بی ام ولامبورگینی

درگ بی ام و M140i تیون شده و لامبورگینی اوراکان STO با نتیجه‌ای جالب!

در هر سناریوی نرمالی برگزاری مسابقه درگ بین بی ام و M140i و هر محصول مدرن از لامبورگینی فاقد اعتبار خواهد بود اما این خودرویی که مشاهده می‌کنید یک M140i معمولی نیست بلکه قدرتش بیش از دو برابر نسخه استاندارد است! در واقع این هاچبک آلمانی قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را به هر دو اکسل می‌فرستد. شاید نکته احساس‌برانگیزتر به گشتاور ۹۳۰ نیوتون متری‌اش مربوط شود که رقم قابل‌توجهی است.

دانیل Abt که راننده اسبق مسابقات است یک مسابقه درگ بین این سوپر هاچبک و لامبورگینی اوراکان STO برگزار کرده است. اگرچه M140i موردبحث از نظر قدرت و گشتاور برتر از لامبورگینی است اما ۲۰۱ کیلوگرم نیز سنگین‌تر است. از طرف دیگر بی ام و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است درحالی‌که قدرت پیشرانه ۱۰ سیلندر اوراکان STO به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. تفاوت دیگر به ظاهر هر دو خودرو مربوط می‌شود که اوراکان یک درنده وحشی است درحالی‌که M140i گرگی در لباس میش است. شما با دیدن ظاهر این بی ام و ضرورتاً نخواهید دانست که در بطن آن چه می‌گذرد. در درگ اول بی ام و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹۳ ثانیه را ثبت می‌کند و بیش از نیم ثانیه بهتر از اوراکان STO ظاهر می‌شود.

علیرغم تنفس طبیعی پیشرانه ۵.۲ لیتری لامبورگینی، این سوپرکار از شکست دادن رقیب عاجز می‌ماند. M140i مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵۵ ثانیه و با سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که اوراکان برای طی این مسافت به ۱۱.۰۸ ثانیه زمان نیاز دارد و آن را با سرعت ۲۱۲ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. دومین تست وضعیت متفاوتی دارد زیرا لانچ کنترل بی ام و درست کار نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود اوراکان پیش بیفتد. M140i در دوئل بعدی انتقام می‌گیرد و لانچ بهتری دارد و برتری را تا انتها حفظ می‌کند. در درگ نهایی هم هاچبک ژرمنی هنوز هم علیرغم استارت ضعیف پیروز می‌شود.

مسابقه در خط مستقیم به‌صورت کامل نشان دهنده قابلیت‌های یک خودرو نیست زیرا اوراکان در پیست قطعاً بهتر خواهد بود. لامبورگینی برای شخم زدن پیچ‌ها طراحی شده است درحالی‌که M140i کلاً هدف دیگری در ذهن دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    بی ام و باید m1 رو بسازه

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۳
    1. Taha Malek

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      ۱m باید بسازه
      چون m1 سوپر کاره بی ام و بوده

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    2. shirko

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      وای خدا لامبورگینی چه طراحی خفن و صدای زیبایی داره .

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳
  2. محمد امین

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2036 ديدگاه)

    خیلی جالب بود ، فکر نمیکردم لامبو نبره ، البته درسته اون ماشین تیون شده هست و ۴wd ، اما خب قطعا چیزی که کارخانه تولید میکنه خیلی خیلی باید سریع تر و استیل تر باشه … حدود ۲۰۰ کیلوگرم هم اختلاف وزن داشتن
    یا لامبورگینی احساسات ضعف میکنه یا bmw خیلی ماشین هاش رو ارزون میفروشه 😅😅😅 شوخی ..

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  3. Jdm باز

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    یه هاچبک با ۷۰۰ اسب بخار قدرت!!!!!
    اونوقت ته پرفورمنس یه هاچبک(اگه golf رو حساب نکنیم) تو ایران یه دویست و شیش لوازمی با کیت مکشه که ۱۴۰ اسب قدرت داره 😂

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۰
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      بزنی سراشیبی آدم حس میکنه ماشین دیگه راه نمیره و داره تا ته زور پیزنه بره بالا:|

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
  4. Philipp

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    اولا این نسخه (از صدها نسخه) هوراکان پیست محوره و توی درگ من انتظار عملکرد جالبی ازش ندارم
    بهتر بود نسخه ای از هوارکان با کیت های دانفورس کمتری داشتیم که توی درگ تاثیر منفی بیش از حد نذاره
    ولی زمان ۱۱.۰۸ اصلا زمان جالبی نیست
    همینطور باخت به یک محصول رده پایین تیون شده

    همونطور که دیروز گفتم برید موزه بذارید ماشین جدید بیاد

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
  5. ساسان

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    عملکرد لامبو در مقابل ماشینی که ۴۰۰ نیوتونمتر گشتاور بیشتری و دون فورس کمتر در سطح بدنه و موارد دیگه …داشت
    خیلی عالی و احساس برانگیز بود…

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
    1. Philipp

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      چند نکته ای رو واجب شد ذکر کنم
      ۱-دانفورس به دو صورت بوجود میاد
      یک در صورت استفاده از اسپویلر و اسپیلتر با زاویه حمله (کاری که اکثر شرکت ها میکنند و مهندسی ساده ای داره)
      دو در صورت اختلاف فشار بین دو توده هوای متحرک (کاری که هایپرکارهای لمان، ۹۵ درصد محصولات فراری و برخی از مکلارن ها انجام میدن و مهندسی خیلی پیچیده تری داره)
      حالت اول روی درگ ماشین اثر منفی میذاره (ولی در حد ۲ الی ۳ دهم ثانیه)
      حالت دوم هیچ اثری روی درگ ماشین نداره

      ۲-چیزی که توی درگ اهمیت داره مزیت آیرودینامیکی یا cd ماشین هستش که با توجه به فرم بدنه هردو cd تقریبا برابری دارن و حتی شاید cd لامبو کمتر هم باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. مهردادکمال

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    اوراکان عشقه با اون رنگ جذابش و طراحی دلبرانه که استایل جذابش ظاهر یه هایپرکار رو داره همه اینا بعلاوه یه موتور تنفس طبیعی که اگر لامبو اراده کنه و دو توربو روش بزاره هیچ رقیبی نداره اینکه اومدن با یه ماشین تیونیگ شده مقایسه شده یه نمایش بیشتر نیست چرا که بارها گفتم مقایسه یه ماشین استوک کارخانه با یه ماشین تیونیگ شده از اساس اشتباه هستش

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  7. محمدهادی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    لامبوروووووو🥳✌️💪😤😢😢
    جمع دوعشق این دل
    ❤️BMW❤️
    ❤️Lambo❤️

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. Khosrow

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2121 ديدگاه)

    درگ های همیشه مضحک ..

    موافقم ۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا