جدال SUVهای لوکس و اسپرت: بامو X3 درمقابل لکسس NX
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
۱۵۱ خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد
آیا قصد خرید یک SUV اسپرت را دارید؟ و یا یک SUV لوکس میخواهید؟ ما دو گزینه برایتان داریم که به نظر میرسد تلاش شده هر دو ویژگی اسپرت و لوکس بودن را در یک خودرو SUV در اختیار خریداران قرار میدهند. دو رقیب ما بیامو X3 xDrive28i و لکسس NX200t هستند.
در مرحله اول، نکته مهم این است که هر دو مدل از یک موتور چهار سیلندر بنزینی همراه با توربوشارژ بهره میبرند، اما قدرت خروجی آنها هست که به ما میگوید در این مورد کدامیک در این زمینه پیروز هستند. NX200t توسط موتور ۲.۰ لیتری خود میتواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور در اختیار شما قرار دهد. لکسس ادعا میکند که NX200t دو دیفرانسیل دارای مصرف سوخت ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، است و این SUV میتواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۷.۱ ثانیه پر کند. تمام این اعداد و ارقام نشاندهنده یک رقابت نزدید در مقابل همتای آلمانیاش است. بیامو هم از یک موتور ۲.۰ لیتری در X3 بهره میبرد که خروجی آن قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار و گشتاوری ۳۵۰ نیوتنمتر به ارمغان میآورد، بنابراین در این مرحله با اختلاف ۵ اسب بخاری، پرچم بیامو بالا میرود. بیامو ادعا کرده با این SUV میتوانید ۰ تا ۱۰۰ را فقط در ۶.۳ ثانیه پرکنید. علاوه بر این از مصرف سوخت کمتر یعنی ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به رقیبش سود میبرد. بااینحال، بخشی از برتری بیامو در شتاب و مصرف سوخت به خاطر این واقعیت است که دو دنده بیشتر در دسترس دارد: X3 دارای گیربکس هشت سرعت اتوماتیک است درحالیکه NX از یک گیربکس شش سرعت سود میبرد ولی هر دو دارای پدل شیفتر بر روی فرمان هستند. با تمام این صحبتها در تست ما، هر دو SUV از آنچه ادعا کرده بودند مصرف سوخت بیشتری داشتند NX بهطور متوسط ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشت، درحالیکه مصرف X3 از آنهم بیشتر بود و ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوزاند. لکسس NX دارای طول ۴.۶۳ متر، عرض ۱.۸۷ متر و ارتفاع ۱.۶۳ متر و همچنین وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم است. بیامو X3 هم ۴.۶۴ طول، ۱.۸۸ عرض و ۱.۶۷ متر ارتفاع دارد. درحالیکه X3 از همه جهات بزرگتر است اما ۱۲۰ کیلوگرم سبکتر از NX است و از وزن ۱۷۴۰ کیلوگرمی بهره میبرد. پس جای تعجب نیست که بیامو از چالاکی و فرمانپذیری بهتری بهرهمند است. بااینحال، فضای داخلی X3 کمی کوچکتر است و فضا برای سرنشینان عقب کمی آزاردهنده است. دیوارههای نازک و لاستیکهای میشلن Primacy 3 با آجهای کوچک، عایق کمی برای جلوگیری از ورود سروصدا به داخل کابین، فراهم میکنند و در کل صدای کلی کابین در مدتزمان طولانی آزاردهنده میشود.
خشک بودن چیزی نیست که خریداران یک SUV انتظار آن را داشته باشند و X3 از این نظر بدشانس است مگر اینکه گزینه M اسپرت آن را انتخاب نکنید. از سوی دیگر سواری لکسس NX، اینطور نیست درواقع، رفتار آن بیشتر شبیه به یک SUV مؤدب است.
فرمان X3 کاملاً دقیق است، و هیچ سروصدایی هم از طریق جعبهفرمان در هنگام آفرود به گوش نمیرسد. این آرامش تا قبل از اینکه از سیستم کنترل کشش استفاده کنید برقرار خواهد بود و پس از آن لرزشها در کابین احساس میشود.
NX هرچند بهاندازه بیامو بیش از حد در جادهها سفتوسخت نیست، اما در جادههای ناهموار آفرود شاسی آن تمایل به ارائه رفتار بدی دارد. لکسس در این شرایط تنش دستاندازهای را به کابین منتقل میکند و فاقد ثبات است. این باعث میشود در لکسس احساس کنید که مدام در حال حرکت به عقب و جلو یا چپ و راست هستید.
لکسس، در رانندگی شهری ازنظر راحتی با مدیریت رقیب آلمانی خود را از میدان به در کرد اما در آفرود عکس این قضیه اتفاق افتاد.
لکسس ازنظر کیفیت سواری ایده آل نیست، اما در مسافرتهای دوستانه شهری از بیامو، خیلی راحتتر عمل میکند و هرگز از ضربه دستاندازهای کوچک سطح جاده احساس ناراحتی نمیکنید.
فرمان بیامو در سرعتهای پایین، نسبت به رقیبش بیشازحد سفت است، بنابراین بسته به ترجیح شخصی شما میتواند یک عامل مؤثر در تصمیمگیری باشد. لکسس در سرعت کم فرمان بسیار سبک و کاملاً نرمی دارد و در زمان پارک عملکرد راحتتری ارائه میکند. با تجربه رانندگی که از بیامو X3 در اختیارداریم بهوضوح مشخص است در مقایسه با لکسس تمرکز بیشتری بر روی اسپرت بودن داشته است.
همه ما میدانیم ویژگی لوکس همراه ارزانی نیست و این دو رقیب ازنظر قیمت خیلی به هم نزدیک هستند اما ازنظر تجهیزات اینطور نیست.
قیمت بیامو X3 28i از ۷۲٬۹۳۰ دلار (استرالیا) شروع میشود که هزینه حمل هم به آن اضافه میشود و اگر مجموعهای از تجهیزات اختیاری را هم بخواهید قیمت درجشده در فاکتور شما به ۸۸٬۵۱۰ دلار (استرالیا) میرسد.
این تجهیزات همان بسته M اسپرت است که شامل رینگ ۱۹ اینچ، تعلیق اسپرت، ریل سقفی باربر، صندلی اسپرت، تریم داخلی آلومینیومی، فرمان چرمی M و فرمان متغیر اسپرت میشود که اگر کیت بدنه M را هم بخواهید باید ۲,۹۰۰ دلار دیگر بپردازید.
برخی از موارد دیگری که بر روی ماشین مورد آزمایش نصب بود شامل چراغهای جلو LED همراه نوردهی بالا اتوماتیک و عملکرد ضد تابش خیرهکننده (به ارزش ۳٬۶۸۰ دلار)، صفحهنمایش پشتسریها (۲٬۰۰۰ دلار)، سقف شیشهای پانورامیک (۳٬۰۰۰ دلار) و رنگ متالیک (۱٬۹۰۰ دلار)، است.
لکسس، از سوی دیگر ۷۲٬۵۰۰ دلار (استرالیا) برایتان آب میخورد که هزینه حمل هم به آن اضافه میشود. و هیچ آپشن اضافی هم برای آن وجود ندارد.
باوجود این، بهطور قابلتوجهی تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به بیامو ارائه میدهد. درحالیکه شما مشغول تیک زدن آپشن های X3 هستید، تعدادی از گزینههای هزینهبر ازجمله چراغهای جلو LED همراه نوردهی بالا اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد از جلو، تماماً بهصورت استاندارد بر روی NX200t وجود دارد.
لکسس همچنین دارای یک سیستم ورود کاملاً هوشمند (بیامو نیاز به فشار دکمه برای باز کردن درب دارد) و همچنین هشداردهنده خروج از لاین است.
اگر تعریف شما از لوکس بودن همراه محدودیت قیمت است، نمیتوان منکر این شد که لکسس برنده بیچونوچرای این رقابت است.
هنوز تمام نشده است، سیستمهای رسانهای در هر دو اتومبیل حرف زیادی برای گفتن دارند.
یادگیری سیستم لکسس کمی طول میکشد. با استفاده از رابط کاربری جدید مجهز به سبک پد لمسی مقاومتی (برای اجرای دستور باید فشار داده شود) در برخورد اولین کمی شبیه به یک شوک است، اما هنگامیکه شما به آن عادت کنید میزان فشار موردنیاز برای کار با آنرا میابید، درهرصورت قابلقبول است.
منوهای پیچدرپیچ، و مقاومت بلوتوث برای اتصال شمارا یاد سیستمهای رسانهای تویوتا میاندازد. صفحهنمایش منو بعد از خاموش و روشنشده به حالت پیشفرض بازمیگردد، که کمی آزاردهنده است. با این حال، اتصال یکپارچه با سیستم صوتی مارک لوینسون برخی از خصلتهای بد را جبران میکند.
از سوی دیگر، سیستم iDrive بامو فوقالعاده راحت است. با سیستم شمارهگیری چرخشی بسیار راحت آن، هیچ سردرگمی درزمانی که شما در حال حرکت بین منوها هستید وجود ندارد. اما زمانی که تماس شما بهپایان برسد، بیش از حد بر روی صفحهنمایش باقی میماند. اتصال به بلوتوث هم بدون وقفه بود، ولی سیستم استریو ازنظر وضوح و عمق بأس از لکسس کالیبرهتر نیست. اگر شما میخواهید یک SUV لوکس همراه انبوهی از تجهیزات به صورت استاندارد داشته باشید که راحتی خوبی در مسافرتهای شهری و بینشهری به ارمغان آورد لکسس NX انتخاب خوبی برای شماست. X3 در حالت استاندارد امکانات کمی ارائه میکند و برای لوکس شدن نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارد. ازنظر اسپرت بودن بامو حرف اول را میزند و ازنظر توانایی یک سر و گردن بالاتر از لکسس است، اما اگر شما مراقبت کمتری از خودرو خود میکنید و سرویسهای دورهای را پشتگوش میاندازید بیامو X3 نمیتواند انتخاب خوبی برایتان باشد.
مهندس صنایع و از علاقهمندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وبسایت های خبری دیگر در حوضه آیتی مینوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آیتی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.
اولا فرید خان سواد داری؟؟؟؟؟؟! اون 16 هزارتا مال استرالیاس، BMW X3 حدود 47000 قیمت داره و NX200t حدود 38000 یعنی 9000 تا اختلاف، این برا این.
بعدشم کروز کنترل داره، با آپشن میتونی کروزکنترل تطبیقی بگیری
همین آپشنایی که شما بهشون میخندی، خیلی ها ازشون استفاده میکنن، پس زیاد نخند
میگی جاهایشش که برامون صرف نداره نمیخونیم؟؟! اگه اینجوری ما اصلا متنو نخوندیم، چون اونجاهاش که صرف داشته حذف شده…!!!!
یعنی اگه تا حالا با خودم میگفتم که فرید یه چیزی حالیشه فقط داره جو شلوغ میکنه، الان فهمیدم که متاسفانه چیزی حالیت نیست! این حرفتو نگا: “آخه مرد حسابی پلتفرم چه ربطی به قیمت داره؟؟؟یعنی شما تو هزینه طراحی یه پلتفرم موندین…بابا الکی حرف نزنین دیگه…” یعنی سوادت در این حده؟؟؟؟!
همین چیزی که تو مسخرش کردی و ربطشو نمیفهمی یکی از روشهایی بود که جنرال، کادیلاکو زنده کرد و فیات، کرایسلرو و… حالا تو برو بهش بخند هر چی تیراژ بره بالا هزینه تولید میاد پایین (تو این مورد باهات حرف نزنم بهتره، چون از اون جملت فهمیدم چی کاره ای)
بعدش کی تویوتا ارزشمندترین برند جهان شد؟؟؟!؟ اصلا میدونی برند با ارزش یعنی چه؟؟؟!؟ آقای خندان، با ارزش ترین برند جهان، فراریه، (گرچه نمیدونی یعنی چه، ولی همینطوری بلد باش)
مورد بعدی اینکه کیت M بهونه نیس، کیت M باعث خشکی ماشین میشه، چجوری میتونی اینجوری خودتا بزنی به اون راه؟؟!!؟
میگی برا آفرود باید Fsport رو میوردن؟؟ خب اونوقت برا BMW هم باید X3M رو میوردن که اگه اختلافشون زیاد تر نمیشد تو بهترین حالت فرقی نمیکرد.
بعدشم همش میگی لکسس ارزونتره ولی آپشن بیشتر داره، اگه تو مدل پایه لکسس آپشن بیشتر داره از اونطرف BMW دینامیک رانندگی بهتر و کیفیت رانندگی بیشتری داره که تو لکسس حتی با پول هم نمیتونی یه همچین چیزی رو سفارش بدی
بعدشم شما که متنو خوندی و من نخوندم، اینجاشو دقت کن: “اما در جادههای ناهموار آفرود شاسی آن تمایل به ارائه رفتار بدی دارد. لکسس در این شرایط تنش دستاندازهای را به کابین منتقل میکند و فاقد ثبات است. این باعث میشود در لکسس احساس کنید که مدام در حال حرکت به عقب و جلو یا چپ و راست هستید. ”
مشکل آفرود NX توی اینه نه RWD بودنش آقای خندان.
بعدشم میخوای چکیده ی کل کامنتاتو یه جا بنویسم؟ لکسس آپشن بیشتر داره میخندم به آپشناتون لکسس 16 هزار ارزونتره وسلام
ببینید چطوری یه آدم متعصب و بی اطلاعات با سفسطه و مغالطه و فرافکنی همه رو سرکار گذاشته و مسخره خودش کرده. صادق جان خودتو خسته نکن،فایده نداره،اگه خود مدیرعامل تویوتا و لکسس هم بیان بگن که بی ام و از لکسس بهتره بازم این فرید قبول نمیکنه
سعید جان، یه وقت فک نکنی این قضیه فقط مربوط به پستای پدال میشه ها، بیرون از این سایت هم با این آقا خیلی بحث شده، ولی گوش شنوا نداره، فقط زبون گویا داره..! (کاش لااقل یه چیز بدرد بخور میگفت دلمون خوش میشد)
در کل طوری نیست داداش، بذار با خیالات خودش شاد باشه.
آقا داوود، لینکایی که گذاشتی رو قبول دارم، نمیگم غلطن ولی شما یه نکته ای رو دقت نکردی این لینکای شما قیمت برند رو داره میگه من ارزش برند رو میگم
مثلا نوکیا یه مدت برند خودشا میفروخت، پول میگرفت و برند میداد، خب این یه قیمت داره، همینجوری که نیست
ولی منظورم از ارزش برند یعنی مقدار پولی که خریدار برای داشتن یه برند حاظره بپردازه، که خریدارا برای داشتن محصولی با برند فراری بیشتر پول میدن تا برای داشتن محصولی با برند تویوتا
همین آقا رضا تکلیف خودش با خودش مشخص نیست…این آقا رو الکی به عنوان طرفدار لکسس نچسبونید…این آقا سیاست داره ۴ تا از بنز تعریف میکنه شما خوشتون میاد… در ضمن صادق… هنوزم که هنوزه پرتی…(فراری ارزشمند ترین برند خودرویی دنیاست :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D ) خدا به راه راست هدایتت کنه…. من هر چی دلم میخواد میگم هر کسی هم مشکلی داره جواب من رو نده…بابا من با شماها کاری ندارم که شماها سیریش بازی در میارین صف کشیدین با من کل کل کنین…نه که خیلی اطلاعاتتون زیاده…یه عده متعصب چند شخصیته ریختن تو این سایت فقط کارشون کل کل کردن و وقت این و اون رو گرفتنه…بابا من با شماها هیچ کاری ندارم ول کنین دیگه…کم آوردین نمیدونین دیگه چی بگین و حرف از یجاتون در میارین. همون لکسس با مقامایی که میاره با مشت میزنه تو دهن این مستکبرین… آقا من جواب هیچکس رو از این به بعد نخواهم داد همین لکسس میده بستونه…والسلام.
این آقا رضا هم مثل ما ماشین دوس داره. مثل شما لکسس خدا پنداری نداره. در مورد مقام و رتبه هم باید بگم به نظر تو هر ماشینی تو جی دی پاور آمارش خوبه، یعنی از بنز و ب ام و بهتره؟؟؟ خودروی سال اروپا رو میشناسی؟؟ مقام و رتبه میخوای رو کنیم؟؟؟ :D :D
یه چیز دیگه هم اینکه فرید جان علاقه زیادی به کلکسیون درست کردن داری، نه؟؟؟ از سال 80 مجله ماشین خریدی که عکساشو نگا کنی؟؟ اگه یکم به متنشون دقت میکردی منظور صادقو از ارزش برند میفهمیدی.
تو حرف تکراری میزنی ما هم جواب تکراری میدیم. یه حرف جدید بزن تا جواب جدید بشنوی. مثلا بیا بگو همه کمپانیهایی که شاسی ماشیناشون از فیبر کربنه، از دستگاه ریسندگی تویوتا استفاده کردن :D :D
فرید خدا میدونه وقتی داشتم کامنتت رو میخوندم ناخودآگاه خنده اومده رو لبام :) :) :) باور کن جدی میگم
باشه، قضیه ی ارزش برندو قبول نکن، مهم نیست، با قبول نکردن تو ارزش برندا کم و زیاد نمیشه
اینجای کامنتت دیگه واقعا خندم گرفته بود: “من هر چی دلم میخواد میگم هر کسی هم مشکلی داره جواب من رو نده…بابا من با شماها کاری ندارم که شماها سیریش بازی در میارین صف کشیدین با من کل کل کنین…نه که خیلی اطلاعاتتون زیاده…یه عده متعصب چند شخصیته ریختن تو این سایت”
حالا اون که هرچی دلت میخواد بگی که خب آره، سایت که مال من نیست که تعیین کنم بگی یا نگی ولی اینکه گفتی صف کشیدیمو جالب گفتی. (بچه ها برین تو صف، مگه نمیبینید الان نوبت منه…!!!!!!)، بلاخره تو هم برای ایجاد خنده و شادی بد نیستی :D
بعدشم خوب شد گفتی متعصب، لااقل تعریف متعصبم فهمیدیم، شما هم که کاملا منطقی. راستی هم منطقی ای همم بااطلاعات…
ولی خوشم اومد که تغییر کردی، بلاخره یه بار از مقام و رتبه حرف زدی و لینک جی دی پاور نذاشتی (شایدم یادت رفت، ولی ما به فال نیک میگیریمش)
آقای صادق… یه حرف زدی واقعا اگه این حرف رو زودتر از دهنت میشنیدم کلا وقتم رو هدر نمیدادم که بخوام جواب تو رو بدم…شما هنوز نمیدونی با ارزشمندترین برند خودرو سازی دنیا کیه…ببخشید اینو میگم ولی خیلی پرتی از دنیای ماشین…بعد شما میای به من میگی بی سوادم؟؟؟؟؟!!!!!!!!…باشه اگه فراری ارزشمند ترین برند خودرویی دنیاست باشه من بی سواد :-D :-D :-D :-D :-D :-D مارو بگو با چه کسایی بحث میکنیم…چه افراد با اطلاعاتی توی این سایت ریختن ماشالا…روز به روزم بیشتر میشن.یا متعصبن یا مثل ایشون بااااااااسواد :-D :-D
بله آقا فرید، حدس میزدم معنیشو ندونی، منظور من از ارزش برند یعنی مقدار پولی که خریدار حاضره به خاطر داشتن یک مارک تجاری بپردازه نه ارزش سهام و فروش و قیمت برند و اینجور چیزا…
و فراری از این نظر اوله
بعدشم به من میگه پرت شما که پرت نیستی، کامنتاتای پر بارت گویای همه چیز هست، خلاصه اش هم که بالا گفتم :D و اینکه چقد خوب میشه دیگه شما از این بحثای صد من یه غاز نکنی
درود. آقا فرید در مورد جواب صفحه قبلت میخوام اینو بخونی شما میگی: «این لینک رو اگه یه سری از بچه های پدال ترجمه کنند که نمیکنند و اصلا هیچ صداشم در نمیارند،شما ببین در آخر صفحه طرف بی ام دبلیوش رو فروخته رفته IS خریده(مطمئن باش اگه بنز و بی ام دبلیو توش اول بود همین فردا روی پدال بود)» یه جای دیگه هم گفتی: «اگر کسی مشکلی با من داره، کامنتهامو نخونه»
خب شما هم اگه مشکلی با پدال داری و فکر میکنی داره از برندهای آلمانی طرفداری میکنه، چرا میای مطالبشو میخونی؟ (حالا خوبه توی این متن به وضوح به نفع لکسس ترجمه انجام شده بود :D :D )
در مورد قیمت: اگه درست کامنتها رو میخوندی میفهمیدی که تا حالا چند بار جوابت داده شده. حالا منم دوباره جواب میدم به شرطی که قول بدی دوباره نیای همین حرفای تکراریتو تکرار کنی ;)
دوم: ب ام و دینامیک و کارایی بیشتری ارائه میده و لکسس که اینا رو نداره به جاش آپشن اضافه میده. دیگه اگه آپشن هم نده که به هیچ دردی نمیخوره :D اول: شاسی و قطعات مشترک لکسس با تویوتاس که هزینه تولیدشو به شدت کم میکنه (البته به نظر شما بی ربطه :D )
راستی، وقتی بحث میکنی با مدرک و با حوصله توضیح بده تا همه متوجه بشن و اونایی که متعصب نیستن قانع بشن. وقتی میگی پلت فرم به قیمت ربط نداره دلیل بیار تا ما هم بدونیم و دیگه این حرفو نزنیم مرسی
حسین جان من یه مثال برای ایشون میزنم شاید متوجه بشن شاید….. اقا فرید درمورد مثالم فکر کن اگه پلتفرم و قطعات مشترک روی هزینه ها تاثیر نداشت ایرانخودرو پلتفرم 405 رو کنار میگذاشت و کارش برای طراحی هم راحت تر میشد مثال ایرانخودرو برای جای دادن چراغ های دنا مشکل داشت و به خاطر همین گلگیر و سپر دنا از بقل این قدر ضایع هست ( مجبور شد سپر رو جلوتر بیاره ) ایرانخودرو حاضر شد طراحی رو خراب کنه ولی خرج نکنه متوجه هستی یا بازم بگم
چه دعوای شده اینجا!!! مگه میشه مهندسی بی ام و رو با تویوتا مقایسه کرد!!؟ مسخرست به خدا!!! ولی این لکسوس به نظر من شروع خوبی برای مهندسی ژاپنیاست!!! تنها برتری لکسوس ارزون بودنشه،البته طراحی ظاهری قشنگی داره ولی اصلا مفهمومی نیست ولی خوب جذابه
آقایون خانوما لکسوس بسیار برند خوبیه ماشیناشم واقعا حرف ندارن قیمتهای خوبی هم داره ولی هیچ وقت با بنز و بی ام و مقایسش نکنین یعنی اصولا هر چیزی رو با هم رده خودش بسنجین تا بی انصاف نباشین.
بعدشم دوستتون آقا فرید عاشقه عاشقه لکسوس وقتی هم عاشق باشی میگی خدا یکی اون معشوق یکی حالا همه دنیا هم بگن نه بابا طرف مورد داره شما فقط خوبیا رو میبینی زیاد بهش گیر ندین شما هم عاشق میشین بعد بهتون میخندن هاااااااا…… من یکی رو میشناسم فقط پیکان 47 رو ماشین میدونه و بس!!!!!
دوستان از هر دو ماشین با پلاک اروند در اهواز موجود میباشد.به جرات میگویم وقتی nx را میبینید محو زیبایی فوق العاده آن میشوید.داخل ماشین هم خیلی خوب طراحی شده.من خودم es250 دارم. و فقط میگویم هر چقدر بیشتر با اون رانندگی میکنم بیشتر به توانایی لکسوس واقف میشوم.
دوستای خوبم بحثهای بین ب ام و ولکسس منو یاد خاطرم از گوشی آیفون میندازه. ازسالها قبل از اینکه آیفون بیاد من از i-mate و htc استفاده میکردم.وقتی آیفون اومد به هیچ عنوان قبولش نداشتم و هر جا بحثش میشد همه معایبش مثل محدودیتش در ارتباط با سایر لوازم دیجیتال ،بولوتوس نا هماهنگ با سایر گوشیها و غیره رو برای رد کردن انتخابش بیان میکردم ، تا اینکه از روی کنجکاوی طرفتارای پروپاقرصش یه آیفون فایو خریدم و تا الان که سیکس دارم به هیچ عنوان نمیتونم از گوشیه دیگه ای استفاده کنم. و الان از نظر من با احترام به همه نظرات مخالف با آیفون ،این گوشی بهترینه و هر کی ازش استفاده کنه نمیتونه ازش دل بکنه. بحث ب ام و دقیقا مثل همین مسئله است. من خودم پرادو ولکسس داشتم وماشیانای بینظیری بودند و همیشه بخاطره صحبتهای معمول درباره ب ام و مثل هزینه های سرسام آور واستهلاک بالا به سمت ب ام و نمی رفتم. تا اینکه دلمو به دریا زدم و برای اولین بار ب ام و خریدم. باور کنید این ماشین مسحور کننده است ،شما کاملا سحر اون میشید. بقدری از داشتن و روندنش بالاترین لذت ممکن رو میگیرید که دیگه براتون تمام حرفهایی که پشتش میزنند مهم نیست. من مطمئنم کسانی که که منطقا لکسس رو بیان میکنند قلبا اگه ب ام و سواری کرده باشن اونو ترجیح میدن. یا به عبارتی اگه به افراد گفته بشه شما فقط قراره سوار ماشین بشی ،پول خرید ،هزینه وخرابی ماشین به شما ربطی نداره ،همه ب ام و رو تو دنیا ترجیح میدن. برای همین هم هست که واژه ب ام و سوار پیدا میشه،چون افرادی که ازش استفاده میکنند ،انتخاب بعدیشونم ب ام و هست نه هیچ چیزه دیگه. من الان x3 نیوفیس ٢٠١۵ دارم و این چهارمین ب ام و ای که خریدم. این ماشین فوق العاده هست ،واقعا حتی با آر ایکس که قبلا داشتم نمیتونم مقایسش کنم. از نظر هندلینگ و احساس زیبای رانندگی بینظیره. با توجه به رشته ام چون پزشکم یه مثال دیگه میخوام براتون بزنم. همه ما میدونیم سبزیجات و غذاهای رژیمی از غذاهای غیر رژیمی سالمتره ، اما واقعا چند نفر تو دنیا میتونند غذای بی مزه رژیمی رو به غذاهای خوشمزه غیر رژیمی ترجیح بدن. لکسس دقیقا مثال غذای رژیمیه ،که بخاطره جلوگیری از استهلاک ماشیناش اونا رو بیمزه میکنه.هر کسی بگه استهلاک ب ام و از لکسس بیشتر نیست به نظر من حقیقت رو بیان نمیکنه اما شما اینهمه اونم تو کشور ایران هزینه میکنید برای لذتتون ،فکر میکنید یه کمی هزینه بیشتر برای اوج لذت منطقی نیست.البته اینم بگم شایعاتی که درباره استهلاک و خرابی ب ام بیان میشه کاملا بی اساسه. ومن مطمئنم اگه اونجوری که رانندگان ب ام و باهاش رانندگی میکنند(پدر ماشینو درمیارن اصولا تو خیابون ب ام و ای نمی بینی که عادی رانندگی کنه که اونم بخاطره طبع زیبا و سرکش ماشینه ) با لکسس و بنز هم رانندگی بشه بیش از جنازه ای ازشون باقی نمی مونه.یادمون نره ب ام و با اقتدار سالیان سال که پر فروشترین ماشین لاکچری جهانه ،جایی که لکسس حتی در سه تای اولش حضور نداره. اگه شایعات درباره این ماشین درست بود هیچوقت در بازارهای دقیق و حساس اروپایی نمیتونست اولین باشه. فکر نکنید پربیننده ترین برنامه تلویزیونی دنیا یعنی تاپ گر الکی اسمشو گذاشته ” سلطان ” .در هر صورت هیچ کس ادعا نمیکنه که ب ام و ماشینه اقتصادیه ، اگه کسی ماشین اقتصادی میخواد باید هوندا ،تویوتا وماشینهایی از این قبیل بخره. من نمیتونم درک کنم آدم بیاد پول یه ماشینه لاکچری رو برای لکسس بده و بهترین حسنش این باشه که اقتصادیه. در هر صورت هر که را طاووس باید جور هندوستان کشد.
با سلام خدمت دوستان ضمن احترام به نظر همه دوستان ،با تجربه و تحقیقی که از این دو خودرو از اشخاص بدون ذی نفع انجام دادم لکسوس nxرا در اسفند ٩٣ثبت نام کردم و اوایل خرداد تحویل میگیرم تحقیقیم من را به این باور رسونده که لکسوس مدل NX سنگ تمام و قدرتنمایی شرکت لکسوس میباشد
سلام مسلما برای ماشینی که در زمان تحقیق شما از افرادی که ذینفع نبودند !!!!هنوز در دنیا بصورت انبوه ارایه نشده بود پاسخ درستی به شما نداده اند،چگونه ممکن است که کسانی ندیده و تست نکرده بتوانند پاسخ گویی نمایند. کمی واقع بین باشیم. ضمنا این خودرو هنوز دارای ثبت سفارشم نمی باشد ،بسیار بعید است حتی در سه ماه اینده پلاک گردد. اما یک نگاه مختصر به سایت درایو عربیا نشان میدهد که nx از قیمت ١۶٠/٠٠٠ درهم الی ١٩۵/٠٠٠٠ درهم در مدل ساده و حداکثر ٢٠۵/٠٠٠ درهم در مدل اف اسپرت قیمت دارد در همان سایت قیمت ب ام و x3 2.8 از ٢۴۶/٠٠٠ الی ٢٧٠/٠٠٠ درهم میباشد. همین مقایسه ساده نشان میدهد که اولا از نظر ارزش قیمتی قیاس این دو خودرو ،قیاس مع الفارق است ضمنا خرید nx با قیمتهایی در حدود x3 (با توجه به شنیدهها) اشتباه بزرگی خواهد بود. وهمه اینها جدا از شعار به واقع درست و غیر قابل مقایسه ب ام و میباشد: Sheer driving pleasure
بی او و رو خیلی دوست دارم عاشق x3 هستم ولی تکنولژی ساخت یک معنی داره که یعنی تویوتا و تو اکثر دانشگاه های دنیا کتاب ش تدریس میشه یا حد اقل به دانشجوها پیشنهاد میشه
سلام ضمن خسته نباشید من حقیقتا یک مشکل دارم و واقعا در مورد خرید لکسوز NX 200Tو NX300H موندم خواهش میکنم یک راهنمایی تخصصی و مقایسه ای را برای من ارسال کنید البته به ایمیل خودم ممنون میشم راهنمایی کنید آیا در بازار ایران وقتی صحبت NX 200t میشه همشون بصورت مساوی یک آبشن دارن یا آبشنهای محتلفی وجود داره و زمان خرید من باید به چه نکاتی توجه کنم باز از شما متخصص های پدال تشکر و قدردانی میکنم منتظر جواب هستم ممنون ارادتمند فرهاد
در مورد بی ام باید بگم از لحاظ توجیح اقتصادی و هزینه لکسوز خیلی پایین تر از بی ام هست یک 80 کیلومتر هیبریدی خودش یک مزیته از هر لحاظ بعد هزینه های سرویس خیلی پایین تر از بی ام هستش و در طول زمان با توجه به اینکه خودم 5 سال بی ام X6 رو داشتم واقعا خسته شدم از بی ام حالا این تجربه من با بی ام بوده امیدوارم دوستان متوجه مطالب من باشن بی غرض گفتم فقط تجربه 5 ساله خودمو نوشتم آرزوی موفقیت برای همه
بین لکسوس nx و x3 در نهایت x3 را انتخاب کردم هزار کیلومتر با ش رفتم واقعا از نظر شتاب وهندلینک ولذت رانندگى بى نظیره . ماشین قبلى تویوتا آریون داایل انتخاب x3 : گیربکس هشت سرعته، لکسوس شش سرعته ,,مصرف سوخت کمتر، صندوق عقب بهتر ، ابعاد خارجى بزرگتر از nx
سلام به بزرگوارن من هم تویوتا های زیادی داشتم از سبک تا سنگین و هم BMW در ضمن تویوتا خیلی ماشین خوبی است مخصوصا لکسوس اما هیچ وقت به پای یک ماشین اروپایی نمیرسه
چطور به راحتی فضای کابین دو خودرو این نمره در این مقاله داده شده واقعا!؟!؟ اولین چیزی که با ورود به کابین nx متوجه میشه آدم، کوچکی و خفه بودن فضای داخلی هست، ماشین به شدت کوچک هست، بنده با قد 190 در هر دو ردیف سرم به سقف خودرو گیر میکرد، ردیف جلو صندلیهاش ارتفاعش رو میشد پایین آورد ولی ردیف عقب را هیچ کاریش نمیشد کرد، فضای داخلی به شدت تنگ و کوچک هست، حیف 350 میلیون پول که آدم بده و ۴ نفر نتونن تو ماشین بشینن، تعادل ماشین سر پیچ ها به هیچوجه قابل مقایسه با x3 نیست، اصلا تنها برتری nx طراحی داشبورد بسیار زیباش هست و بس خدایش کی هست که پشت فرمون ۲تا ماشین نشسته باشه و nx را انتخاب کنه این موضوع هزینه بالای بی ام و هم تا حدود زیادی هایپ هستش دوستان موتور های کد 28 بی ام و واقعا شایان تقدیر هست، واقعا پر قدرت هست و به طور شگفت انگیزی با جعبه دنده کوپل شده
رهگذر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ترجمه کثیفی بود! اگه به پدال بر نخوره و پاکش نکنه……… متاسفم برات مهندس…….
صادق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
اولا فرید خان سواد داری؟؟؟؟؟؟!
اون 16 هزارتا مال استرالیاس، BMW X3 حدود 47000 قیمت داره و NX200t حدود 38000 یعنی 9000 تا اختلاف، این برا این.
بعدشم کروز کنترل داره، با آپشن میتونی کروزکنترل تطبیقی بگیری
همین آپشنایی که شما بهشون میخندی، خیلی ها ازشون استفاده میکنن، پس زیاد نخند
میگی جاهایشش که برامون صرف نداره نمیخونیم؟؟! اگه اینجوری ما اصلا متنو نخوندیم، چون اونجاهاش که صرف داشته حذف شده…!!!!
یعنی اگه تا حالا با خودم میگفتم که فرید یه چیزی حالیشه فقط داره جو شلوغ میکنه، الان فهمیدم که متاسفانه چیزی حالیت نیست! این حرفتو نگا:
“آخه مرد حسابی پلتفرم چه ربطی به قیمت داره؟؟؟یعنی شما تو هزینه طراحی یه پلتفرم موندین…بابا الکی حرف نزنین دیگه…”
یعنی سوادت در این حده؟؟؟؟!
همین چیزی که تو مسخرش کردی و ربطشو نمیفهمی یکی از روشهایی بود که جنرال، کادیلاکو زنده کرد و فیات، کرایسلرو و…
حالا تو برو بهش بخند
هر چی تیراژ بره بالا هزینه تولید میاد پایین (تو این مورد باهات حرف نزنم بهتره، چون از اون جملت فهمیدم چی کاره ای)
بعدش کی تویوتا ارزشمندترین برند جهان شد؟؟؟!؟
اصلا میدونی برند با ارزش یعنی چه؟؟؟!؟
آقای خندان، با ارزش ترین برند جهان، فراریه، (گرچه نمیدونی یعنی چه، ولی همینطوری بلد باش)
مورد بعدی اینکه کیت M بهونه نیس، کیت M باعث خشکی ماشین میشه،
چجوری میتونی اینجوری خودتا بزنی به اون راه؟؟!!؟
میگی برا آفرود باید Fsport رو میوردن؟؟ خب اونوقت برا BMW هم باید X3M رو میوردن که اگه اختلافشون زیاد تر نمیشد تو بهترین حالت فرقی نمیکرد.
بعدشم همش میگی لکسس ارزونتره ولی آپشن بیشتر داره،
اگه تو مدل پایه لکسس آپشن بیشتر داره از اونطرف BMW دینامیک رانندگی بهتر و کیفیت رانندگی بیشتری داره که تو لکسس حتی با پول هم نمیتونی یه همچین چیزی رو سفارش بدی
بعدشم شما که متنو خوندی و من نخوندم، اینجاشو دقت کن:
“اما در جادههای ناهموار آفرود شاسی آن تمایل به ارائه رفتار بدی دارد. لکسس در این شرایط تنش دستاندازهای را به کابین منتقل میکند و فاقد ثبات است. این باعث میشود در لکسس احساس کنید که مدام در حال حرکت به عقب و جلو یا چپ و راست هستید. ”
مشکل آفرود NX توی اینه نه RWD بودنش آقای خندان.
بعدشم میخوای چکیده ی کل کامنتاتو یه جا بنویسم؟
لکسس آپشن بیشتر داره
میخندم به آپشناتون
لکسس 16 هزار ارزونتره
وسلام
سعید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ببینید چطوری یه آدم متعصب و بی اطلاعات با سفسطه و مغالطه و فرافکنی همه رو سرکار گذاشته و مسخره خودش کرده.
صادق جان خودتو خسته نکن،فایده نداره،اگه خود مدیرعامل تویوتا و لکسس هم بیان بگن که بی ام و از لکسس بهتره بازم این فرید قبول نمیکنه
صادق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سعید جان، یه وقت فک نکنی این قضیه فقط مربوط به پستای پدال میشه ها، بیرون از این سایت هم با این آقا خیلی بحث شده، ولی گوش شنوا نداره، فقط زبون گویا داره..! (کاش لااقل یه چیز بدرد بخور میگفت دلمون خوش میشد)
در کل طوری نیست داداش، بذار با خیالات خودش شاد باشه.
David
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴قبل از نظر دادن تحقیق کن دوست عزیز ! محض اطلاع تویوتا با ارزش ترین برند صنعت خودروسازی هستش
http://www.streetfleet.com.au/news/toyota-named-worlds-most-valuable-brand
http://www.edmunds.com/car-news/toyota-retains-title-of-most-valuable-auto-brand.html
http://www.bestglobalbrands.com/2014/ranking/
http://naibuzz.com/2015/04/06/10-biggest-car-brands-in-the-world/
صادق
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
آقا داوود، لینکایی که گذاشتی رو قبول دارم، نمیگم غلطن ولی شما یه نکته ای رو دقت نکردی
این لینکای شما قیمت برند رو داره میگه
من ارزش برند رو میگم
مثلا نوکیا یه مدت برند خودشا میفروخت، پول میگرفت و برند میداد، خب این یه قیمت داره، همینجوری که نیست
ولی منظورم از ارزش برند یعنی مقدار پولی که خریدار برای داشتن یه برند حاظره بپردازه، که خریدارا برای داشتن محصولی با برند فراری بیشتر پول میدن تا برای داشتن محصولی با برند تویوتا
امیدوارم کمکی کرده باشم
ارادت
mohsen
۱۲ تیر ۱۳۹۴برای اینکه همه پول بی ام و ندارن بی ام و پرفروشترین ماشین لوکس امریکا شد ولی تویوتا یه ماشین ساده خرجونه که تکنولوژیشو طراحیش به پای آلمانیا نمیرسه
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴گور بابای هر چی مقایسه هست
این دوتا ماشین خیلی به هم نزدیک هستن هر کی هم یه سلیقه ای داره
این بچه بازی ها دیگه چیه
حسين
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. الان دیگه بحث مقایسه نیست رضا… بحث حیثیته، حیثیت :D :D
بابا مقایسه که تموم شد رفت. الان بحث سر فریده!! که چند ساله همین حرفا رو تکرار میکنه
انصافا دم خودت گرم، اینو قبلا میخواستم بهت بگم. کاش این دوستمون هم مث تو طرفداری میکرد
فرید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴نه که شماها همیشه حرفاتون فرق میکنه؟؟؟؟بابا اینقدر جک نگین توروخدا.
صادق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر رضای گل
داداش، واقعا یکی از بهترین طرفدارای خودروهای ژاپنی هستی
یعنی اگه 4 تا مث تو اینجا بود، نصف بچه ها عشق ژاپن میشدن ;)
فقط باید جوابش رو داد که فک نکنه میتونه بیاد اینجا هرچی دلش خواست چه درست چه غلط بگه و بره، بقیه هم براش دس بزنن
راستی رضا جون 1000 تایی شدنت هم مبارک (6تا تاخیر داشتم ;) )
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من کوچیک شما هستم اقا صادق
کلا ژاپنی ها ارادت خاصی به ماشین های امرکایی و اروپایی دارن و وجود اونا بود که تویوتا لکسس رو تاسیس کرد و خیلی چیز های دیگه
Ahmad..F12
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من واقعاً بعد از یه کاری که از همین آقا رضا دیدم بهش علاقمند شدم
واقعاً بچه منطقیه
رضا جان داش کوچیک خودمه اصن ♥ :)
فرید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴همین آقا رضا تکلیف خودش با خودش مشخص نیست…این آقا رو الکی به عنوان طرفدار لکسس نچسبونید…این آقا سیاست داره ۴ تا از بنز تعریف میکنه شما خوشتون میاد…
در ضمن صادق…
هنوزم که هنوزه پرتی…(فراری ارزشمند ترین برند خودرویی دنیاست :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D ) خدا به راه راست هدایتت کنه….
من هر چی دلم میخواد میگم هر کسی هم مشکلی داره جواب من رو نده…بابا من با شماها کاری ندارم که شماها سیریش بازی در میارین صف کشیدین با من کل کل کنین…نه که خیلی اطلاعاتتون زیاده…یه عده متعصب چند شخصیته ریختن تو این سایت فقط کارشون کل کل کردن و وقت این و اون رو گرفتنه…بابا من با شماها هیچ کاری ندارم ول کنین دیگه…کم آوردین نمیدونین دیگه چی بگین و حرف از یجاتون در میارین.
همون لکسس با مقامایی که میاره با مشت میزنه تو دهن این مستکبرین…
آقا من جواب هیچکس رو از این به بعد نخواهم داد همین لکسس میده بستونه…والسلام.
حسين
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴این آقا رضا هم مثل ما ماشین دوس داره. مثل شما لکسس خدا پنداری نداره. در مورد مقام و رتبه هم باید بگم به نظر تو هر ماشینی تو جی دی پاور آمارش خوبه، یعنی از بنز و ب ام و بهتره؟؟؟ خودروی سال اروپا رو میشناسی؟؟ مقام و رتبه میخوای رو کنیم؟؟؟ :D :D
یه چیز دیگه هم اینکه فرید جان علاقه زیادی به کلکسیون درست کردن داری، نه؟؟؟ از سال 80 مجله ماشین خریدی که عکساشو نگا کنی؟؟ اگه یکم به متنشون دقت میکردی منظور صادقو از ارزش برند میفهمیدی.
تو حرف تکراری میزنی ما هم جواب تکراری میدیم. یه حرف جدید بزن تا جواب جدید بشنوی. مثلا بیا بگو همه کمپانیهایی که شاسی ماشیناشون از فیبر کربنه، از دستگاه ریسندگی تویوتا استفاده کردن :D :D
صادق
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴فرید خدا میدونه وقتی داشتم کامنتت رو میخوندم ناخودآگاه خنده اومده رو لبام :) :) :) باور کن جدی میگم
باشه، قضیه ی ارزش برندو قبول نکن، مهم نیست، با قبول نکردن تو ارزش برندا کم و زیاد نمیشه
اینجای کامنتت دیگه واقعا خندم گرفته بود:
“من هر چی دلم میخواد میگم هر کسی هم مشکلی داره جواب من رو نده…بابا من با شماها کاری ندارم که شماها سیریش بازی در میارین صف کشیدین با من کل کل کنین…نه که خیلی اطلاعاتتون زیاده…یه عده متعصب چند شخصیته ریختن تو این سایت”
حالا اون که هرچی دلت میخواد بگی که خب آره، سایت که مال من نیست که تعیین کنم بگی یا نگی ولی اینکه گفتی صف کشیدیمو جالب گفتی. (بچه ها برین تو صف، مگه نمیبینید الان نوبت منه…!!!!!!)، بلاخره تو هم برای ایجاد خنده و شادی بد نیستی :D
بعدشم خوب شد گفتی متعصب، لااقل تعریف متعصبم فهمیدیم، شما هم که کاملا منطقی. راستی هم منطقی ای همم بااطلاعات…
ولی خوشم اومد که تغییر کردی، بلاخره یه بار از مقام و رتبه حرف زدی و لینک جی دی پاور نذاشتی (شایدم یادت رفت، ولی ما به فال نیک میگیریمش)
فرید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴آقای صادق…
یه حرف زدی واقعا اگه این حرف رو زودتر از دهنت میشنیدم کلا وقتم رو هدر نمیدادم که بخوام جواب تو رو بدم…شما هنوز نمیدونی با ارزشمندترین برند خودرو سازی دنیا کیه…ببخشید اینو میگم ولی خیلی پرتی از دنیای ماشین…بعد شما میای به من میگی بی سوادم؟؟؟؟؟!!!!!!!!…باشه اگه فراری ارزشمند ترین برند خودرویی دنیاست باشه من بی سواد :-D :-D :-D :-D :-D :-D
مارو بگو با چه کسایی بحث میکنیم…چه افراد با اطلاعاتی توی این سایت ریختن ماشالا…روز به روزم بیشتر میشن.یا متعصبن یا مثل ایشون بااااااااسواد :-D :-D
صادق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴بله آقا فرید، حدس میزدم معنیشو ندونی،
منظور من از ارزش برند یعنی مقدار پولی که خریدار حاضره به خاطر داشتن یک مارک تجاری بپردازه
نه ارزش سهام و فروش و قیمت برند و اینجور چیزا…
و فراری از این نظر اوله
بعدشم به من میگه پرت
شما که پرت نیستی، کامنتاتای پر بارت گویای همه چیز هست، خلاصه اش هم که بالا گفتم :D
و اینکه چقد خوب میشه دیگه شما از این بحثای صد من یه غاز نکنی
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴راستی فرید اون کامپیر سایت لکسس رو یادت هست.
برو یه نگا بنداز . به خدا خود لکسس هم مثل تو از ماشیناش تعریف نمیکنه
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴یه چیز دیگه اواتارمو نگا پورششششششششه هست
ههههههههه
یاسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴جفتشون خیلی خوبن و انتخاب سلیقه ای هست
حسين
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. آقا فرید در مورد جواب صفحه قبلت میخوام اینو بخونی
شما میگی: «این لینک رو اگه یه سری از بچه های پدال ترجمه کنند که نمیکنند و اصلا هیچ صداشم در نمیارند،شما ببین در آخر صفحه طرف بی ام دبلیوش رو فروخته رفته IS خریده(مطمئن باش اگه بنز و بی ام دبلیو توش اول بود همین فردا روی پدال بود)»
یه جای دیگه هم گفتی: «اگر کسی مشکلی با من داره، کامنتهامو نخونه»
خب شما هم اگه مشکلی با پدال داری و فکر میکنی داره از برندهای آلمانی طرفداری میکنه، چرا میای مطالبشو میخونی؟ (حالا خوبه توی این متن به وضوح به نفع لکسس ترجمه انجام شده بود :D :D )
در مورد قیمت: اگه درست کامنتها رو میخوندی میفهمیدی که تا حالا چند بار جوابت داده شده. حالا منم دوباره جواب میدم به شرطی که قول بدی دوباره نیای همین حرفای تکراریتو تکرار کنی ;)
دوم: ب ام و دینامیک و کارایی بیشتری ارائه میده و لکسس که اینا رو نداره به جاش آپشن اضافه میده. دیگه اگه آپشن هم نده که به هیچ دردی نمیخوره :D
اول: شاسی و قطعات مشترک لکسس با تویوتاس که هزینه تولیدشو به شدت کم میکنه (البته به نظر شما بی ربطه :D )
راستی، وقتی بحث میکنی با مدرک و با حوصله توضیح بده تا همه متوجه بشن و اونایی که متعصب نیستن قانع بشن. وقتی میگی پلت فرم به قیمت ربط نداره دلیل بیار تا ما هم بدونیم و دیگه این حرفو نزنیم
مرسی
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴حسین جان من یه مثال برای ایشون میزنم شاید متوجه بشن
شاید…..
اقا فرید درمورد مثالم فکر کن
اگه پلتفرم و قطعات مشترک روی هزینه ها تاثیر نداشت ایرانخودرو پلتفرم 405 رو کنار میگذاشت و کارش برای طراحی هم راحت تر میشد
مثال
ایرانخودرو برای جای دادن چراغ های دنا مشکل داشت و به خاطر همین گلگیر و سپر دنا از بقل این قدر ضایع هست ( مجبور شد سپر رو جلوتر بیاره )
ایرانخودرو حاضر شد طراحی رو خراب کنه ولی خرج نکنه
متوجه هستی یا بازم بگم
میثم
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴چه دعوای شده اینجا!!!
مگه میشه مهندسی بی ام و رو با تویوتا مقایسه کرد!!؟ مسخرست به خدا!!!
ولی این لکسوس به نظر من شروع خوبی برای مهندسی ژاپنیاست!!!
تنها برتری لکسوس ارزون بودنشه،البته طراحی ظاهری قشنگی داره ولی اصلا مفهمومی نیست ولی خوب جذابه
(((RETOLEX(((REZA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خود شما هستید که دعوا رو شروع می کنید با این حرفاتون
هخامنش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴آقایون خانوما لکسوس بسیار برند خوبیه ماشیناشم واقعا حرف ندارن قیمتهای خوبی هم داره ولی هیچ وقت با بنز و بی ام و مقایسش نکنین یعنی اصولا هر چیزی رو با هم رده خودش بسنجین تا بی انصاف نباشین.
هخامنش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴بعدشم دوستتون آقا فرید عاشقه عاشقه لکسوس وقتی هم عاشق باشی میگی خدا یکی اون معشوق یکی حالا همه دنیا هم بگن نه بابا طرف مورد داره شما فقط خوبیا رو میبینی زیاد بهش گیر ندین شما هم عاشق میشین بعد بهتون میخندن هاااااااا…… من یکی رو میشناسم فقط پیکان 47 رو ماشین میدونه و بس!!!!!
فرزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان از هر دو ماشین با پلاک اروند در اهواز موجود میباشد.به جرات میگویم وقتی nx را میبینید محو زیبایی فوق العاده آن میشوید.داخل ماشین هم خیلی خوب طراحی شده.من خودم es250 دارم. و فقط میگویم هر چقدر بیشتر با اون رانندگی میکنم بیشتر به توانایی لکسوس واقف میشوم.
hero
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ب ام و !
بجنب !
داری عقب میوفتی!
لکسس داره جهشی واحدا رو پاس میکنه!
Ahmad..F12
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴هرو جان BMW همین الانش توی این تست 5 سال قدیمیه
این X3 2010 هست
ولی لکسس مال 2014 و فیس لیفت 2015
Babak
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستای خوبم
بحثهای بین ب ام و ولکسس منو یاد خاطرم از گوشی آیفون میندازه. ازسالها قبل از اینکه آیفون بیاد من از i-mate و htc استفاده میکردم.وقتی آیفون اومد به هیچ عنوان قبولش نداشتم و هر جا بحثش میشد همه معایبش مثل محدودیتش در ارتباط با سایر لوازم دیجیتال ،بولوتوس نا هماهنگ با سایر گوشیها و غیره رو برای رد کردن انتخابش بیان میکردم ، تا اینکه از روی کنجکاوی طرفتارای پروپاقرصش یه آیفون فایو خریدم و تا الان که سیکس دارم به هیچ عنوان نمیتونم از گوشیه دیگه ای استفاده کنم. و الان از نظر من با احترام به همه نظرات مخالف با آیفون ،این گوشی بهترینه و هر کی ازش استفاده کنه نمیتونه ازش دل بکنه. بحث ب ام و دقیقا مثل همین مسئله است. من خودم پرادو ولکسس داشتم وماشیانای بینظیری بودند و همیشه بخاطره صحبتهای معمول درباره ب ام و مثل هزینه های سرسام آور واستهلاک بالا به سمت ب ام و نمی رفتم. تا اینکه دلمو به دریا زدم و برای اولین بار ب ام و خریدم. باور کنید این ماشین مسحور کننده است ،شما کاملا سحر اون میشید. بقدری از داشتن و روندنش بالاترین لذت ممکن رو میگیرید که دیگه براتون تمام حرفهایی که پشتش میزنند مهم نیست. من مطمئنم کسانی که که منطقا لکسس رو بیان میکنند قلبا اگه ب ام و سواری کرده باشن اونو ترجیح میدن. یا به عبارتی اگه به افراد گفته بشه شما فقط قراره سوار ماشین بشی ،پول خرید ،هزینه وخرابی ماشین به شما ربطی نداره ،همه ب ام و رو تو دنیا ترجیح میدن. برای همین هم هست که واژه ب ام و سوار پیدا میشه،چون افرادی که ازش استفاده میکنند ،انتخاب بعدیشونم ب ام و هست نه هیچ چیزه دیگه. من الان x3 نیوفیس ٢٠١۵ دارم و این چهارمین ب ام و ای که خریدم. این ماشین فوق العاده هست ،واقعا حتی با آر ایکس که قبلا داشتم نمیتونم مقایسش کنم. از نظر هندلینگ و احساس زیبای رانندگی بینظیره. با توجه به رشته ام چون پزشکم یه مثال دیگه میخوام براتون بزنم. همه ما میدونیم سبزیجات و غذاهای رژیمی از غذاهای غیر رژیمی سالمتره ، اما واقعا چند نفر تو دنیا میتونند غذای بی مزه رژیمی رو به غذاهای خوشمزه غیر رژیمی ترجیح بدن. لکسس دقیقا مثال غذای رژیمیه ،که بخاطره جلوگیری از استهلاک ماشیناش اونا رو بیمزه میکنه.هر کسی بگه استهلاک ب ام و از لکسس بیشتر نیست به نظر من حقیقت رو بیان نمیکنه اما شما اینهمه اونم تو کشور ایران هزینه میکنید برای لذتتون ،فکر میکنید یه کمی هزینه بیشتر برای اوج لذت منطقی نیست.البته اینم بگم شایعاتی که درباره استهلاک و خرابی ب ام بیان میشه کاملا بی اساسه. ومن مطمئنم اگه اونجوری که رانندگان ب ام و باهاش رانندگی میکنند(پدر ماشینو درمیارن اصولا تو خیابون ب ام و ای نمی بینی که عادی رانندگی کنه که اونم بخاطره طبع زیبا و سرکش ماشینه ) با لکسس و بنز هم رانندگی بشه بیش از جنازه ای ازشون باقی نمی مونه.یادمون نره ب ام و با اقتدار سالیان سال که پر فروشترین ماشین لاکچری جهانه ،جایی که لکسس حتی در سه تای اولش حضور نداره. اگه شایعات درباره این ماشین درست بود هیچوقت در بازارهای دقیق و حساس اروپایی نمیتونست اولین باشه. فکر نکنید پربیننده ترین برنامه تلویزیونی دنیا یعنی تاپ گر الکی اسمشو گذاشته ” سلطان ” .در هر صورت هیچ کس ادعا نمیکنه که ب ام و ماشینه اقتصادیه ، اگه کسی ماشین اقتصادی میخواد باید هوندا ،تویوتا وماشینهایی از این قبیل بخره. من نمیتونم درک کنم آدم بیاد پول یه ماشینه لاکچری رو برای لکسس بده و بهترین حسنش این باشه که اقتصادیه. در هر صورت هر که را طاووس باید جور هندوستان کشد.
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون آقا بابک به خاطر درمیون گذاشتن تجربیتاتتون
راستش ما توی این پست و چندتا پست بعدی خیلی روی همین مسائل بحث کردیم ولی به خرج دوستان نرفت که نرفت که نرفت…!!
امیدوارم که بیشتر توی سایت فعالیت داشته باشید و ما هم از تجربیاتتون استفاده کنیم
ارادت
عليرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان
ضمن احترام به نظر همه دوستان ،با تجربه و تحقیقی که از این دو خودرو از اشخاص بدون ذی نفع انجام دادم لکسوس nxرا در اسفند ٩٣ثبت نام کردم و اوایل خرداد تحویل میگیرم تحقیقیم من را به این باور رسونده که لکسوس مدل NX سنگ تمام و قدرتنمایی شرکت لکسوس میباشد
Babak
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام مسلما برای ماشینی که در زمان تحقیق شما از افرادی که ذینفع نبودند !!!!هنوز در دنیا بصورت انبوه ارایه نشده بود پاسخ درستی به شما نداده اند،چگونه ممکن است که کسانی ندیده و تست نکرده بتوانند پاسخ گویی نمایند. کمی واقع بین باشیم. ضمنا این خودرو هنوز دارای ثبت سفارشم نمی باشد ،بسیار بعید است حتی در سه ماه اینده پلاک گردد. اما یک نگاه مختصر به سایت درایو عربیا نشان میدهد که nx از قیمت ١۶٠/٠٠٠ درهم الی ١٩۵/٠٠٠٠ درهم در مدل ساده و حداکثر ٢٠۵/٠٠٠ درهم در مدل اف اسپرت قیمت دارد در همان سایت قیمت ب ام و x3 2.8 از ٢۴۶/٠٠٠ الی ٢٧٠/٠٠٠ درهم میباشد. همین مقایسه ساده نشان میدهد که اولا از نظر ارزش قیمتی قیاس این دو خودرو ،قیاس مع الفارق است ضمنا خرید nx با قیمتهایی در حدود x3 (با توجه به شنیدهها) اشتباه بزرگی خواهد بود. وهمه اینها جدا از شعار به واقع درست و غیر قابل مقایسه ب ام و میباشد:
Sheer driving pleasure
آبين
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴شاسی بلند یعنی رنجرور و دیگر هیچ – ماشینی برای جاده و هم کوهستان و کویر و شن زار
محمدحسین
۲۵ تیر ۱۳۹۴من بی ام و رو بیشتر دوست دارم
sadegh
۴ آذر ۱۳۹۴بی او و رو خیلی دوست دارم
عاشق x3 هستم ولی تکنولژی ساخت یک معنی داره که یعنی تویوتا و تو اکثر دانشگاه های دنیا کتاب ش تدریس میشه یا حد اقل به دانشجوها پیشنهاد میشه
shahab
۲۳ آذر ۱۳۹۴با اینکه لکسوس رو خیلی قبول دارم اما X یه چیز دیگست…
فرهاد
۱۲ دی ۱۳۹۴سلام ضمن خسته نباشید من حقیقتا یک مشکل دارم و واقعا در مورد خرید لکسوز NX 200Tو NX300H موندم خواهش میکنم یک راهنمایی تخصصی و مقایسه ای را برای من ارسال کنید البته به ایمیل خودم ممنون میشم راهنمایی کنید آیا در بازار ایران وقتی صحبت
NX 200t میشه همشون بصورت مساوی یک آبشن دارن یا آبشنهای محتلفی وجود داره و زمان خرید من باید به چه نکاتی توجه کنم باز از شما متخصص های پدال تشکر و قدردانی میکنم منتظر جواب هستم ممنون
ارادتمند فرهاد
فرهاد
۱۲ دی ۱۳۹۴در مورد بی ام باید بگم از لحاظ توجیح اقتصادی و هزینه لکسوز خیلی پایین تر از بی ام هست
یک 80 کیلومتر هیبریدی خودش یک مزیته از هر لحاظ بعد هزینه های سرویس خیلی پایین تر از بی ام هستش و در طول زمان با توجه به اینکه خودم 5 سال بی ام X6 رو داشتم واقعا خسته شدم از بی ام حالا این تجربه من با بی ام بوده امیدوارم دوستان متوجه مطالب من باشن بی غرض گفتم فقط تجربه 5 ساله خودمو نوشتم
آرزوی موفقیت برای همه
OMID
۱ بهمن ۱۳۹۴عالی لکسوس
OMID
۱ بهمن ۱۳۹۴لکسوس بهتر است
كامران
۲۳ فروردین ۱۳۹۵از نظر شتاب،هندلینگ و سرعت بی ام و واقعا یک سر و گردن بالاتره،
Reza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵بین لکسوس nx و x3 در نهایت x3 را انتخاب کردم هزار کیلومتر با ش رفتم واقعا از نظر شتاب وهندلینک ولذت رانندگى بى نظیره . ماشین قبلى تویوتا آریون داایل انتخاب x3 : گیربکس هشت سرعته، لکسوس شش سرعته ,,مصرف سوخت کمتر، صندوق عقب بهتر ، ابعاد خارجى بزرگتر از nx
حسین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به بزرگوارن من هم تویوتا های زیادی داشتم از سبک تا سنگین و هم BMW در ضمن تویوتا خیلی ماشین خوبی است مخصوصا لکسوس اما هیچ وقت به پای یک ماشین اروپایی نمیرسه
Amirrrr
۴ خرداد ۱۳۹۵ای وای با این نظرات ضد و نقیض….
من که واقعا مرددم واسه خرید…
دل میگه x3
ولی منطق میگه nx
نمیدونم چه کنم
امیر
۸ بهمن ۱۳۹۵چطور به راحتی فضای کابین دو خودرو این نمره در این مقاله داده شده واقعا!؟!؟
اولین چیزی که با ورود به کابین nx متوجه میشه آدم، کوچکی و خفه بودن فضای داخلی هست، ماشین به شدت کوچک هست، بنده با قد 190 در هر دو ردیف سرم به سقف خودرو گیر میکرد، ردیف جلو صندلیهاش ارتفاعش رو میشد پایین آورد ولی ردیف عقب را هیچ کاریش نمیشد کرد، فضای داخلی به شدت تنگ و کوچک هست، حیف 350 میلیون پول که آدم بده و ۴ نفر نتونن تو ماشین بشینن، تعادل ماشین سر پیچ ها به هیچوجه قابل مقایسه با x3 نیست، اصلا
تنها برتری nx طراحی داشبورد بسیار زیباش هست و بس
خدایش کی هست که پشت فرمون ۲تا ماشین نشسته باشه و nx را انتخاب کنه
این موضوع هزینه بالای بی ام و هم تا حدود زیادی هایپ هستش دوستان
موتور های کد 28 بی ام و واقعا شایان تقدیر هست، واقعا پر قدرت هست و به طور شگفت انگیزی با جعبه دنده کوپل شده