پورشه

پشت فرمان پورشه پانامرا ۴S E-Hybrid جدید

تا همین اواخر پانامرا سدان پرچم‌دار پورشه بوده اما عرضه تایکان تمام الکتریکی باعث شد چشم‌انداز محصولات آتی این برند تا حدی دست‌خوش تغییر شود. به تازگی خانواده پانامرا بهبودهای قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

عضو ارشد خانواده پانامرا توربو S است که قدرت قابل‌توجه ۶۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۲۰ نیوتون متری دارد؛ اما ما برای اولین بار پشت فرمان عضو جدید این خانواده به‌روز شده نشستیم، خودرویی که نشان دهنده اهمیت زیاد قوای محرکه الکتریکی شده برای این خودروساز می باشد.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

این پانامرا ۴S E-Hybrid در حال حاضر تنها نسخه پلاگین هیبریدی خانواده بوده هرچند وقتی مدل فوق‌العاده سریع توربو S هیبرید عرضه شود شاهد طوفانی واقعی خواهیم بود.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

در نظر داشته باشید که ۴S E-Hybrid هم نقطه شروع بدی نیست. این خودرو ترکیبی از پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسبی و پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی ۴۳۵ اسبی بوده و قدرت کل خودرو برابر با ۵۵۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۷۵۰ نیوتون متر است. همین خروجی باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت می‌شود. اگرچه این ارقام در مقایسه با توربو S کند به نظر می‌رسند اما این مدل از باتری بزرگ‌تری استفاده کرده و در حالت تمام الکتریکی برد ۵۳ کیلومتری دارد.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

بر پایه مسیرهای تست ما که ترکیبی از بزرگراه‌ها و مسیرهای پرپیچ‌وخم و خیابان‌های شلوغ بود دستیابی به این برد ادعایی دور از ذهن نخواهد بود. پانامرا به نرمی در حالت الکتریکی حرکت کرده و تنها ناله‌ای ضعیف به گوش می‌رسد. حداکثر سرعت پانامرا در حالت الکتریکی برابر با ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

اما ما حالت هیبریدی را انتخاب کرده و به خود خودرو اجازه دادیم تا تصمیم بگیرد چه زمانی از حالت الکتریکی استفاده کند. مصرف سوخت کامپیوتر سفری پانامرا حداکثر مصرف ۲.۸ لیتری در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد اما به جرات می‌توان گفت در مسیرهای یاد شده این خودرو مصرف کمتری هم داشته و حتی چند کیلومتر دیگر را نیز می‌توانست در حالت تمام الکتریکی حرکت کند.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

اما ۴S E-Hybrid کمی در رسیدن به دینامیک سواری مشهور پورشه به تقلا می‌افتد. این خودرو در دماغه سبک‌تر از پانامرای ۸ سیلندر حس می‌شود اما در کل نمی‌تواند وزن بالای خود را پنهان کند. پانامرای موردبحث ما حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه‌های درون‌سوز بوده و وزن بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرمی دارد. تکان های بدنه کاملاً تحت کنترل بوده و فرمان نیز به‌طور لذت بخشی دقیق و سنگین است.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

ابعاد بزرگ پانامرا باعث می‌شوند این خودرو برای خیابان‌ها و جاده‌های کشورهایی همچون بریتانیا کمی بزرگ باشد. قطعاً این خودرو در جاده ابهت بالای خود را به همگان نشان می‌دهد.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

تغییرات چندانی در کابین پانامرا رخ نداده ولی اپل کارپلی بی‌سیم وجود دارد. طراحی پایه کابین هنوز هم خوب بوده و از متریال درست در مکان‌های درست استفاده شده است. صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی نیز به‌طور زیبایی همه اطلاعات موردنیاز را نشان می‌دهد.

پورشه پانامرا 4S E-Hybrid

در بخش عقب فضای کافی برای دو فرد بزرگ‌سال وجود داشته اما به خاطر وجود قوای محرکه هیبریدی اندکی از فضای صندوق ربوده شده است. این خودرو ۶۰ لیتر فضای کمتری در صندوق نسبت به پانامرای عادی داشته هرچند فضای ۴۰۳ لیتری آن با خواباندن صندلی‌ها به ۱۲۴۲ لیتر خواهد رسید. ۴S E-Hybrid به‌صورت اسپورت توریسمو نیز در دسترس بوده و در آن خودرو فضای بیشتری خواهید داشت.

پورشه پانامرای هیبرید در حالت تمام الکتریکی برد ۵۰ کیلومتری داشته اما درعین‌حال خودرویی است که توانایی‌های دینامیکی نسخه‌های درون‌سوز را نیز ارائه می‌کند. ۴S E-Hybrid هوشمندترین عضو خانواده بوده اما ما متقاعد نشده‌ایم که این خودرو بهترین نسخه از پانامرا باشد.

مشخصات پورشه پانامرا ۴S E-Hybrid

  • قیمت: ۱۰۱۶۹۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری هیبریدی
  • قدرت/گشتاور: ۵۵۲ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲.۲ تا ۲.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. Maserati

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (619 ديدگاه)

    من یکی هیج جوره حاضر نیستم تایکان بخرم وقتی پانامرا هست(اگه پولشو داشته باشم)

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱۵
    1. Hadi

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1028 ديدگاه)

      بهترین مدلش به نظرم همینه…
      مصرفش از پریوس هم کمتره…

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۱
      1. Aria

        ۲۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (77 ديدگاه)

        اگر lpgهم بشه که دیگه عالیه😂

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱
    2. ارشیاSVJ

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      👌👌👌

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  2. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (429 ديدگاه)

    چه کابینی

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  3. مهرداد كمال

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    فکر کنم رقیب خاصی نداشته باشه یک سدان پرسرعت پلاگین هیبریدی با کمترین میزان مصرف سوخت و اینکه یک برند مطمئن و باکلاسی هم داره

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  4. behnam1012

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خیلی خوبه 👍🏻
    پرفرومنس به اندازه ی کافی برای لذت بردن
    الایندگی و مصرف پایین
    بنظرم با این مصرف سوخت کاربردی تر و جذاب تر از خودروهای الکتریکی باشه ، حداقل در این بازه ی زمانی

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  5. amg 63

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    خیلی خفنه عاشقتم. کاش میشد لمسش کرد

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  6. مهدی موتورز

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (634 ديدگاه)

    به غیر از سدان نسخه استیشن هم داره؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. ارشیاSVJ

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      کلا پانامرا یه چیزیه بینه سدان و استیشن.
      سدان مورد علاقه ام تو دنیا.

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
    2. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (619 ديدگاه)

      اسم این مدل ماشین ها فست بکه یعنی سدان کوپه ولی فرقش اینه که صندوق نداره مثل cls500 فقط شیب سقف تا ته ماشین میاد

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  7. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (196 ديدگاه)

    خانواده پانامرا واقعا عالیه از نسخه معمولی بگیر تا هیبرید

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. سهند

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (89 ديدگاه)

      پس چرا فروشش بسیار افت کرده ؟میزان فروش این و کاین و تایکان قابل مقایسه نیستند پس تایکان بیهوده فروشش بیشتر نیست حتما بهتره

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. Maserati

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (619 ديدگاه)

        تایکان فروشش بیشتره چون قیمتش کمتره

        کلا کسی تایکان میخره که ۱پورشه دوست داره اما بودجه بیشتر برای پانامرا نداره۲به محیط زیست اهمیت میده۳هیچی از ماشین نمیدونه و فقط برنده براش مهمه پس میره تایکان میخره چون با قیمت کمتر از پانامرا یه سواری ۴ مفره پورشه میگیره

        ولی به عنوان یه حامی موتور بنزینی تایکان رو قبول ندارم چون پورشه گیربکس pdk اون معروفه و صدای موتور توربوش و اون دکمه روی کنسول که صدای اگز‌وز رو عوض میکنه اگه اینارو نداشته باشه به چه درد میخوره الا ماشین باز های واقعی پانمرا بیشتر دوست دارن یا تایکان؟(ظاهر نه پیشرانه رو میگم)

        موافقم ۵
        مخالفم ۸
        1. سهند

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (89 ديدگاه)

          تایکان قیمت کمتری دارد؟؟!! قیمت تایکان توربو اس از حدود ۱۸۵۰۰۰ دلار شروع میشود و با انتخاب همه آپشن و امکانات و گرانترین تریم ها قیمتش به ۲۶۰۰۰۰(دقیقا نمیدونم ولی احتمالا بالاتره) دلار میرسد یعنی گران تر از s650 مایباخ فول آپشن و نزدیک فراری f8 چون حداکثر قیمت مایباخ بدون ضد گلوله ۲۴۰۰۰۰ دلار است یعنی از آن گرانتر مایباخ وجون ندارد پس قیمت تایکان واقعا بالاست.
          پس چون فروش تایکان توربو اس از پانامرا توریو اس e hybrid بیشتره یعنی بهتره
          در پاسخ به اینکه میگی از ماشین چیزی نمیفهمن یعنی سواد و فهم اروپایی ها و آمریکایی ها از ایرانی ها کمتره؟! این حرفت خنده دار بود

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        2. Maserati

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (619 ديدگاه)

          من یجا خونده بودم ارزون تر از پانامرا هست

          درمورد اینکه میگم چیزی نمیفهمن منظورم اینه که کسی که ماشین بازه و ماشین دوست داره هیچوقت برقی رو دوست نداره منظورم اینکه مثلا به یکی که خیلی از ماشین نمیدونه بگی تسلا میگه عجب چیزیه به ماشین باز بگی میگه حالمو به هم میزنه نه صدا داره نه تعویض دنده

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        3. سهند

          ۲۶ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (89 ديدگاه)

          من هم از تسلا اصلا خوشم نمیاد با اون نمایشگر زشتشان. کلا ماشین های برقی صدای کمتری دارند و معمولا دنده ۲ سرعته دارند بعضی ها از ماشین های بی صدا خوششان میاد ولی بعضی ها میخوان پورشه اش صدای خوبی داشته باشد من هم موافقم که اصالت پورشه با محصولات برقی سازگار نیست
          ولی تایکان توربو اس قدرت ۷۱۰ اسبی و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری و شتاب ۲.۸ ثانیه ای دارد که واقعا عالی است برای یک سدان.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  8. رامتین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    پریروز با یکی از همکارانم بودیم که یکی از دوستاش را دیدیم. ایشون ۳ ماشین داشت: لندکروز، پانامرا ۴s، بی ام و ۷۳۰! میگفت تا الان چند بار لاستیک ۷۳۰ ترکیده، گرچه بعد از ترکیدن تا ۳۰۰ کیلومتر هم میشه باهاش ادامه داد ولی بعدش باید تعویض بشه و کلا میگفت ماشین قوی ای نیست که البته با توجه به اینکه ۴ سیلندره، بنظر درست میگه. لندکروز میگفت اصلا نرم نیست و نمیدونم واقعیت داره یا نه. اما پانامرا از هر نظر میگفت عالیه فقط هر ۳۰۰۰ کیلومتر باید روغن و متعلقاتش تعویض بشه که ۱۵-۲۰ میلیون هزینشه!! بهمین خاطر پولدار هم باشی بهتره زیاد به ماشین در این کشور فکر نکنی!

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  9. Maserati

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (619 ديدگاه)

    تایکان:دیسلایک
    پانامرا:لایک

    کلا با برقی ها حال نمیکنم چه برسه پورشه برقی که گیربکس pdk نداشته باشه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
  10. امیر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    امروز ساعت پنج صبح ی پورشه ۹۱۱صفر کیلومتر خریدم سوارش شدم و داشتم از رانندگی باهاش لذت میبردم که یهو تصادف کردمو از خواب پریدم .یعنی تو خوابم شانس ندارم یدور کامل با پورشه بزنم از بس بدشانسم خداااااا🙄

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (619 ديدگاه)

      عین فیلم ها تعریف کردی که اخر فیلم میفهمین همه چی خواب بوده😰😅😅

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  11. akrh78

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (339 ديدگاه)

    اسپورت توریزمو رخ بهتری داره فضای بارشم بیشتره و کاربردی تر
    مرسی پورشه که اسپورت توریزمو رو ساختی حالا انگار پولم امادس که بخرم 🙂 یا شایدم 🙁 )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا