هرچند این سه خودرو از لحاظ سگمنت و نوع قوای محرکه باهم متفاوت هستند ولی در مسیر مستقیم ۴۰۰ متر عملکرد نزدیکی دارند.
در این جمع تمام آلمانی، مرسدس A45 و آئودی RS3 رقبای مستقیم یکدیگر هستند. هرچند آئودی به لطف پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر خود صدای جذابتری دارد ولی این موتور قدرت کمتری نسبت به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس تولید میکند. هاچبک داغ آئودی ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه این اعداد برای مرسدس ۴۲۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر هستند.
از سوی دیگر، بامو M2 خودروی متفاوتی است. این کوپهٔ جمعوجور از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش خطی توئین توربو استفاده میکند که با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، از هردو رقیب خود قویتر است. البته برخلاف هاچبکهای رقیب، در M2 نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. علاوه بر این، درحالیکه مرسدس و آئودی هردو به گیربکسهای دوکلاچه مجهز هستند، بامو از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
البته میدانیم که بامو معمولاً قدرت و گشتاور خودروهای خود را کمتر از واقعیت اعلام میکند و بهاحتمالزیاد این موضوع در مورد M2 هم صدق میکند. این در حالی است که در M2 مدل ۲۰۲۵ خروجی اعلامی موتور به ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که احتمالاً این اعداد به واقعیت نزدیکتر هستند. علاوه بر این، سیستم لانچ کنترل بامو هم رقبا را شرمنده میکند و این موضوع بهوضوح در همین درگ هم دیده میشود.
در مسابقهٔ اول از دو درگی که در این ویدئو میبینیم، ابتدا RS3 به دلیل برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک جلو افتاد ولی در ادامه بامو بهراحتی پیشی گرفت و برنده شد تا آئودی در جایگاه دوم و مرسدس در رتبهٔ آخر قرار گیرند. در درگ دوم، M2 لانچ بهتری داشت و از همان ابتدا با هاچبکهای چهارچرخ محرک همگام شد اما این بار در انتهای ۴۰۰ متر جای RS3 و A45 تغییر کرد.
مقایسه مشخصات فنی
بیامو M2 | آئودی RS3 | مرسدس A45 S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم | ۱۶۰۵ کیلوگرم |
hosen
۱۰ آذر ۱۴۰۳هر سه تاشون جذابن ولی انتخابم m2
Kiarash
۱۰ آذر ۱۴۰۳ژرمن های هاچبک و دوست داشتنی چه خبر ؟
آرش
۱۰ آذر ۱۴۰۳قیافه ها رو 🤣🤣🤣
در میانه راه بی ام و چه شتاب جذابی گرفت
Siyavash
۱۰ آذر ۱۴۰۳با این که با قیافش زیاد حال نمیکنم ولی انتخابم M2هست💪💪🏿
رامتین
۱۰ آذر ۱۴۰۳بی ام و m2 واقعا محشره خصوصا طراحی نسل قبلش. دلیل اینکه یه مقدار الان ایراد ازش میگرن بحث ظاهرش هست. مشکل ظاهریش واقعا پابرجاست و تنها دلیلش اینه شما نمیتونی از نظر بصری، حالت مکعبی در جلوپنجره و چراغها داشته باشی و انتظار این را بکشی که طراحیت خوشگل در بیاد. اگر ابعاد خودرو بزرگ باشه میشد به این طرح امید بست. چراغ مه شکن چرا باید مربع با رئوس تیز باشه؟ جلو پنجره بهیچ وجه نباید با خطوط شکسته همراه باشن. همه اینها اگر در رئوس قوس و خمیدگی داشتند بشدت طراحی زیبا میشد. والا من نمیدونم چرا طراح ها اینطور هستند؟؟
M power
۱۱ آذر ۱۴۰۳بنازم به نازت m2
محمدهادی
۱۲ آذر ۱۴۰۳پدال این فیلما رو از کجا پیدا میکنی؟؟
اینجا دیگه کجاست
جاده رو
انگار أفریقاست
حیف این ماشینای ناز که تویه همچنین جایی هستن
علی
۱۲ آذر ۱۴۰۳ارباب حلقه ها با اینکه قدرت کمتری داشت ولی بازم خوب درخشید