آئودیمسابقات

همکاری آئودی و سائوبر در فرمول یک از سال 2026 آغاز می‌شود

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی سرانجام همکاری رسمی آئودی و سائوبر در فرمول یک اعلام شد. این دو شرکت از فصل ۲۰۲۶ این مسابقات پرطرفدار با یکدیگر همکاری خواهند داشت. چند ماه پیش بود که ژرمن‌ها تائید کرده بودند اقدام به تأمین قوای محرکه تیم سائوبر حاضر در فرمول یک خواهند کرد. با این تغییر و تحولات سائوبر به همکار استراتژیک آئودی تبدیل خواهد شد و ارباب حلقه‌ها نیز برنامه‌هایی برای خرید سهام این تیم سوئیسی خواهد داشت.

باید اذعان داشت همکاری این دو شرکت با یکدیگر از مدت‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاده بود. سائوبر هم‌اکنون به ‌عنوان تیم آلفارومئو ریسینگ در فرمول یک حضور دارد و ایتالیایی‌ها اسپانسر عنوان این تیم هستند. البته این قرارداد در فصل ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و برای دو فصل بعدی سائوبر احتمالاً از نام خود استفاده خواهد کرد و یا اینکه یک اسپانسر عنوان کوتاه‌مدت پیدا خواهد کرد و درعین‌حال همچنان به پیشرانه‌های فراری وفادار باقی خواهد ماند.

از سال ۲۰۲۶ آئودی اقدام به تأمین قوای محرکه خواهد کرد و به جدیدترین خودروسازی تبدیل خواهد شد که به‌صورت تمام‌عیار در فرمول یک حضور پیدا می‌کند. توسعه شاسی و ساخت در اختیار سائوبر خواهد بود و همین موضوع درباره هدایت تیم نیز صدق خواهد کرد. قوای محرکه این تیم توسط آئودی در آلمان توسعه خواهد یافت، جایی که ژرمن‌ها قبلاً کارکنان، تأسیسات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کرده‌اند. بیش از ۱۲۰ نفر روی توسعه پیشرانه تیم فرمول یک کار می‌کنند و اولین تست‌ها نیز قرار است برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شود.

الیور هافمن که مسئول برنامه فرمول یک آئودی است می‌گوید:

از اینکه چنین همکار با تجربه و توانایی را برای دنبال کردن اهداف جاه‌طلبانه خود در فرمول یک به دست آورده‌ایم بسیار خرسندیم. ما قبلاً می‌دانستیم گروه سائوبر با تأسیسات سطح بالا و تیمی باتجربه می‌تواند ترکیب قدرتمندی را شکل دهد.

نام گروه فولکس‌واگن همواره با فرمول یک همراه بوده است. سال‌های سال بود که شایعاتی درباره حضور خود این شرکت یا زیر برندهای آن در این مسابقات به گوش می‌رسید و آن‌ها چندین بار نیز تا مرز نهایی شدن برنامه‌ها پیش رفته بودند. آئودی می‌گوید حرکت این مسابقات به سمت قوای محرکه جایگزین نقش مهمی در تصمیم‌گیری نهایی برای حضور در فرمول یک داشته است. همکاری آئودی و سائوبر در فرمول یک با وضع قوانین جدید پیشرانه که راندمان را افزایش می‌دهند هم‌زمان شده است. علاوه بر سهم بیشتر دستیار الکتریکی در قوای محرکه جدید، پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری توربو از سوخت مصنوعی پایدار که کربن خنثی است استفاده خواهند کرد. فرمول یک تلاش دارد تا سال ۲۰۳۰ به رویدادی کربن خنثی تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    خوبه
    فرمول یک باید تا ابد بمونه
    الکتریکی ها جدا مسابقه بدن
    یکی نبود به هوندا بگه چرا دست از توسعه خودروی فرمول یک کشیدی؟؟ درست زمانی که تیم اول یعنی ردبول از ماشین هوندا استفاده میکنه!!
    فنی ۴ خودروی فورمول یک هوندا هست، ۲ ردبول و ۲ الفاتائوری
    جناب هوندا میخواد الکتریکی توسعه بده! الکتریکی جای خود، درونسوز هم جای خود!

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      کسی در مورد سوخت کربن خنثی که گفته شده اطلاعی داره؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Porsche 911

        ۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        محمد جان نکته جالب این فصل در مورد ردبول و هوندا این بود که توی تست های پیش فصل و خود مسابقه بحرین موتور هوندا مشکل داشت و هم مکس و هم پرز از مسابقه بیرون رفتن
        (پرز فقط یک دور مونده بود تا مسابقه تموم بشه اما توی پیچ یک کارش تموم شد)
        اما از اون به بعد مشکلات رفع شد حدودا
        اگه اشتباه نکنم توی استرالیا هم ماشین مکس موتورش پایین اومد
        ولی از اون به بعد بدون هیچ مشکلی ادامه دادن
        و نشون دادن که باز هم ترکیب ردبول-هوندا ترکیب برد برد هست
        در مورد اون کربن خنثی هم امیدواریم رو به سوخت مصنوعی بیارن تا برقی
        چون هنوز مشخص نیست که چکاره ان

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          درسته👌🏻👌🏻
          مشکلات رو برطرف کردن
          الان فقط فراری یکم مشکل پیشرانه داره

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. Arshia m3csl

    ۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    ائودی خیلی عالی و دوست داشتنیه و همیشه اندرریتد بوده ماشین هاش هم لوکسی بنز رو داره و هم هندلینگ و اسپرت بودن بی ام و رو ائودی و بنز و بی ام و هر ۳ تاشون ۳ تفنگ دار دوست داشتنی المانی هستن هر ۳ تاشون عالین و رقابت این ۳ تا برنو خیلی جذابه ولی متاسفانه بی ام و طراحی های جدیدش زشت شده ولی ائودی طراحی هاش قشنگ تر شده برعکس بی ام و امیدوارم هم بنز و هم ائودی و هم بی ام و همیشه موفق باشن این ۳ غول دوست داشتنی المانی❤ 🇩🇪

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا