کونیگ‌زگ

چالش‌های تولید هایپرکارهای جاده‌ای از زبان کونیگ زگ!

طراحی و تولید یک خودرو کار آسانی نیست. در واقع طراحی و تولید یک خودرو که بتواند تمامی قوانین و مقررات کشورهای گوناگون را پاس کند اصلاً آسان نیست! تولید خودروهایی که بتوانند به‌صورت قانونی در جاده‌ها تردد کنند نیازمند قدم‌های مختلفی خواهد بود و اگرچه خودروسازان تولید انبوه می‌توانند با تیراژ بالا چالش‌ها را کمتر کنند اما شرکت‌های کوچک و تولید محدودی همچون کونیگ زگ کار بسیار سختی برای تولید یک محصول جاده‌ای خواهند داشت.

در ویدئوی جدید منتشر شده توسط اپکس وان می‌توانیم بالا رفتن کونیگ زگ از این کوه سرسخت را تماشا کنیم. کریستین ون کونیگ زگ موسس این شرکت به همراه دیوید توگاس مدیر همگن‌سازی تولیدات درباره‌ی چالش‌های پاس کردن چنین قوانین صحبت کرده‌اند. کونیگ زگ می‌گوید حداقل ۶۰ درصد از بودجه کمپانی در سال‌های اخیر صرف آماده‌سازی محصولات برای پاس کردن قوانین گوناگون شده است.

تست‌های تصادف جزو بدیهی این موارد بوده و البته در مطالب پیشین راه‌حل‌های خلاقانه کونیگ زگ برای انجام آن‌ها را بازگو کرده‌ایم. توگاس بیشتر وارد جزئیات شده و می‌گوید همگن‌سازی اساساً شامل ایمنی فعال و غیرفعال و قوانین آلایندگی می‌باشد. برای مثال ایمنی فعال به سیستم‌هایی همچون ترمز خودکار اشاره ندارد بلکه سیستم‌هایی را شامل می‌شود که شاید به ایمنی قبل از تصادف همچون چراغ‌ها، ترمز و آینه‌ها مربوط باشند. ایمنی غیرفعال نیز شامل سیستم‌های درگیر پس از تصادف همچون کمربندهای ایمنی و ایربگ ها می‌باشد.

طبیعتاً قوانین آلایندگی هم به پیشرانه‌های ۸ سیلندر توئین توربو و نسخه ۳ سیلندر جدید کونیگ زگ مربوط می‌شوند. پیشرانه ۲ لیتری توئین توربوی این برند با سه واحد الکتریکی ترکیب شده و قدرت ۱۷۰۰ اسب بخاری را در جمرا ارائه می‌کنند. این خودروی چهار نفره احتمالاً به سریع‌ترین محصول از این نوع در دنیا تبدیل خواهد شد.

متأسفانه به‌منظور تردد قانونی این خودرو در جاده‌ها باید تست‌های تصادف سنگینی انجام شود و از آنجایی که کونیگ زگ هایپرکارهای خود را در کشورهای زیادی عرضه می‌کند بنابراین تست‌های گوناگونی باید انجام شود. این موضوع به خاطر قوانین و استانداردهای تصادفات و آلایندگی متنوع در کشورهای مختلف است و اگرچه برخی قوانین در آمریکا و اروپا مشترک هستند اما همیشه این‌گونه نیست.

قطعاً چنین امری هزینه‌های بالایی به کونیگ زگ تحمیل کرده اما این برند در ۱۵ سالی که گذشته کنار آمدن با چنین چیزهایی را به خوبی یاد گرفته است.

ما از این موضوع خوشحالیم زیرا خودروهای معدودی می‌توانند همانند محصولات کونیگ زگ سریع و جذاب باشند. قطعاً تماشای این ویدئو می‌تواند ما را با سختی‌های کار چنین شرکت‌هایی آشنا کند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. رزیتا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی دنیا عرصه ی یه رقابت تنگاتنگ بین شرکتای خودروسازی هستش که هر کدوم از این شرکتا از همه توانشون استفاده می‌کنن تا بتونن سهم بیشتری از بازارو تصاحب کنن و در این میون موفق ترینا تو این عرصه رو باید خودروساز‌ای آمریکاییو اروپاییو ژاپنیو کره ای دونست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      آخه مگه بغیر از اروپا و آمریکا و کره و ژاپن خودرو ساز دیگه هم وجود داره؟؟؟😕

      ولی در کل اطلاعات مفیدی ارائه کردید. 👌👌👌

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hamidreza

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (748 ديدگاه)

        انگلیس جزو اروپا نیستا!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مهرآیین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (226 ديدگاه)

          منظور در اینجا قاره اروپا است و اتحادیه اروپا نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3623 ديدگاه)

          من نمیدونم یکی دیگه کامنت میگذاره
          مهرآئین میخواد منظورشو توضیح بده
          خدایا مفتش ندیده بودیم تو پدال که حالا دیدیم .
          دقیقاً منظورش برعکس اون چیزی بود که مهرآئین داره میگه🤣

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Reza

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          عزیزم اونیکه شما میگید اتحادیه اروپا هستش نه خود قاره اروپا. یعنی چون انگلیس از اتحادیه اروپا درآومده ، از قاره اروپا هم جدا شده ؟؟؟ خنده دار نیست این حرفتون ؟؟؟

          حرف هایی میزنید هاااا خخخ

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. عرفان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (466 ديدگاه)

    *”متأسفانه” به‌منظور تردد قانونی این خودرو در جاده‌ها باید تست‌های تصادف سنگینی انجام شود*
    منظورتون “خوشبختانه” س دیگه؟
    اینکه جان مردم و مشتری هاشون اولویت اصلیشونه که تاسف نداره؛ تحسین داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیx76

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (802 ديدگاه)

      اینکه هرکشور برای خودش یه سازمان تاسیس کنه و اتفاقا سازمان های ایمنی دیگه رو قبول نداشته باشه ، منجر به موازی کاری و صرف هزینه و وقت زیاد میشه
      تو خیلی زمینه ها ، مثلا الکترونیگ ، همگی با هم به اتفاق رسیدن برای تاسیس استاندارد CEA که همه‌شون هم قبولش دارن
      دولت ها و خودرو ساز ها هم باید به اتفاق یک استاندارد واحد معرفی کنن و در کل جهان اجرا بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمود

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      عرفان جان خودرو های سوئدی به عنوان ایمن ترین خودرو های جهان شناخته میشن و هریک از اون ماشین هایی که تست تصادف میدن کمش باید ۲ میلیون دلار باشند اینجوری کارخونه ورشکست میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. محمود

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      این ماشین تست نداده از همه ماشین ها ایمن تره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Saeed

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (703 ديدگاه)

    جمرا خیلی مدل زیبایی هستش
    اگه چراغ های جلوش بزرگ‌تر باشه زیباتر هم میشه
    در کل هیچ نقصی تو هیچ خودرویی از کونیگ‌زگ نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      تلفظ صحیح سوئدیش « گِمِرا » هستش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Hami

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (100 ديدگاه)

        نه، تلفظ سوئدیش یِمِرا یا یِیمِرا هستش. یِسکو ، رِجیِرا ، آگیِرا .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. OMID

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          جالب بود که کلمه jesko رو کریستوفر به زبان سوئدی گفت که میشه یسکو ولی جمرا رو به صورت انگلیسی گفت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. GERMANY

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (601 ديدگاه)

      موافقم
      جسکو ابسلوت انگار از فضا اومده لامصب….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Joker

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (265 ديدگاه)

    پس بگو،طفلک ۱۵ ساله داره فقط رو ایمنی و تست هاش کار میکنه واسه همینه وقت نکرده رو هم رفته ۱۰ تا ماشین تولید کنه بده دست مشتری!!! اون ماشینهایی هم که ازش میرن ته دره و تو گاردریل واسه تست مقاومت بوده و ما نمیدونستیم،خدا من رو ببخشه که چه تهمت هایی زدم پشت سر این کچل…😞🥺

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamidreza

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (748 ديدگاه)

      یه فیلم دیدم فک کنم مال یسکو بود
      مقاومتی که ماشین در برابر ضربه های چکش داشت مثال زدنی بود ترول عزیز
      خسته نمیشی تو ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. ♤Angus_812♤

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (331 ديدگاه)

    یه سوال
    درسته که میگن کوینگ زگ از اول تاسیس تا حالا ۲۰۰ تا خودرو تولید کرده؟؟؟؟
    چند روز پیش تو یه مطلبی خوندم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (703 ديدگاه)

      نمیدونم
      ولی هرچی باشه کمتر ۵۰۰ دستگاه تولید کرده چون پشتوانه مالی نداره که
      این شرکت مستقله مثل بوگاتی نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. عرفان

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (466 ديدگاه)

        همه چی که پول نیست
        صفر تا ۹۹ درصد لوازم خودرو ساخت خودشونه…… . و…….. کاملا دست سازه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Hami

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      بله کمتر از ۲۰۰ تا، اگر اشتباه نکنم از اول تاسیس تا پایان تولید Agera فقط ۱۳۲ خودرو جاده‌ای ساخته. قرار هست ۸۰ دستگاه Regera و ۱۲۵ دستگاه Jesko و ۳۰۰ دستگاه Gemera تولید بشه. با حساب Regeraهای تحویل داده شده فعلاً به زور بالای ۱۵۰ یا ۱۶۰ تا برسه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. Danial

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کچل محبوب و دوستداشتی صنعت خودرو.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    فیلم need for speed رو اگه یادتون باشه اونجا که میخوان برن با آگرا مسابقه بدن ، بهشون میگه که اینا تو آمریکا قانونی نیستن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. عارف

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مدیریت پدال که جوابگو نیست . پس از دوستان پدال میپرسم که دلیل ترجمه نشدن فیلمها هزینه ی زیادی داره یا تنبلی و یا منع قانونی لطفا اگه کسی میدونه جواب بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3783 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      واقعیتش من خودم به عنوان مترجم وقت نمیکنم ویدیوهارو ترجمه کنم چون باید کلی مطالب دیگه رو هم برسونم. از این بابت عذر میخوام.
      ارادت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا