چشم اندازسایپا

گزارش چهاردهمین نمایشگاه خودروی اصفهان قسمت اول: غرفهٔ سایپا

در مطلب مقدماتی گزارش چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان وعده دادیم که در مطالب بعدی به‌طور کامل و مفصل به گزارش این نمایشگاه خواهیم پرداخت. حال امروز در نخستین قسمت از سری مطالب گزارش نمایشگاه خودروی اصفهان به سراغ غرفهٔ گروه خودروسازی سایپا رفته‌ایم تا گزارش کاملی از این غرفه را تقدیم حضور شما کنیم. همان‌طور که در مطلب مقدمه هم اشاره شد، سالن اول محل برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان به‌طور کامل در اختیار گروه خودروسازی سایپا و زیرمجموعه‌هایش یعنی پارس‌خودرو، زامیاد و سایپا-سیتروئن قرار گرفته بود.

در بخش جلویی غرفهٔ سایپا، مدل‌های ساینا اتوماتیک و کوییک به نمایش درآمده بودند که قبلاً هم شاهد نمایش آن‌ها در نمایشگاه لیزینگ اصفهان بودیم. کوییک از نوع اتوماتیک فول آپشن و با رنگ سفید بود و در داخل آن تریم دورنگ مشکی قرمز کار شده بود؛ اما این اقدام هم کمکی به بهبود وضعیت کابین بی‌کیفیت و نه‌چندان زیبای کوییک نکرده بود. در کنار کوییک هم ساینا اتوماتیک قرار داشت اما با توجه به اینکه در اینجا خودروی جدیدی وجود نداشت از آن گذر کرده و به سمت غرفهٔ پارس‌خودرو می‌روم.

در غرفهٔ پارس‌خودرو هم محصول جدیدی به چشم نمی‌خورد به‌نحوی‌که در ابتدا یک برلیانس H220 و در کنار آن یک H230 تاکسی به همراه برلیانس کراس قرار گرفته بود؛ اما پس ‌از این سه خودرو در انتهای غرفهٔ پارس‌خودرو یک برلیانس H320 و یک رنو ساندرو تیونینگ شده دیده می‌شود. ساندرو به رنگ قرمز و H320 به رنگ سفید بوده و تغییراتی در داخل و خارج آن‌ها صورت گرفته بود. در این میان برلیانس H320 نمای اسپرت و زیباتری پیدا کرده بود.

در پشت غرفهٔ پارس‌خودرو، غرفهٔ زامیاد قرار داشت که در آن سه خودرو شامل مینی‌بوس ایوکو، پیکاپ پادرا و وانت درکا قرار داشت. وانت پادرا در اصل همان نیسان جونیور است که اتاق آن با یک پیکاپ چینی تعویض شده درحالی‌که بخش عقبی آن بدون تغییر باقیمانده است. در داخل نیز داشبورد به‌طور کامل با نیسان جونیور متفاوت است ولی فوق‌العاده بی‌کیفیت بوده و همچنان قطعاتی از پراید در آن دیده می‌شود! آن‌هم درحالی‌که قیمت ۴۴ میلیون تومانی برای آن اعلام شده است. در کنار پادرا هم وانت سبک درکا قرار داشت که در اصل وانتی ساخت دانگ‌فنگ است. درکا نیز خودرویی بسیار بی‌کیفیت و با پیشرانه‌ای کم نوان است که در زیر صندلی راننده نصب شده است. این وانت چینی ظرفیت حمل ۹۰۰ کیلوگرم بار را داشته و ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سمت دیگر سالن اول نیز به محصولات مونتاژی سایپا اختصاص یافته بود. در ابتدا کیا سراتو به نمایش درآمده بود که از نوع اتوماتیک آپشنال بود. قیمت این خودرو هم‌اکنون با افزایش به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که چندی پیش در نمایشگاه دیترویت نسل جدید سراتو رونمایی شد و سایپا همچنان در حال مونتاژ دو نسل قدیمی‌تر آن است.

کمی جلوتر در اختیار کراس‌اوورهای چانگان قرار داشت. اولین خودرو در این قسمت، کراس‌اوور ساب‌کامپکت چانگان CS35 بود که هم‌اکنون توسط سایپا مونتاژ می‌شود؛ اما غیر از این مدل، سه کراس‌اوور دیگر چانگان هم در این قسمت قرار داشتند که همگی فعلاً صرفاً برای رونمایی و بازار سنجی به نمایش درآمده بودند و قیمت هیچ‌کدام مشخص نیست. پس از CS35، کراس‌اوور اول مدل CS75 بود که از کراس‌اوورهای نسبتاً قدیمی چانگان بوده و از سال ۲۰۱۴ تولید می‌شود.

در انتها اما جدیدترین کراس‌اوورهای چانگان یعنی مدل‌های CS55 و CS95 به نمایش درآمده بودند. CS55 کراس‌اوور کامپکتی است که استایل زیبا و هماهنگی داشته و می‌توان از این لحاظ آن‌را حتی با کراس‌اوورهای اروپایی قابل‌مقایسه دانست. CS55 از کابین زیبا و بسیار باکیفیتی هم برخوردار است به‌نحوی‌که کیفیت متریال داخلی آن کاملاً با کراس‌اوورهای کره‌ای برابری کرده و حتی می‌توان گفت از خودرویی چون هیوندای توسان هم بالاتر است. در کل چانگان CS55 یک کراس‌اوور کاملاً قابل‌توجه و درخور تحسین از سازنده‌ای چینی است که نشان از پیشرفت چشمگیر خودروسازان این کشور دارد. این کراس‌اوور کامپکت چینی تنها با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شد که ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد. در صورت تولید چانگان CS55 توسط سایپا می‌توان قیمتی در حدود صد میلیون تومان را برای آن پیش‌بینی کرد.

در کنار CS55، بزرگ‌ترین کراس‌اوور ساخت چانگان بنام CS95 قرار گرفته بود. این ماشین هم برای خودروسازی چینی، کراس‌اووری قابل‌توجه است. CS95 کراس‌اووری میان سایز سه ردیفه است که طراحی و توسعهٔ آن به‌طور مشترک توسط چانگان و مرکز تحقیق و توسعه در بریمنگهام بریتانیا صورت گرفته است. در طراحی بیرونی این خودرو الهام گیری از محصولات لندروور کاملاً مشهود است اما بااین‌حال CS95 نمای نسبتاً زیبا و قابل قبولی دارد. نسخهٔ تولیدی این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد و از سه‌ماههٔ نخست سال گذشته راهی بازار چین گردید. CS95 طولی معادل ۴.۹۴ متر داشته و از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌گردد.

و نهایتاً آخرین غرفهٔ این سالن نیز متعلق به جوینت ونچر سایپا-سیتروئن بود که دو خودروی سیتروئن C4 سدان و C3 را در آن در معرض دید عموم قرار داده بود. نسخهٔ سدان C4 خودرویی جهانی نبوده و صرفاً در بازارهای محدودی مثل چین، روسیه و آمریکای جنوبی عرضه می‌گردد. این خودرو برای اولین بار در پایان سال ۲۰۱۲ با نام C4 L در چین رونمایی شد و پس از تجربهٔ فیس‌لیفتی در سال ۲۰۱۶ همچنان در کارخانه‌هایی در چین، روسیه و آرژانتین در حال تولید است.

C3 اما جدیدترین هاچ‌بک سیتروئن محسوب می‌شود که نسل کنونی آن برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. C3 یک هاچ‌بک زیبای اروپایی است که از طراحی منحصربه‌فرد سیتروئن بهره می‌برد. این هاچ‌بک ساب‌کامپکت همچنین از کابین زیبا و باکیفیتی هم برخوردار است که طراحی داخلی خاص سیتروئن کاملاً در آن به چشم می‌خورد. قرار است سیتروئن C3 در آینده توسط سایپا تولید شده و با قیمتی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه گردد. C3 با این قیمت هیوندای i20 مونتاژ کرمان خودرو را به‌عنوان رقیب مستقیم روبروی خود می‌بیند.

در این مطلب گزارش کامل غرفهٔ گروه خودروسازی سایپا در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان تقدیم شما شد و در قسمت‌های بعدی به سایر قسمت‌های نمایشگاه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    bullshit and bullshit and more bullshit

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      پس بالاخره اجازه رویت و لمس محصول خارق‌العاده کوییک از نزدیک و نشستن داخلش در نمایشگاهها هم صادر شد
      .
      .
      تو نمایشگاهی که ما رفتیم چون خیلی محصول خاصیه کسی اجازه نزدیک شدن نداشت فقط از فاصله چند متری با حفاظ قابل رویت بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        حیف اون سالن که گذاشتن این فوغون سازا غرفه بزنن،
        ایران تنها کشوریه که ماشینای توی پارکینگ نمایشگاه از ماشینای داخل نمایشگاه بهتر و جذاب تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Peyman

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      ای جان ماشینا رو نگاه کن!!کوئیک و ساینا و برلیانس و…!حس میکنم به سال ۱۳۰۰ برگشتیم !!الان هم یه سری قوطی حلبی بزرگ رو اوردن نمایشگاه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    خیلی نا امید کنندس اون کوییک که بو مرگ میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الهی

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MjM

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (718 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یعنی فقط برای دلخوشی هم شده نمیتونن این تولیدات داخل به جای رنگ سفید با رنگهای شاد مثل ابی یا قرمز نمایش بدن فقط محض تغییر فضا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M.us

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    نیسان گاوی وارد نسل جدیدش شد نسل قبلش (جونیور)به خاطره ها پیوست (:. اون کپی های چینی رو نگاه همشون جفنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Just bentley continental

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    ولی به نظرم cs95 چیز باحالیه
    ظاهرش خوبه بزرگه
    موتورش بدک نیست
    سه ردیفست
    ولی قیمتش فک کنم بالا باشه چون حدود ۳۰ هزار دلار قیمتشه
    نظرتون دربارش چیه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      از سایپا فقط چانگان و سیتروئنش قابل ملاحظه هستند بقیشون آشغال و منسوخ شده اند
      cs55 مثل اینکه واقعا محصول با کیفیتی هستش ولی خوب این هم اگه بیاد با قیمت کذایی خرابش میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Wrx

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ساندرو تیونینگ ?هان?فقط اون کاور کالیپر برمبوشو ببینید ?برند بلاد کفر??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمید فورد

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    کاش میشد برم این نمایشگاه فقط بخندم.پسر پشت اون لگن اسم خنده دار و مسخرشو به فارسی ام نوشتن کوییک که من بش میگم کوپک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    وانت درکا الهام گرفته شده از bmw m5که با موتور ۱۸سیلندر دیزل عرضه شده و ۸۸۰۰نیوتون متر گشتاور را در دور۱۸۰۰موتور تحویل راننده میدهد و ظرفیت یدک کشی ۱۵تنی دارد???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Raha

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    سکرتر های نمایشگاه ها وقتی از محصولاتشون تعریف و تمجید میکنند تنها کاری که اون لحظه انجام میدم
    یه لبخند ملیح + موفق باشید + بای بای
    :) :) :) :) :) :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سورنا

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    حدود ١٣٠ میلیون برای c3
    سراتوی ٢ نسل قبل
    و …

    خداوکیلی چطوری روشون میشه ؟ :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پرسپولیس

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    غرفه سایپاحیف نیست محلی رابه اینهااختصاص دادآخه چیزی شب وروز جلوچشم مردم هست وهمه به اجبارسوارش میشوند راچگونه باید واردنمایشگاه کنندمتاسفانه ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ابراهیم

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    کوییک ؛ راه جدیدی برای خرید یک پراید چهل ملیونی !! ، اما چانگان تو نمایشگاه تهران هم بود و سی اس پنجاه و پنج و نودو پنجش واقعا باکیفیت بود و متریال داخلیشون بسیار دلنشین و باکیفیت بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Travel4ever

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واقعا آدم تاسف میخوره درسته اول از همه تقصیر خودمونه که اینطور بلا از همه طرف داره سرمون میاد ولی دیگه همش که تقصیر ما نیست یکم فقط دست از پیرهن عثمان بردارید هر خانواده و هر فردی شایسته بهترین هاست این اساس همه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. صائب

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دنده کوییک رو!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Genius

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    این یک واقعیته که برای شرایط بغرنج بازار امروز خودرو در ایران خودروئی مثل ساینا اتوماتیک یا حتی کوئیک گزینه های نسبتا قابل قبولی برای مصارف عمومی خانواده ها محسوب میشن فقط بشرطی که در قیمتگذاری اونها و همچنین کیفیت مونتاژ و خدمات پس از فروش بازنگری اساسی صورت بگیره و الا بجز این دو تا محصول کدوم خودروی صفر کیلومتر دیگه ای با گیرباکس CVT هرچند چینی رو میشه زیر 40 میلیون خرید؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کیوان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادمه چندسال پیش خودروهای چینی رو مسخره میکردم و ماشینای به اصطلاح ملی خودمونو به این چینی ها ترجیح میدادم. ولی الان سر تعظیم فرو میارم به چینی ها.واقعا حال ما گریه داره. اون وانت پادرا چیه که رونمایی کردن؟ پارس خودرو خجالت نمیکشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا