اولین تصاویر از کابین پورشه تایکان

هفته‌ی پیش تصاویر جاسوسی باکیفیتی از پورشه تایکان که تقریباً هم فاقد پوشش‌های استتاری بود منتشر شد. جدای از ظاهر خاص محصولات پورشه، نسخه‌ی پیش‌تولیدی تایکان از برخی ویژگی‌های کانسپت میشن E سود برده و به آنچه که ژرمن‌ها قول داده بودند کاملاً وفادار باقی مانده است.


همین داستان درباره‌ی طراحی کابین تایکان هم صدق می‌کند. در این تصاویر جاسوسی که برای اولین بار از کابین محصول تمام الکتریکی پورشه منتشر شده‌اند، شاهد همان طراحی کانسپت میشن E هستیم.


این شباهت زیاد در طراحی داشبورد که دارای صفحه‌نمایش دیجیتالی افقی می‌باشد مشهود است. این صفحه‌نمایش کل طول داشبورد را به خود اختصاص داده است. همچنین پانل کنترل صفحه لمسی در کنسول مرکزی نیز نسبت به میشن E تغییری نداشته است. تنها تفاوت بین این دو خودرو به انتخاب رنگ‌ها مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد در تایکان تولیدی رنگ تیره انتخاب شده درحالی‌که این طرح در میشن E از نوع روشن‌تر بود.


همچنین باید خاطرنشان ساخت صندلی سرنشین از تنظیمات متنوع سود برده و خب این موضوع از یک لوکس ساز مشهور همچون پورشه مورد انتظار است.


با نگاه به تصاویر می‌توانیم پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال تایکان را نیز ببینیم. البته اعضای تیزبین فروم تایکان در فضای مجازی اظهار داشته‌اند ظاهراً این خودرو که در تصاویر دیده شده از پکیج اسپورت کرونو سود برده و بنابراین پرفورمنس بالاتری خواهد داشت. البته پورشه فعلاً این موضوع را تأیید نکرده است.


پورشه تایکان 2020 در ماه سپتامبر سال جاری معرفی خواهد شد و هدف‌گذاری این برند تولید 20 هزار دستگاه از آن در سال اول تولید است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

      1. King 918
        سوابق: (2434 دیدگاه) ,

        خدا خیرتون بده حداقل نمونه های پروتوتایپ رو میدید اخه مگه متوجه نشدید این یه پوششه🤨🤨

        پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1067 دیدگاه) ,

      کابینش جذاب در اومده
      کاملا کابین خودروهای لوکس آینده است
      زیبا اما نه ساده
      پر از تکنولوژی
      پر از مانیتور
      مانتیور های شخصی برای سرنشینهای عقبی و مخصوصا سرنشین کناری در کنسول جلو در کنار مانیتورهای راننده
      .
      این سبک از کابینهای تکنولوژی محور رو به کابینهای بیش از حد ساده سبک تسلا ترجیح میدم

      پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1067 دیدگاه) ,

      و حتی سرنشینهای عقبی
      هر سرنشین یه مانیتور اختصاصی
      با امکان اتصال به گوشی هوشمند خودش
      مثل سیستم های گرمکن-سردکن مخصوص هر سرنشین
      سیستم های تهویه متبوع مخصوص هر سرنشین

      قطعا خودروهای آینده تحولات چشمگیری در کابین خواهند داشت
      و کابینها امکان شخصی سازی بسیار بیشتری خواهند داشت

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1067 دیدگاه) ,

      حتی صحبت از امکان ایجاد بلندگوهای ویژه هر سرنشین هست که تنها در محدوده همون سرنشین پخش بشه
      یعنی ۴ سرنشین ۴ آهنگ مختلف با بلندی صدای مختلف رو گوش بدن بدون مزاحمت واسه بقیه سرنشینها

      پاسخ
  1. هادی
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    چراغ های عقبش فکر کنم پوشش استتاری باشه،مگه میشه چراغ اینجوری باشه اینم از کارخانه پورشه!!!

    پاسخ
  2. Omid622
    سوابق: (555 دیدگاه) ,

    داشبورد ماشین الکتریکی به ابمین میگن
    یک سرو گردن از تسلا جلوتره
    یک ایرادی که به این ماشین وارد چراغ عقب هستش که به نسبت حجیم هستش کاش در حد پانامرا میبود نازک و خوشکل

    پاسخ
    1. sina7
      سوابق: (228 دیدگاه) ,

      یعنی واقعا واضح نیس که اونا پوشش و برچسبه؟!😕
      فکر کنم با فوتوشاپ چراغ عقبای 911 رو بزرگ کردن چاپ کردن

      پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (2304 دیدگاه) ,

    بی نهایت جذابه.
    نمیدونم اینکه بعضی از دوستان دارن میگن چرا طراحی چراغ های عقبش تااین حدبزرگه! واقعا شوخی میکنن یا دارن جدی میگن.
    اینکه داره فریاد میزنه پوشش هستش.وچراغ های باریک وکشیده عقبش کاملا مشخصه

    پاسخ
  4. MR Hamid
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جالبه بدونید صدای مصنوعی پیشرانه ۸ سیلندر رو به همراه صدای پیشرانه برقی ترکیب کردند و تایکان از یک صدای ترکیبی حال و آینده بهره میبره
    فیلمی که اخیرا ازش دراومد به صورت واضح این صدای پیشرانه شنیده میشد که بسیار هم جذاب بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.