پورشه

پورشه ۹۱۱ توربو S تک آرت، افعی ۷۰۰ اسب بخاری!

پورشه اوایل امسال از ۹۱۱ توربو S رونمایی کرد و کمپانی تیونینگ تک آرت هم برنامه تیونینگ خود برای این غول درگ را معرفی کرده است.

کار با ظاهر و بدنه آغاز می‌شود جایی که تیونر موردبحث کیت بدنه آئرودینامیکی را در سال آینده عرضه خواهد کرد. این کیت شامل سپر جلوی جدید، رکاب‌های جانبی اسپورت تر و تیغه‌های هوایی ورودی‌های کناری می‌باشد.

از دیگر موارد قابل‌ذکر می‌توان به سپر عقب جدید، دیفیوزری گیرا و اسپویلری روی سقف اشاره کرد. بال عقب نیز اصلاح شده اما تک آرت گفته تغییرات رخ داده تأثیری روی قابلیت تنظیم‌پذیری آن نخواهد داشت.

جدای از کیت بدنه آئرودینامیک مشتریان خواهند توانست وسایل جانبی دیگری را نیز برای بدنه سفارش دهند. تک آرت همچنین گفته یک سیستم اگزوز اسپورت و رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب نیز قابل انتخاب خواهند بود.

اما برسیم به داخل کابین که تغییراتی نیز در این بخش رخ داده و مشتریان شاهد پوشش چرم یا پشم و تریم فیبر کربن خواهند بود. رکاب‌های داخلی نورانی، پدال‌های آلومینیومی یا کربنی و غربیلک فرمان اسپورت و دست‌ساز نیز جزو دیگر تغییرات این بخش ۹۱۱ توربو S هستند.

تک آرت در بخش پرفورمنس کیت جدیدی را ارائه کرده که باعث می‌شود قدرت و گشتاور پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی این خودرو با افزایش ۵۹ اسبی و ۱۰۰ نیوتون متری به ۷۰۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتون متر برسد.

این تیونر مشهور اشاره‌ای به عملکرد محصول خود نداشته اما نسخه استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی دارد. با توجه به افزایش قدرت رخ داده احتمالاً محصول تک آرت اندکی سریع‌تر خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. محمد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (502 ديدگاه)

    خفن خیلی خفن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. Hadi

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1313 ديدگاه)

      این هیولا دیگه ۱۰۰ تا رو زیر ۲ میزنه…

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
    2. سهند

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (152 ديدگاه)

      به نظرم نسخه عادی بهتر است کلا من از ماشین های تیونینگ خوشم نمیاد البته به جز آلپینا و برابوس که عالی هستند

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۰
      1. مهرداد كمال

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (294 ديدگاه)

        اره بنظر منم استوک مطمئنتره

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
      2. مانی

        ۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2097 ديدگاه)

        تک آرت از تیونر‌های قدیمی‌ و کار درسته

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  2. AMIR-REZA

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    چرا در مورد هامر الکتریکی مقاله نمیذارید که رونمایی شد؟؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
    1. AMIR-REZA

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      شتاب هامر الکتریکی ۳ ثانیست!!!!
      آمریکا داره به دوران اوج صنعت خودروسازی نزدیک میشه……

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۳
    2. R@min

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (770 ديدگاه)

      چقدر شبیه جیپ واگونییر شده

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
      1. AMIR-REZA

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (294 ديدگاه)

        آره ولی خیلی خوب شده
        ۱۵۰۰۰نیوتن متر گشتاور چیز کمی نیست واقعا به جرات میتونم بگم بهترین ماشین آفرود دنیاست …..
        انصافا الکتریکی هاهم خیلی دارن جذاب میشن

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۱
        1. R@min

          ۳۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (770 ديدگاه)

          ۱۵۰۰۰ نیوتون از کجا اوردن ؟؟؟

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
        2. مهدی

          ۳۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (170 ديدگاه)

          یعنی از تسلا رودستر هم گشتاورش بیشتره ببین دیگه چیه

          موافقم ۶
          مخالفم ۳
  3. مهدی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (170 ديدگاه)

    یاحسین خدایا حالم داره بد میشه دیگه تمام

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  4. Amin-mc20

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    ولی من هنوز درک نکردم که چطور ۹۱۱ تونست ۶۰ مایلو ۲.۲ بزنه اونم با ۶۵۰ اسب بخار قدرت

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
    1. مهراد

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (456 ديدگاه)

      جوابش سادس : مهندسی آلمانی

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۰
  5. ارشیاSVJ

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    جدا که عالیست.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. MaF

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (324 ديدگاه)

    کلا من با توربو اس و GT3 حال نمیکنم
    فقد GT2….

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
  7. MaF

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (324 ديدگاه)

    درضمن با نوع اسم گذاری پورشه هم حال نمیکنم : ۴-۴s-turbo-turboS 😐

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. Amin-mc20

      ۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      من که حال میکنم ولی مسخره ترینش تایکان توربو اسه:|||||||||

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا