آئودی پیش از این سبد پر و پیمانی از شاسی بلندها، کراس اوورها و استیشنهای قدبلندتر داشته اما حالا به دنبال راههایی برای سوددهی هرچه بیشتر در این بازار عجیبوغریب است.
خواه این روشها شامل استفاده از خط سقف خمیدهتر در Q3 محبوب باشد یا استفاده از برخی پوششهای محافظتی مشکیرنگ در A6 آوانت فرقی ندارد زیرا آئودی که به خاطر سیستم چهار چرخ محرک مشهور کواتروی خود شناخته میشود هر راهی را برای تولید محصولات متمایز و سودده انتخاب میکند.
اما برای اولین بار مهندسان این شرکت توجه خود را معطوف کوچکترین محصولشان یعنی A1 کردهاند. نسخهای جدید از این خودرو با نام سیتی کارور تولید شده که ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به منظور ارائه استایل آفرود بدون تأثیر منفی روی مصرف سوخت و هزینههای نگهداری طراحی شده است.
سیتی کارور طولی در حدود ۴ متر داشته و همان ابعاد جمعوجور مدل A1 استاندارد را ارائه میکند. ظاهر گیراتر و خشنتر این خودرو به لطف افزایش حدود ۵۰ میلیمتری ارتفاع از سطح زمین، رینگهای متفاوت، رکابهای جانبی جدید و برخی متریال محافظ زیر بدنه به دست آمده است. این خودرو همچنین از جلوپنجره تک فریم مدلهای Q و سپر عقب جدیدی استفاده میکند.
کابین آئودی A1 سیتی کارور تقریباً دستنخورده و بنابراین شاهد کاکپیتی پیشرفته، سیستم اطلاعات سرگرمی MMI و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی خواهید بود. تجهیزات استاندارد زیادی که در این خودرو وجود دارد باعث خواهند شد خیلی به متریال ارزانقیمتی که در دربها و بخش پایین کابین بکار رفتهاند توجه نکنید.
سیتی کارور به عنوان تریمی جداگانه و متمایز مطرح بوده و مشتریان میتوانند ۲ پیشرانه و ۲ نوع گیربکس دستی و اتوماتیک را برای آن انتخاب کنند. پیشرانه ۳ سیلندر که با کد ۳۰ TFSI شناخته شده و قیمت پایه ۲۲۰۴۰ پوندی دارد هماکنون در دسترس بوده و مدل قویتر ۳۵ TFSI اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. گیربکس اتوماتیک هم ۱۵۴۰ پوند بر قیمت خودرو اضافه کرده و در مدل حاضر در تست نیز موجود بوده است.
خریداران همچنین میتوانند پکیج تکنولوژی ۱۶۹۵ پوندی را انتخاب کنند که شامل مواردی همچون ناوبری ماهوارهای، شارژ بیسیم گوشی و کاکپیت دیجیتال بزرگتر است. پکیج پلاس ۶۹۵ پوندی نیز شامل شیشههای دودی و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای است درحالیکه پکیجهای کامفورت و صدای ۱۱۵۰ دلاری باعث اضافه شدن سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن، سیستم پارک و صندلیهای گرم شونده به خودرو میشوند.
آئودی امیدوار است ظاهر خشنتر و سواری نرمتر باعث فروش مناسب A1 سیتی کارور شود. شما در ارتفاعی بالاتر خواهید نشست هرچند تفاوت زیادی بین دو نسخه از A1 وجود ندارد. حدود ۳۵ میلیمتر از ۵۰ میلیمتر افزایش ارتفاع خودرو به سیستم تعلیق مربوط میشود و باقی نیز مربوط به لاستیکهای بزرگتر است.
این خودرو سواری مناسبی داشته و کمی سفت احساس میشود اما در دستاندازها و ناهمواریها اصلاً خبری از ناهنجاری نخواهد بود. سرعتگیرها نیز مشکلی ایجاد نمیکنند و بدون حس ترس میتوان از پیچها عبور کرد.
فرمان خودرو فاقد حس بوده اما میتوانید با اطمینان بالا داخل A1 سیتی کارور بنشینید. تکان های بدنه به خوبی کنترل شده و چسبندگی زیادی وجود دارد. این در حالی است که A1 سیتی کارور خودرویی دیفرانسیل جلوست. گیربکس نیز نرم و دقیق بوده و چهار حالت رانندگی نیز وجود دارد.
خودروی حاضر در تست از پیشرانه بنزینی توربوی مدل ارزانتر استفاده کرده است. اجازه ندهید قدرت ۱۱۴ اسبی این پیشرانه شما را گول بزند زیرا ابعاد سوپرمینی A1 وزن چندان بالایی نداشته و خیلی احساس نیاز به قدرت بیشتر را نخواهید داشت. این خودرو حتی به نرمی در بزرگراهها سرعت گرفته و همان دینامیک سواری رشد یافتهای را ارائه میکند که از محصولات آئودی انتظار داریم.
اما مقایسه A1 سیتی کارور با دیگران کار سختی است زیرا خودروسازان معدودی دارای محصولی با مشابه در این کلاس هستند. اگر خواهان یک خودروی کلاس B با ارتفاع بیشتر و استایل مشابه یک شاسیبلند هستید باید مدلهایی همچون فیات 500X، فولکسواگن تی کراس و یا مینی کانتری من بزرگتر را انتخاب کنید. هیچیک از این خودروها ابعاد کامپکت A1 را ندارند.
آئودی A1 سیتی کارور جدید کمی ارتفاع بیشتر از سطح زمین و تریم شاسیبلند مانند دارد اما بدون جذابیت نیست. این خودروی کوچک قدبلندتر به لطف سیستم تعلیق و لاستیکهایی با پروفایل بیشتر سواری خوبی داشته و کابین پیشرفته آن نیز جزو بهترینهای این کلاس است. البته هنوز هم برخی متریال ارزانقیمت در داخل خودرو دیده میشوند. همچنین شما با مبلغی که برای سیتی کارور میپردازید میتوانید یک شاسیبلند کوچک کامل را بجای A1 سیتی کارور که یک سوپرمینی است خریداری کنید.
مشخصات آئودی A1 سیتی کارور ۳۰ TFSI S Tronic
- قیمت: 23580 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 114 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 198 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Joker
۲۱ آبان ۱۳۹۸فلفل نبین چه ریزه…
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۸بجز قیمت، ایرادی بهش نمیشه گرفت
همه چیز دقیق سر جاشه
.
ولی شما ۲۴۰۰۰ پوند واسه این ماشین میدید؟؟؟
یا خودروهای سگمنت بزرگتر رو با همین قیمت و کیفیت و طراحی رقابتی انتخاب میکنید؟؟؟
Omid622
۲۱ آبان ۱۳۹۸انصافا برای برندی مث آئودی این قیمت برای خریدار مقرون به صرفه هستش
مهراد
۲۲ آبان ۱۳۹۸به به ?? / بسیار زیبا و معقول / به علاوه هرچند ارزونه ولی با کلاسه / آدم ماشین اقتصادی هم میخره همچین چیزی بخره
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۸یه پیشنهاد دارم مسولین محترم ! به شرکت معظم آئودی اطلاع دهند
چهار حلقه نشان آئودی بشه سه حلقه و حلقه وسط هم کمی بالاتر باشه
هم صرفجویی میشه و زیباتر
ضمنا رنگ نشان پیشنهادی نسبت به دیدگاه طراحی برای هر خودرو متفاوت باشه
نقره ایی – طلایی – مشکی – هفت رنگ