کیاهفته نامه

مقایسهٔ کیا تلوراید با تعدادی از رقبای اصلی

کیا با کراس‌اوور فول سایز تلوراید خود سروصدای زیادی به پا کرده و تحسین اکثر نشریات خودرویی را برانگیخته است. استایل، راحتی و جاداری این کراس‌اوور کره‌ای آزمایش‌کنندگان را بسیار تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که توانست عنوان شاسی‌بلند سال 2020 آمریکای شمالی را از آن خود کند؛ اما تلوراید در بازار کار بسیار سختی را در پیش دارد زیرا بخش کراس‌اوورهای فول سایز در ایالات‌متحده بسیار شلوغ و رقابتی است و کیا می‌خواهد با این خودرو رقبای بسیار باسابقه‌ای مثل فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر را به چالش بکشد؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب کیا تلوراید را با این رقبا مقایسه کنیم.

 

ابعاد بیرونی

ازآنجایی‌که هر چهار کراس‌اوور این مقایسه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند هفت یا هشت سرنشین را در خود جای دهند، عجیب نیست که همهٔ آن‌ها بسیار بزرگ هستند. فورد اکسپلورر با 5,049 میلی‌متر طول و 3,025 میلی‌متر فاصلهٔ محوری، بزرگ‌ترین عضو گروه است درحالی‌که تلوراید و پایلوت تقریباً هم‌اندازه هستند اما کراس‌اوور کیا 82 میلی‌متر فاصلهٔ محوری کشیده‌تری دارد. از سوی دیگر، هایلندر پسر کوچک گروه محسوب می‌شود زیرا از سه خودروی دیگر طول کمتری دارد اما فاصلهٔ محوری آن از پایلوت بیشتر است.

 

کیا تلوراید

هوندا پایلوت

تویوتا هایلندر

فورد اکسپلورر

طول 5001 میلی‌متر 4991 میلی‌متر 4950 میلی‌متر 5049 میلی‌متر
عرض 1989 میلی‌متر 1996 میلی‌متر 1930 میلی‌متر 2004 میلی‌متر
ارتفاع 1750 میلی‌متر 1793 میلی‌متر 1730 میلی‌متر 1775 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2901 میلی‌متر 2819 میلی‌متر 2850 میلی‌متر 3025 میلی‌متر

ابعاد داخلی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در کراس‌اوورهای خانوادگی فضای داخلی آن‌ها است زیرا آن‌ها برای جابجایی تعداد زیادی سرنشین و بار طراحی شده‌اند. از بین این چهار کراس‌اوور، سرنشینان ردیف اول احتمالاً تلوراید را ترجیح خواهند داد زیرا بیشتری فضای سر و پا را در این ردیف دارد. بااین‌حال اکسپلورر هم خیلی با تلوراید اختلاف ندارد اما هایلندر و پایلوت کمترین فضای سر و پا را در ردیف اول خود دارند به‌گونه‌ای که فضای سر هایلندر تنها 1006 میلی‌متر و فضای پای پایلوت فقط 1039 میلی‌متر است.

در ردیف دوم صندلی‌ها بازهم تلوراید به‌وضوح برنده است زیرا در این ردیف از 1077 میلی‌متر فضای پا برخوردار است که از دومین خودروی برتر گروه یعنی هایلندر 36 میلی‌متر بیشتر است. اکسپلورر و پایلوت هم کمترین فضای پا را در ردیف دوم ارائه می‌کنند اما کراس‌اوور آمریکایی از لحاظ فضای سر در این ردیف بهترین خودروی جمع است. صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگ‌سالان عمدتاً حکم زندان را دارد اما همیشه این‌طور نیست زیرا در این ردیف اکسپلورر با 818 میلی‌متر فضای پا عالی است درحالی‌که پایلوت و تلوراید هم به ترتیب با 810 و 798 میلی‌متر فضای پا، تقریباً شانه‌به‌شانهٔ اکسپلورر هستند. همچنین در این ردیف پایلوت و اکسپلورر از بیشترین فضای سر هم برخوردار هستند؛ اما هایلندر با تنها 703 میلی‌متر فضای پا، بدترین شرایط را در ردیف سوم دارد. این فضا از اکثر صندلی‌های هواپیماهای اقتصادی هم کمتر است و فضای سر 917 میلی‌متری آن نیز اوضاع را بدتر می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کراس‌اوورهای فول سایز فضای بار است. در این قسمت، اکسپلورر در صورت خواباندن دو ردیف صندلی عقبی، با 2486 لیتر فضا با اختلافی جزئی تلوراید را مغلوب می‌کند درحالی‌که هایلندر و پایلوت هم به ترتیب با 2387 و 2376 لیتر، تقریباً مساوی هستند. هنگام خواباندن صندلی‌های ردیف سوم اما هایلندر با 1370 لیتر خودروی برتر است درحالی‌که در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها، تلوراید از همه صندوق جادارتری دارد و فضای بار آن 80 لیتر از نزدیک‌ترین رقیب یعنی اکسپلورر بیشتر است.

 

کیا تلوراید

هوندا پایلوت

تویوتا هایلندر

فورد اکسپلورر

فضای سر

ردیف جلو 1039 میلی‌متر 1019 میلی‌متر 1006 میلی‌متر 1034 میلی‌متر
ردیف وسط 1021 میلی‌متر 1021 میلی‌متر 1000 میلی‌متر 1029 میلی‌متر
ردیف آخر 968 میلی‌متر 988 میلی‌متر 917 میلی‌متر 988 میلی‌متر

فضای پا

ردیف جلو 1120 میلی‌متر 1039 میلی‌متر 1067 میلی‌متر 1092 میلی‌متر
ردیف وسط 1077 میلی‌متر 975 میلی‌متر 1041 میلی‌متر 991 میلی‌متر
ردیف آخر 798 میلی‌متر 810 میلی‌متر 703 میلی‌متر 818 میلی‌متر

فضای بار

با یک ردیف صندلی 2463 لیتر 2376 لیتر 2387 لیتر 2486 لیتر
با دو ردیف صندلی 1302 لیتر 1325 لیتر 1370 لیتر 1356 لیتر
با سه ردیف صندلی 595 لیتر 467 لیتر 453 لیتر 515 لیتر

 

پیشرانه

از بین این چهار کراس‌اوور، سه خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند اما فورد برای اکسپلورر یک موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست را در نظر گرفته است. این کراس‌اوور آمریکایی با وجود استفاده از پیشرانهٔ کوچک‌تر، به لطف سیستم پرخوران، با 300 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور، برترین عضو گروه است. در رتبهٔ دوم هایلندر با موتور 295 اسب بخاری 3.5 لیتری V6 قرار می‌گیرد اما تلوراید هم با پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 که 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، اختلاف چندانی با تویوتا ندارد. جایگاه آخر نیز به پایلوت می‌رسد زیرا موتور 3.5 لیتری V6 آن تنها 285 اسب بخار قدرت دارد.

پیشرانهٔ توربوشارژ اکسپلورر با وجودی که بیشترین قدرت و گشتاور را تولید می‌کند اما به همراه موتور تنفس طبیعی هایلندر کمترین مصرف سوخت را دارند و هردو در هر صد کیلومتر 10.2 لیتر بنزین مصرف می‌کنند. پس از این دو، هوندا پایلوت قرار دارد که در صورت تجهیز به گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی، برای پیمودن هر صد کیلومتر به 10.7 لیتر بنزین نیاز دارد. در جایگاه آخر نیز تلوراید قرار می‌گیرد زیرا پیشرانهٔ V6 آن که بیشترین حجم را در این مقایسه دارد، در هر صد کیلومتر 11.2 لیتر بنزین را سر می‌کشد. اکسپلورر اما علاوه بر برخورداری از بیشترین قدرت و کمترین مصرف سوخت، به لطف پلت‌فرم دیفرانسیل عقب خود، تنها عضو گروه است که می‌تواند بیش از 2.5 تن را یدک بکشد درحالی‌که ظرفیت بکسل دیگر خودروها همگی 2270 کیلوگرم است.

 

کیا تلوراید

هوندا پایلوت

تویوتا هایلندر

فورد اکسپلورر

پیشرانه 3.8 لیتری V6 3.5 لیتری V6 3.5 لیتری V6 2.3 لیتری I4 توربو
قدرت 291 اسب بخار 285 اسب بخار 295 اسب بخار 300 اسب بخار
گشتاور 355 نیوتن متر 355 نیوتن متر 356 نیوتن متر 420 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت 11.2 لیتر ترکیبی 10.7 لیتر ترکیبی 10.2 لیتر ترکیبی 10.2 لیتر ترکیبی
ظرفیت بکسل 2270 کیلوگرم 2270 کیلوگرم 2270 کیلوگرم 2540 کیلوگرم

 

قیمت

قیمت‌گذاری این کراس‌اوورها کمی پیچیده است زیرا همگی در تیپ‌های مختلف و با تجهیزات گوناگون عرضه می‌شوند و بنابراین ناچاریم قیمت پایهٔ خودروها را در نظر بگیریم که از این لحاظ، هوندا پایلوت با قیمت پایهٔ 32,645 دلار ارزان‌ترین کراس‌اوور این جمع محسوب می‌شود اما تلوراید هم با قیمت پایهٔ 32,765 دلار با اختلافی بسیار جزئی در رتبهٔ دوم قرار می‌گیرد. دراین‌بین اکسپلورر با قیمت پایهٔ 33,960 دلار کمی گران‌تر است اما عنوان گران‌ترین عضو گروه به هایلندر با قیمت پایهٔ 35,720 دلار می‌رسد.

 

کیا تلوراید

هوندا پایلوت

تویوتا هایلندر

فورد اکسپلورر

قیمت پایه 32,765 دلار 32,645 دلار 35,720 دلار 33,960 دلار

برنده کیست؟

پاسخ دادن به این سؤال صرفاً از روی مشخصات دشوار است اما قطعاً روی کاغذ فورد اکسپلورر برنده است. بااین‌حال اینکه آیا اکسپلورر در دنیای واقعی هم خودروی برتری است یا نه باید در آزمایش‌های عملی مشخص شود. کیا تلوراید نیز رقیب شایسته‌ای به نظر می‌رسد که می‌تواند هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر را مغلوب کند. البته رقبای حاضر در بخش کراس‌اوورهای فول سایز بازار آمریکا صرفاً به این چهار ماشین محدود نمی‌شود و کراس‌اوورهایی مثل شورلت تراورز، هیوندای پالیسید، فولکس‌واگن اطلس، مزدا CX-9 و… هم در این بخش حضور دارند؛ بنابراین خریداران انتخاب‌های زیادی دارند و می‌توانند مدلی را پیدا کنند که متناسب با نیازهای آن‌ها باشد.

منبع
carscoops
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2440 ديدگاه)

    در فکر اینم که واقعاً چطور تویوتا هایلندر را به تلوراید ترجیح میدهند ، باید به عقلشون فکر کرد .

    هایلندر خودروئیست که در ارزیابیها بیشترین عمر نگهداری مالک را در طول سالها داره و کم استهلاکترین تویوتاها به حساب میاد .

    در این کلاس به خاطر خانوادگی بودن ، کم استهلاکی از مهمترین مضایاست .

    1. امیرمحمد

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (237 ديدگاه)

      هر کس برخلاف سلیقه ی شما انتخاب کنه باید به عقلش شک کرد آره؟!

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (2440 ديدگاه)

        بازار تائید میکنه نه سلیقه من

    2. Abbas.Lambo

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (643 ديدگاه)

      از دید داداش نوید که کره ایها باید کلا کاسه کوزشونو جمع کنن برن😂والله یجوری میگی ژاپنی کم استهلاکه انگار بقیه از کاغذ درست شدن که تا نم کشیدن متلاشی میشن!!!اون استهلاکیم که ازش حرف میزنین بخش اعظمیش برمیگرده به نوع نگهداری و سرویس کردن،تو یه تویوتا بده دست نا اهلش ببین چجوری پودرش میکنه!

      1. s.h

        ۳۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (638 ديدگاه)

        ولی واقعا ماشینای قدیمی امریکایی که تو ایرانند رو میگم
        اونهم موتورشون رو هر کاری کنی خراب نمیشه جان سخت خیلی کمه براش بقیه اش رو نمیدونم
        هنوز تو این شهرا دیزلی های امریکایی پیدا میشند یا بنزینی که ا ز 40 سال پیش تا الان باز نشده انده !!!!
        البته موتور خیلی بزرگ با قدرت کم بایدم همین باشه هر کسی میتونه این کارو کنه
        مثلا بنزهای مایلر المانی هم هنوز اینطوری هستند یا حتی همین بنز 220یا 230 های قدیمی هنوزم موتور پلمپ توشون هست
        ولی تویوتا ندیدم به این دلیل که دیزل نداره دوم فقط لب مرز هست

      2. مهدی

        ۳۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (811 ديدگاه)

        بنده خدا خبر نداره نشسته ایران و داره کامنت میزاره

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (2440 ديدگاه)

          اِ خوب شد گفتی .
          آخه به جز من ، شما و بقیه تو ناف آمریکا میزیستین تا بلکه نظر من ایرانی روی شماهای گرین کارت دار تاثیر نزاره🤣 .
          خدایا ما کی میخواهیم بفهمیم کامنت یک نظر شخصیه و نه یک مرجع معتبر از نهادی یا اُرگانی آماری .

          خدایا از کاربران ایرانی باحالتر جایی پیدا میشه … .

    3. سامان اذری

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2778 ديدگاه)

      تو این سگمنت مزدا cx9 واقعا عالیه

    4. مانی

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1619 ديدگاه)

      برای کسی‌ که میخواد ماشین رو ۵ سال نگه داره
      تویوتا هیچ برتری به کیا نداره هیچ خریدش کاملا ابلهانست
      فقط نگو آفرود هایلندر یکمی بهتره که اصلا بکار نمیاد

  2. Ali a

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (662 ديدگاه)

    انتخاب تلوراید بین اینا انتخاب خیلی خوبیه…تو این کلاس بعدش مزداcx9 و پالیسید…

  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (824 ديدگاه)

    صد در صد فورد اکسپلورر

    1. F22RAPTOR

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      انتخاب منم همینه به خاطر ابعادش که کمی بزرگتره
      و پلتفرم ناب دف عقبش

  4. sina

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    هایلندر رو انتخاب میکنم

  5. محمد

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (165 ديدگاه)

    انتخاب من تلورایدبه این دلیل که عملا بهترین استفاده از فضا رو داشت بین ین 4 مورد – خودروهای کیا هم قابل اعتمادن هم کم استهلاک – از نظر ظاهری هم به نظرم جذاب تر از بقیه میاد

  6. Hamid...Audi

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (680 ديدگاه)

    به نظرم هایلندر به لحاظ کاربردی و به صرفه بودن از همه‌شون بهتره. از نظر طراحی هم به نظر من از بقیه خوشگل تره. ( فقط مزدا CX-9 هستش که به مراتب از هایلندر زیبا تره. (نظر شخصی))

    1. حسن

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      از نطر قیافه تلوراید ، از نطر کاربرد و کیفیت هایلندر

  7. Farzad

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (439 ديدگاه)

    تا حالا از هیچکدوم از ماشینای کیا به اندازه تلوراید خوشم نیومده بود
    واقعا شاهکار کرده . ولی انتخابم هایلندر

  8. pooriya.bmw.germany

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (430 ديدگاه)

    من تلوراید انتخاب میکنم طراحی جذاب و اسپرت و بروز امکانات و آپشن خوب
    در بحث کیفیت هم کیا بسیار پیشرفت کرده و مطمئنا کیا مدل 2020 خیلی بهتر از کیای ده پونزده سال پیش هست اگر از ژاپنی‌ها بهتر نباشه کمتر هم نیست و کسی که در آمریکا زندگی میکنه و خودرو برایشان کالای مصرفی محسوب میشه براش مهم نیست که ماشینی که سوار میشه تا بیست یا سی دیگه کار کنه عمر مفید ماشین در کشور های پیشرفته دنیا با توجه به ارتقای هر ساله نوآوری ها و تکنولوژی ها و استاندارد ها بیشتر از ۵ تا ۷ سال نیست و مطمئنا کیا ۷ سال که هیچ حتی ده سال هم بدون مشکل خاصی کار میکنه اینم در نظر بگیرید که در آمریکا سرویس و خدمات پس فروش کاملاً با اینجا فرق میکنه و نمایندگی همه خدمات و سرویس های ماشین با بالاترین کیفیت انجام میده و کیفیت روغن موتور و بنزین که تاثیر زیادی بر عملکرد وعمر موتور خودرو داره خیلی بهتر از اینجا هست پس مسلماً با استفاده صحیح و نگهداری مناسب کیا تلوراید میتواند تا سال ها به مالک خود سرویس بده و در این مدت مالک از طرحی و آپشن های ماشین ش لذت بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد

    1. مهدی

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (811 ديدگاه)

      البته کیفیت تولید و منتاژ که در امریکا در خود سایت های داخلی تولید میشه نباید فراموش کرد و البته کیفیت قطعات در خدمات پس فروش بسیاری از دوستان وضعیت خودروی داخلی و کلا خودرو داری در ایران با خارج از این دنیا قاطی کردن و تصورشون از پژو در ۴۰۵ از کیا در پراید از تویوتا در هایلوکس خلاصه شده

    2. مانی

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1619 ديدگاه)

      تو مقیسهای که کردن
      نظرشون تقریبا اینه که وقتی‌ از کیا پیاده میشی‌ سوار تویوتا میشی‌
      فکر میکنی‌ سرت کلاه رفته
      البته برای کسانی‌ که وضع مالی‌ خوبی‌ نداران و ماشین رو ۲۰ سال نگاه دارن
      شاید بشه انتخاب تویوتا رو توجیه کرد

  9. Elmiraj

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    اکسپلورر در :
    قدرت
    فضای بار
    مصرف سوخت
    پلتفرم
    فضای پای عقب و سر
    و ظرفیت بکسل ، برنده قاطع بود….
    این کراس اور سال هاست در این کلاس بیشترین فروش را آمریکا داشته .

  10. بی نام

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی داخلی فورد و تویوتا
    طراحی خارجی تویوتا و کیا
    قدرت موتور و بازده قطعا فورد
    ایمنی فورد و تویوتا
    هوندا هم که کلا تو هیچ قسمتی نیست
    رای نهایی فورد اکسپلورر

  11. مهراد

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    انتخاب من فورد اکسپلورر . ترکیب متناسب از طراحی و استایل اس یو وی و همچنین پلتفرم دفرنسیال عقب.

  12. فرشاد

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ماشین های کره ای داخل ایران رو با انواع ژاپنی مقایسه کنین
    میبینین ک کدوم ماشین دائم دم تعمیرگاه هست

  13. رامتین

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1753 ديدگاه)

    از نظر طراحی، فورد بهترینه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن