بنتلی

بنتلی فلایینگ اسپور سرجن با رنگ‌آمیزی خاص رونمایی شد

شرکت بنتلی در یک حرکت تازه، با برند کفش‌ساز «سِرجِن» همکاری کرده است تا خودرویی خاص و زیبا را بسازد.

بنتلی و برند لوکس سفارشی‌کننده کفش به نام «سرجن» (به معنای جراح) در حرکتی تازه با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا یک نسخه شخصی‌سازی‌‌شده از سدان لوکس فلایینگ اسپور هیبریدی را با طراحی تیره رونمایی کنند. خریداران این محصول، یک جفت کفش پیاده‌روی سفارشی‌شده «آدیداس فروم لو» را هم از برند سرجن دریافت خواهند کرد.

طراحان سرجن بنتلی فلایینگ اسپور را به‌صورت دورنگ تزئین کرده‌اند که شامل سیاه زغالی و سیاه زغالی ساتنی می‌شود. تزئیات ساتنی برنز نیز در چهره، نوار جانبی، رینگ‌ها و سپر عقب این بنتلی به چشم می‌خورد که زیبایی آن را دوچندان کرده؛ نشان سرجن حک‌شده روی ستون‌های پشتی این خودرو را هم به آن بیافزایید تا متوجه شوید این دو شرکت تا چه حد به جزئیات توجه کرده‌اند. نشان B پرنده بنتلی نیز این‌بار رنگ سیاه براق به خود گرفته تا با رنگ‌بندی بدنه اصلی هماهنگ شود.

بنتلی سرجن به پکیج ظاهری «مولینر بلک‌لاین» نیز مجهز شده که بخش‌های کرومی موجود در نسخه عادی را با رنگ سیاه براق جایگزین می‌کند. این فلایینگ اسپور از بسته «استالینگ» نیز سود می‌برد که قطعات فیبرکربنی را به اسپلیتر جلو، گلگیر جانبی، اسپویلر روی صندوق و دیفیوزر عقب اضافه می‌کند.

آقای سرجن کابین این بنتلی لوکس را نیز مطابق سلیقه هنری‌اش دگرگون کرده است؛ در بخش‌های متعددی از کابین شاهد استفاده از نشان اسکلت ماسک پوشیده سرجن با دو چاقوی جراحی زیر آن هستیم. داشبورد این خودرو نیز صرفا با طرح چوب دردسترس خریداران قرار می‌گیرد. قسمت شاگرد داشبورد مانند بالشتک‌های سر از الگوی نشان سرجن استفاده می‌کنند که به رنگ سیاه روی آن حک شده است.

پوشش کنسول میانی ردیف پشتی نیز به همین لوگوی اسکلت مزین شده تا همکاری میان این دو برند را یادآور شود. نام «Surgeon» نیز در جای‌جای کابین از رکاب در گرفته تا داشبورد و روی صندلی‌ها به چشم می‌خورد. بنتلی برای صندلی‌ها از چرم به‌رنگ کتان استفاده کرده و با رنگ‌آمیزی بخش بالای داشبورد، کنسول میانی و جداکننده عقب به رنگ «سیاه بلوگا»، آن را چشم‌نواز کرده است. دوخت چرم صندلی‌ها نیز به رنگ برنزی انجام شده که با بخش‌های برنزی بدنه یکسان است.

همکاری این دو برند صرفا به ارائه یک نسخه خاص از فلایینگ اسپور ختم نمی‌شود. بنتلی در ماه نوامبر سال جاری میلادی از کلکسیون سفارشی کفش‌های پیاده‌روی سرجن رونمایی کرد که آقای سرجن برای طراحی‌شان از خودروهای بنتلی در مرکز تولید این شرکت الهام گرفته بود. این کفش‌ها از همان رنگ‌بندی فلایینگ‌اسپور سرجن استفاده می‌کردند و به دوخت هاشوری و الماسی مزین شده بودند.

سرجن تنها ۱۰ جفت از این کفش‌های سفارشی را ساخت و بنتلی هم آن‌ها را به مشتریان خاص مولینر تحویل داد. برخی از این کفش‌ها نیز به‌همراه فلایینگ‌اسپور سرجن به دشت مالک رسیدند.

بنتلی فلایینگ‌اسپور هیبریدی به یک موتور ۲.۹ لیتری V6 تویین توربو مجهز شده که از سیستم هیبریدی نیز برای تولید قدرت کمک می‌گیرد و نهایتا ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر راننده قصد استفاده از حالت تمام برقی این خودرو را داشته باشد، می‌تواند برای پیمایش مسافتی ۴۱ کیلومتری روی آن حساب باز کند. این خودرو در حقیقت به‌عنوان پله‌ای برای تولید سدان لوکس برقی بنتلی در آینده شناخته می‌شود که خود جایگزین سدان فوق لوکس مولسان شده است.

نظر شما درباره محصول جدید بنتلی و سرجن چیست؟ آیا همکاری برندهای تولید لوازم شخصی لوکس و سفارشی با خودروسازان واقعا باعث تولید مدل‌هایی منحصربه‌فرد و چشمگیر می‌شود یا صرفا یک حرکت تبلیغاتی برای جذب مشتریان بیشتر است؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. hummer

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    مقایسه
    اس کلاس = دیسلایک
    بنتلی فلایینگ اسپور=لایک

    موافقم 129
    مخالفم 97
    1. نویدی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      بنتلی فقط با رولزرویس قابل مقایسه ست.

      موافقم 91
      مخالفم 12
      1. مهردادکمال

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1825 ديدگاه)

        میشه با مرسدس مایباخ مقایسه کرد

        موافقم 23
        مخالفم 29
    2. OM.01

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      عاشق نظرسنجیت هستم چون اینا هیچ ربطی به هم ندارن و عاشق اونایی هستم که اس کلاس رو به فلاینگ اسپار ترجیح میدن چون حتی میباخ S650 هم در حد اندازه فلاینگ اسپار نیست. اس کلاس که جای خود دارد
      https://www.topgear.com/car-news/review/bentley-flying-spur-vs-mercedes-maybach-s650

      مقایسه اس کلاسW223 با فلاینگ اسپار
      https://www.autocar.co.uk/car-news/features/cream-crop-bentley-flying-spur-vs-mercedes-s-class
      تعصب چیزی هست که چشم آدمو بر واقعیت میبنده. قیمت رو در نظر نگیریم و اگه صرفا انتخاب بین 2گزینه باشه هیچ دلیل قانع کننده ای نداره که فلاینگ اسپار رو ول کنیم اس کلاس انتخاب کنیم.

      موافقم 30
      مخالفم 10
      1. ❤BMW❤

        ۱۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        واقعا داداش
        خیلی حقی

        موافقم 7
        مخالفم 1
    3. ممد ژانگولر

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3541 ديدگاه)

      فقط پاچه یارو گیر نکنه به دستگاها کل کمپانی آتیش نگیره صلوات

      موافقم 12
      مخالفم 11
  2. مهران

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    هیچ جوره نمیتونم با طراحی جلو بنتلی کنار بیام…
    اگه علما نگن هر کس متوجه نمیشه و بنتلی برای این خاصه که…
    علمای همیشه در صحنه👳‍♂️

    موافقم 18
    مخالفم 64
  3. SLR _ 722

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    من واقعا اطلاعی از صنعت پوشاک ندارم ولی بنظرم بنتلی خودش به اندازه کافی نام بزرگی هست که به همکاری کسی نیاز نداشته باشه . مثلا بنتلی مدل پاتن جامه منطقی نیست چون سطح برند دوم در حد اولی نیست . برای من هم این مدل جدای از زیبایی حکم همون پاتن‌جامه رو داره

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. Royal Driver UK

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    Bentley, the king

    موافقم 14
    مخالفم 5
  5. صادق پور

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    چرا شبیه کفش شده؟!

    موافقم 2
    مخالفم 4
  6. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    شاهکار شاهکار شاهکار

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. ❤BMW❤

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    مخصوص یه دزد و تبهکار مثل آل‌کاپون که گنگش بالا بوده (:
    خیلی خوفه

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا