.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: پیشرانه ۸ سیلندر سنا صدای زیادی داشته و از نظر بسیار هم لذت‌بخش است. البته داخل کابین بهتر است کلاه ایمنی بر سر داشته باشید؛ اما در دور ۵۵۰۰ است که سرانجام صدای پیشرانه به بهترین بخش خود رسیده و غرش با شخصیت یک نیروگاه ۸ سیلندر را آزاد می‌کند.

  • SSC اولتیمیت آئرو TT

قدرت: ۲۰۲.۸ اسب بخار به ازای هر لیتر

اولین نمونه از اولتیمیت آئرو TT حدود سه سال رکورددار سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا بود اما بوگاتی با ویرون سوپر اسپورت این رکورد را به خود اختصاص داد. مدل به‌روز شده SSC از پیشرانه ۸ سیلندر ۶۳۴۵ سی‌سی با قدرت ۱۲۸۷ اسب بخار استفاده کرده بود و بنابراین ۱۰۴ اسب بخار قوی‌تر از نسخه قبلی بود.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: وقتی دکمه قرمز رنگ نصب شده در کنسول روی سقف را فشار دهید هیولایی را از خواب بیدار خواهید کرد. چیزی شبیه انفجار هسته‌ای کنترل شده در پیشرانه ۸ سیلندر رخ می‌دهد. چند ثانیه پس از روشن این نیروگاه شاهد غرشی راضی کننده خواهید بود.

  • مرسدس-ای ام جی A45

قدرت: ۲۰۸.۴ اسب بخار به ازای هر لیتر

پیشرانه ۱۹۹۱ سی‌سی توربوی بکار رفته در مرسدس A45 حداکثر قدرت ۴۱۵ اسب بخاری را در نسخه S تولید می‌کند. مرسدس از این پیشرانه به عنوان قوی‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری دنیا نام برده اما همان‌گونه که خواهیم دید این ادعا درست نیست.

نظر اتوکار درباره این پیشرانه: و می‌رسیم به جادوی AMG یعنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری؛ اما جدای از سرعت فوق‌العاده، اکثر پیشرانه‌های بنزینی توربو کمی تأخیر در توربو را دارند ولی چنین چیزی در نیروگاه مرسدس دیده نمی‌شود.

  • میتسوبیشی اوو X FQ-440 MR

قدرت: ۲۲۰.۲ اسب بخار به ازای هر لیتر

به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد حضور در بریتانیا، میتسوبیشی قوی‌ترین نسخه اوو در تاریخ را با استفاده از پیشرانه ۱۹۹۸ سی‌سی ۴۴۰ اسب بخاری ساخت. تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو تولید شده و آخرین نمونه آن هنوز هم توسط میتسوبیشی نگهداری می‌شود.

  • کونیگ زگ جسکو

قدرت: ۳۱۳.۶ اسب بخار به ازای هر لیتر

جدیدترین هایپرکار کونیگ زگ قوی‌ترین آن‌ها نیز هست. جسکو در صورت استفاده از بنزین قدرت ۱۲۶۲ اسبی و در صورت استفاده از مخلوط اتانول/بنزین E85 خروجی ۱۵۷۸ اسب بخاری خواهد داشت. تمامی این نیروی عظیم از دل یک پیشرانه با حجم ۵۰۳۲ سی‌سی به دست می‌آید و نسبت قدرت به حجم آن نیز عدد فوق‌العاده‌ای می‌شود.

معرفی قوی‌ترین پیشرانه‌های خودرویی دنیا (قسمت اول)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autocar

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. farshad

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بنازم سوئد عجب مهندسی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی حرف از اختراع و پیشرفت میاد همه یاد امریکا و انگلیس و ژاپن و المان میوفتن. اما یادمون نره این کشورا حدود صد میلیون تا چهارصد میلیون نفر جمعیت داره. اما مخترع ترین کشورای دنیا اول سوئیسه. بعدش سوئد.
      این روزا که بحث فضایی مطرحه جالبه بدونین سوئد حدود ۳۵ تا شرکت خصوصی داره که تنها کارشون فضا و راکت و تکنولوژی فضاییه. هرکدوم تو یه بخشی حضور دارن و بهترینای دنیان.
      این ماهواره های فروسرخ sibris امریکا که شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی رو شناسایی کردن کارشون بر اساس شناساگر فروسرخه. حسگرهای فروسرخشو یه شرکت سوئدی ساخته و داده به لاکهید مارتین.
      تنها کشوریه که پایگاه فضایی داره و تو کل اروپا تنها سه کشور هلند سوئد و اوکراین تو دانشگاهشون مهندسی فضا تدریس میکنن. بقیه کشورا تو رده های فوق شروع میکنن.
      خودم به فکر رفتن به المان یا سوئدم. هرچی گشتم نتونستم کشوری بهتر از امریکا یا سوئد پیدا کنم. کانادا خوبه ولی تو رفاه هنوز مونده برسه به اسکاندیناوی. بعدم قاچاقبر گرون میگیره منو ببره کانادا.
      یه دوست دارم دانشگاه تهران مهندسی فضا میخونه. رفیق فابریکیم. خودمم یه دانشگاه دیگم مهندسی میخونم. درسمون تموم بشه هردوتامون میریم خارج. یا تو دریا غرق میشیم یا میرسیم.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داداش کانادا میخوای با قاچاق بر بری ؟
        مگه یونانه ؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. Farzad

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بنازم قدرت ۱۵۷۸ اسب بخارتو سلطااااان ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Enzo

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (319 ديدگاه)

      فرراری پیستا.کونیگ زک جسکو

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. علی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    pista & Senna & jesko ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    بیا ، این انگلستان ، دیروز دوستان انگلیسی بازمون شستنمون که انگلیس فلان بهمانه ، چرا کامنت منتقدانه میگذاری در صورتی که من چهار کشور اصلی را گفتم که نقش اصلی خودروسازی را ایفا میکنند .
    در ضمن دیگه نمیشه لاکچریها رو انگلیسی نامید و همشون تَبَعه آلمان ، هند یا چین شدند که دوستان باز هم خورده گرفتند اما این رو میدانند که تکنولوژی و کیفیت ساختشون دیگه دست انگلستان مثل قدیم نیست ، و دوستان این را اشتباه برداشت نکنند (( لطفاً )) .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ahmadreza 2002

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اقا نوید عزیز احتمالا میدانید که من طرفدار هیچ کدوم ازندگی انگلیسی ها نیستم اما همین الان هم مهندسی های بریتانیایی واقعا کم نظیر اند
      یه نمونه خیلی واضح تیم فرمولا وان مرسدس هست که اکثر مهندس هاش انگلیسی هستند ( بیش از نصفشون ) و فکر میکنم تایید میکنی که در حال حاضر رقیب جدی براشون نیست
      یا مثلا مک‌لارن که بدون پشتیبانی غول هایی مثل فلوکس و با فروش خیلی پایین هیچ کمبودی نسبت به هیچ سوپر اسپورت ساری نداره ( تو زمینه مهندسی و تکنولوژی نه پیشینه و … )
      انگلستان شاید در زمینه هایی به پای آلمان و ژاپن و امریکا نرسه اما اصلا و ابدا از ایتالیا عقب تر نیست
      جالبه به انگلیسی ها میگی وابسته اند حالا یه سوال فراری رو فاکتور بگیریم کدوم ایتالیایی به سایر شرکت ها وابسته نیست و موفق هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        احمد رضا عزیز
        من دقیقاً برای همین میگم بد متوجه کامنت من شدند دوستان .
        مگه میشه به مهندسی بریتانیاییها ایراد گرفت .
        دیروز تا حالا چند بار توضیح دادم ، حرف من به کلیات خودروسازیست و نه تخصصات خاص یا همگانی .

        اگر بخواهیم ادقام ها یا سهامداران مشترک خودروسازی را نام ببریم که دیگه فکر نکنم هیچکدام را اصیل بنامیم به جز تویوتا و بنز و بقیه از شرکتها در هم واگذاری سهام دارند یا شراکت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          صحیح
          برداشت اشتباهی داشتم من متاسفانه
          البته خود بنز هم فکر کنم یه ده درصدش مال مالک جلیلی باشه که خب تبادل تکنولوژی هم دارند با هم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmadreza 2002

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          *جیلی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ویلیامز (بنتلی)

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز ماجرای خرید سهام که دیگه یه چیز مشخصه، این مخصوص شرکتهای انگلیسی نیست و توی بقیه کشورا هم وجود داره، مثل خرید اوپل توسط پژو سیتروئن، پنین فارینا ب ماهیندرا، و مثلا نکسون که توسط چینی ها پشتیبانی میشه، جیلی که سهامدار ولوو و لوتوس هست و از طرفی میخواد سهامشو در دایملر بیشتر کنه، از اینا بگذریم درسته که شرکت های لوکس ساز انگلیسی زیرمجموعه شرکتای دیگه هستن و از موتور و تکنولوژی شرکت مادر استفاده میکنن که بارها گفتم کار منطقی هست و برای کاهش هزینه هست تا نیازی به توسعه دوباره نباشه ولی این هویت انگلیسی این لوکس ساز هارو زیر سوال نمیبره و این شرکتا هم بخش مهندسی خودشونو دارن نمونش پلتفرم محصولات جدید رولزرویس که ساخت خودشه، و اینو هم باید بگم کسی نمیاد بگه رولزرویس میخرم چون موتور و سیستم اطلاعات و سرگرمی بی ام دبلیو داره!! رولزرویس و بنتلی رو بخاطر کیفیت فوق العاده و تجهیزات لوکسی که توسط دستان هنرمندان انگلیسی درست شده و اعتبار و ابهت نام سازندش میخرن، درمورد توسعه تکنولوژی های پیشرفته هم نمونش مکلارن و هایپرکار استون مارتین و یا هایپرکار الکتریکی لوتوس و هزاران مورد دیگه و از همه مهم تر فرمول یک که میشه گفت پیشرفته ترین تکنولوژی های صنعت خودرو رو توسعه میدن و انگلیس نقش ویژه ای در فرمول یک داره و بیشتر تیم ها مثل همین مرسدس و ردبول در انگلیس هستن و اکثر کارکنان و مهندساشون انگلیسی هستن و در توسعه انجین هم بعد فراری ، کاسورث پر افتخار ترینه و خیلی چیزای دیگه…امیدوارم این اخرین باری باشه که اینارو میگم چون خسته شدم انقد تکرار کردم!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. دانیال_Surrey،England

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      ((بیا ، این انگلستان ، دیروز دوستان انگلیسی بازمون شستنمون))
      کسی شما رو نشست؛اگه دقت میکردی،خودت این بحث رو شروع کردی!!
      ..
      بقیه ی سخنتم پاک اشتباهه.🙂
      مثل این:
      ((تکنولوژی و کیفیت ساختشون دیگه دست انگلستان مثل قدیم نیست))
      رنج روور ماله هنده؟؟
      یا مک لارن؟؟
      یا لوتوس ؟؟
      و….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رضا

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (190 ديدگاه)

      با این تفاسیر شما آقا نوید کل کشور آلمان هم زیر مجموعه انگلستانه چون بعد از جنگ جهانی دوم آلمان تبدیل شد به ویرانه و انگلیس بود که آلمان رو مورد حمایت قرار داد و آوردش توی اتحادیه اروپا و رشد کرد و الان به اینجا رسیده…
      تمام برند های انگلیسی همچنان مهندسی انگلیسی خودشون رو دارن و واگذاری سهام هیچ ربطی به مهندسی نداره…همه دنیا اشرافیت و کیفیت رو با برند انگلیسی میشناسن که حداقل یک سرو گردن از رقیباشون توی اشرافیت بالاترن.
      کشور انگلیس هم تراز آلمان و بالاتر از ایتالیا و فرانسه و مابقی اروپاس با بنگلادش طرف نیستی که اینطوری نظر میدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Twin H power

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (271 ديدگاه)

    و این روز های میتسوبیشی …
    چی بود چی شد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا ماشین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    SSC ULTIMATE AERO TT رو ببین??
    اولین ماشینی که به نسبت قدرت به وزن کمتر از یک رسید ( حتی زود تر از کونیگ زگ ONE:1 ) و اولین ماشینی که به نسبت قدرت به لیتر ۲۰۰ اسب بخار رسید و اولین ماشینی که به سرعت بالای ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید
    همه و همه تو این ماشین فوق العاده . البته زیاد ماشین به روزی نیست مثلا سیستم کنترل کشش و ترمز ضد قفل ABS نداره اما کی اهمیت میده؟?
    این ماشین فقط برا این ساخته شده که گاز بدی عین باد حرکت کنی?
    انتخاب من این ماشینه?
    ❤SSC ULTIMATE AERO TT❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. OMID

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    جسکو خدااااس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir evolution

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    فقط Evo fq 440 mr✔️❤️
    از 2 لیتر 440 تا کشیده بیرون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      آگه اشتباه نکنم اتمسفریک هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        نه نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Elmiraj

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    در حال حاظر پیشرانه‌ای قوی تر و پربازده تر از هنسی Fury در دنیای خودروهای استاندارد وجود ندارد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عشق همیشگی دومین بود
      باورم نمیشه
      Lancer evo❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Pooya

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی مونده تا به مهندسی کاواساکی برسن. اون لامصب از نینجا h2r با انجین 1000 سی سی 400 اسب بخار میکشه بیرون. با اختلاف ژاپن اوله……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (629 ديدگاه)

      البته درستش ۳۲۰ تاس
      ولی کی اهمیت میده ، این سوپربایک شاهکاره
      فکرشو کن روی دوچرخ با سرعت ۴۰۰ تا درحال حرکت باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      دربرابر مهندسی بیمر هیچه ب ام و سالها پیش خیلی بیشتر از این رو کشیده بیرون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمدهادی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    جناب سردبیر عزیز اگه امکان داره اخبار روز موتور اسپرت روهم دنبال بفرمایید،مخصوصا ۳تاج طلایی اتوموبیلرانی ینی فرمولا وان،مسابقات لمانز و ابرخودروهاشون،و درنهایت مسابقات ایندی و نسکار
    مسلما هم به حجم اخبار میافزاد،وهم تنوع و هیجان مضاعفی به سایت تزریق میشه
    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مرتضی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هنسی روی نسخه جدید ونوم فکر میکنم قویترین پیشرانه بنزینی دنیا رو گذاشته، چرا داخل لیست نیست؟ اخه جسکو هم مثل اون هنوز توی بازار نیومده پس قاعدتا بخاطر تولید نشدن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      منظورتون هنسی ونوم f5 هستش با ۱۶۰۰ اسب قدرت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (78 ديدگاه)

        بله، و البته 1800 اسب هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. Renault Fluence

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اینکه فولکس و ب ام و الان بنتلی و رولزرویس رو خریدن هیچ تاثیری تو ریشه و پیشینه این برندها نداره. قبل از این تغییر و تحولات از قدیم این برندها نماد اشرافیت بودن و همچنان هم هستند. حتی سری هفت و اس کلاس که ادعای رقابت با اونها رو دارن خیلی وقتها مورد استفاده سیاسی و تجاری توسط شرکتها، هتلها و دولتها قرار میگیرن اما رولزرویس و بنتلی فقط غالبا یک کاربرد دارن و اونهم استفاده شخصی با هدف تجمل و اشرافیت هست. به خوب و بدش کار ندارم اما واقعیت همینه که هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا