پورشه

معرفی پورشه ماکان توربو مدل 2020 با پیشرانهٔ جدید

پس‌ازاینکه سال گذشته پورشه نسخهٔ بروز شده کراس‌اوور ماکان را معرفی کرد، حالا نسخهٔ توربو را هم برای مدل ۲۰۲۰ به خانوادهٔ آن اضافه کرده است. مهم‌ترین تغییر ماکان توربوی جدید در زیر کاپوت آن رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی قبلی حالا با یک موتور کوچک‌تر ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور جایگزین شده است. این پیشرانه که با تعدادی از محصولات آئودی مثل RS5 مشترک است، علیرغم حجم کمتر قدرت یکسانی با موتور ۳.۶ لیتری قبلی دارد اما گشتاور آن ۵۰ نیوتن متر کمتر است.

نیروی این پیشرانهٔ جدید توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مدیریت کشش پورشه به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. به لطف این ترکیب، ماکان توربو مدل ۲۰۲۰ ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ قبلی است. حداکثر سرعت این کراس‌اوور اسپرت نیز با پکیج Sport Chrono به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ماکان توربو مدل ۲۰۲۰ همچنین به ترمزهای بسیار قدرتمندی هم مجهز شده که با استفاده از پوشش کاربید تنگستن (تکنولوژی پوشش سطح پورشه)، پاسخگویی سریع‌تر و سایش کمتری داشته و تا ۹۰ درصد دودهٔ کمتری نسبت به دیسک‌های ترمز چدنی معمولی تولید می‌کند.

علاوه بر این، برای این کراس‌اوور جدید امکان سفارش ترمزهای کامپوزیت سرامیکی پورشه به همراه تعلیق بادی قابل تنظیم و سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه هم وجود دارد. ماکان توربو در ظاهر اما مانند دیگر محصولات سری توربوی پورشه تغییراتی جزئی را نسبت به نسخه‌های ضعیف‌تر تجربه کرده که صرفاً به سر اگزوزهای چهارتایی، اسپویلر بزرگ‌تر و جلوپنجرهٔ متفاوت محدود می‌شوند. رینگ‌های این خودرو نیز به‌صورت استاندارد از نوع ۲۰ اینچی هستند.

پورشه برای داخل ماکان توربوی جدید صندلی‌های اسپرت جلو با تنظیم برقی ۱۸ جهته، سیستم صوتی Bose با ۱۴ بلندگو، رو سقفی آلکانترا، نمایشگر ۱۰.۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و شارژر بی‌سیم سفارشی را در نظر گرفته است. پورشه ماکان توربو مدل ۲۰۲۰ از سه‌ماههٔ پایانی سال جاری با قیمت پایهٔ ۸۴,۹۵۰ دلار راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر ایالات‌متحده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ehsan

    ۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    سلام آقای دهقان خسته نباشید
    یک سوال داشتم انجین خودرو بالاتر از 16 سیلندر ، حال حاضر بوگاتی هم ساخته شده آیا ؟
    برای هواپیما و لوکوموتیو 24 – 20 – 18 دیدم ولی برای خودرو نمیدونم
    اگه اشتباه نکنم پورشه زمانی روی نمونه 20 سیلندر کار انجام میداده که متوقف شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه ماکان از نزدیک به شکل عجیبی جذابه.جسه کوچیک وعضلانی با رینگ ولاستیک هایی که انگار مال یه کامیون هستش((اغراق)) که واقعا خیره کننده است.همین حس رو به ب ام وM2 هم دارم!!!
    شرکت پورشه بهترین تصمیم رو گرفت که این ماشین رو ساخت.فوق العاده دوست داشتنیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا