معرفی فیوچرون، کانسپت متمایز، خودران و الکتریکی کیا

کیا از اولین شاسی‌بلند کوپه‌ی خود رونمایی کرد. البته این خودرو را نمی‌توان خریداری کرد زیرا به‌صورت کانسپت معرفی شده است.


این خودروی مفهومی فیوچرون نام داشته و جهت طراحی جدیدی را در سبد محصولات الکتریکی آتی این خودروساز کره‌ای ارائه می‌کند. همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد، فیوچرون کانسپتی آینده نگرانه است که به این زودی‌ها در خیابان‌ها پدیدار نخواهد شد. البته فیوچرون نشان دهنده‌ی یک شاسی‌بلند الکتریکی کوپه و گیراست که شاید در نهایت وارد خط تولید شود.


واضح است که این کانسپت از طراحی ظاهری برجسته و متمایزی سود برده و تناسبات ظریف خود را با سطوح و شکل‌های تمیز و یکدست ترکیب کرده است. این خودرو برای اولین بار از شکل متمایز جلوپنجره دماغه ببری کیا سود برده است. این جلوپنجره که بسیار پهن‌تر است هم‌اکنون پذیرای چراغ‌های جلو بوده و از طراحی ابر ستاره روی پوست اژدهای الهام گرفته از اساطیر چینی الهام گرفته است.


کیا می‌گوید چراغ‌های جلوی این کانسپت از سحابی آسمان شب الهام گرفته و ترکیبی از LED های گوناگون می‌باشد. ما چنین طرح مشابهی را در تصاویر تیزری هیوندای آزرا فیس لیفت نیز دیده‌ایم.


تناسبات خودرو کاملاً برجسته بوده و بدنه‌ی شاسی‌بلند کوپه با ارتفاع پایین آن در تضاد با ارتفاع مناسب از سطح زمین هستند. کانسپت فیوچرون طول و ارتفاع 4850 و 1550 میل متری داشته و فاصله بین محوری آن 3000 میلی‌متر می‌باشد.


این خودروی مفهومی از سقفی غیرعادی استفاده کرده و بخش پانورامیک آن از طراحی پرنده‌های ناشناس یا همان یوفوها الهام گرفته است. این سقف به کاپوت گسترش یافته تا رانندگان دیدی گسترده به جلو داشته باشند. حسگرهای لیدار بکار رفته نیز می‌توانند سیستم خودران سطح 4 را در دسترس قرار دهند.


اما یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد چنین طراحی برجسته و دراماتیکی شده قوای محرکه تمام الکتریکی است. یک باتری با ظرفیت بالا در زیر کف کابین قرار گرفته و چهار پیشرانه الکتریکی قوی را تغذیه می‌کند. این امر باعث ایجاد مرکز ثقل پایین و سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی شده و بنابراین پاسخی سریع و آنی به دستورات راننده داده خواهد شد.


توانایی‌های خودران کیا فیوچرون کانسپت در طراحی کابین جادار و منعطف آن هویداست. دو صندلی جلویی از متریال انعطاف‌پذیر ساخته شده و می‌تواند موقعیت رانندگی سرراست یا موقعیت استراحت خم شده را ارائه کند. زمانی که حالت خودران انتخاب شود صندلی‌های جلو خم شده و فرمان جمع می‌شود.


نورپردازی ابر ستاره و طرح پوست اژدهای روی درب‌ها نیز ارتباط جالبی با بدنه ایجاد کرده‌اند. دیگر عنصر برجسته‌ی کابین فضای اطراف کاکپیت راننده است که از اینترفیس گرافیکی استفاده کرده است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (591 دیدگاه) ,

    کم کم باید منتظر ماشین های پرنده بود و ما همچنان در صف گاز و بنزین گیر کردیم

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    چه طراحی عقب گیرایی داره
    کاش به نسخه های تولیدی کیا هم راه پیدا کنه
    .
    و اینکه بنظر صنعت خودرو داره به نتایج جالبی،
    در طراحی جلوی خودروهای الکتریکی
    بدون نیاز به جلو پنجره های تزیینی میرسه
    .
    الان جلوی خودرو بدون نیاز به جلو پنجره سنتی، شخصیت خاص الکتریکی خودش رو حفظ کرده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.