پورشه

نگاهی به آمار فروش پورشه در سال ۲۰۲۰، استقبال خوب از تایکان

اولین خودروی الکتریکی و تولید انبوه پورشه با استقبال زیادی مواجه شده است. این خودروساز آلمانی در اواخر پاییز ۲۰۱۹ از سدان الکتریکی تایکان رونمایی کرد و اواخر همان سال نیز شاهد ورود این خودرو به بازار بودیم. حالا که سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده می توانیم نگاهی به آمار فروش پورشه داشته باشیم و آن‌طور که مشخص است تایکان کاملاً قلب طرفداران را به دست آورده است. این خودرو در اولین سال کاملی که در بازار حضور داشته فروش ۲۰ هزار دستگاهی را پشت سر گذشته و فروش آن تقریباً به اندازه پورشه ۷۱۸ بوده است.

سال پیش در کل ۲۱۷۸۴ دستگاه پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن به فروش رسید درحالی‌که تایکان فروش ۲۰۰۱۵ دستگاهی را ثبت کرد. این یک عملکرد احساس‌برانگیز برای تایکان است. البته خودروهای الکتریکی در ابتدا فروش خوبی را تجربه می‌کند و در ادامه فروش آن‌ها کاهش می‌یابد. هرچند باید گفت تریم های بیشتری از تایکان در آینده عرضه خواهند شد و این موضوع می‌تواند باعث بهبود فروش تایکان شود.

البته تایکان راه زیادی برای پشت سر گذاشتن محصولات پرفروش دیگر پورشه دارد. کاین محبوب‌ترین محصول پورشه در جهان بوده و فروش ۹۲۸۶۰ دستگاهی را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است. تایکان همچنین پشت سر ۹۱۱ با فروش ۳۴۳۲۸ دستگاهی قرار دارد. فروش خوب تایکان در حالی رقم خورده که شش هفته توقف تولید را تجربه کرده است. فروش کلی پورشه نیز با کاهش ۳ درصدی به ۲۷۲۱۶۲ دستگاه رسیده است. این خودروساز در آمریکا فروش ۵۷۲۹۵ دستگاهی را ثبت کرده که نسبت به فروش ۶۱۵۶۸ دستگاهی سال ۲۰۱۹ افت ۷ درصدی را نشان می‌دهد. البته فروش ژرمن‌ها در چین، آفریقا و خاورمیانه افزایش یافته است.

ارزان‌ترین تایکان با نام ۴S شناخته می‌شود هرچند انتظار می‌رود تریم پایه‌تری از این خودرو نیز تولید شود. پورشه همچنین در حال توسعه مدل دیگر با نام تایکان کراس توریسمو می‌باشد. قبلاً تصاویر جاسوسی این خودرو بدون پوشش استتاری منتشر شده و به نظر می‌رسد این خودرو در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. مهدی،:امید اینده

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (903 ديدگاه)

    من موندم اینا چجوری طراحی میکنن که هوا از چرخ رد شه
    اگه میشه یه توضیح بدید الان چه شکلی چرخ یه مانع واسه هوا ایجاد نمیشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  2. овsкиكMас

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (248 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ماشین لامصب

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1270 ديدگاه)

      پورشه ولنتاین همه خودروسازهاست
      الخصوص عکس اول قسمت چپ 😍😘

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. محمد رستمی نژاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    داخلش اصلا حس پورشه بودن نمیده به آدم
    داخل ماشین های برقی هر کدوم بیشتر اسکرین داشت بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. Ahmedreza2002

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      اتفاقا تو الکتریکی ها بهترین داشبورد رو داره
      که با این قیمت انتظار دیگه ای هم نمیره

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. ronin

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (70 ديدگاه)

    درسته از دنیا خیلی عقبیم
    ولی حداقل دیرتر برقی میشیم و بیشتر میتونیم غرش های پراید رو بشنویم 🙂

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Hadi

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2081 ديدگاه)

      برای ماشینی که از نظر فوق العادس و بهترین ماشین الکتریکه 👌👑
      اونم از پورشه اسب سرکش اشتوتگارت 👌
      بایدم اینقدر بفروشه…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. Ramin

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    برقی فقط مدل S PLAID

    تایکان هیچی نداره… حتی خودران هم نداره… ولی کلی امکانات دیگه

    قیمتش ۴۰ هزار دلار گرون تر از مدل S است…

    دوستان میگن تایکان دینامیک رانندگی داره…

    یه سوال…

    دینامیک رانندگی به چه کارم میاد؟؟
    یکی اگه تونست دینامیک رانندگی رو بهم بگه ممنون میشم…

    مدل S performance و S PLAID = 👍👍👍👍👍👍👍👍

    تایکان = 👎👎👎👎👎👎👎👎

    پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
    1. بهزاد

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      دینامیک رانندگی فقط شتاب و ۴۰۰ متر نیست!
      دینامیک رانندگی یعنی شاسی ماشین به همراه انجین و گیربکس و فرمان و سیستم تعلیق و ترمز و توزیع مناسب وزن در بهترین حالت ممکن قرار دارن و خودرو با کمترین زحمت هدایت میشه.
      برعکس این قضیه یا ماشینی که ضعف دینامیک داره معمولا کم فرمانی یا بیش فرمانی داره
      سیستم تعلیق در برخی مواقع دچار تنش میشه
      فرمان ماشین دائما به تصحیح نیاز داره
      گیربکس و انجین هماهنگی خوبی ندارن
      سیستم تعلیق زمان شتاب و ترمز باعث بالا یا پایین آمدن بیش از حد دماغه میشه
      توزیع نامناسب وزن باعث رفتار متفاوت و غیر هماهنگ جلو و عقب خودرو میشه.
      همگی اینها اگر قراره در یک خودرو به درستی اجرا بشه به دانش فنی بالا و هزینه ی زیاد توسعه نیاز داره و پورشه یکی از بهترین هاست و این شرکت چهارتا چرخ و بدنه و گیربکس و انحین نمیفروشه بلکه یک پکیج کامل در اختیار مشتری قرار میده.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. Hadi

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2081 ديدگاه)

      پورشه با ساختن تایکان نشون داد یک ماشین الکتریکی ارزش داشتن نشان پورشه رو داره…
      اصن فلسفه تولید ماشین آلمانی برای شما قابل درک هستش؟
      شما برو به همون تسلا و چانگان برس…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. میثم

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1156 ديدگاه)

    ۲۰ هزار تا خیلی زیاده؟؟؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Ahmedreza2002

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      برا یه ماشین با بالای ۱۰۰k قیمت اره
      کرولا نیست که همه بخرن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1685 ديدگاه)

    پورشه اگه تایکان رو نمی ساخت دنیای الکتریکی ها چقدر مضحک میشد ، بدون شک زیباترین و بهترین خودروی الکتریکی جهانه با یه مهندسی فوق العاده .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  8. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هیییییییییییی خدااا
    طرف داخل پست چلنجر از عشقش به این ماشین گفته
    بعد اینجا اومده از بد ترین ماشین دنیا یعنی تسلای مزخرف چرت و پت و بی جون و گرون و بی کیفیت و بی دینامیک و بی ارزش طرفداری کرده
    این ماشین نباید عذر میخواهم از شما کاربران گرامی محل …. بهش گذاشت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا