بنتلی

بنتلی 12 دستگاه از خودروی تاریخی اسپید سیکس 1929 را می‌سازد

بخش سفارشی ساز بنتلی که با نام مولینر شناخته می‌شود یک‌بار دیگر وظیفه ساخت نسخه‌های جدید از خودروهای تاریخی این شرکت را بر عهده می‌گیرد. این بار مولینر ۱۲ دستگاه از خودروی مشهور اسپید سیکس را تولید خواهد کرد. این خودروهای سفارشی و جدید به محصول قبلی بنتلی ملحق می‌شوند که در سال ۲۰۲۰ تولید شد و جزئیات بکار رفته در آن فوق‌العاده هستند. این پروژه نه تنها به دنبال تولید نمونه‌های صفرکیلومتر اسپید سیکس است بلکه بنتلی می‌خواهد از مزیت تولید آن سود برده و از دانش کسب شده در زمان بازسازی خودروی Blower برای تولید اسپید سیکس استفاده کند.

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی می‌گوید:

پس از سطح باورنکردنی مهارتی که با توسعه خودروی Blower به دست آوردیم و موفقیت زیادی نیز کسب کردیم، شانس تولید اسپید سیکس توسط مولینر نیز به دست آمده و این یک قدم خیال‌انگیز محسوب می‌شود. حفاظت و توسعه چنین میراثی نه تنها اهمیت بالایی دارد بلکه دانش به دست آمده در زمان تولید این محصولات تاریخی نیز برای ما مهم خواهد بود

این خودرو در تاریخ بنتلی اهمیت زیادی دارد زیرا موفق‌ترین خودروی مسابقه‌ای شرکت محسوب می‌شود. اسپید سیکس دو بار و در سال‌های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ برنده مسابقات لمانز شد. پشت فرمان این خودروها ولف بارناتو، گلن کیدستون و سر هنری تیم بیرکین نشسته بودند. اسپید سیکس نسخه ارتقا یافته از ۱۹۲۶ ۶½ Litre  بود و بنتلی اعتقاد داشت حجم پیشرانه برای دستیابی به قدرت بالاتر بهتر از سوپرشارژر بکار رفته در خودروی Blower است و به همین خاطر اسپید سیکس را تولید کرد.

این پیشرانه در حالت پایه از کاربراتور فایو جت اسمیتس، دو مگنت و نسبت تراکم ۴.۴ به ۱ استفاده می‌کرد. قدرت پیشرانه موردبحث در دور ۳۵۰۰ به ۱۴۷ اسب بخار می‌رسید. اسپید سیکس در سال ۱۹۲۸ معرفی شد و قدرتش هم در ادامه به ۱۸۰ اسب بخار رسید. نهایتاً نسخه مسابقه‌ای این خودرو با بهبودهای بیشتر، نسبت تراکم ۶.۱ به ۱ و قدرت ۲۰۰ اسبی معرفی شد.

پیشرانه سپس روی کوتاه‌ترین شاسی بنتلی برای اسپید سیکس نشست، شاسی‌ای که طول ۳۳۵۳ میلی‌متری داشت. بهبودهای رخ داده در این خودرو باعث شدند اسپید سیکس یک دور لمانز را در ۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه طی کرده و ۴۶ ثانیه رکورد قبلی را بهبود ببخشد. این خودرو ۲۸۴۴ کیلومتر را در طول مسابقات ۲۴ ساعته لمانز طی کرد، رکوردی که تا ۳۰ سال بعدی هم شکسته نشد.

یکی از خودروهایی که در مسابقات سال ۱۹۳۰ حضور داشت به عنوان مرجع بازسازی توسط مولینر انتخاب شده است. این خودرو هنوز هم مجوز تردد قانونی در جاده‌ها را دارد و به عنوان خودروی قدیمی شماره ۳ شناخته می‌شود. این خودروساز همچنین از مدل جاده‌ای سال ۱۹۲۹ که مشابه نسخه مسابقه‌ای بوده برای بررسی جزئیات بیشتر استفاده می‌کند. علاوه بر این خودروهای کامل، مولینر از نقشه‌های اورجینال برای تولید مدل سه‌بعدی اسپید سیکس استفاده خواهد کرد تا به این ترتیب اولین پروتوتایپ حاصل شود. این پروتوتایپ توسط بنتلی نگهداری خواهد شد و ۱۲ نمونه دیگر هم به فروش خواهند رسید. فعلاً قیمت این خودروها اعلام نشده اما قیمت مهم نیست زیرا همه آن‌ها قبلاً به فروش رسیده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3542 ديدگاه)

    یهو حوس کردم یدونه از اینها هم گوشه اتاقم داشتم

    موافقم 18
    مخالفم 4
  2. Nima

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    شاهکارن ، اى کاش بقیه کمپانى ها هم این کار رو بکنن.
    مثلا بنز 300SL رو تولید کنه یا کادیلاک سرى ۶٢ رو

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. TML BN

      ۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      آره ولی مشکلاتی هم داره

      موافقم 13
      مخالفم 3
  3. javadhy

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    این حرکت تولید خودروهای قدیمی جنبه کاربردی نداره ولی به شدت برای شرکت سود آوره حتی اگه تعداد کمی هم ازشون تولید شه
    استون مارتین و جگوار شرکتایی هستن که اطلاع دارم قبلا این کارو کردن با چند مدل الانم بنتلی
    به هر حال ساخت دوباره یه خودروی قدیمی حرکت جالبیه و اینکه آدم این ماشینارو تازه و نو میبینه حس خوبی به آدم دست میده

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. نوید AJ

      ۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      من که اگر یکی از اینا رو بگیرم، اول انجین و ترمزشو عوض میکنم و کلن به روزش میکنم. با همین ظاهر قدیمی و زیبا، داخلی به روز (اصالتش هم برام مهم نیست.) میخوام خودم ازش لذت ببرم.

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        نوید جان
        تا چند سال دیگر دو گزینه پیشِ پایِ دارندگان و علاقه‌مندان خودروهای قدیمی هست که یا برقی شوند یا در گاراژها خاک بخورند !

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. نوید AJ

          ۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          گل گفتی رفیق

          موافقم 5
          مخالفم 0
  4. عطا

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هیولاهای ماقبل تاریخ

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Peyman.JDM

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا