بی ام و

انتشار مشخصات ب‌ام‌و iX3 تولیدی

پس از معرفی کانسپت iX3 در آوریل سال ۲۰۱۸، ب‌ام‌و تلاش‌های زیادی برای توسعه نسخه تولیدی این کراس اوور تمام الکتریکی داشته است. باواریایی ها سرانجام برخی از مشخصات فنی این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید شود را منتشر کرده اند. iX3 تولیدی توسط جوینت ونچر ب‌ام‌و برلیانس در شنیانگ چین تولید می‌شود.


مهم‌ترین نکته اینکه نسخه تولیدی این خودرو از مجموعه باتری ۷۴ کیلووات ساعتی که می‌تواند محدوده حرکتی بیش از ۴۴۰ کیلومتری ایجاد کند استفاده خواهد کرد. به یاد داشته باشید که این شعاع حرکتی با روش تست WLTP اروپایی اندازه‌گیری شده و بنابراین رتبه‌بندی EPA آن کمی پایین‌تر خواهد بود.


اما نیروی این خودرو نیز از طریق سیستم الکتریکی eDrive نسل پنجمی ب‌ام‌و تأمین خواهد شد. ب‌ام‌و با افتخار اعلام کرده تمامی قطعات قوای محرکه این خودرو توسط خودش توسعه یافته است. این تکنولوژی از نظر قدرت و انرژی مقیاس‌پذیر بوده و بنابراین می‌توان آن را در خودروهایی با کلاس‌ها و ابعاد گوناگون بکار برد.


اما ب‌ام‌و می‌گوید قدرت این خودرو ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور آنی نیز ۴۰۰ نیوتون متر خواهد بود. این نیرو تنها توسط یک پیشرانه الکتریکی تولید می‌شود؛ اما گفته شده iX3 تولیدی تنها به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد که در تضاد با خبرهای پیشین است. شک داریم که خبری از نسخه چهار چرخ محرک iX3 نباشد اما فعلاً خبری رسمی دراین‌باره منتشر نشده است.


ب‌ام‌و به مصرف قدرت کم این خودرو که کمتر از ۲۰ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد بسیار افتخار می‌کند. همین امر باعث شده از مجموعه باتری نسبتاً جمع‌وجوری استفاده شود.

با عرضه iX3 تمام الکتریکی، X3 اولین خودروی ب‌ام‌و خواهد بود که در نسخه‌های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی قابل انتخاب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و موتور سیکلت الکتریکی خودش روهم معرفی کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. N.I.M.A

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چرا جلو پنجره این سری داره کم کم شبیه جلوپنجره‌های کیا موتور میشه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      افرین اولش گفتم کیا هستش کلا کیا طراحی خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مانی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    حال میده کیا اینقدر پر رو باشه که بیاد شکایت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سپهر

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (377 ديدگاه)

    ب ام و کاملا تو اصللت خودش طراحی کرده،این کره ای ها هستن که طراحیشون کلا کپیه و از طراح های المانی استفاده میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا