مجله اوو بریتانیا از بیامو ۱M کوپه به عنوان یکی از ۲۵ خودروی برتر ۲۵ سال اخیر نام برده است.
اگر طرفدار بیامو باشید احتمالاً با خودروی ۱M کوپه آشنا هستید، محصولی تولید محدود و ویژه که بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ روی خط تولید رفت. بیامو ۱M به عنوان یکی از بهترین خودروهای تاریخ این برند به شمار میرود و حتی برخی افراد ادعا میکنند این خودرو برجستهترین محصول باواریا در ربع قرن اخیر است. مجله اوو بریتانیا به تازگی لیستی از ۲۵ خودروی برتر ۲۵ سال اخیر را منتشر کرده و ۱M نیز بین آنها دیده میشود؛ اما چه چیزی باعث شده ۱M خاص و جذاب شود و حتی کلکسیونرها نیز خواهان خرید آن باشند؟
بیامو ۱M کوپه بر پایه سری ۱ نسل E82 شکل گرفته اما یک مدل M عادی نیست. این خودرو توسط تیم کوچکی از مهندسان که خواهان توسعه یک محصول ناب برای رانندگی بودهاند تولید شده است. این مهندسان میخواستند روح مدل افسانهای M3 E30 در ۱M زنده شود و به همین خاطر از قطعات دیگر محصولات M همچون پیشرانه N54، ترمزها و دیفرانسیل M3 استفاده کردهاند. مهندسان بیامو همچنین فاصله بین چرخهای روبرویی را افزایش داده و سیستم تعلیق را به زمین نزدیک کردهاند و در نهایت هم یک کیت بدنه عضلانی تدارک دیدهاند. حاصل کار تولید یک کوپه جمعوجور، سبکوزن و چابک با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر بوده است.
این خودرو به هیچ عنوان محصولی تولید انبوه نبوده و فقط به مدت یک سال تولید شده است. بیامو در ابتدا میخواست فقط ۲۷۰۰ دستگاه از ۱M را تولید کند اما به خاطر تقاضای بالا تعداد تولید را به رقم ۶۳۰۹ دستگاه رساند. کوپه یاد شده قبل از آنکه راهی نمایندگیها شود سولد اوت شد و سریعاً بین کلکسیونرها به گزینهای محبوب بدل گردید. امروز ۱M کوپه یکی از جذابترین محصولات بیامو به شمار میرود و قیمتش در حراجیها تا ۱۰۰ هزار دلار میرسد که بیش از دو برابر قیمت اصلیاش است.
۱M کوپه تنها خودرویی کمیاب و گرانقیمت نیست زیرا نشان دهنده نقطه چرخش در تاریخ بیامو است. پس از تولید ۱M بود که بیامو تصمیم گرفت از فرمان برقی در محصولات خود استفاده کند. کوپه جذاب بیامو همچنین آخرین خودرو با کمترین سیستم الکترونیکی دخیل در امر رانندگی و حداکثر درگیری راننده به شمار میرود. در واقع ۱M خودرویی بود که DNA اصلی بیامو یعنی پرفورمنس، علاقه و لذت رانندگی را نشان میداد. بیامو ۱M کوپه جایگاه ویژهای در دنیای خودرو دارد و بسیاری از رانندگان و طرفداران را تحت تأثیر قرار داده است. ۱M ثابت کرد گاهی اوقات کم به معنی زیاد است و سادگی میتواند جذابیت زیادی را ارائه کند. ژرمنها با تولید این کوپه نشان دادند هنوز هم جزو قابلاحترامترین و خاصترین برندهای صنعت خودرو هستند. با این تفاسیر جای تعجبی ندارد که مجله اوو آن را جزو ۲۵ خودروی برتر ۲۵ سال اخیر دانسته است.
دکتر_ماشین باز
۵ بهمن ۱۴۰۲طراحی بسیار پخته و زیبایی داره من که به شخصه از زمانی که کبرا 11. پخش میشد عاشقش بودم حالا هم که به جایگاه ارزشمندی رسیده بیشتر خوشحالم
NAVID۰۰۹۸
۵ بهمن ۱۴۰۲پس اون ۲۴ تا دیگشون کدوم بودن !!!
مازیار
۵ بهمن ۱۴۰۲بقیه لیست چی هست؟
John Marston
۵ بهمن ۱۴۰۲دقیقاً
پدال باید یه مقاله از لیست کار کنه
HR3
۵ بهمن ۱۴۰۲این ماشین خلاصه و مختصر و مفید آن چیزی بود که باید می بود ( لذت رانندگی اسپرت بدون هزینه ی زیاد و امکانات بی ربط )
متاسفانه خودروهای امروزی دارن به ناکجا آباد میرن
net
۵ بهمن ۱۴۰۲۴ اگزوز زیاده و دو اگزوز در سمت چپ و راست کافی بود
مازیار
۵ بهمن ۱۴۰۲به حقیقت قسم که اگه دو اگزوز بود می گفتی بد هست و چهار اگزوز قشنگتر میشد🤣
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲من که هیچ وقت به اسرار رموز نهفته در ذهن خلاق این طراح عزیز پی نبردم
net
۵ بهمن ۱۴۰۲من همیشه گفتم ۴ اگزوز دایره ای در زیر سپر برای سوپر اسپرت و هایپر کار خوبه و ماشین کوپه و سدان و اسپرت کوپه دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست در زیر سپر خوبه و این ماشین کوپه هست دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست کافی هست. در این ماشین اگزوز خاکستری دایره ای و جایگاهش در زیر سپر و ابعاد اگزوز خوبه ولی ۴ تا زیاده. رنگ نارنجی ماشین بد هست
۶ بهمن ۱۴۰۲داداش این میره از مغازه خرید کنه به فروشنده خانومه میگه دماغت رو عمل کردی بد هست وای خدا چه لحظه ای میشه 😂😂😂هیچ چیز از نظر این خوب نیست حتی وجود خود من از نظرش خوب نیستم😂
18:45
۵ بهمن ۱۴۰۲پرچم باواریا همیشه بالاست💯👑👑
” نهایت یک خودرو برای راندن”
سازنده ممتاز ترین سدان ها و کوپه های بازار جز این هم ازش انتظار دیگه ای نمیره…
دیگه اگه وای بحال روزی که این خودروها توسط بخش m ب ام و تقویت بشن و تبدیل به سلاطینی برای تمام ادوار میشن.
شاسی های جادویی، هندلینگ و چسبندگی بی نظیر، پیشرانه های افسانه ای بهمراه قدرت و گشتاور کم نظیر، بکار گیری فیبرکربن زیاد، در کنار تقسیم وزن عالی روی هر محور، همیشه از فاکتورهای اصلی یه BMW واقعی و در راس اون، mpower های افسانه ای هست.
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۲بلاخاره به مدال ادامه دهنده راه ۲۰۰۲ دست یافت
انصافا لیاقتشو داشت این ریزه میزه آتشین باواریا
البته من نسخه هاچبک شو کامل میپرستم
تکرار نشدنی شد در دنیای خودرو
18:45
۵ بهمن ۱۴۰۲بله محمد هادی جان و در آینده هم ب ام و نماد خانوادگی اصلی خواهد ساخت (حتی کم) و ذات اصلی خودش و فراموش نمیکنه.
amir-mr
۵ بهمن ۱۴۰۲در عین سادگی بسیار زیبا و دل نشین 💯
کاش نسل جدید m2 هم این سادگی رو داشت
۵ بهمن ۱۴۰۲کاش میومد ایران😭😭💔💔💔
کاربر52
۵ بهمن ۱۴۰۲چندسال پیش وقتی سقف پارکینگ سیتی سنتر اصفهان ریخت،یکی از اینا را دیدم لوله افتاده بود روش.
۵ بهمن ۱۴۰۲وقتی مهندسین ناظر شهرداری وظایف خود را درست انجام ندهند !
علی جردن
۵ بهمن ۱۴۰۲24 تای بقیه چیان؟؟
M power
۶ بهمن ۱۴۰۲هروقت مقاله ای از پدال راجب ماشین میخونم …بیشتر افسوس میخورم ک چرا ایران بدنیا اومدیم
BMW
۶ بهمن ۱۴۰۲خاص،لعنتی روحت جلا پیدا میکنه با این ماشین اینقدر ماشین های جدید و برقی تت این چند وقت دیدیم که نگو یکی از خبر های خوب بود برامون👍🔥
علی
۶ بهمن ۱۴۰۲از اول که اومد عاشق این ماشین بودم.رانندگی با این بی ام و دف عقب و اطاق جمع جور برای مانور و موتور خیلی عالی یعنی تماما لذت رانندگی.هوش از سر آدم میره وقتی با این ماشین بگازی و اون آرم را روی فرمان میبینی
x_one
۶ بهمن ۱۴۰۲این شاسی بیمر مخصوصا نسخه e82 واقعا ی کوپه جذاب و دوست داشتنی هست
مخصوصا نسخه 128i و 135i(حالا 135i موتورش n54 هست که توربوعه)
ولی 128i ی موتور 3 لیتری تنفس طبیعی 6 سیلندر (n52) داره ک واقعا جزو کم استهلاک ترین موتور های بیمر هست و موتور های 3 لیتری تو دنیا هست
و گیربکس های دستی بیمر ک واقعا عالین
درکل داشتن این ماشسن به نظرم چه تدی شهر و چه بیرون از شهر واقعا میتونه ی رانندگی فوق العاده ای رو به مخاطبش بده
کوچولو و تو دست هست و نقطه کورش واقعا کمه
موتورشم که قشنگ کارو در میاره
واقعا خیلی دوس دارم ک این ماشین دوباره برگرده ب خط تولید بیمر.
رامتین
۶ بهمن ۱۴۰۲خیلی دوست دارم سری 1 و یا سری 9 را دوباره بی ام و ارائه کنه.
جرمی کلارکسون
۹ بهمن ۱۴۰۲فوق العادس برای تیون عالیه