چشم انداز

مروری بر پیکاپ‌هایی که سال ۲۰۲۱ و بعدازآن خواهیم دید

پیکاپ‌ها پرفروش‌ترین خودروها در بازار ایالات‌متحده هستند و این وضعیت احتمالاً به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ اما مطمئناً پیکاپ‌های آینده با نمونه‌های امروزی تفاوت خواهند داشت زیرا از پیکاپ‌های الکتریکی با قدرت هیولایی و آلایندگی صفر گرفته تا پیکاپ‌های کوچکی با ساختار یکپارچه، همگی برای ورود به بازار صف‌کشیده‌اند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب مروری داشته باشیم بر پیکاپ‌هایی که در سال ۲۰۲۱ و بعدازآن در بازار خواهیم دید.

تسلا سایبرتراک

تسلا استایل یک بمب‌افکن رادار گریز را روی پیکاپ خود پیاده کرده است. ورق‌های بدنهٔ این پیکاپ که از فولاد ضدزنگ ۳ میلی‌متری ساخته شده، بجای اینکه مثل پیکاپ‌های سنتی خم شود، فقط تا شده است. شاسی سایبرتراک که طولی به‌اندازهٔ فورد F150 دارد، در جلو و عقب از صندوق بار برخوردار است و فضای بار ۲ متری را هم ارائه می‌کند. در داخل پیکاپ الکتریکی تسلا دو صندلی نیمکتی با ظرفیت حمل شش نفر تعبیه شده است. به گفتهٔ تسلا، این پیکاپ هنگام تجهیز به پکیج باطری‌های جدید می‌تواند با هر بار شارژ تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. سایبرتراک با سه قوای محرکهٔ مختلف شامل تک موتورهٔ محرک عقب، دو موتورهٔ چهارچرخ محرک و سه موتورهٔ چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد که همگی از مدل S قرض گرفته شده‌اند و قوی‌ترین آن‌ها یعنی نمونهٔ سه موتوره، ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲

قیمت: بین ۳۹,۹۰۰ تا ۶۹,۹۰۰ دلار

جی‌ام‌سی هامر EV

جنرال موتورز قصد دارد نام هامر را با یک پیکاپ فول سایز برای برند جی‌ام‌سی بازگرداند. این پیکاپ، هامر SUT نام خواهد داشت و به دنبال آن یک SUV الکتریکی هم ارائه خواهد شد که بر اساس نسخهٔ پیکاپ ساخته می‌شود. هردو مدل جدید هامر مثل ساخته‌های قبلی این شرکت استایلی جعبه‌ای شکل با اوورهنگ‌های کوتاه و شیشهٔ جلوی عمودی خواهند داشت و در دو نسخهٔ فاصلهٔ محوری کوتاه و کشیده با سیستم تعلیق بادی مستقل قابل تنظیم، تایرهای آفرود غول‌پیکر و سقف تارگای قابل برداشتن (که می‌توان آن‌را در صندوق بار جلو قرار داد) عرضه خواهند شد. این دو ماشین روی پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی جنرال موتورز بنام BEV3 ساخته و با حداکثر سه موتور و باطری‌های شارژ سریع اولتیوم که در کف خودرو قرار می‌گیرند ارائه خواهند شد. قوی‌ترین قوای محرکهٔ هامر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۶۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

زمان عرضه: پاییز ۲۰۲۱

قیمت: حدود ۷۰ هزار دلار

رم داکوتا

تصمیم دوج به بازگرداندن پیکاپ میان سایز داکوتا پس از یک دهه تا حد زیادی به خاطر استقبال مثبت از شورلت کلرادو، بازگشت فورد رنجر و ادامۀ موفقیت تویوتا تاکوما است. داکوتای جدید به‌احتمال‌زیاد از نسخهٔ کوچک‌شدهٔ زبان طراحی رم ۱۵۰۰ استفاده خواهد کرد و در داخل هم با یک نمایشگر لمسی بزرگ تبلت مانند، طراحی مشابهی با برادر بزرگ‌تر خود خواهد داشت. انتظار می‌رود این پیکاپ میان سایز جدید با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی و همین‌طور هیبریدی خفیف به بازار عرضه شود. به‌احتمال‌زیاد، یکی از موتورهای داکوتا موتور ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار مشترک با جیپ گلادیاتور و رم ۱۵۰۰ خواهد بود.

زمان عرضه: ۲۰۲۱

قیمت: حدود ۲۱ تا ۴۵ هزار دلار

فورد F150

به‌زودی یعنی حدود دو هفتهٔ دیگر رسماً نسل جدید فورد F150 رونمایی خواهد شد. تغییرات ظاهری این نسل کاملاً ساده، جزئی و محافظه‌کارانه هستند تا جایی که غیر از چراغ‌ها و سپرهای جدید، کل بدنه اساساً با نسل کنونی یکسان است اما زیر پوست F150 جدید تغییرات بزرگی رخ داده است. نسل جدید پیکاپ محبوب فورد روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی پشتیبانی می‌کند. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این پیکاپ از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 بنزینی به همراه موتورهای الکتریکی تشکیل می‌شود و نسخهٔ تمام الکتریکی آن‌هم در سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد؛ اما غیرازاین، ارائهٔ همهٔ موتورهای کنونی هم ادامه خواهد یافت که البته انتظار می‌رود با به‌روزرسانی موتور V6 دیزلی و V8 بنزینی همراه باشد. انتقال نیروی موتورها هم توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک کنونی صورت خواهد گرفت. F150 جدید در داخل هم از صفحه آمپر تمام دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار خواهد بود.

زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۰

قیمت: بین ۳۰ تا ۷۰ هزار دلا

فورد کورییر/ماوریک

فورد قصد اضافه کردن یک پیکاپ کامپکت یکپارچه را به سبد محصولات خود دارد که بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک‌های فی‌یستا و فوکوس ساخته خواهد که دیگر در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شوند. فعلاً نام رسمی این پیکاپ جدید مشخص نیست اما شایعاتی به نام کورییر (Courier به معنای پیک) برای آن اشاره داشته‌اند. این نامی بود که فورد در دههٔ ۷۰ برای نسخهٔ ری‌بج شدهٔ پیکاپ مزدا استفاده می‌کرد. همچنین احتمالاتی هم مبنی بر احیای نام ماوریک برای این پیکاپ جدید مطرح شده است. این نام هم در دههٔ ۷۰ مورداستفاده قرار می‌گرفت اما برای یک کوپهٔ کامپکت. درهرحال، پیکاپ کامپکت فورد هر نامی که داشته باشد، شکافی که با لغو برنامهٔ عرضهٔ کراس هاچ‌بک فوکوس اکتیو در ایالات‌متحده در سبد محصولات فورد ایجاد شد را پُر خواهد کرد. انتظار می‌رود طراحی ظاهری کوریر/ماوریک الهاماتی از نسل آیندهٔ رنجر و همین‌طور برانکو بگیرد. پیشرانه‌های این پیکاپ کامپکت نیز به‌احتمال‌زیاد نمونه‌های چهار سیلندر و حتی سه سیلندر توربوشارژ اکوبوست فورد خواهند بود.

زمان عرضه: ۲۰۲۱

قیمت: حدود ۲۰ هزار دلار

 

منبع
MotorTrend
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. ممد ژانگولر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قطعا بهترین و سرآمد همه اینها هیوندای ساتاکروز خواهد بود
    با بهترین آپشنها و ظاهر جوان پسند به خوبی نشون میده ک هیوندا داره مسیر درستی میره و برخلاف اکثر خودروسازهایی ک فقط بخاطر اسمشون تا الان فروش داشتن بخاطر کیفیت و مدیریت صحیح به نتیجه خوبی خواهد رسید.
    از بین اینها فقط تسلا میتونه تا حدودی برای سانتاکروز مزاحمت ایجاد کنه و بس

    1. مهدی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      شوخی میفرمایید؟

      1. نامجو

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2739 ديدگاه)

        مزاح نمودند

    2. ..Hossein

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (124 ديدگاه)

      وقتی از اونور بوم افتادی

    3. Mahmood

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      رکورد دیسلایک رو زدی داداش دمت گرم خسته نباشی

  2. Elmiraj

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1537 ديدگاه)

    طی دو سال آینده رقابت اصلی بین CyberTruck ، فورد F150 الکتریک و پیکاپ هامر SUT خواهد بود که اینبار علاوه بر کارایی اصلی یک پیکاپ رقابت به پیست و درگ هم خواهد کشید…
    .
    باید دید خودروسازان میراث دار در مقابل غول بی شاخ و دم تسلا حرفی واسه گفتن خواهند داشت..!!؟؟

    1. مهدی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (21 ديدگاه)

      پیکاپ رم از همه خوشگلتره!

    2. OMID

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1273 ديدگاه)

      غولش شاخ و دم هم داره:)

    3. Sina

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (513 ديدگاه)

      پیست!!!!
      حالا درگ یه چیزی ولی پیست دیگه زیادیه
      برای یک پیکاپ فقط آفرود و سواری و حمل بار مهمه،
      کلا خریدارای پیکاپ زیاد براشون برقی یا بنزینی بودن و یا مصرف سوخت و استهلاک مهم نیست،پس جنگ برقیا مشکلی برای بقیه پیکاپا ایجاد نمی کنه،
      ولی شاید توانایی حمل بار خوبی داشته باشن

      1. reza

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (141 ديدگاه)

        منظورش از پیست،پیست آفرود هست،همونی که قراره سایبرتراک اون رو به آتش بکشونه و داخلش غوغا کنه

    4. کوشا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      به نظرم اگه هامر فعلا تولید نشه بهتره… با توجه به قدرت سایبر تراک هامر توانایی رقابت چه تو مسافت چه تو بهره ی اقتصادی با تسلا رو نداره. ورود به بازار پیکاپ ها اگه با دقت انجام نشه باعث شرمساری و خدشه به نام برند هست مثل بلایی که به سر مرسدس بنز با پیکاپش اومد…

    5. ..Hossein

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (124 ديدگاه)

      بعید میدونم در صورت رونمایی فورد الکتریکی و موفقیت نسبی فورد و هامر، جنرال موتورز فقط با هامر الکتریکی تو بازار باشه قطعا برنامه هایی هم برای سیلورادو داشته باشن
      حتی رم هم ازین بازار عقب نمیمونه

  3. حسام

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    فکر کنم در بخش توضیحات هامر اشتباه تایپی رخ داده
    گشتاور ۱۵۶۰۰ نیوتن متر؟

    1. OMID

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1273 ديدگاه)

      بله
      گشتاور روی چرخه البته که بیشتره
      مثلا داج دیمن حدود ۱۰۰۰۰ نیوتون متر گشتاور رو چرخ داره

  4. (suan chwan)امینMAF

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    هامر هنوزم غوله
    همه دوسش دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X