کرایسلر

کرایسلر 300 جدید در صورت تولید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

کرایسلر ۳۰۰ از آن خودروهایی است که هر از گاهی شایعاتی درباره‌اش منتشر می‌شود. این سدان بزرگ و سالخورده ظاهراً روانه‌ی موزه خواهد شد زیرا شایعات زیادی درباره خاتمه تولید آن طی سال‌های اخیر به گوش رسیده است.

از آنجایی که خبری از نسخه‌های پیش‌تولیدی در حال تست نسل جدید این خودرو نیست به همین خاطر می‌توان گفت باید دیر یا زود با کرایسلر ۳۰۰ وداع کنیم؛ اما اگر نسل جدید آن تولید شود چه خواهد شد؟ خب از آنجایی که تخیل حد و مرزی ندارد بنابراین با یکدیگر این رندرها را مرور می‌کنیم تا ایده‌ای از کرایسلر ۳۰۰ آینده را داشته باشیم.

در طرح مطالعاتی موردبحث می‌توانیم عناصر اصلی کرایسلر ۳۰۰ یعنی کاپوت طویل و اورهنگ های کوتاه را ببینیم. به منظور تأکید بیشتر بر هویت کلاسیک این خودرو یک جلوپنجره بزرگ با چراغ‌های LED و ورودی‌ها در نظر گرفته شده است. در حرکتی که بحث‌برانگیز جلوه می‌کند کاپوت دو رنگ با تریم تیره در اطراف بدنه دیده می‌شود.

2023-Chrysler-300-rendering

در پروفایل جانبی خط شانه گیرا و درب‌های عضلانی باعث ایجاد ظاهری متمایز شده‌اند. شیشه‌های بدون فریم هم بر آئرودینامیک این خودرو افزوده‌اند. در حرکتی که سنت‌های ۳۰۰ را زیر پا گذاشته، گلگیرهای جلو پذیرای درگاه شارژ قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی شده‌اند.

کرایسلر ۳۰۰C از نظر کابین هرگز پیشروی کیفیت یا تکنولوژی نبوده است. شاید ترکیبی از آلفارومئو جیولیا و پژو ۵۰۸ بتواند نقطه آغاز طراحی کابین این رندر باشد. راه دیگر هم الهام گرفتن از کانسپت اخیراً این خودروساز یعنی ایرفلو ویژن می‌باشد. کابین این کانسپت پر از صفحات نمایش شامل پشت آمپرهای دیجیتالی و… است.

از نظر تکنولوژی هم می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 5 و سخت‌افزار جدید را برای کرایسلر ۳۰۰ آینده در نظر گرفت.

خب برسیم به زیر پوست خودرو! اگرچه ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن امکان دسترسی به پلتفرم EMP2 را فراهم خواهد کرد اما این معماری در خودروهایی با حداکثر ابعاد میان سایز و طراحی دیفرانسیل جلو بکار می‌رود.

به همین خاطر استفاده از پلتفرم‌هایی همچون نسخه کشیده شده پلتفرم جیورجیوی آلفارومئو که هم‌اکنون در جیولیا و استلویو بکار رفته منطقی‌تر به نظر می‌رسد. گزینه سوم و البته بسیار گران‌تر استفاده از پلتفرمی تمام الکتریکی می‌باشد که شاید از دیگر برندهای این مجموعه گرفته شود.

بی‌شک نسل فعلی ۳۰۰C از نظر پیشرانه کمبودی ندارد اما خب وجود قوای محرکه سبزتر بهتر خواهد بود. از این نظر مینی ون پاسیفیکا قبلاً قوای محرکه پلاگین هیبریدی شامل نسخه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری و واحد الکتریکی و باتری لیتیوم-یون ۱۶ کیلووات ساعتی را ارائه کرده است.

همچنین وقتی ادغام دو شرکت کامل شد امکان دسترسی به یکی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی پژو-سیتروئن مشابه نمونه بکار رفته در ۵۰۸ اسپورت کانسپت میسر خواهد شد. این خودرو قدرت ۳۵۰ اسب بخاری دارد.

 

کرایسلر همچنین می‌تواند گزینه‌های درون‌سوز را فراموش کرده و راه تمام الکتریکی را در پیش بگیرد هرچند که این یک مسیر پرهزینه خواهد بود.

۳۰۰ و پسرعمویش داج چارجر در کلاس رو به افول سدان ها قرار دارند اما طراحی منحصربه‌فرد دیفرانسیل عقب و پیشرانه ۸ سیلندر را ارائه می‌کنند. بسیاری از رقبا همچون نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون به استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر و طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک روی آورده‌اند.

اما آیا این خودرو خواهد توانست میان خیل عظیمی از شاسی بلندها دوام بیاورد؟ جواب دادن به این سوال سخت است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    در حال حاضر تمام ماشینای دنیا رو که نِگا میکنیم رینگ آلومینیومی فانتزی دارن و فِک کنم فقط ایرنخودرو سایپا ماشین با رینگای فولادی عهد تیغ علی شاه میدن دس مردم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. VIPER

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    نسل جدید چارجر و چلنجر ساخته میشه
    پس میتونه نسل جدید کرایسلر 300هم ساخته شه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از گروه فیات کرایسلر به جر رم و جیپ بقیه شونو باید یندازن سطل آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 5
  5. meysam

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    عکس اول واقعا زیباست
    حتی زیباتر از نسل بعدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Peiman56

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    به نظر منم مدل اولیش واقعا جذتب و زیباست.واقعا از خیلی از ماشینای مطرح که طراحیشون رو به افول رفته گیراتره.شاید بهتر باشه مثل رولز رویس بجای طراحیاب فانتزی جدید همون رو بروز رسانی کنن.مخصوصا راحی داخلش رو.از خیلی ماشینای مطرح لوکس امروزیم جذاب تره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا