پورشه

تست سرعت پورشه کاین توربوی 962 اسب بخاری

با قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و سقف سرعت ۲۸۶ کیلومتر در ساعتی، پورشه کاین توربو قدرت و سرعت زیادی دارد؛ اما این امر باعث نشده تیونری آلمانی با نام HGP این شاسی‌بلند را وارد قلمروی سوپرکارها نکند. خب از نظر شتاب گیری و حداکثر سرعت که این قدبلند آلمانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شاید نام این تیونر کمی آشنا باشد زیرا آن‌ها اخیراً آئودی RS7 اسپورت بک را نیز تیون کرده و قدرت آن را به حدود ۱۰۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعتش را به ۳۶۴ کیلومتر در ساعت رسانده‌اند. شاسی‌بلند کاین توربو نیز دقیقا قدرت ۹۶۲ اسب بخاری پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آئودی را ارائه می‌کند. همین پیشرانه در کابین توربو نیز بکار رفته و بنابراین تعجبی ندارد که قدبلند پورشه عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. از نظر گشتاور هم باید به رقم قابل‌توجه ۱۲۵۰ نیوتون متری اشاره ‌کنیم.

یکی از کانال‌های یوتیوبی برای تست این آمار و ارقام سری به اتوبان های بدون محدودیت سرعت در آلمان زده است. شاید کاین توربو با وزن ۲۳۸۵ کیلوگرمی خود کمی شک و تردید ایجاد کند اما این هیولا توانسته شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیه‌ای، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعتی را ثبت کند. جی‌پی‌اس سقف سرعت ۳۲۴ کیلومتر در ساعتی را نشان داده اما حتی همین رقم نیز برای خودرویی با این ابعاد احساس‌برانگیز است.

شاسی‌بلند پرقدرت پورشه از نظر بدنه و کابین تغییری نداشته و HGP تنها زیر کاپوت را دست‌کاری کرده است. اگر شما مالک یک کاین توربو بوده و می‌خواهید قدرت بوگاتی ویرون را داشته باشید باید حدود ۳۰ هزار یورو برای این پکیج کنار بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    واقعا باید دست طراح پورشه رو بوسید با این طراحی .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی موتورز

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      دیگه حالم داره بهم میخوره که در طراحی پورشه همه از یه الگو پیروی میکنن در همه قسمت بدنه خودرو

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. ♤ANGUS_812♤

        ۲۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        حالت بهم میخوره میتونی از ایران بری??

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. مهدی موتورز

          ۲۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1195 ديدگاه)

          فکر خوبیه

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. داراب

          ۲۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اخه کجا راه میدن که بریم؟
          یه دوستی داشتیم قاچاقی رفت هلند. کیسش قبول نشد. هلند دیپورتش نکرد ایران. میدونی چرا؟ گفتن دولتتون شماها رو تحویل نمیگیره. حتی دولتمون ما رو ادم حساب نمیکنه یا پول بلیط هواپیما رو به عهده بگیره اون پناهنده بدبخت بتونه برگرده.
          طرفو از هلند انداختن تو یه جنگل تو فرانسه یا بمیره یا همونجا زندگی کنه زیر درختا. اثر انگشت گرفتن و گفتن تا ۲۵ سال حق نداری بیایی هلند. توریستی با پول خودش میتونه بره اما پناهندگی و این چیزا تا ۲۵ سال حق نداره بره.
          تقریبا ۱ سال پیش بالاخره بعد کلی دربدری و بدبختی و اوارگی تو فرانسه رفت سفارت ایران یه نامه نیمدونم چی چی گرفت بعدش با پرواز ایران ایر به خرج چندتا هموطن خیر برگشت ایران. اتفاقا کرونا گرفته طفلک. اما بیمارستان گفتن به ریه نزنه و زنده میمونه.
          خودمم تصمیم داشتم برم. اما دیدم و شنیدم وضع چطوریه منصرف شدم. میگن خیلیا خودشونو افغانی یا سوری جا میزنن و پناهندگی میگیرن اما میگن چند ساله متخصص میارن و لو میره.
          اینه وضعمون. راهمون نمیدن که بریم. شما یه جزیره تو افریقا بهم نشون بده راه بدن. حاظرم برم. حتی اگه ادمخور باشن. لابد خوشمزس که میخورن. دو هفته ایی عادت میکنم.

          اقا راهمون نمیدن. حالا نمیشه سر یه طراحی یه ماشین اونم المانی اینقدر همدیگه رو تیکه پاره و تبعید نکنیم؟ نمیشه مثل ادم زندگی کنیم؟
          گور پدر ماشین المانی و امریکای و ژاپنی یکجا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (131 ديدگاه)

      اشتباه نوشتی عزیزم . جی پی اس تا ۳۳۳ کیلومتر نشون داد بعدشش دنده ۷ را تازه بهش داد ولی دیگه نگازوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ALIREZA

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    بابا این چیه در مورد فورد برونکو مطلب بزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عجب قدرتی…
    محشره ?…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا