آلفا رومئوبی ام وشورلت

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

شورلت کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت به مصاف دو سدان اسپرت ۵۱۰ اسب بخاری می‌رود که یکی محرک عقب و دیگری چهارچرخ محرک است.

ازآنجایی‌که نسل جدید مرسدس C63 AMG از پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند و بسیار قوی‌تر شده است، در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب ب‌ام‌و M3 را می‌توان آلفارومئو جولیا کوادریفولیو دانست. حال سم کارلیجن این دو سدان اسپرت را برای انجام مسابقات درگ در برابر هم قرار داده است اما خودروی سومی هم در این جمع حضور دارد که هرچند با سدان‌های مذکور در یک کلاس قرار نمی‌گیرد اما باعث افزایش جذابیت رقابت خواهد شد.

این خودرو شورلت کامارو ZL1 است که می‌توان آن را یکی از بهترین کاماروهای تاریخ دانست. زیر کاپوت این ماسل کار آمریکایی یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور، با اختلاف قوی‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود. مثل تمام ماسل کارهای سنتی، در اینجا هم تمام نیروی موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

سدان آلفارومئو از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که از موتور V8 فراری گرفته شده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان ایتالیایی هم مثل کامارو محرک عقب است. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن هم دقیقاً مثل جولیا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما هم گشتاور بیشتر ۶۵۰ نیوتن متری دارد و هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که قطعاً می‌تواند در مسابقهٔ درگ تأثیر مهمی داشته باشد.

این سه خودرو به‌طور هم‌زمان باهم مسابقه نمی‌دهند بلکه دوبه‌دو به مصاف هم می‌روند و ابتدا آلفا در برابر کامارو قرار می‌گیرد. در ابتدا سه مسابقهٔ رولینگ بین این دو خودرو برگزار می‌شود که در دوتای اول شورلت و در آخری جولیا پیروز می‌شود. سپس نوبت به مسابقات درگ می‌رسد که بازهم برتری با طرف آمریکایی است زیرا هرچند ابتدا دو خودرو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما در ادامه کمبود قدرت آلفارومئو خود را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، باید توجه داشت که ZL1 خودروی بسیار ارزان‌تری نسبت به سدان ایتالیایی‌ها است و بااین‌وجود پرفورمنس بهتری دارد.

سپس برندهٔ رقابت اول یعنی شورلت به مصاف ب‌ام‌و می‌رود. بین این خودروها دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ از حالت سکون برگزار می‌شود که در درگ اول ب‌ام‌و در حالت محرک عقب قرار می‌گیرد و در درگ دوم از سامانهٔ چهارچرخ محرک خود استفاده می‌کند. نتیجهٔ این مسابقات را می‌توانید خودتان در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی

شورلت کامارو ZL1

آلفارومئو جولیا QV

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم ۱۷۵۲ کیلوگرم ۱۷۸۲ کیلوگرم
قیمت ۶۹,۹۹۵ دلار ۸۱,۸۸۵ دلار ۸۳,۵۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1682 ديدگاه)

    ۶.۲ لیتر و ZL1 1LE

    موافقم 45
    مخالفم 11
    1. blackwing

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (901 ديدگاه)

      رامین این مدل 1LE نبود ، چون گیربکس 1LE فقط ۶ دنده دستی هستش ، این ۱۰ دنده اتوماتیک 10L95 بود که همون ZL1 معمولیه فقط کیت بدنه و رینگ و لاستیک‌های 1LE داشت

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1682 ديدگاه)

        نه 1LE هم گیربکس ۱۰ سرعته داره.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. Arshia m3csl

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    هر ۳ تاشون عشقن مخصوصا بی ام و و الفارومئو و کامارو هم که عالیه انتخاب بین ۳ تاشون سخته ولی من بین این ۳ تا ماشین الفارومئو هست انتخابم

    موافقم 29
    مخالفم 12
  3. misha

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    نویسنده یجوری از اختلاف قیمت جولیا و کامارو گفته که انگار این دوتا تو یه کلاس قرار میگیرن، مشتی میخای یه سدان پرفورمنس بهت بدن که زمان معرفیش رکورد دار نوربرگرینگ شده و پولم ازت نگیرن؟ کامارو تو درگ فراری رو هم بزنه فرقی نمیکنه، تو کلاس قیمتی پایین تریه
    حالا نیاید بگید آلفارومئو سوار شدید و کیفیت موادش خیلی پایین بوده

    موافقم 20
    مخالفم 33
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      نویسنده درست گفته
      الفا الکی گرونه

      موافقم 22
      مخالفم 54
      1. misha

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (77 ديدگاه)

        توام درست میگی

        موافقم 41
        مخالفم 7
        1. (Ali(chevynova

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (6818 ديدگاه)

          من همیشه درست میگم

          موافقم 15
          مخالفم 32
  4. امیرحسین

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    آخه کامارو چه ربطی داره به اینا

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. Hamidreza

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      منم موندم… طرف رفته v8 با حجم 6.2 لیتر سوپرشارژر برداشته آورده بعد اونوقت با دوتا 6 سیلندر 3 و 2.9 لیتر مقایسه میکنه…
      باید m8 کامپتیشن و gt63s رو میاورد تا قشنگ برابر باشه که نتیجه کاملا مشخص میشد…
      هرچند که همین m3 کامپتیشن هم کم نیاورد…

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        بنز و بی ام و تو خواب هم نمیتونن در حد شورولت باشن

        موافقم 10
        مخالفم 24
        1. آقای همساده

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (100 ديدگاه)

          تنها جواب مناسبی که پیدا کردم: هه😂

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. بی خیال اسم ۲

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          باشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. N!MA

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شایدم شولت با اون ابهتش بزور از پس دوتا ۶ سیلندر برمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Camaro ZL1 427

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خدارو شکر یک تایم درست و حسابی با کامارو زدن بازم ۱۱.۶ خوبه و زیاد از ۱۱.۵ و ۱۱.۴ دور نیست و شتابش رو اکثر
    جاها دیدم ۳.۵ زده ولی اینجا ۳.۳ رو زد در رولینگ هم عالی بود
    فقط حجم انجین کامارو ۶.۲ لیتره
    بی ام و هم عالی بود و در حالت محرک عقب با قدرت و گشتاور کمتر پا به پای کامارو اومد.

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. سوشیانت

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    از لحاظ پرفورمنس کامارو zl1 باید با m8 کامپتیشن مقایسه بشه m3 اصلا در حد کامارو نیست فقط قیمتش نزدیک تره به کامارو

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. سوشیانت

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      البته کامارو پرفورمنسش از m8 کامپتیشن هم بهتره

      موافقم 16
      مخالفم 39
      1. فرشاد

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        عوارض مصرف مخدر دست ساز

        موافقم 38
        مخالفم 11
        1. سوشیانت

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کامنت فرشاد هم نشان دهنده فشار زیاد از حقیقت می باشد

          موافقم 15
          مخالفم 27
      2. Ali t

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        M8 کامارو رو نابود می کنه داداش

        موافقم 25
        مخالفم 9
        1. سوشیانت

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کامارو ۶۵۰ اسب قدرت داره و حداکثر سرعتش هم ۳۲۵ با این مشخصات بی ام و رنده میشه

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. فرشاد

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          تو پیست تایم زدن چه ربطی به تاپ اسپید داره
          کدوم مصرف کننده ای مث تو تو پیست به325تا رسیده؟

          موافقم 2
          مخالفم 4
      3. ارین صاحب جمعی

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        کامنت تو هم نشانه از شب ها مشغول بودن داره

        موافقم 14
        مخالفم 8
        1. سوشیانت

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          عزیزم هیچوقت ویژگی های خودت را به دیگران نده چون هر کاری که شما میکنی رو دیگران نمیکنن

          موافقم 4
          مخالفم 9
      4. ❤BMW❤

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        ۳ بار

        موافقم 6
        مخالفم 0
      5. R

        ۲۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        نه که کامنت سوشیانت نشان از توهم نیست 🤣🤣

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          هر موقع با اعداد و ارقام تونستین با من بحث کنین اون وقت به من همچین حرفی بزن

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. فرشاد

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          عدد و رقم بحث امثالیمث تو هس که سنشون دورقمی هم نشده البته تو تنها نیستی یکی دیگه م بود بزا فک کنم
          اره دظلااا که مورد قبول هممونه🤣

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. mercedes-benz-sl300

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یعنی فقط منم که با آلفا بیشتر از اون دوتا حال میکنم یعنی اصلا اون پیشرانه شاهکار برای کسی وسوسه کننده نبود ؟

    موافقم 26
    مخالفم 14
    1. misha

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      نه داش تنها نیستی
      پیشرانه‌ی شاهکار خودش به تنهایی وسوسه کننده هست،حالا در کنارش دیزاین ناب ایتالیایی هم باشه نتیجه‌ش میشه جولیا کوادریفولیو

      موافقم 20
      مخالفم 13
    2. آقای همساده

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اینو فقط کسی میفهمه بدونه آلفا چیه و ایتالیا کجاست

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. (Ali(chevynova

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    امریکن کامارو

    موافقم 43
    مخالفم 48
  9. BMW

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    آلفا پیشرانه اش واقعا عالی بود کارارو هم وه هیچی دیگه نگم براتون ولی بازم انتخاب من بی آم و هست

    موافقم 15
    مخالفم 4
  10. محمدهادی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    تو درک آخری بیمر همه شونو پودر کرد
    تایم ۱۱ثانیه
    کامارو ۱۱:۶ دهم ثانیه
    الفا هم بدست اومد ۱۱:۶ دهم
    این نشون میده چقد برگزار کننده ها در کارشون اشتباه زیاد میکردن
    بارها ماشین ها از همدیگه جلو افتادن
    یه چیز دیگه هم ثابت شد
    باهمین M3 اگه درست مسابقه داده شه،کامارو زد ال وان رو هم میزنه
    ۵۰۵ اسب در مقابل ۶۵۰ اسب بخار!!
    اخرم نفهمیدیم امریکایی ها با وجود حجم و قدرت بالا چرا همیشه از کم توان تر های اروپایی میخورن!!
    ینی مشکل همه شون وزنه؟!

    موافقم 21
    مخالفم 19
    1. R@min

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      مشکل گریپ هست کار سختی نیست با چهاچرخ تایم خوب زدن و محصولات تک دیفرانسیل اروپایی هم همین وضع رو دارن. اون تک دیفرانسیل هایی هم که زیر 11 می زنن بالای 200k قیمت دارن که سیستم لانچ کنترل پیشرفته ای دارن. اگرم باز کسی بخواد بگه چرا ماسل کارها چهارچرخ نمیشن بخاطر ذائقه طرفدارش هست مثل نزاشتن توربو رو موتورهای حجیم، از 70 سال پیش تا الان همین بوده و هست.

      اینم که واضحه برندهای اروپایی مخصوصا آلمانی حداقل 30 اسب پایین تر میگن قدرت واقعی رو.

      موافقم 16
      مخالفم 6
    2. JDM سابق

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (379 ديدگاه)

      این بی ام و رو داینو ۵۴۰ اسب زده
      کامارو ۵۸۰ اسب
      سیستم AWD هم داره که بسیار لانچ و ساده تر می‌کنه
      کامارو هم سال هاست دستی بهش نزدن

      موافقم 10
      مخالفم 5
    3. سوشیانت

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      نکته جالب تر هم اینه که خوبه خودت داری میگی فقط تو درگ آخری بی ام و برد یعنی مطمئنم حتی تو ذهنت داری میگی دلیلش مهارت راننده بود ولی از اونجایی که تعصب نمیذاره یه چی دیگه‌ میگی

      موافقم 4
      مخالفم 10
  11. Ali

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بابا آلفارومئو رو ول کنید مسابقه و جدال دو تا پادشاه و king یعنی کامارو و بیمر دیدن داره .

    موافقم 7
    مخالفم 9
  12. مهردادکمال

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1831 ديدگاه)

    دوستان یک نگاه به رخ کامارو بندازین! بنظرتون اگر همینو اروپاییا میساختن چه قیمتی روش میذاشتن!! با تمام احترام به الفارومئو و بی ام و ولی بنظر یه کلاس بالاتر قرار داره!! خدایی محصولات امریکایی ارزش خرید خیلی بالایی دارن

    موافقم 17
    مخالفم 12
  13. حسن

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1354 ديدگاه)

    سلطان شورلت کامارو ZL1

    موافقم 9
    مخالفم 7
  14. blackwing

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    به قول رندی پوبست ، راننده حرفه‌ای ایم موتور ترند راجع به کامارو ZL1 اتوماتیک :
    It’s like a CC motor cross ! 🇺🇸

    موافقم 4
    مخالفم 4
  15. ابوالفضل

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (178 ديدگاه)

    فقط کامارو
    قدرت بیشتر ، عملکرد بهتر ، زیباتر ، ارزان تر
    دیگه چی میخواید ؟
    آلفارومئو رو که نابود کرد اصلا در حد هم نیستن
    بیمر هم فقط تو درگ به دلیل چهار چرخ بودن بیمر باخت (درگ اول که حالت RWD بود هم که با هم از خط گذشتن)

    موافقم 2
    مخالفم 5
  16. آقای همساده

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    جولیا

    موافقم 7
    مخالفم 3
  17. خخخ

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی🥰🤣

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. عارف رضاییان

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    مطمینا همه چیز سرعت نیست و حجم موتور کمتر و وزن سبک‌تر آلفا مصرف کمتر و استهلاک کمتر هم داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا