پورشه

تجربه لذت‌بخش رانندگی با پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

پورشه با معرفی نسل جدید مدل پیست محور GT3 نشان داد که می‌تواند همه چیز را بهبود بخشد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

این مدل از یک موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که می‌تواند خروجی ۵۰۳ اسب بخار را به همراه داشته باشد که از نسل قبل این مدل با خروجی ۴۹۳ اسب بخار قوی‌تر و کمی ضعیف‌تر از مدل RS نسل قبل است که ۵۱۳ اسب بخار قدرت دارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

در این نسل پورشه بیشترین سعی خود را کرده تا میزان قابل‌توجهی از وزن این خودرو را کم کند و این کار سبب شده تا برخی تغییرات مانند شیشه‌های نازک‌تر، باتری با وزن کمتر، استفاده از کاپوت فیبر کربنی، اصلاح سیستم اگزوز و… صورت بگیرد که در نهایت باعث شده تا این خودرو کاهش ۳۰ کیلویی وزن را داشته باشد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

اسپویلر عقب این خودرو به سبک گردن قو شکل گرفته که به نوع خود عجیب است اما مهم‌ترین کار را قسمت زیرین باله انجام می‌دهد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

دیفیوز جلو نیز به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهد و شما می‌توانید متوجه شوید که جریان هوا را به چه شکل درستی منتقل می‌کند و می‌تواند برای تعادل بخشیدن به زاویه‌های باله عقب می‌تواند تنظیم شود.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

با این تغییرات و عمل‌هایی که صورت گرفته است این مدل می‌تواند در حداکثر حالت تهاجمی خود ۳۸۵ کیلوگرم دانفورس تولید کند که یعنی نسبت به نسل قبلی ۱۵۰% افزایش داشته است.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

در این مدل برای اولین بار است که سیستم تعلیق جلو از نوع دو جناقی در این مدل از پورشه GT3 مورد استفاده قرار گرفته است.

واکنش فرمان نیز بسیار دقیق است و با چرخاندن آن واکنش بسیار سریع چرخ‌ها را متوجه می‌شوید گرچه در ابتدای کار فرمان شبیه بقیه ۹۱۱ ها جلوه نمی‌کند اما بعدها آن را جبران می‌کند و هندلینگ و پرفورمنس خارق‌العاده‌اش را به نمایش می‌گذارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

سرعت واکنش کمک‌فنرهای جلو نسبت به نسل قبل نیز دو برابر بهبود یافته و واکنش سریعی از خود نشان می‌دهند و می‌تواند از جاده‌های پردست‌انداز به‌خوبی و در کمال آرامش عبور کند البته مدل دیگری هم به نام تورینگ در راه است که می‌تواند نرمتر عمل کند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

در رانندگی در سرعت پایین شاید برخی صداها به داخل کابین داخل شوند که به خاطر شیشه‌های نازک‌تر بوده  اما همین‌که که سرعت بالا و بالاتر برود دقت و خونسردی در آن به‌وضوح قابل روئیت است.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

لاستیک‌های آن از نوع میشلن پایلوت کاپ ۲ هستند که چسبندگی را به‌خوبی حفظ می‌کنند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

گیربکس آن هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه PDK است که مانند تمامی مدل‌ها به‌خوبی دنده‌ها را کنترل می‌کند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

دان‌فورس این خودرو باعث می‌شود که در پیچ‌ها چسبندگی به‌خوبی حفظ شود که باعث افزایش اعتماد به نفس شده و این همان چیزی است که لذت رانندگی را با همراه دارد.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

باوجود این تغییرات اگر شما با رانندگی با مدل‌های GT3 نسل قبل آشنا هستید باید آن را اصلاح کنید زیرا این نسل با نسل‌های قبل تفاوت‌های زیادی دارد. اما حالا این مدل گیراتر سریع‌تر و برافروخته‌تر است که آن را شبیه به یک هیولا می‌کند.

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید

این خودرو تعادل را برجسته‌تر کرده و سریع‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد و این‌ها باعث می‌شوند که بتواند یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ۱۸ ثانیه سریع‌تر از نسل قبل طی کند و حالا که من آن را میرانم می‌دانم که پکیج Aero نیز نقش مهمی را بازی می‌کند.

در کل این خودرو یک سلاح به تمام معنا است که بهتر و سریع‌تر میراند و من حاضر هستم برای این پرفورمنس خارق‌العاده و فنربندی و هندلینگ آن که قطعاً از مدل تورینگ بهتر است ۱۶ هزار پوند بالاتر نسبت به نسل قبلی آن بپردازم.

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3

  • پیشرانه: ۶ سیلندر تخت با حجم ۳۹۹۶ سی‌سی
  • قدرت: ۵۰۳BHP در دور موتور ۸۴۰۰
  • گشتاور: ۴۷۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۱۰۰
  • شتاب صفر تا صد: ۳.۴ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت
  • وزن ناخالص: ۱۴۳۵ کیلوگرم
  • مصرف سوخت: ۱۳ لیتر در صد کیلومتر
  • آلایندگی CO2 در کیلومتر: ۲۹۳ گرم
  • قیمت: ۱۲۷,۸۲۰ پوند

ترجمه: محمد دهقان

 

منبع
autocar

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه

  1. AMIR / ARMI

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (545 ديدگاه)

    همیشه پدال از کمپانی ها امار میزاره
    این بار من میخوام از از پدال امار بزرام
    در طول چهار الی پنج هفته مطلب سایت رو برسی کردم
    تعدادی اخبار متفرقه تعدادی بوده مطالب مشترک بین کمپانی ها مثل مقایسه و نظر سنجی ها هستن
    ولی بیشتر مطالب مستقیم مربوط به کمپانی ها هستش
    از این تعداد یه اماری گرفتم جالب توجه هستش که به شرح زیر هست
    کل مطالبی که برسی کردم حدود ۲۷۰ تا بوده
    المان ۳۹ درصد
    امریکا ۱۷ درصد
    ژاپن ۱۲ درصد
    ایتالیا ۱۰ درصد
    کره ۷.۵ درصد
    چین ۶.۵ درصد
    خسته نباشید با این توازن

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۳
    1. AMIR / ARMI

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (545 ديدگاه)

      فرانسه رو یادم رفت بنویسم که فقط ۲ درصد هستش

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5709 ديدگاه)

      البته اون ۷/۵٪ کره‌ای‌ها هم مربوط میشد به فراخوان و انفجارهای آتشین !

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
    3. new Ramin

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اقای امیر نمایشگاه شانگهای برگزار شد و پدال در باره چینی ها مطلب گذاشت اگر برگزار نمیشد الان چین ۲ درصد بود. پدال هر۲ هفته یا ۱۰ روز در مورد چینی ها مطلب میزاره . درباره کره ای هر ۵ روز. در باره سوپر اسپرت ها ایتالیایی تقریبا هر ۲ روز اما بقیه کمپانی ها مخصوصاً آلمانی ها هر روز مطلب میزاره. متاسفانه تعادل نداره مطالب
      .
      .
      اما این پورشه.
      در خاص بودن پورشه شکی نیست قیمت پایه ۱۶۱ هزار دلاریش هم خوبه. ولی نسخه فول شخصی سازی شده ۲۷۸ هزار دلاری زیادی گرونه… ( با مراجعه به وبسایت پورشه و انتخاب کشور آمریکا و سپس انجام مراحل و شخصی سازی خودرو خود میفهمید ۲۷۸ هزار دلار یعنی چی ) اما اگر قیمت را فراموش کنیم تقریباً بی نقصه…
      .
      ولی من ۹۱۱ توربو اس رو بیشتر میپسندم
      ولی خب ، این هم بسیار خوب است.

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5709 ديدگاه)

        یعنی واقعاً انتظار دارید به جای آلمانی‌ها ، از چینی‌ها یا کره‌ای‌ها مطلب بگذارد !!!

        یعنی اگر این سطح انتطار شماست ، دیگه این دنیا به همراه پدال به درد نمیخوره !!!

        صنعت خودرو یعنی اول آلمان و سپس باقی بزرگان !

        یعنی من نمیدونم چطوری میشه که اصل استفاده و یادگیری از مقالات را ول میکنید و میچسبید به مسائل خاله‌زَنَک بازی تا جو به هم بریزه !

        پدال بهترین مقالات را ترجمه میکنه برای تمام سَلایق و اگر بخواد بچسبه به چینی‌هایی که هر ثانیه یه مدل جدید از ناکجا آباد میسازند و ارائه میکنند که نمیشه دیگه اومد و لذت برد !

        موافقم ۹
        مخالفم ۶
        1. قاسم

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (82 ديدگاه)

          ببین نوید باز داری شروع میکنیا!!؟؟ وگر ژاپنیها رو بستم به رگبار خودت خواستی ها !! گفته باشم

          موافقم ۶
          مخالفم ۴
      2. REVO

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        انشاالله پدال خبرهای چین رو ب یک مقاله در هر فصل برساند!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          حاضرم پول بدم

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
    4. Zakaria

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      جو رو چرا متشنج میکنی آخه، پدال خبرارو از منابع دیگه میگیره، تو ایران نمیشه که تولید محتوا کنی درباره ماشین و دستت باز باشه درباره برند و کشور و … دست پدال نیست که کره و چین خبر درخوری ندارن. الان دوره آلمانیاس ، دهه نود میلادی و اواخر ۸۰ دوره ژاپنیا بود و قبلشم آمریکایی ها؛ اما الان فقط آلمانه که پرفورمنس ماشیناش رو حفظ کرده و بقیه هم پرفورمنس رو گزاشتن تو جعبه دورش سلفون پیچیدن رفتن دنبال کراس اوور و ماشینای برقی که چندان باب میل ماشین دوستا نیست. مشکل بعضیا اینجا اینه که عشق برندن نه عشق ماشین. چون عاشق بنزن از بی ام و متنفرن درحالی که عشق ماشین نمیتونه از هیچکدوم متنفر باشه.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
      1. Ninja

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (356 ديدگاه)

        دقیقا من که نمیتونم برای اینکه عاشق لامبو هستم از فراری بدم بیاد اگه هم فراری دوست دارم از مکلارن بدم بیاد چون همه ماشینن شاید یکی رو از یکی بیشتر دوست داشته باشم ولی نمیتونم از یکی بدم بیاد یا متنفر باشم ولی متاسفانه بعضی ها همینطورین برای این که مکی رو دوست دارن از فراری لامبو متنفرن یا از لامبو خوششون میاد از مکلارن فراری بدشون بیاد این مکلارن فراری لامبورگینی هم مثالن تو همه جا همینطوریه مثل شورلت فورد و داج یا بی ام و بنز آئودی

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
    5. ارشیا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      تقصیر پدال نیست
      تقصیر تئوری توطئه است و توهم
      #نه_به_خرید_از_موتوری

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
      1. AMIR / ARMI

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (545 ديدگاه)

        تئوری توطئه ؟؟
        خوبه امار دقیق تر نزاشتم وگرنه سکته میکردید
        این اخباری هست که از بین ده ها خبر مهم که در سایت ها منتشر میشه انتخاب میشه برای ترجمه
        تنوع کلاس های خودرو های المانی بسیار محدود تر از امریکا و ژاپن هستش
        استارت اپ ها هم هیچ سهمی ندارن مگر خبر خاصی باشه ازشون
        من اعتراضی ندارم چون مترجم و نویسنده علاقشون به سمت خاصی هستش
        صرفا خواستم به افرادی که تازه علاقمند شدن به دنیای خودرو بگم اخبار اینجا محدود و انتخاب شده هستش

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۰
    6. Google

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      تقصیر پدال نیست عزیزان پدال رسالت خبری خودشون رو انجام میدن هر خبری اومد باید ترجمه کنند نمیشه که مثلا چون یکی از خودروسازان ژاپنی خوشش نمیاد بیاد بگه پدال فلان مطلب رو کاشکی می گذاشتی یه دو سه روز میگذشت بعد ترجمه میکردی بندگان خدا بگن چشم بعد یکی دیگه هم از اونطرف بگه این خبر رو چرا ترجمه نکردید دو سه روز ازش میگذره
      اگه قرار باشه هر کی از راه میرسه بگه چرا اینجوری نکردید چرا اونجوری نکردید که سنگ رو سنگ بند نمیشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. مهدی

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (132 ديدگاه)

        حالا نتیجه گیری این آمار چیه؟
        وقتی تولید خبر آلمانی ها بیشتره چکار میشه کرد؟ الان دوره ی آلمانی هاست و همه سایت ها بیشتر درمورد اونا بحث میکنن

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
    7. AHMET 2002

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1394 ديدگاه)

      خب تا حدی میشه بهش حق داد
      اخه بقیه سایتا هم تقریبا همینن

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. new Ramin

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        اقای ahmedreza 2002
        بقیه وبسایت های کجا ؟ داخلی که اره حدودا اینجورین ولی خارجی ها نه.

        حتی وبسایت های نه چندان معروف خارجی هم هیچ فرقی بین کمپانی ها نزاشتن و بیشتر اخبار جدید رو پوشش میدن… چه چینی چه آلمانی
        .
        البته دست اندرکاران پدال یه تیم خیلی بزرگ نیست شاید کل سایت پدال و اینیتساگرام و تلگرام رو فقط ۹ یا ۱۰ نفر اداره میکنن. همین هم خوبه.
        ( البته فکر کنم ۹ یا ۱۰ نفر )

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
    8. سردبیر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (649 ديدگاه)

      درود. آمار جالبی بود امیر عزیز. ممنون از دقت نظر شما. سعی می کنیم اخبار برندها و کشورهای دیگر هم تا حد ممکن پوشش بدهیم. ولی فکر می کنم اگر از منابع معتبری مثل موتورترند و کارانددرایور و سایت های خبری خودرویی دنیا هم آمار بگیریم، تفاوتی با آمار پدال نداشته باشه. به هر حال درست یا غلط و با هر دلیلی، محتوی بیشتری در حال تولید از برندهای آلمانی فولکس، ب ام و، پورشه و بنز در دنیا صورت می گیرد تا سایر کشورها.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
      1. VENENO / SC V12

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (762 ديدگاه)

        بله آقای سردبیر ، طبیعی است که آلمانی ها برای ماشین هاشون تلاش بیشتری میکنن و هزینه بیشتری میکنن ، در تولید محتوا هم باید اول از همه باشند .
        خب قطعا با افراد معروفی مثل مت واتسون، رابطه بیشتری دارند آلمانی ها ، چون مثل این است شما در ایران یک ماشین خوب بسازی ،پس سعی و تلاش خودتو میکنی در تولید محتوا و فیلم و برنامه ، حداکثر توانت رو قرار بدی.
        اوضاع آلمانی ها هم همینطوره ، برای ماشین هاشون خرج بیشتری میکنن ، در هر ضمینه ایی ، پس در تولید محتوا و خبر های رسانه ایی و قرار داد با افراد معروف و برنامه سازان تاپ دنیا ، سعی میکنن بیشترین رابطه رو داشته باشن تا در دید باشند
        طبیعی از خبر از آلمانی ها بیشتر باشه
        نکته بعدی اینه که بیشتر برند های آلمانی ، برند های پرمیوم بازار هستند و در اولین خبر و برسی ، همیشه سعی میکنن که اول باشن
        مثل بنز eqs ، که مت واتسون انگلیسی رو آورده بودن ، جدید ترین و تکنولوژیک ترین ماشین بنز آلمانی رو برسی کنه

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
    9. Ahmad

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1127 ديدگاه)

      این آمار یکم عجیبه یعنی مثلا خودروهای انگلیس هیچ درصدی ازش مطلب منتشر نشده، حتی اگه رولزرویس و بنتلی و مینی رو هم با آلمانی ها حساب کرده باشی بازم مکلارن، آستون مارتین، جگوار لندروور و لوتوس یه درصدی از آمار خواهند داشت که بین پنج تا ده درصد منطقیه

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. AMIR / ARMI

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (545 ديدگاه)

        نه درسته من از قلم انداختم بنویسم
        سهم انگلیس ۶ درصد بوده
        که در مجموع میشه ۱۰۰ درصد

        میتونید یه آمار بگیرید از مطالب یک ماه منتشر شده یکم پایین یا بالا تقریبا به آمار من می‌رسید

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. VENENO / SC V12

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (762 ديدگاه)

          آقا امیر ، شما الان خودت دقت کن ، پدال برسی نسل جدید gt3 رو گذاشته ، و دوساعت هم هست که خبر نگذاشته ، تا این برسی دیده بشه
          برای این برسی زحمت کشیده ک برای پدال مهم هست که دیده بشه
          کار آلمانی ها هم همینطور هست
          مثلا ماسل کار های آمریکایی ، نیازی با تبلیغ ندارن ، چون اینقدر دوستدار و عاشق دارن که اصلا نیازی به تبلیغ نبست
          ولی آلمانی ها چون گرون هستن ، خب نیاز بیشتری به تبلیغ دارن و از دسترس بیشتر مردم خارج هستن ، به دلیل قیمت بالا ، مدل های تاپ رو میگم ، این چند سال اخیر ، دوره ، دوره آلمانی هست و هر چیزی دوره ایی دارد ،مثل ژاپنی ها و آمریکایی ها، البته در خصوص آمریکایی ها فقط دوج است که همانند گذشته در اوج هست
          بقیه خیلی جالب عمل نکردن
          مثل فورد که سدان ها رو بازنشسته کرد
          یا شورلت که چه بلایی بر سر کامارو آورد

          موافقم ۴
          مخالفم ۴
    10. akrh78

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (737 ديدگاه)

      خوب چیکار کنن از خودشون خبر بسازن‌؟ برن با امریکایی ها مصاحبه کنن؟ شما برو ۵ تا سایت خارجی هم بررسی کن اگه غیر این بود بعد انتقاد کن

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    11. زیزیگولو

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      به نظر من اون چیزی که باعث لذت بردن از رانندگی میشه احترام به قوانینو حقوق دیگران و تمیزو مرتب بودندماشین هستش چون لذت بردن از رانندگی ربط چندانی به مدلو سال ساخت ماشین نداره ولی البته نمیخوام بگم که اصلاً مهم به حساب نمیاد ولی عامل اصلیم نیستش … خُب شاید دیدین که یه ماشین مدل پایینِ ترو تمیز با راننده ای که به ماشینش عشق میورزه چه حس زیبایی رو به آدم میده و چطور آدمو به وجد میاره و به زندگی امیدوار میکنه که این حس اون راننده هستش که بهمون منتقل میشه و زندگی همین چیزاست مثل پاک کردن شیشه ماشین با عشق چون اگه اینا رو بلد نباشیمو فکر کنیم که لذت رانندگی تو مدلو سال ساخت و غیره هستش حتی اگه بالاترین مدل و گرون قیمت ترین ماشین دنیا رو هم داشته باشیم بعد از یه مدت ازش خسته میشیم و دیگه از اون لذتی نمیبریم
      چون رمز لذت بردن اینه که ما نفس عملو مکانیسم لذت بردن رو بلد باشیمو قدر داشته هامونو بدونیمو تو زمان حال باشیم و شکرگزار

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    12. یانکی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1317 ديدگاه)

      اگر کامنتهای من رو قبلا دیده باشی همیشه گفتم که پدال بد جور از آمریکاییها متنفره و عشق آلمانی.دیروز یکی از طرفداران آلمانی گفت چرا خبر تست پورشه gt3 رو نمیزاری لامصب سه سوته گذاشت پدال.همین پست راجب به نسکار که همه سایتهد جداگانه پوشش دادن پدال هر سه ماشین رو یه جا و خیلی محدود معرفی کرد.تو مسابقات درگ به جا اینکه بره درگهای استاندارد که تو پیست مخصوص با ابزار دقیق زیر نظر انجمن هات رود انجام میشه رو بزاره میره درگهای احمقانه پیدا میکنه.مطلب چند روز پیش دورانگو هلکت برای سه الی چهار ماه پیش بود که گذاشتن.یه بار قرار شد که تاریخ ماسل کارها رو بزاره یه نصفه نیمه از موستانگ گذاشت پیچوند.در ضمن کی گفته آلمانیها بیشترین اخبار رو تولید میکنن فقط یه هنسی تو هفته بیش از ۷ الی ۸ بار اخبار جدید رو میکنه.مثال تیرکس ماموت که پدال خبری ازش نزاشته.زمان همه چی رو روشن میکنه بازم ثابت میکنم پدال آلمان پرسته و آمریکا ستیز.

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
      1. porsche

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (392 ديدگاه)

        آره مخصوصا درگ های love car که آمریکایی پرستن

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. Amirreza

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        شما اینطدری فکر کن چون بهانه ی دیگه ای ندارین ، چه بخوای چه نخوای هیچ کشوری به اندازه آلمان تو ساخت ماشیناش دقت نمرکنه و روی اونها سخت گیر نیست و همین آمار نشون میده که نتیجه زحماتشونم گرفتن

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
    13. Amirreza

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من کاملا منصفانست

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. علی turbo s

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (263 ديدگاه)

        یانکی من دیروز به اقا شاهین گفتم چرا خبر رانندگی با gt3رو نمیزارید اما این سومین بار بود که میگفتم ٬باراول دقیقا ۲۲روز پیش بود .
        پس لطفا قبل قضاوت کمی فکر.
        ممنون از نویسندگان پدال.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    14. Philipp

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      خب آلمان چنتای کمپانی مشهور داره؟
      پنج تا (ب ام و. پورشه. مرسدس بنز. فولکس واگن. آئودی) که تازه خود مرسدس فعالیتش اندازه ۴ تا کمپانی درجه یکه
      آمریکا چهار تا و نصفی (تسلا. جنرال موتورز-متشکل از شورلت و کادیلاک- فورد)
      ایتالیا دوتا (فراری. لامبورگینی)
      ژاپن چهار تا(تویوتا. مزدا لکسوس نیسان)
      کره دوتا و نصفی( کیا هیوندا. جنسیس)
      بعد شما انتظار داری نسبت مطالب این کشورها برابر باشه؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. Philipp

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        پ.ن: دوج رو حساب کردم ولی یادم رفت بنویسمش

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    15. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1439 ديدگاه)

      ببینید یه دیدگاه بی پایه از نظر چطور جو رو متشنج کرد. ظاهرا ایشون نمیدونن که اخبار به نسبت اندازه، سطح و خروجی خودروسازی کشور ها تو سایت ها قرار میگره.
      اگه فضا مثل سابق بود باید شاهد لایک و دیس لایک های نجومی و درگیری شدید بودیم این زیر!

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  2. علی turbo s

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    نویسندگان سایت واقا شاهین خیلی خیلی ممنون از این پست . دمتون گرم.
    ببخشید چند بار تکرار کردم که این پست رو بزارید.
    درهر صورت ممنون.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. علی turbo s

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      این لعنتی خدای مهندسی.
      ۱۵۰ درصد دان فورس بیشتر نسبت به قبل .
      فنر بندی فوق العاده که هم برای جاده وهم برای پیست عالیه.
      گیربکس PDK ٬فرمان پذیری عالی
      انجین ناب وتست های سنگین رو انجین
      کیفیت
      تایم عالی تو نوربرگ رینگ
      دیگه چی میخاین ٬ دوست داشتنی و عالی

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. Philipp

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        ولی خب متاسفانه زشته
        و من اگه بخوام بین این و نسل قبلیش یکی رو خریداری کنم نسل قبلو می خرم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  3. Farzad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    پورشه عشقه ، عشق ❤
    مهندسی بی نهایت و ظریف که هر سال شگفت انگیز تر از سال قبلش میشه .
    هیچ جایگزینی نیست ( شعار پورشه ) .

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. R@m!n

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (794 ديدگاه)

    ۱۸ ثانیه سریع تر !!!!!!!!

    گیربکس جدید پورشه واقعا بی نظیره و از اون طرف الحاقیات بدنه هم کاملا تاثیرشو گذاشته.

    دوست داشتنی ترین آلمانی ❤❤

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. MOS

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    فوق‌العادس
    از چیزی که خود پورشه گفته سریع تره مت واتسون تونست صفر تا صد ۲.۸ باهاش ثبت کنه

    منتظر GT3 RS و GT2 RS هستیم

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. علی turbo s

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      واااااایییییی gt2rs چی بشه.
      این نسل ۹۹۲ یکی ازبهترین نسل های ۹۱۱ ست.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        اصلا فکر اینکه قراره یه ماشین از اینم سریعتر باشه خیلی عجیبه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1974 ديدگاه)

      مت واتسون با پورشه عالی شتاب میگیره اما دیمون رو دادن دستش هی نتونست باهاش شتاب بگیره!یا این با آمریکایی مشکل داره یا واقعا نمیتونه آمریکایی هارو کنترل کنه،خیلی برام جای تعجبه!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (356 ديدگاه)

        اره واقعا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. VENENO / SC V12

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (762 ديدگاه)

        من واستون اصلا راننده نیست ، ناشیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1974 ديدگاه)

          ناشی نیست بهتره بگیم ضد آمریکایی…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  6. Aran Milan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (152 ديدگاه)

    پورشه خدای مهندسیه فقط کاش قیافه ماشیناشو یکمی بهتر کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. علی turbo s

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اقایان پورشه همین شکلیه ٬پورشه شبیه پورشه ست٬مکلارن شبیه مکلارنه ٬فراری شبیه فراریه ٬لامبو شبیه لامبو.
      یعنی میخاین پورشه بیاد شبیه فراری یا مکی یا لامبو بشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Amin

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (309 ديدگاه)

        درسته
        ولی فکر میکنم منظورشان اینه که پورشه خیلی وقته که از این پلتفرم فولکس بیتل استفاده میکنه و پلتفرم کلی تغیر نکرده( البته اهمیتی هم نداره..) ولی مثلا فرلری از سال ۱۹۵۰ تا الان پلتفرم های زیادی رو امتحان کرده ک طراحی های متفاوت و زیادی داره و انعطاف پذیر و خلاق هست
        ولی خب ،این پلت فرم پورشه براشون آنقدر خوبه که بعد از حدود ۷۰ سال هم هنوز بهش پایبند هستن،ولی من شخصا دوست دارم که یکم انعطاف پذیر تر بشه تا خلاقیتش رو تو طراحی بسنجیم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Philipp

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (222 ديدگاه)

        بله
        کاررا جی تی پورشه بود
        این هم پورشه هست؟
        یا دست گل محمد ۶ ساله از تهران؟
        با اختلاف بدون خلاقیت ترین پورشه هست توی طراحی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    واقعا عالیه!
    .
    .
    .
    #پورشه-سلطان-مهندسی????

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Ninja

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (356 ديدگاه)

      بقول مردی سراشپز پدال بجای این که دستور پخت ماشینای چینی بزاری یه دستور پخت هم از مهندسی المانی بزار

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        ۷۰۰۰ قاشق غذا خوری اصالت بعلاوه ۶۰۰ کیلو گرم مهندسی ناب آلمانی و ۶ تن ظرافت و دقت = پورشه ۹۱۱

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (283 ديدگاه)

        باشه قراره بزودی آلمانی ها و ایتالیایی ها و آمریکایی ها و… رو هم بذارم

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  8. 1

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یک اعجوبه افسانه ای باوجود خودروهای بسیار قدرتمند تر از این خودرو اما گمان نکنم پس از این نظیر این خودرو بوجود بیاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  9. porsche

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ever ahead

    ۱۵۰ درصد داون فورس بیشتر ؟؟!!(تو کتم نمیره)

    دوستان عزیز درباره ی تست های سخت و طاقت فرسای این هیولا می تونین یه سرچ ساده کنید که ارزشش رو بیشتر بفهمید.

    راستی امروز تو یکی از خبرگذاری های خارجی دیدم زده

    turbo s 911

    ۰-۱۰۰ ۱.۵ ثانیه(نسخه هیبریدیش)

    راسته ؟؟؟!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. porsche

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (392 ديدگاه)

      چرا در حال تاییده؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. new Ramin

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اقای شاهین.
    مطالب صنعت خودرو باید جذاب ، جامع ، مفید باشن. وقتی چنین مطالبی باشن آدم از صنعت خودرو لذت میبرد.
    .
    متاسفانه ارسال لینک مطالب به شخصی شما یا ایمیل سایت پدال دنگ و فنگ زیادی دارد آیا ارسال میشود. به ایمیل ارسال شد نشد و…. ( یک بار به ایمیل پدال فرستادم ولی پاشخی دریافت نشد…)
    .
    یه مطلبی پیدا کردم مفید است. جامع است و دقیق هست. میتوانم لینک را همینجا بدهم شما یه تا فردا یا پش فردا زحمت ترجمه را بکشید ؟؟
    .
    اگر پاسخ بدهید ممنون میشم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. علی turbo s

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      بستگی داره مطلبش چی باشه؟!
      میشه بگی موضوعش چیه؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. new Ramin

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        اقای علی توربو اس ۲ تا مطلب هست

        یکیش تجربه رانندگی پورشه تایکان توربو اس کراس توریسمو ۲۰۲۱ هست ! ۱۰ روز پیش توسط موتورترند تست شد ( توسط تاپ گر هم تست شد )
        .
        یکی دیگه مقایسه ۲ تا خودرو هست و میگه کدوم برای خرید بهتره! ( خودرو خارجی )
        .
        اقای شاهین همچنان منتظر پاسخ گویتان هستم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1974 ديدگاه)

      اگه چینیه نیازی نیست خودتو خسته نکن…

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    3. Ninja

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (356 ديدگاه)

      فکر کردم گفتی ارسال لینک دانگ فانگ زیادی داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. new Ramin

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        دانگ فانگ !! ؟؟؟

        اقای ناشناس سابق
        ارسال لینک که خیلی آسونه.
        یه بار برای ایمیل پدال کلی مطلب نوشتم لینک رو دادم. رفتم لینک رو چک کنم ببینم درسته یا نه بعد وارد ایمیل شدم متاسفانه دوباره از اول شد همه تایپ کرده بودم غیب شده بود !!

        یه بار دیگه هم فرستادم و ارسال شد به ایمیل پدال ولی پاسخی از پدال دریافت نکردم…
        .
        اقای شاهین منتظر پاسخ گویتان هستم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1974 ديدگاه)

    جالب بود ممنون از ترجمه شما?⁦❤️⁩

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. Amirreza

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ نماد اصالت و ظرافت کل تاریخ برند پورشس ، همونطور که اس کلاس آبروی بنزه ، ۹۱۱۱ هم آبروی پورشس ، یه ماشین بینهایت زیبا که ارزشی بالاتر از یه ماشین داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. מקסימיליאן?ماکسیمیلیان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ضمن تبریک ماه رمضان خدمت شما کاربر محترم?
      در خط دوم به اشتباه ۹۱۱۱ نگارش کردید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. Amirreza

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        بله متاسفم راستش یکم بی دقتی بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  13. מקסימיליאן?ماکسیمیلیان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هنری از استاد : «پورشچیان» ??
    نام هنر : «پورشه» ۹۱۱ جیم تا ۳ ?
    (Gt3)?
    سطح کیفی : «پورشه!»?
    شماره پلاک : «پورشه» ۹۱۱ جیم تا ۳ ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. מקסימיליאן?ماکسیمیلیان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      سخنی از ماکسیمیلیان!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Amirreza

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      پورشچیان که نه ه داره ، نه ب داره ، نه ک داره ، فقط یدونه چه داره ، که اونم پورشه نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        یه دونه ″ر″ داره!????

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  14. mm.y@rlou

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    خیلی قدرتمند و فرزند خلف پورشه وخانواده ۹۱۱ هستش فقط جلو کاپوتش به نظرم یکم نافرم هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. امیرحسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    سلام،کدوم مدل ۹۱۱ قویترین نسخش هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی turbo s

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      درهرنسل ۹۱۱gt2rs قویترین محسوب میشه.
      بعداز اون بستگی به شرایط داره مثلا ۹۱۱turbo s دردرگ از ۹۱۱gt3و ۹۱۱gt3rs برتره.
      اما gt3و gt3rsدر پیست نوربرگ رینگ از ۹۱۱turbo s بهترن.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. porsche

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (392 ديدگاه)

      تو خط مستقیم ۹۱۱ turbo s
      تو پیست gt2 rs

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  16. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    جدای از بحث فنی، اون ورودی های رو کاپوت واقعا طراحیش رو بد کرده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. امیرحسین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    سلام،تشکر از جوابتون جناب علی turbo s و جناب porsche?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا