کادیلاک

پیشرانهٔ شورلت سیلورادو چگونه در سینهٔ کادیلاک CT4 قرار گرفت؟

به نظر شما پیشرانهٔ مناسب برای یک سدان کامپکت لوکس چیست؟ به گفتهٔ کادیلاک و تیم مهندسی آن، پاسخ این سؤال یک موتور بنزینی ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور که در سدان جدید CT4 ارائه شده است، در نسخهٔ معمولی این خودرو (تیپ پریمیوم لاکچری) ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که خروجی آن در نسخهٔ اسپرت CT4-V به ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور می‌رسد؛ اما باور کنید یا نه، این پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری در ابتدا برای شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا توسعه یافته بود.

البته ازآنجایی‌که CT4 نمی‌توانست صرفاً یک سدان اسپرت با پیشرانهٔ تراک زیر کاپوت خود باشد، جنرال موتورز برای کادیلاک تغییراتی در این موتور انجام داده است. دستیار مهندس ارشد این شرکت «کوین لوچانسکی» دراین‌باره می‌گوید:

هرچند پایه و اساس پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری CT4 با تراک‌های جنرال موتورز مشترک است اما پالایش و پرفورمنس آن در CT4 طبق شخصیت خاص کادیلاک تنظیم شده است و درنتیجه این موتور در CT4 پاسخ سریع‌تر، قدرت بیشتر و گشتاور بیشتری دارد. این موتور کاملاً با یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ خاص این سگمنت مطابقت دارد که موجب دور گیری سریع موتور و تعویض دنده‌های بسیار واضح و تیز می‌شود

این موتور ۲.۷ لیتری توربوشارژ جدید ۵ اسب بخار قدرت و ۸۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت پیشرانهٔ V8 نورث‌استار قدیمی کادیلاک دارد و ۶۴ کیلوگرم هم سبک‌تر از آن است. علاوه بر این، موتور ۲.۷ لیتری حداکثر گشتاور خود را در تیپ پریمیوم لاکچری CT4 در دور تنها ۱۵۰۰ rpm و در نسخهٔ CT4-V در ۱۸۰۰ rpm ارائه می‌کند و این گشتاور را با کاهش تدریجی بسیار جزئی تا دور ۴ هزار rpm حفظ می‌کند.

این موتور به توربوشارژ دو لوله‌ای مجهز شده که به لطف طراحی دوقسمتی، هوا را به هردو طرف توربین فرستاده و سریع‌تر و کارآمدتر می‌چرخد. مزیت‌های پیشرانهٔ توربوشارژ دو لوله‌ای CT4 در پیست یا رانندگی‌های روزانه بسیار مشهود است. همچنین این پیشرانه خیلی خوب با سیستم تعلیق مستقل و دیفرانسیل لغزش محدود سازگاری دارد تا سطحی استثنایی از اشتیاق و جذابیت را فراهم کند. سرمهندس CT4 «دیو اشمیت» دراین‌باره می‌گوید:

این خودرو ضمن ارائهٔ راندمان و تعادل یک پیشرانهٔ کوچک‌تر و سبک‌تر، گشتاور یک V8 را ارائه می‌کند.

کادیلاک CT4 با موتور ۲.۷ لیتری توربو هم‌اکنون در تیپ پریمیوم لاکچری با قیمت ۳۸,۴۹۰ دلار و در نسخهٔ V با قیمت ۴۵,۴۹۰ دلار قابل خریداری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یکی از ماشینای خوب روزگار کادیلاک cts v بود که متاسفانه باید باهاش خداحافظی کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    دوستان ببخشید سوالی میکنم که مربوط به این پست نیست …..

    ولی پدال جان مطلبی راجع به محصول جدید k 132 تو برنامه هاتون هست یا خیر ….

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. IN

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      اون بار گناه اوردن اسمش تو صنعت خودرو سازی هم کفره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    باریکلا پدال رو عکسها چه حرکت جالبی زدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر.عارف

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    کادیلاک و دوست دارم حالا از هر تیپ و کلاسی که میخواد باشه .

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا